آموزش قدم به قدم ساخت قفس بلدرچین

ساخت قفس بلدرچین

قفس بلدرچین برای پرورش دهندگان این پرنده یکی از مهمترین نیازها به شمار می رود. برخی از پرورش دهندگان با توجه به هزینه های قفس های مخصوص بلدرچین ترجیح می دهند، خودشان دست به کار شوند و ساخت قفس بلدرچین (Build a quail cage) را انجام دهند. ساخت قفس به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. شما می توانید به راحتی هر چه تمام تر با در دستور قرار دادن ساخت قفس بلدرچین را هزینه پرورش این پرنده را کاهش دهید. توجه داشته باشید که کیفیت قفس ساخته شما به اندازه کیفیت قفس مخصوص بلدرچین باشد. اگر دوست دارید ساخت قفس بلدرچین را به صورت قدم به قدم فرا بگیرید در این مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. پرار صنعت به شما می گوید که چگونه ساختن قفس بلدرچین را انجام دهید تا هزینه های کمتری را خرج نمایید.

تهیه لوازم مورد نیاز برای ساخت قفس بلدرچین

 در مرحله اول باید لوازمی که مورد نیاز است تا بتوانید به وسیله آن قفس بلدرچین را بسازید، تهیه کنید. برای تهیه قفس بلدرچین نیاز به وسایل زیر است:

  1.  چوب یا ورق گالوانیزه
  2.  توری فلزی
  3.  لوله پلیکا
  4. گالن
  5.  لوله پی وی سی
  6.  آبخوری نیپل
  7. پیچ
  8.  دریل
  9.  متر
  10.  سیم توری

در مرحله دوم ساخت چهارچوب کلی قفس بلدرچین

در مرحله دوم ساخت چهارچوب کلی قفس بلدرچین را باید بسازید. میلگرد ها و پروفیل های تهیه شده را به یکدیگر به صورت عمودی و افقی بچسبانید. به نحوی که میلگردها نگهدارنده پروفیلها باشد. برای هزینه کمتر به جای میلگرد می توانید از چوب استفاده کنید. با توجه به جثه بلدرچین ها هر طبقه را بین ۵۰ تا ۶۰ سانتیمتر در نظر بگیرید. ارتفاع قفس با توجه به تعداد طبقات شما بالا خواهد رفت. به طور مثال اگر دوست دارید قفس ۵ طبقه بلدرچین را بسازید باید دو مترو نیم ارتفاع را در نظر بگیرید. برای در نظر گرفتن طول هر قفس باید به تعداد بلدرچین ها و فضای مورد نظر برای زندگی آنها توجه داشته باشید .معمولاً دو متر طول برای راحتی بلدرچین ها در نطظر می گیرند. برای در نظر گرفتن عرض قفس بلدرچین ها به این توجه کنید که تعداد بلدرچین های مورد نظر شما به راحتی بتوانند رفت و آمد داشته باشند.

ساخت قفس بلدرچین
ساخت قفس بلدرچین

بیشتر بخوانید: پرورش جوجه بلدرچین

در مرحله سوم باید طوری ها کف هر طبقه را تعبیه کنید

در مرحله سوم باید طوری ها کف هر هر طبقه را تعبیه کنید. توجه داشته باشید برای این کار باید توری های شما محفظه و یا سوراخ های بسیار ریزی داشته باشد تا بلدرچین ها و تخم هایشان از بالا به پایین نیفتند. برای نصب توری باید آنرا در کف قفس قرار دهید و وسیله مفتول، توری ها را به چهارچوب های در نظر گرفته شده ول نمایید. توجه داشته باشید توری ها را طوری نصب کنید که دارای شیب باشد تا برای جمع آوری تخم بلدرچین به مشکل بر نخورید. معمولاً زوایای توری های زیر قفس بلدرچین را ۴۵ درجه در نظر میگیرند تا شیب مناسب را داشته باشد. برای همپوشانی و نصب راحت هر توری را ده سانتیمتر بیشتر در نظر بگیرید.

نصب سینی های فضولات

بعد از ساخت چهارچوب و نصب توری ها نوبت سینیهای فضولات است که باید در زیر چهارچوب ها قرار دهید. سینی ها باید حالت کشویی داشته باشند تا شما به راحتی بتوانید فضولات بلدرچین را جمع‌آوری کنید. در زیر توری ها 20 سانتی متر فضای باز در نظر بگیرید و با استفاده از میلگرد کوچکی خط موازی بین ارتفاع ایجاد کنید تا بتوانید سینی ها را بر روی آن قرار دهید. با استفاده از این میلگرد ها به راحتی می توانید سینی ها را روی آنها و در زیر بلدرچین ها قرار دهید و برای خارج کردن فضولات آنها را به بیرون بکشید.

ساخت قفس بلدرچین
ساخت قفس بلدرچین

بیشتر بخوانید: ساخت قفس مرغ

نصب دیوارهای قفس بلدرچین

مرحله بعدی نصب دیوارهای قفس است. برای نصب دیواره های قفس می توانید از توری های نازک استفاده کنید. توجه داشته باشید جنس دیواره های قفس نباید سفت باشد تا بلدرچین ها اذیت نشوند. همانگونه که نسبت توری ها در کف قفس را انجام دادید حال باید دیواره ها را نیز به همان شکل انجام دهید. برای نصب دیواره ها طول و عرض هر توری را 10 سانتی متر بیشتر بگیرید تا در هنگام نصب به مشکل نخورید.

نصب دانخوری در قفس بلدرچین

در این مرحله باید به وسیله لوله پلیکا دانخوری های خود را تعبیه کنید. به راحتی هر چه تمام تر می توانید یک لوله پلیکا به قطر بزرگ را انتخاب کنید و به فواصل معین حفره هایی بیشتر از سر یک بلدرچین را در انها تعبیه نمایید. حال ان را روی دیواره ها نصب کنید و با مفتون ان را سفت نمایید. غذای بلدرچین را در درون آنها بریزید تا بلدرچین ها از ان استفاده کنند.

نصب آبخوری در قفس بلدرچین

 توصیه می کنیم برای اینکه بتوانید آبرسانی راحتی به بلدرچین ها داشته باشید از آبخوری نیپل استفاده کنید. آبخوری نیپل را در تمامی طبقات قفس بلدرچین نصب نمایید و آنها را به وسیله لوله های آب به یکدیگر وصل کنید. در قسمت انتهایی آن میتوانید مخزن آب اصلی را نصب کنید تا جوجه ها با نوک زدن جریان آب را قطع و وصل کنند. استفاده از آبخوری نیپل این امکان را به شما میدهد که از اسراف آب جلوگیری کنید.

ساخت قفس بلدرچین
ساخت قفس بلدرچین

خرید قفس مخصوص بلدرچین

با توجه به اینکه ساخت قفس بلدرچین را فرا گرفتید اما توصیه می‌کنیم از قفس بلدرچین سایت های معتبر مانند پرآور صنعت، پرآور و قفس بلدرچین برای پرورش بلدرچین خود استفاده کنید. با استفاده از قفس های بلدرچین به راحتی می توانید پرورش آنها را مدیریت کنید. قفس بلدرچینی که شما می سازید در طول زمان فرسوده شده و نیاز به هزینه دوباره دارد. این در حالی است که خرید قفس بلدرچین شما را از هرگونه هزینه های اضافی منع می کند.

شما برای ما از ساخت قفس بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با نحوه ساخت قفس بلدرچین آشنا کردیم. چنانچه شما ساخت قفس بلدرچین را به طریقه دیگری انجام می دهید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در جریان بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود درباره ساخت قفس بلدرچین از پشتیبانی سایت پرآور صنعت بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

لوازم مورد نیاز برای ساخت قفس بلدرچین چیست؟

چوب یا ورق گالوانیزه، توری فلزی، لوله پلیکا، گالن، لوله پی وی سی، آبخوری، نیپل، پیچ، دریل، متر و سیم توری

خرید قفس مخصوص بلدرچین را از چه سایت هایی انجام دهیم؟

توصیه می‌کنیم از قفس بلدرچین سایت های معتبر مانند پرآور صنعت، پرآور و قفس بلدرچین برای پرورش بلدرچین خود استفاده کنید

خرید قفس بلدرچین یا ساخت آن؟

قطعا خرید قفس بلدرچین. با استفاده از قفس های بلدرچین به راحتی می توانید پرورش آنها را مدیریت کنید. قفس بلدرچینی که شما می سازید در طول زمان فرسوده شده و نیاز به هزینه دوباره دارد. این در حالی است که خرید قفس بلدرچین شما را از هرگونه هزینه های اضافی منع می کند.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *