بهترین نژاد کبک برای پرورش + [ عوامل مهم پرورش ]

بهترین نژاد کبک برای پرورش

پرورش کبک جز مشاغل پرسود به شمار می‌رو.د شما می توانید با استفاده از پرورش این پرنده در بازه زمانی کوتاهی به سوددهی برسید یا در کمترین بازه زمانی سرمایه اولیه خود را به دست آورید. اما پرورش کبک همیشه با سودهای کلان همراه نخواهد بود؛ بلکه باید به نکات زیادی در این باره توجه کرد.  اولین نکته ‌ای که در پرورش کبک به آن توجه می شود، انتخاب نژاد مورد نظر است. شما باید با توجه به نوع نیاز بازار، شرایط منطقه ای و خصوصیات فیزیکی این پرنده، یکی از نژادهای کبک را برای پرورش انتخاب کنید. در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با بهترین نژاد کبک برای پرورش آشنا خواهیم کرد. چنانچه مایلید این کسب و کار پر سود را آغاز کنید و در انتخاب نژاد کبک برای پرورش دودل هستید تا انتهای این مطلب با پرآور صنعت همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۸ دقیقه زمان نیاز دارد.

کبک چوکار، بهترین نژاد کبک برای پرورش

کبک چوکار از خانواده قرقاول ها و بلدرچین ها به شمار می رود. مهم ترین خصوصیت این کبک زندگی در فضای آزاد و سازگاری با محیط های بسته و خشک است. اگر پرورش کبک در منزل را در سر خود می پرورانید مناسب ترین نژاد کبک برای پرورش در محیط های بسته و فضاهای اندک کبک چوکار است. این کبک وزنی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ گرم و اندازه بین ۳۵ تا ۴۰ سانتیمتر دارد. با استفاده از که چوکار و تنها می تواند از گوشت آن بر که از تخم آن برای درآمدزایی نیز استفاده نمایید.

کبک چوکار
کبک چوکار

کبک برفی، بهترین نژاد کبک برای پرورش

دومین نوع کبک که می‌تواند شما را به سوددهی بسیار بالایی برساند، کبک برفی است. این کبک در ابتدای قرن نوزدهم توسط یک طبیعت شناس انگلیسی شناسایی گردید. از مشخصات ظاهری این پرنده می توان به پرهای رنگی در قسمتهای مختلف بدن اشاره کرد. به طور مثال پرهای شکم این پرنده ممکن است سفید یا قهوه ‌ای، پرهای پشت آن به رنگ قهوه ای تیره و منقار آن ه رنگ قرمز باشد.

مهم ترین تفاوتی که جنسهای نر و ماده نسبت به یکدیگر دارند، وزن آنها است. معمولاً وزن جنس های ماده کمتر از جنسهای نر می باشد. کبک برفی یکی از بهترین نژاد کبک برای پرورش به شمار می رود. توجه داشته باشید برای پرورش این کبک باید به شرایط آب و هوایی و میزان تقاضای بازار نیز توجه داشته باشید.

کبک برفی
کبک برفی

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از قفس های صنعتی در پرورش بلدرچین و کبک

کبک کوهی ، بهترین نژاد برای پرورش کبک

یکی از بهترین نژادها برای پرورش کبک، کبک کوهی است. این کبک در قرن نوزدهم توسط یک محقق آلمانی شناسایی گردید. این پرنده بر روی اجزای مهم بدن خود مانند، سینه، شانه و سر خود پرهایی به رنگ خاکستری و تیره دارد. نژاد کبک کوهی شباهت بسیار زیادی به کبک چوکار دارد. توجه داشته باشید این کبک مورد توجه افراد کمی قرار می گیرد اما طرفداران پروپا قرصی دارد.

کبک کوهی
کبک کوهی

بیشتر بخوانید: پرورش کبک با شیوه های اصولی را در پرآور صنعت فرا بگیرید

عوامل مهم بر پرورش کبک

علاوه بر انتخاب بهترین نژاد کبک برای پرورش باید به عوامل  مختلفی توجه داشته باشید. در ادامه این عوامل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بهترین مکان برای محل نگهداری

کبک های گفته شده برای رشد سریع و تخم گذاری نیاز به فضایی آرام و سربسته دارند. البته شما محیط مورد نظر خود را می توانید با توجه به تخم گذار بودن یا گوشتی بودن کبک طراحی و تعبیه کنید. در این مواقع توصیه ما به شما تهیه قفس کبک است. با تهیه قفس به خوبی می توانید محلی آرام و بدون دردسر و با مدیریت راحت را برای پرورش کبک به دست آورد.

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش بهترین نژاد کبک

چنانچه علاقه مند به پرورش بهترین نژادهای کبک در قفس نیستید، می توانید از تجهیزات دیگری استفاده کنید.با نیم نگاهی به هزینه های موجود و وسایل مورد نیاز به خوبی درک خواهید کرد که قفس کبک بسیار به صرفه تر از داشتن سالن هایی پرهزینه می باشد. دانخوری، آبخوری، دستگاه مادر مصنوعی کولر، هواکش و دستگاه جوجه کشی جز تجهیزات مورد نیاز برای پرورش کبک هستند.

تغذیه کبک

انتخاب بهترین نژاد برای پرورش کافی نیست در کنار بهترین نژاد کبک برای پرورش باید زمینه های گوناگون مانند تغذیه، نور و محیط را به خوبی فراهم نماید. کبک ها معمولا در طبیعت از برگ میوه و حشرات تغذیه می کنند. برای اینکه بتوانید به کسب و کار خود سرعت بیشتری دهید نباید فقط از این موارد در تغذیه این پرنده استفاده کنید. استفاده از پودر ماهی دی کلسیم فسفات و اسیدهای آمینه می تواند مکمل خوبی برای تغذیه کبک باشد. مکمل ها و مواد معدنی در پرورش کبک نقش بسزایی را ایفا می کنند.

تغذیه کبک
تغذیه کبک

بیشتر بخوانید: میزان تخمگذاری کبک

شرایط نور و دما

دیگر مواردی که برای پرورش کبک باید به آن توجه کنید، شرایط نور و دما است. نور و دما باید آرامش کاملی را برای پرورش این پرنده فراهم سازد.  نور و دما یکی دیگر از عواملی است که علاوه بر انتخاب بهترین نژاد کبک برای پرورش باید به آن توجه ویژه ای داشت.

محیط بدون استرس

از دیگر عواملی که علاوه بر انتخاب بهترین نژاد کبک برای پرورش می‌تواند و کسب و کار پرورش کبک تاثیرگذار باشد، ایجاد محیطی بدون استرس است. توجه داشته باشید باید از عواملی که بر برای کبک ایجاد استرس می کند، دوری کنید. هرچه فضای پرورش این پرنده آرام تر و بدون سر و صدا تر باشد، شما بازدهی بهتری را نسبت به آن به دست خواهید آورد.

شما برای ما از بهترین نژاد کبک برای پرورش بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با بهترین نژاد کبک برای پرورش و عوامل مهمی که می‌تواند بر پرورش این پرنده تاثیرگذار باشد را عنوان کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه‌ های فوق خالی دید می توانید از طریق قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

لازم به ذکر است، بهترین نژاد کبک برای پرورش بستگی به شرایط بازار و شرایط محیطی پرورش منطقه دارد. در هنگام انتخاب بهترین نژاد کبک برای پرورش دقت بسیار زیادی داشته باشید.

سوالات متداول

وزن و اندازه کبک چوکار چقدر است؟

این کبک وزنی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ گرم و اندازه بین ۳۵ تا ۴۰ سانتیمتر دارد.

مهم ترین تفاوتی که جنسهای نر و ماده کبک برفی نسبت به یکدیگر دارند، چیست؟

مهم ترین تفاوتی که جنسهای نر و ماده نسبت به یکدیگر دارند، وزن آنها است

بارزترین مشخصات کبک کوهی چیست؟

این پرنده بر روی اجزای مهم بدن خود مانند، سینه، شانه و سر خود پرهایی به رنگ خاکستری و تیره دارد. نژاد کبک کوهی شباهت بسیار زیادی به کبک چوکار دارد.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *