خواص گوشت بوقلمون

خواص گوشت بوقلمون

با توجه به گران شدن گوشت مرغ افراد زیادی به دلیل نزدیکی قیمت آن با گوشت بوقلمون ترجیح می دهند از گوشت بوقلمون استفاده کنند. گوشت بوقلمون علاوه بر به صرفه بودن طعم بی نظیر و بسیار خوشمزه ای دارد. طعم بی نظیر و خوشمزه بودن گوشت بوقلمون می تواند هر کسی را ترغیب به مصرف آن کند. به قدری مزایای این گوشت زیاد است که شما بعد از متوجه شدن آن هرگز گوشت این پرنده را از سفرهای خود حذف نخواهید کرد. به دلیل مشغله‌ی فکری بسیار زیاد، نوع زندگی و تحرک کم، بسیاری به دنبال سلامتی بیشتر هستند، در این مواقع غذاهای مفید میتواند بهترین گزینه باشد. یکی از این گزینه ها گوشت بوقلمون است. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم شما را با خواص گوشت بوقلمون برای مردان، کودکان، زنان باردار، بدنسازها و سایر موارد آشنا کنیم. چنانچه دوست دارید از این گوشت استفاده کنید توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید مطالعه  این مطلب به ۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

تفاوت گوشت تیره و روشن و بوقلمون با هم

مطمئنیم در بسیاری از فروشگاه ها گوشت بوقلمون را به صورت تیره و سفید مشاهده کرده اید! سوال اینجاست که گوشت تیره و روشن بوقلمون با یکدیگر چه تفاوتی دارد؟ گوشت تیره در مقایسه با گوشت سفید از مواد معدنی و ویتامین بیشتری برخوردار است. کسانی که به دنبال مواد معدنی بیشتر و ویتامین های بالاتر هستند در هنگام خرید می توانند از گوشت تیره به جای گوشت سفید بوقلمون استفاده کنند.

خواص گوشت بوقلمون
خواص گوشت بوقلمون

بیشتر بخوانید: فواید گوشت بلدرچین برای کودکان

شایع‌ترین راه برای بهبود بی خوابی

یکی از فواید گوشت بوقلمون بهبود بی خوابی است. کسانی که بی خوابی آنها را رنج می دهد میتوانند از گوشت بوقلمون در وعده های مختلف غذایی خود استفاده کنند. گوشت بوقلمون دارای سروتونین، سلنیوم، ویتامین ب 3 و ب 6  است. هر کدام از این موارد می توانند وظیفه خاصی را در بدن شما ایفا کنند. به طور به مثال وجود سروتونین در گوشت بوقلمون موجب آرامش و تقویت بدن شما خواهد شد. سلنیوم نیز افزایش ایمنی بدن را برای شما به ارمغان می آورد. ویتامین های گفته شده در کنترل بی خوابی اثرگذاری بالایی دارند.

گوشت بوقلمون مناسب برای کاهش وزن

از دیگر خواص گوشت بوقلمون می توان به کمک کردن به کاهش وزن اشاره کرد. کسانی که رژیم های غذایی مختلفی را پیش گرفتند و در کاهش وزن ناتوان بودند می توانند با جایگزین کردن گوشت بوقلمون با گوشت قرمز و گوشت مرغ عادت غذایی جدیدی را ایجاد کنند. این عادت غذایی جدید می‌تواند موجب کاهش وزن راحت تر آن ها شود. کاهش وزن در این مواقع به دلیل زیاد بودن و پروتئین در گوشت بوقلمون است. وجود پروتئین غنی در گوشت بوقلمون باعث کاهش هضم غذا و سیری زودرس در بدن میشود. چنانچه گوشت بوقلمون در بدن شما باشد و دیرتر هضم شود در وعده غذایی بعدی شما کمتر احساس گشنگی خواهید کرد. بوقلمون سفید و سینه بوقلمون دو موردی است که می توانید در وعده غذایی آنها را بگنجانید.

جلوگیری از سرطان

وجود سلنیوم در گوشت بوقلمون به جلوگیری از سرطان کمک بسیار زیادی خواهد کرد. همچنین سلنیوم به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک بسیار زیادی خواهد کرد. همچنین وجود سلنیوم باعث دور شدن مواد مضر مانند نقره، جیوه، کادمیم و سایر عناصر مضر میشود و باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به سلول‌های بنیادی خواهد شد. همین امر می‌تواند موجب شاداب تر شدن و جوان تر شدن پوست شما شود.

پروتئین ویژگی بارز گوشت بوقلمون

یکی از مهمترین نکات در گوشت بوقلمون وجود پروتئین غنی در آن است. از این رو این گوشت می تواند برای رشد مو، رشد ماهیچه، پوست، استخوان های سالم، ربات ها و سلامتی ناخن ها مثمر ثمر باشد.

خواص گوشت بوقلمون
خواص گوشت بوقلمون

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین یا بوقلمون + [ کدام گزینه سودمندتر است؟ ]

خواص گوشت بوقلمون برای افراد دیابتی

افرادی که دیابت دارند می توانند گوشت بوقلمون را جایگزین گوشت های قرمز و گوشت سفید کنند. گوشت بوقلمون به افراد دیابتی کمک می کند تا بتوانند سطح قندخون خود را به راحتی کنترل کنند. افرادی که به دیابت مبتلا هستند می توانند گوشت بوقلمون را برای کنترل سطح قند خون در وعده غذایی خود قرار دهند.

خواص گوشت بوقلمون برای کودکان

بسیاری از افراد تصور می کنند که گوشت بوقلمون برای کودکان ها مضر است و از این رو از این گوشت این پرنده در وعده های غذایی کودکان استفاده نمی کنند. وقت آن رسیده که این تصور اشتباه خود را کنار بگذارید و از گوشت بوقلمون در وعده غذایی کودکان خود استفاده نمایید!!! گوشت بوقلمون سرشار از ویتامین a بوده و همین امر می‌تواند سیستم ایمنی بدن کودک شما را تقویت نماید. برای این که بتوانید سیستم ایمنی کودکان و سالمندان خود را در فصل های سرد سال بالا ببرید توصیه می کنیم گوشت بوقلمون را در وعده های غذایی آنها جای دهید. گوشت بوقلمون در فصل سرد سال می تواند بهترین گزینه برای بالا بردن مقاومت بدن کودک و فرد سالمند در برابر سرما باشد.

خواص گوشت بوقلمون در بدنسازی

بسیاری از کسانی که در زمینه تناسب اندام فعالیت می کنند به شاگردان خود برگر بوقلمون را به جای گوشت قرمز و گوشت مرغ توصیه می کنند. پروتئین بالا، کمبود کربوهیدرات و چربی پایین از ویژگی های بارز گوشت بوقلمون است. به دلیل داشتن ویژگی های فوق مربی های بدنساز توصیه به مصرف گوشت بوقلمون می کنند.

یک برگر متوسطه بوقلمون ۲۵۰ کالری و ۳۰ گرم پروتئین دارد. وجود این میزان کالری و پروتئین در این برگر می تواند ماهیچه های ضعیف را تقویت و به ساخت ماهیچه های جدید کمک کند. همچنین با استفاده از این برگر میتوانید میزان انرژی لازم برای تمرین را به راحتی به دست آورید. وجود ویتامین و مواد معدنی در گوشت بوقلمون ریکاوری مناسبی بعد از ورزش به ورزشکاران هدیه می دهد. با وجود مواد مغذی کمترین میزان آسیب دیدگی در انتظار ورزشکاران است.

خواص گوشت بوقلمون برای اسپرم

برای بسیاری از افراد جای سوال است که گوشت بوقلمون برای اسپرم در مردان می تواند مفید باشد؟ در جواب بین افراد باید گفت خوردن گوشت بوقلمون میزان هورمون تستسترون در بدن مردان را تنظیم میکند. گوشت بوقلمون در این موقع می تواند بسیار مفید و کارساز باشد.

گوشت بوقلمون به چه بیمارانی توصیه نمی شود؟

بیماران قلبی، بیماران مبتلا به نقرس، افراد با چربی خون بالا و افراد مبتلا به سنگ کلیه جز بیمارانی هستند که مصرف گوشت بوقلمون به آنها توصیه نمی شود. خواص گوشت بوقلمون بسیار بالاست و نمی توان آن را نادیده گرفت اما می‌تواند برای برخی از بیماریها مانند بیماری های بالا مضر باشد. در این موارد باید از خوردن گوشت بوقلمون جلوگیری کرد.

زیاده روی در مصرف گوشت بوقلمون ممنوع است

‌نمتوان از خواص گوشت بوقلمون چشم‌پوشی کرد. اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند منجر به بیماری هایی مانند استفراغ، معده درد و تهوع شود. مصرف بی رویه گوشت می تواند احساس خواب آلودگی به شما بدهد. در خوردن گوشت بوقلمون میانه روی کنید.

آیا زنان باردار میتوانند از گوشت بوقلمون استفاده کنند؟

خواص گوشت بوقلمون بسیار زیاد است اما نمیتوان آن را به زنان باردار توصیه کرد!!! دلیل توصیه نکردن گوشت بوقلمون به زنان باردار درصد چربی پایین آن است. گوشت با درصد چربی پایین می تواند منجر به مسمومیت غذایی در زنان باردار شود. مسمومیت غذایی در دوران بارداری بسیار خطرناک است. چنانچه زنان باردار گوشت بوقلمون را مصرف کنند علائمی مانند علائم آنفولانزا در آنها بروز خواهد کرد. اگر به مسمومیت حاد دچار شوند این مسمومیت منجر به مننژیت خواهد شد.

بهترین قسمت گوشت بوقلمون

بهترین قسمت گوشت بوقلمون ران آن است. توجه داشته باشید که گرانترین قسمت گوشت بوقلمون نیز ران می باشد. یک شرط برای بهتر بودن ران وجود دارد آن هم این است که هورمونی نباشد.

قیمت گوشت بوقلمون

قیمت گوشت بوقلمون با توجه به برند و قسمت اعضای بدن این پرنده متفاوت خواهد بود. به طور مثال سینه بوقلمون، ران و ماهیچه، گردن، بال، کتف، مغز ران و شقه آن با یکدیگر قیمت های متفاوت تری خواهند داشت. برای قیمت دقیق گوشت بوقلمون می توانید به سایت های مربوطه مراجعه نمایید.

قیمت گوشت بوقلمون
قیمت گوشت بوقلمون

بیشتر بخوانید: غذای جوجه مرغ در خانه

طبع گوشت بوقلمون چیست؟

طبع گوشت بوقلمون با نحوه پخت آن رابطه مستقیم دارد. این شمایید که با نحوه پخت مشخص میکنید طبع گوشت بوقلمون به چه شکل باشد. طبع گوشت بوقلمون گرم و خشک است.

نحوه پخت گوشت بوقلمون

بهترین کار برای مزه دار کردن گوشت بوقلمون استفاده از نمک است. نمک سود کردن گوشت بوقلمون طعم بی نظیری را به شما ارائه می دهد. نمک بافت های داخلی گوشت بوقلمون نفوذ کرده و با گفتن و کباب کردن آن طعم بی نظیری به شما ارائه می دهد. چنانچه از گوشت های کبابی لذت می برید قبل از کباب کردن گوشت بوقلمون به آن کره بمالید. برای استفاده آب پز نیز میتوانید از آبغوره و آبلیمو استفاده کنید.

شما برای ما از خواص گوشت بوقلمون بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با خواص گوشت بوقلمون آشنا کنیم. چنانچه شما تجربه متفاوت تری در این زمینه دارید می توانید چند گزینه خواص گوشت این پرنده را در قسمت نظرات اضافه کنید. همچنین از طریق قسمت نظرات می‌توانید انتقادات و سوالات خود را با پشتیبان سایت پرآور صنعت در میان بگذارید. پشتیبانان سایت ما سعی می‌کنند در اسرع وقت به صورت کامل به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

تفاوت گوشت تیره و روشن و بوقلمون چیست؟

میزان ویتامین و مواد معدنی بیشتر در گوشت های تیره تفاوت بین آنها را رغم زده است.

خواص گوشت بوقلمون در بدنسازی بخاطر چیست؟

پروتئین بالا، کمبود کربوهیدرات و چربی پایین در گوشت بوقلمون

چند خواص گوشت بوقلمون را نام ببرید؟

بهبود بی خوابی بدنسازی بهبود ایمنی بدن کودکان کاهش وزن جلوگیری از سرطان

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *