بهترین پرنده برای جوجه کشی کدام است؟ + [ معیارهای انتخاب ]

بهترین پرنده برای جوجه کشی کدام است؟

اگر در صدد راه اندازی کسب و کاری ایده آل برای رسیدن به سود مناسب هستید توصیه می کنیم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. جوجه کشی یکی از بهترین کسب و کار ها برای شروع یک کار پردرآمد است. شما با استفاده از جوجه کشی می توانید به سود خوبی دست یابید. اما در برخی از موارد سوالاتی در مورد این کار مطرح می شود. به نظر شما بهترین پرنده برای جوجه کشی کدام است؟ بر روی چه پرنده ای فرایند جوجه کشی را اجرا کنیم تا بیشترین میزان سود حاصل مان شود؟ با ما تا انتهای این مطلب از وب سایت پرآور صنعت همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.

معیار های انتخاب بهترین پرنده برای جوجه کشی

قطعا لازم است تا بدانید انتخاب پرنده برای جوجه کشی باید بر چه معیار و اساسی انتخاب شود تا بیشترین و بهترین درآمد را با خود به همراه داشته باشد. اگر سوال شما هم این است که انتخاب بهترین پرنده برای جوجه کشی بر چند معیار انجام می شود. در ادامه با ما همراه باشید که به هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

معیارهای انتخاب پرنده برای جوجه کشی
معیارهای انتخاب پرنده برای جوجه کشی

بیشتر بخوانید: اهمیت استفاده از آب مقطر در دستگاه جوجه کشی

میزان مرگ و میر

مرگ و میر یکی از اصلی ترین شاخصه هایی است که می تواند در انتخاب پرنده برای جوجه کشی موثر باشد. بسیاری از پرندگان مقاومت کافی را در بدن خود ندارد و پس از تولد فورا از بین می روند. شما باید به دنبال انتخاب بهترین پرنده برای جوجه کشی باشید که در برابر عوامل بیرونی مختلف، مقاوم باشند. از جمله پرندگانی که بیشترین میزان مقاومت بدنی را در خود دارد، بلدرچین است.

تلاش برای تخم گذاری

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در انتخاب پرنده برای جوجه کشی، راندمان تخم گذاری پرندگان است. شما باید به دنبال پرنده ای باشید که زودتر به بلوغ می رسد. صرف زمان کمتر برای رسیدن به بلوغ و تخم گذاری باعث می شود تا شما یک کسب و کار زود بازده تر را در اختیار داشته باشید. در بین پرندگان مختلف، بلدرچین ها در 40 الی 45 روزگی به بلوغ می رسند و می توانند تخم گذاری کنند. شما می توانید با استفاده از نتخاب بلدرچین، یک کسب و کار زود بازده داشته باشید. در ادامه قصد داریم تا برخی از ویژگی های پرندگان را به شما معرفی کنیم تا شما با مشاهده مزایا و معایب آن هاف خودتان انتخاب کننده باشید.

بهترین پرنده برای جوجه کشی
بهترین پرنده برای جوجه کشی

بیشتر بخوانید: آموزش ضدعفونی کردن دستگاه جوجه کشی + [ نکات مهم و ضروری ]

 مرغ

مرغ یکی از پرطرفدار ترین پرندگان در کشور ما است. انتخاب این پرنده برای جوجه کشی، انتخاب مناسبی است زیرا شما همواره با با درخواست فروش محصولات خود رو به برو هستید. آسان بودن انجام جوجه کشی مرغ از جمله مزایای دیگر انتخاب این پرنده است. اما شاید ویژگی اصلی که مرغ دارد، مفید بودن گوشت و تخم این پرنده است. گوشت مرغ و تخم مرغ یکی از پرطرفدارترین محصولات در برنامه غذایی ما ایرانیان می باشد.

اما علاوه بر ذکر این مزایا باید بدانید که این جوجه  ها بیشتر از سایر پرندگان در معرض بیماری قرار دارند. با این اوصاف شما باید هزینه ای برای انجام واکسیناسیون آن ها کنار بگذارید.

بوقلمون

این پرنده در مقایسه با سایر پرندگان گوشت بیشتری از خود بجای میگذارد.  ارزش غذایی بالای گوشت بوقلمون باعث شده تا برخی مصرف گوشت بوقلمون را جایگزین سایر گوشت ها کنند. بوقلمون ها در مقایسه با مرغ ها، مقاومت بالاتری از خود دارند و می توانند در برابر فشار های بیرونی مانند آلودگی ها و میکروب ها مقاوم تر عمل کنند. اما از معایب این پرنده نیز نباید غافل شد. پیدا کردن خریدار برای فروش تخم بوقلمون نسبت به تخم مرغ دشوار تر است. زیرا این محصول مشتریان خاص خود را دارد. بوقلمون را باید در شرایط خاص خود نگهداری کنید. در برخی از مناطق امکان بروز بیماری سرسیاه در این پرنده زیاد است.

کدام پرنده را برای جوجه کشی انتخاب کنیم؟
کدام پرنده را برای جوجه کشی انتخاب کنیم؟

بیشتر بخوانید: انواع دستگاه جوجه کشی بلدرچین + [ ساده، اتوماتیک و خانگی ]

بلدرچین

مزایای انتخاب بلدرچین بیش از سایر پرندگان است. این پرندگان به فضای کمتری برای زندگی نیاز دارند. شما می تواند در یک فضای نه چندان بزرگ، تعداد زیادی بلدرچین را نگهداری کنید. سرعت رشد و رسیدن به بلوغ بلدرچین ها خیلی بیشتر از مابقی پرندگان بوده است. همانطور که گفته شد، بلدرچین نسبت به سایر پرندگان، مقاومت بیشتری در برابر بیماری ها داد. به تمامی این مزایا می توانید پر فروش بودن این پرنده را نیز اضافه کنید معمولا این پرنده در بازار نیز خریداران زیادی دارد. بلدرچین ها از نظر سر و صدای ایجاد شده نیز جزو بهترین ها هستند زیرا در اکثر مواقع به سکوت به سر می برند.

انتخاب بهترین پرنده برای جوجه کشی

در این مطلب از وب سایت پرآور صنعت سعی کردیم تا با معرفی برخی از معیار های انتخاب بهترین پرنده برای جوجه کشی، دید شما را برای انتخاب بازتر بگذاریم. همچنین سعی کردیم چند مورد از مهم ترین و مشهور ترین پرندگان را با ذکر ویژگی های مثبت و منفی برایتان معرفی کنیم تا شما با مقایسه آن ها با یکدیگر، درست انتخاب کنید.

شما می توانید در انتهای این مطلب، نظرات دیدگاه ها و دیگر موضوعات مد نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید تمامی سوالات خود در خصوص انتخاب پرنده برای جوجه کشی را از ما بپرسید تا پشتیبانان وب سایت پرآور صنعت نسبت به پاسخ سوالاتتان اقدام کنند.

سوالات متداول

معیار های انتخاب بهترین پرنده برای جوجه کشی را نام ببرید؟

میزان مرگ و میر، تلاش برای تخم گذاری،

بهترین پرنده برای پرورش گوشت کدام است؟

بوقلمون

بهترین پرنده برای جوجه کشی کدام است؟

بلدرچین، برای دستیابی به دلایل این انتخاب می توانید به این مطلب از سایت پراور صنعت مراجعه کنید

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *