درمان عفونت گلوی مرغ

درمان عفونت گلوی مرغ

یکی از بیماری های متداولی که مرغ ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، عفونت گلو است.  بیماری عفونت گلو نه تنها در بین مرغ ها بلکه در بین بیشتر پرندگان رایج می باشد. این بیماری می تواند جز بیماری های قارچی، میکروبی، باکتری و یا ویروسی باشد. شما هم اگر پرورش مرغ را انجام می دهید و گلوی مرغ های شما دچار عفونت شدند این مطلب مختص شماست. پرآورصنعت در این مطلب نه تنها به علائم عفونت گلوی مرغ پرداخته است بلکه درمان عفونت گلوی مرغ را نیز برای شما به طور کامل شرح می دهد. توصیه می کنیم برای آشنایی با روش های درمان عفونت گلوی مرغ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. مطالعه مطلب به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

چه عواملی میتواند باعث عفونت گلوی مرغ شود؟

یکی از عوامل مهم در عفونت گلوی مرغ بروز بیماری های گوناگون در این پرنده است. بیماری های مختلف می تواند اندام های تنفسی مرغ را درگیر کرده و موجب عفونت شود. برای اینکه بتوانید درمان عفونت گلوی مرغ را به بهترین شکل انجام دهید ابتدا باید بیماریهایی که باعث عفونت شده را شناسایی کنید و سپس اقدام به درمان آن نمایید.

از جمله بیماری هایی که می تواند باعث عفونت گلوی مرغ شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آنفولانزای مرغی
  2. مایکوپلاسما
  3. برونشیت عفونی
  4. نیوکاسل کلی باسیلوز
  5. لارنگوتراکئیت عفونی
درمان عفونت گلوی مرغ
درمان عفونت گلوی مرغ

بیماری نیوکاسل، درمان عفونت گلوی مرغ

یکی از بیماری هایی که می تواند موجب عفونت گلوی مرغ شود، بیماری نیوکاسل است. این بیماری می تواند با علائم مختلفی چون تورم گلو و لوزه، تورم چشم، نفس کشیدن با دهان باز، کاسته شدن اشتها، نفس نفس زدن مرغ، عطسه، گوشه‌گیری و اسهال سبز خود را نمایان سازد. توجه داشته باشید بیماری نیوکاسل جز بیماری هایی است که سریع از مرغ به مرغ دیگر انتقال پیدا میکند بنابراین بعد از تشخیص این بیماری سریع باید مرغ بیمار را از سایر مرغ های سالم جدا کنید.

درمان عفونت گلوی مرغ مبتلا به نیوکاسل

برای اینکه بتوانید درمان عفونت گلوی مرغی که به نیوکاسل مبتلا شده است را انجام دهید در قدم اول باید به دامپزشک مراجعه کنید. دامپزشک در قدم اول تغذیه مرغ را تغییر می دهند و برای او مولتی ویتامین را تجویز خواهد کرد. درمان عفونت گلوی مرغ زمانی برای شما در این بیماری میسر است که بتوانید مایعات فراوانی را به بدن مرغ برسانید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید به دلیل تورم در گلوی مرغ خوردن مایعات برای این پرنده بسیار دشوار و سخت خواهد بود.

با تجویز این تکنیک ها حتما درمان عفونت گلوی مرغ میسر می شود. در غیر این صورت بیماری نیوکاسل باعث تلفات خواهد شد. آنتی بیوتیک یکی از داروهایی است که می‌توان آن را برای درمان عفونت گلوی مرغ تجویز کرد. با اسپری و یا رساندن آنتی بیوتیک به مرغ از بین رفتن بیماری درصد بالایی به خود گرفته و موجب افزایش سلامتی پرنده خواهد شد.

آنفولانزای مرغی

از دیگر بیماری هایی که موجب عفونت در گلوی مرغ خواهد شد، آنفولانزای مرغی است. بسیاری از دامپزشکان آنفولانزای مرغی را یکی از رایج ترین بیماری ها در این پرنده می دانند که ریه و گلوی آن را به شدت درگیر میکند. از جمله علائم این بیماری می توان به خس خس کردن سینه و نفس نفس زدن مرغ ها اشاره کرد. آنفولانزای مرغی جز بیماری‌هایی است که به سرعت شیوع پیدا می‌کند و شما بعد از ملاحظه مرغ بیمار باید آن را از مرغ های سالم جدا نمایید. برای پیشگیری از آنفولانزای مرغی باید مرغ ها را واکسینه کنید و ظرف های غذایی آن را از سایر  مرغ ها جدا نمایید. آبخوری و دانخوری ها را بشویید و مرتب آنها را ضدعفونی نمایید.  آنتی بیوتیک ها یکی از مهم‌ترین داروهایی هستند که می‌توانید برای درمان عفونت گلوی مرغ در آنفولانزای مرغی از آنها استفاده کنید.

روش دیگری برای درمان عفونت گلوی مرغ در بیماری آنفولانزای مرغی وجود ندارد و شما فقط باید فضای بهداشتی را برای مرغ ها به وجود آورید که آنها درگیر این بیماری نشود.

درمان عفونت گلوی مرغ مبتلا به بیماری لارنگوتراکئیت

آخرین بیماری از بیماری هایی که موجب عفونت گلوی مرغ می شود که آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد بیماری لارنگوتراکئیت است. از جمله علائم این بیماری می توان به متورم شدن گلو و سرفه و ایجاد خلط اشاره کرد. هرگاه دیدید مرغ شما نفس نفس میزند و با دهان باز نفس می کشد بدانید به بیماری لارنگوتراکئیت مبتلا شده است. این بیماری جز بیماری هایی است که نباید آن را دست کم بگیرید، زیرا به راحتی می‌تواند موجب تلف شدن مرغ ها شود. بعد از دیدن عفونت گلو و التهاب ریه سریع مرغ بیمار را قرنطینه کنید تا سایر بیماری سایر مرغ را به این بیماری مبتلا نکند. در اکثر مواقع مرغ هایی که به این بیماری مبتلا هستند به مرگ دچار شده و تلف می شوند.

درمان عفونت گلوی مرغ
درمان عفونت گلوی مرغ

حتما بخوانید: صفر تا صد پرورش مرغ تخمگذار + [ کامل ترین مطلب ]

آیا آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت گلو مفید هستند؟

یکی از سوالاتی که ذهن تمامی مخاطبین که در زمینه پرورش مرغ فعالیت می کنند را به خود درگیر کرده است این است که آیا آنتی بیوتیک ها برای درمان گلوی مرغ مفید است؟ در جواب باید گفت آنتی بیوتیک ها می توانند از تکثیر باکتری ها و پیشروی عفونت هایی که در گلوی مرغ به وجود آمده جلوگیری نمایند و کم‌کم آنها را به طور کلی از بین ببرند. برخی آنتی بیوتیک ها مقاومت بدن مرغ ها در برابر این بیماری ها را افزایش میدهند. شما می توانید با دستور دامپزشک آنتی بیوتیک ها را به سه روش تزریقی، آشامیدنی و قطره برای مرغ ها استفاده نمایید. چنانچه شما تجربه متفاوتی در زمینه استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها دارید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت در میان بگذارید.

شما برای ما از درمان عفونت گلوی مرغ بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با درمان گلوی مرغ به طور کامل آشنا کنیم. چنانچه شما تجربه متفاوتی در این زمینه دارید می توانید درمان گلوی عفونتی مرغ را به روشهای دیگری انجام دهید. می توانید از طریق قسمت نظرات تجربیات خود در این زمینه را با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت در میان بگذارید. همچنین می توانید از این طریق سوالاتی که در ذهن شما نقش بسته است را با پشتیبان سایت در میان بگذارید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما به طور کامل پاسخ دهند. امیدوارم از این مطلب به بهترین شکل استفاده کرده باشید.

سوالات متداول

چه عواملی میتواند باعث عفونت گلوی مرغ شود؟

آنفولانزای مرغی مایکوپلاسما برونشیت عفونی نیوکاسل کلی باسیلوز لارنگوتراکئیت عفونی

آیا آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت گلو مرغ مفید هستند؟

آنتی بیوتیک ها می توانند از تکثیر باکتری ها و پیشروی عفونت هایی که در گلوی مرغ به وجود آمده جلوگیری نمایند و کم‌کم آنها را به طور کلی از بین ببرند. برخی آنتی بیوتیک ها مقاومت بدن مرغ ها در برابر این بیماری ها را افزایش میدهند

درمان عفونت گلوی مرغ مبتلا به نیوکاسل چگونه است؟

برای اینکه بتوانید درمان عفونت گلوی مرغی که به نیوکاسل مبتلا شده است را انجام دهید در قدم اول باید به دامپزشک مراجعه کنید. دامپزشک در قدم اول تغذیه مرغ را تغییر می دهند و برای او مولتی ویتامین را تجویز خواهد کرد. درمان عفونت گلوی مرغ زمانی برای شما در این بیماری میسر است که بتوانید مایعات فراوانی را به بدن مرغ برسانید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید به دلیل تورم در گلوی مرغ خوردن مایعات برای این پرنده بسیار دشوار و سخت خواهد بود.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
  • مونا 28 فروردین 1402 / 6:21 ب.ظ

    با سلام ، یه مرغ دارم ، که دچار بیماری نیوکاسل شد ، و با مراجعه به دامپزشک خیلی بهتره شده – ولی هنوز گرفتگی صدا دارد ، چطور میشه درمان کرد ، ممنون از شما.

    • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 7:08 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، بهتره با دستورالعمل پزشک پیش برید تا تداخل دارویی بوجود نیاد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *