سوالات قبل از پرورش مرغ که پاسخ آنها را باید بدانید

سوالات قبل از پرورش مرغ که پاسخ آنها را باید بدانید

بر کسی پوشیده نیست که پرورش مرغ یکی از کسب و کارهای پرسود و زودبازده به شمار می رود. کسانی که پرورش مرغ را انجام می‌دهند به خوبی می‌دانند می‌توانند از محصولات این پرنده در کمترین زمان به سودهای کلان دست پیدا کنند. گوشت مرغ و تخم مرغ به دلیل ارزان بودن محبوبیت بالایی در وعده غذایی ایرانی ها دارد. به همین دلیل محصولات مرغ نسبت به سایر پرندگان راحت تر به فروش خواهد رسید. زمانی شما به سود دهی فراوان دست پیدا خواهید کرد که بتوانید به بهترین شکل اطلاعات لازم درباره کسب و کار را به دست آورید. تا زمانی که نتوانید اطلاعات لازم را به دست آورید به سوددهی نخواهید دست پیدا کرد. قبل از شروع پرورش مرغ باید سوالاتی را از خود بپرسید که به جواب قطعی آن دست پیدا کرده باشید.

پرآور صنعت در این مطلب شما را با پاسخ سوالات قبل از پرورش مرغ که باید از خود بپرسید، آشنا خواهد کرد تا با آگاهی لازم  این کسب و کار را شروع کنید. مطالعه این مطلب به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

مرغ را در چه محیطی پرورش دهیم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که قبل از پرورش مرغ باید از خود بپرسید این است که مرغ را در چه محیطی باید پرورش دهیم؟ مرغ را می توانید در دو محیط گوناگون قفس و بستر پرورش دهید. کسانی که پرورش مرغ را انجام می‌دهند به خوبی آگاه اند که قفس مرغ می تواند پرورش راحت تر و پرسودترین برای آنها داشته باشد. بستر برای شما معایبی را در بر خواهد داشت که از سود های شما می کاهد. در ادامه مطلب به مزایای پرورش مرغ در قفس خواهیم پرداخت.

سوالات قبل از پرورش مرغ که پاسخ آنها را باید بدانید
سوالات قبل از پرورش مرغ که پاسخ آنها را باید بدانید

پرورش مرغ در قفس چه مزایایی دارد؟

یکی دیگر از سوالاتی که قبل از پرورش مرغ میتواند در ذهن مخاطبین جای بگیرد مزایای پرورش مرغ در قفس است. کسانی که قفس مرغ را برای پرورش انتخاب می کنند به خوبی می دانند با قفس مرغ دیگر نیازی به جمع آوری تخم مرغ از زیر مرغ ها ندارند. قفس های مرغ دارای مخزن تخم بوده که بعد از تخم گذاری مرغ، تخم مرغ ها به داخل آن ریخته می شود.  مخزن تخم مرغ باعث میشود مرغ ها دیگر نتوانند در هنگام بیماری کانیبالیسم به تخم خود ضربه بزنند و آنها را بشکند. بودن این مخزن می‌تواند از تلفات تخم مرغ جلوگیری نماید. از دیگر مزایای پرورش مرغ در قفس می توان به محیطی بهداشتی اشاره کرد. قفس مرغ دارای سینی جمع آوری فضولات بوده و همین امر می‌تواند محیطی بهداشتی تر را برای پرورش دهندگان و رشد مرغ ها فراهم سازد.

با خرید قفس مرغ از سایت پرآور صنعت علاوه بر مزایای گفته شده می توانید از ارسال به سراسر کشور ضمانت ۱۰ ساله ضد زنگ و قابل شستشو بودن و ضمانت دوساله سیستم آبخوری نیپل تمام اتوماتیک استفاده کنید. قفس های سایت پرآور صنعت به سیستم آبخوری نیپل تمام اتوماتیک مجهز هستند که شما را می تواند در پرورش راحت تر یاری دهد.

مرغ برای پرورش به چه مقدار غذا نیاز دارد؟

مرغ ها نیز همانند اکثر موجودات روی زمین برای رشد نیاز به غذاهای مفید و استاندارد دارند. شما میتوانید از غذای مخصوص مرغ در جیره غذایی این پرنده استفاده کنید. مرغ ها به آب شیرین در روز ابتدایی، ۱۲ تا ۱۸ گرم دان در هفته های اول و ۱۱۰ گرم دان در ۲۴ تا ۲۵ هفته نیاز دارند.

غذای مرغ چیست؟

شما میتوانید از محصولاتی چون آب شیرین، کنجاله سویا، ماش، پودر صدف، پودر استخوان، گندم، ذرت، انواع گیاهان، کلسیم، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی را در جیره غذایی مرغ ها بگنجانید. چنانچه دوست دارید اطلاعات تکمیلی را در این زمینه به دست آورید می توانید به مطلب غذای مرغ مراجعه کنید.

سوالات قبل از پرورش مرغ که پاسخ آنها را باید بدانید
سوالات قبل از پرورش مرغ که پاسخ آنها را باید بدانید

آیا بیماری دچار تلفات در پرورش مرغ میشود؟

در جواب این سوال باید گفت بله یکی از عواملی که باعث تلفات در پرورش مرغ خواهد شد، بیماری های گوناگون است. چنانچه شما نتوانید فضای بهداشتی را برای مرغها فراهم سازید بالطبع این پرنده ها به بیماری های گوناگونی دچار خواهند شد. برای اطلاعات بیشتر درباره بیماری مرغ می توانید به مطلب بیماری های مرغ مراجعه کنید. ما در این مطلب به تمامی بیماری هایی که می تواند دچار تلفات شود اشاره کرده ایم. همچنین شیوه های درمان و روشهای پیشگیری را برای شما به نگارش درآورده ایم.

مرغ را به چه روش هایی می توان پرورش داد؟

پرورش مرغ تخمگذار و پرورش مرغ گوشتی دو نوع روشی است که شما می توانید با استفاده از آن در پرورش مرغ به سوددهی برسید. توجه داشته باشید برای به سود رسیدن در هر کدام از این دو مورد باید قوانین مربوط به آن را رعایت کنید. استانداردها و قوانین مرغ تخمگذار و گوشتی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. چنانچه دوست دارید با این استانداردها آشنا شوید می توانید به مطلب پرورش مرغ تخمگذار و پرورش مرغ گوشتی مراجعه کنید. در این مطالب به طور کامل به شما گفته ایم که چگونه پرورش مرغ را به روش گوشتی و تخمگذار انجام دهید و باید در این پرورش ها چه استانداردهایی را رعایت نمایید.

نحوه پرورش مرغ به چه صورت است؟

یکی از سوالات قبل از پرورش مرغ که باید به جواب آن برسید نحوه پرورش مرغ است. شما می توانید پرورش مرغ را به سه روش خرید تخم نطفه دار، خرید جوجه یک روزه و چند روزه و خرید مرغ بالغ انجام دهید. هر کدام از این روش ها می تواند مزایا و معایب گوناگونی را برای شما به همراه داشته باشد. به طور مثال خرید تخم نطفه دار می تواند سود دهی بیشتری را نصیب شما کند، اما زمان بیشتری را بیشتری از شما جهت رسیدن به سود بگیرد. این در صورتی است که با خرید مرغ بالغ سریعتر به سوددهی خواهید رسید اما سوددهی این گزینه نسبت به خرید تخم نطفه دار کمتر خواهد بود.

چه نژادی را برای پرورش مرغ انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین سوالات قبل از پرورش مرغ که باید به جواب آن دست پیدا کنید، نژاد مورد نظر برای پرورش مرغ است. شما با توجه به نوع نیاز خود پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی می‌توانید نژاد مورد نظر را انتخاب نمایید. اولین نکته در انتخاب نژاد مرغ گوشتی و تخمگذار بودن آن است. توصیه ما به شما انتخاب مرغ هایی مانند مرندی، سلطان، لگهورن و سپس سایر گزینه ها است.

سوالات قبل از پرورش مرغ که پاسخ آنها را باید بدانید
سوالات قبل از پرورش مرغ که پاسخ آنها را باید بدانید

حتما بخوانید: پرورش مرغ تخمگذار در قفس

آیا پرورش مرغ سود دهی دارد؟

کسانی که در پی جواب این سوال هستند باید شرایط مختلفی جهت رسیدن به جواب قطعی را  بررسی نمایند. به طور کلی شما زمانی در پرورش مرغ به سوددهی می رسید که بتوانید تمام نیازهای این پرنده را به خوبی فراهم کنید. برآورده کردن نیازهای این پرنده از میزان اطلاعات و اشراف شما برای کسب و کار نشات می گیرد.

شما برای ما از سوالات قبل از پرورش مرغ بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با جواب های سوالات قبل از پرورش مرغ آشنا کنیم. چنانچه به جز سوالات گفته شده سوال دیگری ذهن شما را درگیر می‌کند می‌توانید با استفاده از قسمت نظرات آنها را با ما در میان بگذارید. پشتیبان سایت پرآور صنعت سعی می‌کنند در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند. همچنین اگر انتقاد یا پیشنهادی درباره مطلب گفته شده دارید می توانید آن را نیز از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم از این مطلب به بهترین شکل استفاده کنید و به جواب های سوالات قبل از پرورش مرغ برسید.

سوالات متداول

سوالات قبل از پرورش مرغ که پاسخ آنها را باید بدانید کدام سوالات هستند؟

مرغ را در چه محیطی پرورش دهیم؟ پرورش مرغ در قفس چه مزایایی دارد؟ مرغ برای پرورش به چه مقدار غذا نیاز دارد؟ غذای مرغ چیست؟ آیا بیماری دچار تلفات در پرورش مرغ میشود؟ مرغ را به چه روش هایی می توان پرورش داد؟ نحوه پرورش مرغ به چه صورت است؟ چه نژادی را برای پرورش مرغ انتخاب کنیم؟ آیا پرورش مرغ سود دهی دارد؟

آیا پرورش مرغ سود دهی دارد؟

اگر تمامی جوانب را رعایت کنید سودده خواهد بود وگرنه دچار ضرر خواهید شد

مرغ را به چه روش هایی می توان پرورش داد؟

پرورش مرغ تخمگذار و پرورش مرغ گوشتی

طاعتی
دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
  • ایرانی 21 تیر 1401 / 4:39 ب.ظ

    تو ایران با توجه به این گرونی مگه میشه؟

    • طاعتی 22 تیر 1401 / 3:52 ب.ظ

      اگر تجهیزات و اطلاعات کافی باشه میتونید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *