پرورش مرغ بومی در بستر سودآوری دارد؟!

سود پرورش مرغ بومی در بستر

پرورش مرغ بومی به دلیل مقاومت بسیار بالای این پرنده در برابر بیماری و شرایط بد جوی، نیاز به سرمایه اندک و ارگانیک بودن محصولات، نسبت به سالهای گذشته رواج بیشتری پیدا کرده است. یکی از روشهایی که می توانید با استفاده از آن پرورش مرغ بومی را انجام دهید، بستر است. در انتخاب بستر سوالات متنوعی ذهن شروع کننده کسب و کار را به خود درگیر میکند! یکی از این سوالات این است که پرورش مرغ بومی در بستر سودآوری دارد؟ سود پرورش مرغ بومی در بستر به چه عوامل مختلفی بستگی دارد؟

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی میکنیم شما را با سود پرورش مرغ بومی در بستر به طور کامل آشنا کنیم و سوالاتی چون پرورش مرغ بومی در بستر سودآوری دارد یا خیر؟ را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین در کنار مورد بررسی قرار دادن تمامی جوانب به شما خواهیم گفت که بهترین روش برای پرورش مرغ بومی جهت رسیدن به سودهای فراوان و کلان کدام گزینه است. توصیه می‌کنیم قبل از شروع هر کاری ابتدا این مطلب را مورد مطالعه قرار دهید تا  تمامی جوانب و جهات این کسب و کار داشته باشند. برای مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارید.

مزایای پرورش مرغ بومی

چه دلایلی باعث میشود تا کسانی که دوست دارند پرورش طیور انجام بدهند به سراغ مرغ بومی بروند؟ پرورش مرغ بومی مزایای بسیار بالایی را با خود به همراه خواهد داشت. از جمله این مزایا می‌توان به مدیریت بسیار آسان،  نیاز بودن به سرمایه اندک جهت شروع پرورش، درآمد بسیار خوب، مقاوم بودن در برابر بیماری ها، قابلیت پرورش در تمامی شرایط آب و هوای موجود در کشور، قابلیت پرورش به صورت خانگی و صنعتی، فروش بسیار آسان محصولات اشاره کرد.

با نیم نگاهی به مزایای پرورش مرغ بومی متوجه خواهی شد که ریسک این کسب و کار بسیار پایین بوده و راندمان کاری بسیار بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت. شما با سرمایه اندک به سودآوری مناسبی دست پیدا خواهید کرد. کدام یک از دسته بندی های پرورش طیور می تواند چنین خصوصیاتی را به شما هدیه دهد؟

سود پرورش مرغ بومی در بستر
سود پرورش مرغ بومی در بستر

پرورش مرغ بومی در بستر را از کجا شروع کنیم؟

برای اینکه بتوانید شده پرورش مرغ بومی در بستر را تجربه کنید نیازمند این هستید که طبق قوانین خاصی این کسب و کار را استارت بزنید. اولین قدم برای شروع پرورش مرغ بومی در بستر این است که شما نژاد مورد نظر را جهت شروع کسب و کار انتخاب کنید. شما می توانید یکی از نژادهای تخمگذار و گوشتی را جهت پرورش انتخاب نمایید. اگر بین این دو گزینه شک دارید توصیه میکنیم نژاد تخمگذار را انتخاب نمایید. نژاد تخمگذار سود بیشتری در پرورش مرغ بومی در بستر برای شما به همراه خواهد داشت.

یکی از مواردی که می تواند سود پرورش مرغ بومی در بستر را برای شما میسر سازد انتخاب نژاد تخمگذار به جای نژاد گوشتی است. مرغ تخمگذار بومی بعد از گذشت 6 ماه به بلوغ جنسی رسیده و آماده تخم گذاری می شود.

راه های رسیدن به سود در پرورش مرغ بومی در بستر

روش های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن به سود دهی در پرورش مرغ بومی برسید. پرورش مرغ مادر، پرورش مرغ تخمگذار و پرورش مرغ گوشتی سه روشی هستند که سود پرورش مرغ بومی در بستر را برای شما میسر می کند.

پرورش مرغ مادر

مهمترین هدفی که در پرورش مرغ مادر بومی آن را دنبال خواهید کرد تولید تخم نطفه دار است. پرورش مرغ مادر بومی نسبت به دو گزینه دیگر سود بیشتری به همراه خواهد داشت. اما توجه داشته باشید ریسک پرورش مرغ مادر بومی نسبت به نوع تخمگذار و گوشتی بالاتر خواهد بود.

در این روش با استفاده از دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار میتوانید جوجه های یک و یا چند روزه را تولید نماید. توجه داشته باشید در این روش باید به نوع تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی توجه ویژه داشته باشید. تخم های نطفه دار بعد از طی کردن هفت روز به هیچ عنوان نمی تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشند.

سود پرورش مرغ بومی در بستر
سود پرورش مرغ بومی در بستر

پرورش مرغ گوشتی

از دیگر راه های رسیدن به سود پرورش مرغ بومی در بستر، پرورش مرغ بومی گوشتی است. در این روش شما با خرید جوجه های یک و یا چند روزه اقدام به پرورش گله گوشتی خواهد کرد. بعد از گذشت ۴۵ روز می توانید مرغ موردنظر را به کشتارگاه ببرید و با فروش محصولات آن به درآمد زایی برسید. نگرانی بابت فروش محصولات مرغ بومی نداشته باشید زیرا گوشت مرغ یکی از ارکان های اصلی سفره های خانواده ایرانی به شمار می‌رود و به آسانی هرچه تمام تر می توانید گوشت مرغ را بفروشید.

پرورش مرغ تخمگذار بومی

یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به سود در پرورش مرغ بومی در بستر، انتخاب نژاد تخمگذار است. در این روش نیز شما باید جوجه های یک تا چند ماهه را خریداری کنید و سپس با توجه به آن روش های مناسب برای پرورش مرغ تخمگذار بومی را پیش بگیرید.

معایب پرورش مرغ بومی در بستر

پرورش مرغ بومی در بستر سودهای فراوانی با خود به همراه خواهد داشت. اما شما به هیچ عنوان در بستر نمی توانید هزینه های خود را کنترل کنید. پرورش مرغ در بستر معایب بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. با یک نیم نگاه کوچک به این کسب و کار به خوبی متوجه خواهید شد که کسانی که پرورش مرغ بومی در بستر و انجام داده اند بالاترین میزان دان را برای رسیدن به سود در نظر گرفته اند. این در حالی است که  می توان با حداقل ترین هزینه بالاترین راندمان کاری را تجربه کرد.

معایب پرورش مرغ بومی در بستر به این نکته بسنده نمی شود و شما تلفات بالا را نیز در این کسب و کار تجربه خواهید کرد. از آنجایی که مرغ های بیمار با مرغ های سالم دائماً در حال ارتباط هستند همین امر باعث شروع بیماری در این کسب و کار میشود. با توجه به اینکه بیماری به راحتی در بستر شیوع پیدا می کند پرورش دهنده تلفات بالایی را تجربه خواهد کرد.

آمار گیری غیر دقیق، فضای غیر بهداشتی، مدیریت سخت  از دیگر معایبی است که شما با پرورش مرغ بر روی زمین آنها را تجربه خواهید کرد. حال سوال اینجاست که با توجه به بالا رفتن هزینه دان و شیوع بیماری ها چه روشی را انتخاب کنیم که سود بیشتری را برای ما در بر داشته باشد. روش گفته شده باید از سود پرورش مرغ بومی در بستر بیشتر باشد! به نظر شما آیا چنین امری میسر است؟ در جواب باید به شما بگویم که بله به راحتی هرچه تمام تر می توانید راندمان کاری خود را افزایش و هزینه های خود را کنترل نمایید. برای آشنایی با این روش ادامه مطلب را مورد مطالعه قرار دهید.

سود پرورش مرغ بومی در بستر
سود پرورش مرغ بومی در بستر

قفس مساوی است با سود بیشتر

برای این که بتوانید بهترین سوددهی را نصیب خود کنید و هزینه ها را به بهترین شکل مدیریت نمایید توصیه میکنیم از قفس مرغ به جای پرورش در روی زمین استفاده کنید. با استفاده از قفس مرغ هیچ یک از مشکلاتی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم را نخواهید داشت و از دست و پنجه نرم کردن با این مشکلات در امان خواهید بود.

با استفاده از قفس مرغ به راحتی می‌توانید فضایی بهداشتی تر، آمارگیری دقیق تر، کنترل بیماری ها، صرفه جویی در مصرف دان و آب، صرفه جویی در هزینه کارگر و مدیریت آسان تر را به همراه داشته باشید.

به نظر شما پرورش مرغ بومی در بستر سودآوری دارد؟!

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با سود پرورش مرغ بومی در بستر به طور کامل آشنا کنیم. همچنین سوال  پرورش مرغ بومی در بستر سودآوری دارد یا خیر ؟ را به طور کامل بررسی کردیم. چنانچه شما در این زمینه از تجربیات متفاوتی برخوردار هستید می توانید از طریق قسمت نظرات و تجربیات خود را در اختیار سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت قرار دهید. همچنین می توانید از این طریق سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

مزایای پرورش مرغ بومی را بنویسید؟

از جمله این مزایا می‌توان به مدیریت بسیار آسان، نیاز بودن به سرمایه اندک جهت شروع پرورش، درآمد بسیار خوب، مقاوم بودن در برابر بیماری ها، قابلیت پرورش در تمامی شرایط آب و هوای موجود در کشور، قابلیت پرورش به صورت خانگی و صنعتی، فروش بسیار آسان محصولات اشاره کرد.

راه های رسیدن به سود در پرورش مرغ بومی در بستر را بنویسید؟

پرورش مرغ مادر پرورش مرغ گوشتی پرورش مرغ تخمگذار بومی

پرورش مرغ بومی در بستر سودآوری دارد؟!

بله سودآوری دارد اما می توان با روش قفس هزینه ها را به بهترین شکل مدیریت کرد.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱ دیدگاه
  • استاد دانشگاه 14 خرداد 1402 / 4:27 ب.ظ

    بنده خدا .این زبان بسته ها را در قفس اندازی تا سود ببری!!!؟؟
    پس حق و حقوق حیوانات کجا رفت!!!؟
    خودت حاضری در قفس زندگی کنی؟
    طمع انسان دو پا را که به کجا نمی کشاند؟!!!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *