توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون + [ پرورش بوقلمون توجیه اقتصادی دارد؟ ]

توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون

بوقلمون جز پرندگان زودبازده و سودده به شمار می رود. علاوه بر سوددهی بسیار بالا، طعم گوشت بینظیر و فوق العاده باعث شده تا بسیاری از مخاطبین دست به پرورش این پرنده بزنند. پرورش بوقلمون در ابعاد کوچک نیاز به توجیه اقتصادی نخواهد داشت اما کسانی که دوست دارند این پرنده را در طیف گسترده پرورش دهند نیاز به توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون دارند. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت به کمک آن دسته از مخاطبین آمده ایم که دوست دارند با توجیه اقتصادی و دانستن سوددهی این پرنده اقدام به پرورش بوقلمون کنند. برای اطلاعات بیشتر با ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

آیا پرورش بوقلمون توجیه اقتصادی دارد؟

بسیاری از مخاطبین در پی جواب این سوال هستند که آیا پرورش بوقلمون توجیه اقتصادی دارد یا خیر؟!  برای رسیدن به این پاسخ باید جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. اما در همین از اوایل مطلب ما می خواهیم خیال شما را بابت جواب این سوال راحت کنیم و به شما بگوییم که پرورش بوقلمون توجیه اقتصادی دارد و شما با  خاطری آرام می توانید پرورش بوقلمون را آغاز کنید. توجه داشته باشید زمانی پرورش بوقلمون برای شما سودمند خواهد بود که بتوانید تمامی شرایط برای رشد آن را فراهم سازید. همچنین برای داشتن توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون باید جهت های مختلف را مورد بررسی قرار دهید که در ادامه مطلب و آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. چنانچه دوست دارید با مواردی که می تواند توجیهات اقتصادی پرورش بوقلمون را تایید و یا تصحیح کند آشنا شوید ادامه مطلب را مورد مطالعه قرار دهید.

آیا پرورش بوقلمون توجیه اقتصادی دارد؟
آیا پرورش بوقلمون توجیه اقتصادی دارد؟

حتما بخوانید: پرورش بوقلمون گوشتی + [ از سیر تا پیاز ]

شرایط لازم جهت رسیدن به سود

یکی از مهمترین موارد در توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون داشتن شرایط اولیه لازم و ایده آل است. چنانچه شما این مورد را بر اساس داشتن دانش و تجربه و دارا بودن هزینه ها نداشته باشید قطعاً پرورش بوقلمون شما توجیه اقتصادی نخواهد داشت و با شکست سنگینی همراه خواهد بود. برای یک شروع ایده‌آل داشتن دانش، تجربه و سرمایه بسیار مهم و حائز اهمیت است. شرط دوم شروع داشتن علاقه و فعالیت مناسب در این زمینه است. چنانچه علاقه خاصی به پرورش بوقلمون و یا فعالیت در این کسب و کار را ندارید توصیه می کنیم هرگز وارد این عرصه نشوید. به طور قطع بعد از گذشت زمان اندکی شما نسبت به ادامه کار بی میل خواهید بود و این کار میتواند ضربه سنگینی را به کسب و کار شما وارد نمایید.

فضای مورد نظر برای توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون

نکته بعدی در توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون فضای مورد نظر است. توجه داشته باشید بوقلمون جزو پرنده هایی است که می تواند در تمامی شرایط آب و هوایی به رشد خود ادامه دهد. اما این پرنده نمی تواند در رطوبت های بسیار بالا و پایین و سرما و گرمای شدید به رشد خود ادامه دهد و در این مواقع به بیماری مبتلا و یا حتی تلف میشود. برای فراهم آوردن فضا و مکان مورد نظر برای پرورش بوقلمون به ابعاد زیادی نیاز ندارید شما می توانید پرورش بوقلمون را در ابعاد ۳۵ متری آغاز کنید. داشتن فضایی بسیار کوچک برای پرورش این پرنده توجیه اقتصادی آن را تایید می نماید.

چنانچه در فضا های کوهستانی و روستایی پرورش بوقلمون را انجام می دهید می توانید با استفاده از فضای آزاد و طبیعت که وجود دارد غذای این پرنده را فراهم سازید. توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون در این مواقع که غذای مجانی در اختیار شما قرار می گیرد مورد تایید قرار خواهد گرفت.

فضای مورد نظر برای توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون
فضای مورد نظر برای توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون

حتما بخوانید: غذای بوقلمون + [ ذکر نکات طلایی و نحوه جیره نویسی ]

آیا نژاد بوقلمون یکی از ارکان توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون است؟

یکی از مهمترین نکاتی که می‌تواند بر پرورش بوقلمون و توجیه اقتصادی آن تاثیرگذار باشد نژاد بوقلمون است چنانچه شما بتوانید نژاد درستی را انتخاب کنید با توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون همراه خواهید شد اما اگر این رابطه برعکس باشد و شما نتوانید نژاد درستی را برگزینید هیچگاه پرورش بوقلمون توجیه اقتصادی نخواهد داشت و شما را با دیر ترین حالت ممکن به سوددهی خواهد رساند.

نژادهای مانند بوقلمون های سفید یا بیوتی از نوسانات قیمت بسیار زیادی برخوردار هستند و همین امر می تواند عاملی برای نداشتن توجیه اقتصادی آن باشد. در کنار نوسانات قیمت می توان به گزینه هایی چون دوره رشد طولانی و سرعت رشد پایین نیز اشاره کرد. با انتخاب این نژادها هیچگاه پرورش این پرنده توجیه اقتصادی نخواهد داشت. اما با انتخاب نژادی چون نژاد های اصلاح شده مانند بوقلمون های برنز که سرعت رشد بالایی دارند می توانید در عرض ۴ماه به سودآوری فراوان برسید. در این مواقع توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون نظر مثبت خواهد داشت.

روش های شگفت انگیز برای افزایش سود در مباحث توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون

درباره مبحث توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون برخی از مواقع برخی از موارد بیشتر از سایر گزینه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. کاهش هزینه ها و سودآوری بالا دو مقوله مهم در مبحث توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون است که باید مورد توجه قرار گیرد. ما در ادامه مطلب به مواردی اشاره خواهیم کرد که منجر به این دو گزینه شود. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

  1. چنانچه در فکر سوددهی بیشتر هستید توصیه ما به شما استفاده از تهیه تخم نطفه دار و جوجه کشی است. در بسیاری از موارد تولید کنندگان اقدام به خرید جوجه یک و یا چند روزه برای پرورش بوقلمون می کنند که این کار میتواند هزینه بالایی را به خود اختصاص دهد. استفاده از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی در این مواقع می تواند هزینه های شما را به طور چشمگیری کاهش و سوددهی شما را افزایش دهد.
  2. جیره نویسی و درست کردن دان را جایگزین استفاده از دان آماده بوقلمون کنید. دانه های آماده بوقلمون معمولاً هزینه های هنگفتی را به خود اختصاص خواهند داد. شما می توانید با استفاده از مشورت با یک دامپزشک ترکیبات اصلی دانه های آماده را به صورت جداگانه تهیه کنید و خودتان با استفاده از میکسر و یا سایر گزینه ها آنها را میکس کرده و در اختیار بوقلمون قرار دهید.
  3. گزینه بعدی که می‌تواند شما را به اقتصادی بودن و پرورش بوقلمون نزدیک کند، استفاده از فروشگاه های بزرگ برای خرید دان است. خرید از فروشگاه های کوچک می تواند هزینه های شما را بالا ببرد. فروشگاه های بزرگ معمولا برای خریدهای بالا تخفیفاتی را نیز ارائه می دهند. با قرار دادن و محل پرورش بوقلمون ها در مراتع می توانید در مصرف دان آن صرفه جویی کنید.
  4. واکسیناسیون بوقلمون ها زیر نظر دامپزشک از دیگر مواردی است که می تواند بسیار در اقتصادی شدن و پرورش بوقلمون به شما کمک کند. واکسیناسیون تلفات این کسب و کار را کاهش خواهد.
فضای مورد نظر برای توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون
فضای مورد نظر برای توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون

حتما بخوانید: سود پرورش بوقلمون + [ محاسبه، هزینه و راه های افزایش سود پرورش بوقلمون ]

شما برای ما از توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با صفر تا صد توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون آشنا کنیم. چنانچه شما موردی را دربین مورد های گفته شده نمی بینید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات می‌توانید سوالات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین سایت قرار دهید.

سوالات متداول

آیا پرورش بوقلمون توجیه اقتصادی دارد؟

بله اما باید شرایط مختلف را در نظر گرفت.

فضای مورد نظر برای توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون چقدر است؟

۳۵ متر

آیا نژاد بوقلمون یکی از ارکان توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون است؟

بله رابطه مستقیمی برا مبحث توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون دارد.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *