سود پرورش مرغ تخمگذار بومی

سود پرورش مرغ تخمگذار بومی

سود پرورش مرغ تخمگذار بومی چقدر است؟ سود پرورش مرغ تخمگذار بومی به چه عواملی بستگی دارد؟ سود مرغداری تخمگذار بالاست؟ هزینه خوراک روزانه مرغ تخمگذار؟ درآمد پرورش مرغ محلی تخمگذار؟ این سوالاتی است که ذهن افراد بسیار زیادی را در هنگام پرورش مرغ تخمگذار بومی درگیر می کند. به جز سوالات گفته شده مسائل مجهول دیگری نیز وجود در این باره دارد. اگر جزو افرادی هستید که پرورش مرغ تخمگذار را انجام میدهید و نسبت به ضرر و زیان آن آگاهی چندانی ندارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که سود پرورش مرغ تخمگذار بومی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد. توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

سود پرورش مرغ تخمگذار

سود پرورش مرغ تخمگذار به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه هر یک از آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. توجه داشته باشید این سود با توجه به تورم می تواند کم و یا زیاد شود. هر چقدر تورم بر اوضاع اقتصادی کشور عزیزمان ایران تاثیر منفی بگذارد قطعاً شما برای پرورش مرغ تخمگذار باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید. این هزینه‌ها می‌تواند سود پرورش مرغ تخمگذار بومی را کمتر کند. اما به طور کلی شما می توانید به صورت روزانه از پرورش ۴۰۰۰ مرغ بالغ چیزی حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان سود ببرید. آمار و ارقام زیر می تواند به شما کمک کند تا دقیق‌تر با سود مرغداری تخمگذار آشنا کند.

چه عواملی می تواند بر سود پرورش مرغ تخمگذار بومی تاثیر گذار باشد؟

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند سود دهی شما ناشی از پرورش مرغ تخمگذار بومی را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله این عوامل می توان به دوره پرورش، دما، نور، چگونگی پرورش، دان و آب و تجهیزات اشاره کرد. در ادامه هر یک از این عوامل را به صورت جداگانه برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد. توجه داشته باشید هر یک از این عوامل به تنهایی میتواند سود پرورش مرغ تخمگذار شما را تحت تاثیر قرار دهد.

اهمیت دوره پرورش در سود پرورش مرغ تخمگذار بومی

معمولاً کسانی که پرورش مرغ تخمگذار بومی را انجام می دهند از جوجه های یکروزه استفاده می نمایند. در این مواقع باید توجه کرد تمام شرایط پرورش برای جوجه های یکروزه فراهم باشد. اگر شرایط استاندارد برای جوجه های یکروزه فراهم نشود جوجه ها در ۱۶ الی ۱۷ جوجه ها کاهش وزن خواهند داشت. این عامل می تواند میزان سوددهی شما را پایین بیاورد. برای این که دچار ضرر نشوید باید در هنگام خرید جوجه یک روزه دقت فراوانی داشته باشید تا از سلامت برخوردار باشد. همچنین باید تغذیه و سایر عوامل مهم در پرورش را به بهترین شکل فراهم سازید. نحوه خوردن آب و غذا را به آن آموزش دهید. این کار را می توان با استفاده از قرار دادن یک جوجه بزرگتر به ثمر بنشانید. با استفاده از این کار می توانید سود پرورش مرغ تخمگذار بومی خود را به بالاترین مبلغ برسانید.

اهمیت دوره پرورش در سود پرورش مرغ تخمگذار بومی
اهمیت دوره پرورش در سود پرورش مرغ تخمگذار بومی

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ بومی یا محلی

دمای مناسب

عامل بعدی که می تواند سود پرورش مرغ تخمگذار بومی را تحت تاثیر قرار دهد دما است. کاهش و افزایش دما موجب استرس در مرغها و جوجه ها خواهدشد. استرس نیز موجب کاهش تخمگذاری در مرغ ها می شود. برای اینکه از این امر جلوگیری کنید دمای محیط مرغ هایی که به سن بلوغ رسیدن را بین ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد قرار دهید این دما در جوجه های یکروزه به ۳۵ درجه سانتی گراد است.

تغذیه مرغ تخمگذار بومی

از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند سود پرورش مرغ تخمگذار بومی را تحت تاثیر قرار دهد تغذیه است. باید توجه داشته باشید تغذیه این پرنده را به بهترین شکل فراهم آورید و همواره ویتامین، پروتئین، مواد معدنی را در جیره غذایی قرار دهید. توجه داشته باشید برنامه ریزی غذایی جوجه های خود را به صورت هوشمند بچینید. هوشمند چیدن برنامه به این منظور نیست که شما دان زیادی به جوجه بدهید بلکه به این منظور است که بتوانید رشد پرنده را با استفاده از تغذیه و مواد افزودنی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها را به بهترین شکل کنترل نمایید. توصیه میکنیم جیره غذایی مرغ ها را سر ساعت و طبق میزان مشخص بدهید تا بهترین بازده را لحاظ جیره غذایی دریافت کنید.

تغذیه مرغ تخمگذار بومی
تغذیه مرغ تخمگذار بومی

بیشتر بخوانید: سود جوجه کشی 

 نقش نور در سود مرغداری تخمگذار

از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر سود مرغداری تخمگذار تاثیر گذار باشد نور است. مرغ های تخمگذار زمانی که به سن بلوغ می رسند روزانه به ۱۶ ساعت نور احتیاج دارند تا بتوانند تخم گذاری خود را به بهترین شکل انجام دهند. در صورتی که جوجه ها ومرغ ها نور مناسبی را تجربه نکنند  رشد و تخمگذاری پایینی را از خود به جای می گذارند. از این رو  میزان سود مرغداری تخمگذار کاهش خواهد یافت.

نقش تجهیزات در سود پرورش مرغ تخمگذار

اگر بگوییم مهمترین عامل در سود پرورش مرغ تخمگذار تجهیزات از اغراق نکرده‌ ایم. تجهیزات به طور مستقیم سوددهی شما را کم و زیاد خواهد کرد. قفس های استاندارد می تواند باعث افزایش سود پرورش مرغ تخم گذار شود. با استفاده از قفس ها می توانید پرورش مرغ خود را در در فضایی کوچک و با مدیریت بهتر انجام دهید. با استفاده از قفس مرغ تخمگذار راحت‌تر می‌توانید تخم مرغ ها را جمع آوری کنید و در دان دهی و آبدهی مرغها از نیروی انسانی کمتری استفاده نمایید.

نقش تجهیزات در سود پرورش مرغ تخمگذار
نقش تجهیزات در سود پرورش مرغ تخمگذار

روش‌های پرورش مرغ تخمگذار بومی

چنانچه دوست داشته باشید کسب و کار پرورش مرغ بومی را آغاز کنید ابتدا باید بدانید با استفاده از چه روش‌هایی می‌توانید این کسب و کار آغاز نمایید. راه‌های زیادی برای شروع کسب و کار پرورش مرغ وجود ندارد و شما می‌توانید با استفاده از سه شیوه کسب و کار آغاز و به سرانجام برسانید و به سوددهی در این زمینه دست پیدا کنید.

 شما می‌توانید با توجه به هزینه  هایی که برای به سود رسیدن در نظر گرفته‌اید، یکی از روش‌هایی که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت را انتخاب کنید و کسب و کار پرورش مرغ را آغاز نمایید.

استفاده از تخم نطفه‌دار و دستگاه جوجه کشی

استفاده از تخم نطفه‌دار و دستگاه جوجه کشی پرسودترین روشی است که شما می‌توانید با استفاده از آن کسب و کار پرورش مرغ بومی را آغاز کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که این روش نسبت به دو روش دیگر به بازه زمانی بیشتری برای رسیدن به سود نیاز دارد. تخم نطفه‌دار مرغ بومی را از مراکز معتبر خریداری می‌کنید و در دستگاه جوجه کشی قرار می‌دهید تا تخم‌ها به جوجه‌های بومی تبدیل شود.

در این مواقع شما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید جوجه‌ها را به فروش برسانید یا از آنها مراقبت کنید و محصولات خود را داشته باشید.  هر یک از مراحل می‌تواند بازه زمانی مختلفی را از شما بگیرد. اگر جوجه‌های مورد نظر را بفروشید زودتر از نگهداری جوجه‌ها به درآمدزایی خواهید رسید.

استفاده از جوجه‌های یک یا چند روزه

در این روش شما به جای اینکه از تخم‌ های نطفه دار و دستگاه جوجه کشی استفاده کنید و فاصله زمانی زیادی را به این کار اختصاص دهید، مستقیم به سراغ استفاده از جوجه‌های یک چند روزه می‌روید که بازه زمانی رسیدن به سود را برای شما به طور بسیار زیادی کوتاه می‌کند.

متداول‌ترین روشی که در پرورش مرغ بومی استفاده می‌شود همین روش خواهد بود. شما هم می‌توانید بدون نگرانی و دغدغه بسیار زیاد از این روش برای شروع کسب و کار پرورش مرغ بومی استفاده نمایید.

استفاده از مرغ بومی بالغ

در این روش شما نزدیک‌ترین بازه زمانی به رسیدن به سود را تجربه خواهید کرد. در این روش شما مرغ‌های بومی بالغ را از مراکز معتبر خریداری می‌کنید و در بازه زمانی کوتاهی از آنها نگهداری می‌کنید تا به دوره تخم گذاری برسند.  در این مواقع می‌توانید تخم نطفه‌دار و تخم مرغ بومی را تولید کرده و از این طریق به درآمدزایی بالا دست پیدا کنید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که سود این کار نسبت به دو روش گفته شده دیگر کمتر خواهد بود. اما اطمینان بیشتری را نسبت به دو روش قبلی برای رسیدن به سود به شما خواهد داد.

انتخاب هر یک از روش‌های گفته شده بسته به شرایط آب و هوایی هزینه و متراژ زمین دارد. شما هستید که با توجه به شرایطی که در پیش رو دارید یکی از روش‌های گفته شده را برای شروع کسب و کار خود انتخاب می‌کنید. چنانچه تجربه‌ای در این باره دارید و جربه می‌تواند در انتخاب هر یک از روش‌های گفته شده به مخاطبین ما کمک کند می‌توانید از طریق قسمت نظرات  تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین قرار دهید.

شما برای ما از سود پرورش مرغ تخمگذار بومی بنویسید

در این مطلب از سایت پرآورصنعت شما را با سود پرورش مرغ تخمگذار بومی، سود مرغداری تخمگذار و هزینه ها آشنا کردیم. چنانچه شما نظری درباره مطلب داشته باشید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید انتقادات و پیشنهادات خود را درباره این مطلب و یا سایت پرآور صنعت را از طریق قسمت نظرات بگویید. سایت پرور صنعت آرزو دارد شما بالاترین میزان سود در پرورش مرغ تخمگذار بومی را به دست آمد.

سوالات متداول

سود پرورش مرغ تخمگذار چقدر است؟

به صورت روزانه از پرورش ۴۰۰۰ مرغ بالغ چیزی حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان سود ببرید.

چه عواملی می تواند بر سود پرورش مرغ تخمگذار بومی تاثیر گذار باشد؟

دوره پرورش، دما، نور، چگونگی پرورش، دان و آب و تجهیزات

روش های پرورش مرغ بومی تخمگذار را نام ببرید؟

1. استفاده از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی 2. استفاده از جوجه یک و یا چند روزه 3. استفاده از مرغ بالغ

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱۱ دیدگاه
  • بنده خدا 13 خرداد 1401 / 9:44 ب.ظ

    چه فایده داره؟
    تو این حکومت همه کسب و کارا میخوابه.
    هر روز تورم دان باعث شد من همه مرغامو بفروشم.
    دوستان عزیز این اشتباهو نکنید.
    وقتی دان هر روز گرون میشه، مجبورین هر روز تخم مرغو گرونتر کنید.
    اینجوری مردم توان خرید ندارن، میزان فروش هر روز کمتر میشه.
    در نهایت طوری میشه که همه ش رو دستتون باد میکنه.

    • طاعتی 15 خرداد 1401 / 3:47 ب.ظ

      دوستان کسی هست که با این دوستمون موافق باشه؟
      من که مخالفم با این گزینه
      اگر به این صورت بود که همه باید مینشستن خونه هیچ کاری نمی کردن

  • لیلا 15 خرداد 1401 / 4:54 ب.ظ

    من ۱۱عدد جوجه ۴۰روزه خریدم بنظر شما چه دان و غذایی بهشون بدم !اصلا غذای اصلی جوجه چیه ممنون میشم پاسخ بدید

    • طاعتی 22 خرداد 1401 / 3:44 ب.ظ

      سلام
      دان مخصوص مرغ تخمگذار بهترین گزینه برای شماست

  • نیما 3 آذر 1401 / 9:55 ق.ظ

    سلام یک سوال
    میشه کنار دان میوه خیار پیاز و … هم بهشون داد؟ خوبه یا نه؟

    • طاعتی 6 آذر 1401 / 2:37 ب.ظ

      سلام
      باید وعده اصلی مرغ تخمگذار بومی غذای مخصوص باشد و در وعده های اندک می تونید استفاده کنید

  • کیوان 28 اسفند 1401 / 12:05 ب.ظ

    سلام
    میشه از علوفه هیدروپونیک بعنوان یه وعده غذایی به مرغ و جوجه ها داد؟

  • علی 4 اردیبهشت 1402 / 9:17 ب.ظ

    سلام مرسی بابت مقاله ای که زحمت کشید.
    من هنوز کارمو شروع نکردم و در فکر ساخت سوله برای پرورش تخم مرغ محلی هستم تنها مشکلی که من دارم فقط و فقط نحوه فروش تخم مرغ هستش فقط اینجاست که باعث شده کارمو شروع نکنم ای کاش دولت یا نهادی یا…
    بود و حمایت میکرد از تولید مثلا خود دولت یا شرکتی میومد قرارداد میبست و تخم مرغ رو از من میخرید به قیمتی که هم من سود ببرم هم طرف مقابل

    • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 7:15 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، در این خصوص میتونید مقاله تخصصی بازاریابی تخم مرغ رو مطالعه بفرمایید.

  • عسل 26 اردیبهشت 1402 / 7:35 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    سود مرغ تخم گذار بومی بهتره یا صنعتی؟
    کدوم تخم مرغ بهتر فروش می‌ره و سود داره صنعتی یا بومی
    اگه بخایم مرغ تخمگذار صنعتی بیاریم باتعداد۱۰۰یا۲۰۰بازم حتما باید مجوز بگیریم؟
    و اینکه در حال حاضر برای راه اندازی باتعدا۱۰۰یا۲۰۰تا مرغ به چقدر سرمایه نیاز داریم
    مچکرم اگه راهنمایی کنید

    • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 6:48 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، تمام موارد فوق بستگی به شرایط شما دارد اما در مقیاس کم مرغ بومی بهتر هست و نیازی به مجوز ندارد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *