بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن

بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن

پرورش مرغ یکی از سودمندترین کسب و کارهایی است که مخاطب می تواند با استفاده از آن به سودآوری بالایی برسد. عوامل بسیاری می تواند بر این سوددهی تاثیرگذار باشد. یکی از این عوامل بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن است. کسانی که دوست دارند پرورش مرغ را به صورت سنتی پیگیری می کنند باید در انتخاب نژاد مرغ وسواس بسیار زیادی به خرج دهند. زیرا تولید جوجه در این مرغ ها از طریق کرچ شدن است. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت به کمک شما آمده ایم تا بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن را معرفی کنیم. با استفاده از این مطلب به راحتی هرچه تمام تر می توانید نژاد مناسب را انتخاب و بعد از این انتخاب کسب و کار خود را در شهر، روستا و یا محل مورد نظر شروع نمایید. مطالعه این مطلب به 6 دقیقه زمان نیاز دارد.

6 نژاد برتر مرغ برای کرچ شدن

مرغ های زیادی هستند که قابلیت کرچ شدن دارند. اما ما در این مطلب قصد داریم شما را با چهار نژاد اصلی و برتر در این زمینه آشنا کنیم. ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که مرغ های محلی و خانگی بالاترین پتانسیل را برای کرچ شدن دارند. از این رو در هنگام انتخاب مرغ به محلی بودن و یا خانگی بودن آن بسیار توجه کنید. هر چقدر به این فاکتور بیشتر توجه کنید سودآوری بیشتر و راندمان بالاتری نصیب شما خواهد شد.

مرغ مرندی

مرغ مرندی بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن است. حتماً در هنگام انتخاب نژاد مرغ برای کرچ شدن ابتدا به سراغ مرغ مرندی بروید و اگر نتوانستید این نژاد را تهیه کنید سپس به سایر گزینه ها رجوع نمایید. مرغ مرندی بهترین و بالاترین بازخورد را نصیب شما خواهد کرد. همانطور که از نام آن پیداست مرغ مرندی متعلق به شهر مرند است. مرند جز شهرستان های استان آذربایجان شرقی به شمار می رود.

مرغ مرندی مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما داشته و می‌تواند شرایط بد آب و هوایی را تحمل کند. برای اینکه بتوانید این مرغ را به کرچ شدن ترغیب کنید نیاز به هزینه های بالایی نخواهد داشت. لانه کوچک برای آن بسازید و محیط کاملا آرام و گرمی را برای آن فراهم کنید با این تکنیک می توانید به مرغ مرندی کمک کنید تا دست از تخم گذاشتن بردارد و روی تخم های مورد نظر شما بخوابد. بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که مرغ مرندی کرچ شده و بهترین بازخورد را برای شما ارمغان آورده است.

بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن
بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن

بیشتر بخوانید: کرچ شدن مرغ و راه های رفع آن + [ چگونه مرغ را کرچ کنیم ]

مرغ لگهورن

بعد از مرغ مرندی مرغ لگهورن می تواند در رتبه دوم قرار گیرد. این مرغ که منشا آن به کشور ایتالیا باز می گردد. این مرغ می تواند در سال بیش از ۳۰۰ تخم به شما هدیه دهد. مرغ لگهورن در مناطق سردسیر به خوبی می تواند بدن خود را سازگار کند و سرعت رشد بالایی نیز دارد. بلوغ زودرس و تخم گذاری سریع از ویژگی های بارز مرغ لگهورن به شمار می رود. مرغ لگهورن را می توانید در رنگهای نقره‌ای، طلایی، حنایی، قهوه ای، سیاه و سفید ببینید. توصیه ما به شما در انتخاب بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن بعد از مرغ مرندی نژاد لگهورن است.

بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن
بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن

بیشتر بخوانید: صفر تا صد شناخت مرغ لگهورن

مرغ نیوهمشایر

سومین گزینه در بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن مرغ نیوهمشایر است. اصالت مرغ نیوهمشایر به کشور آمریکا بر می گردد. این مرغ در سال حدود ۲۵۰ عدد تخم تولید می کند و شروع تخم گذاری خود را از پنج ماهگی آغاز می نماید. مرغ های نیوهمشایر به رنگهای بلوطی، قرمز و قهوه ای  هستند.

مرغ گلپایگانی

گزینه آخر در انتخاب بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن مرغ گلپایگانی است. گلپایگانی جز اصیل ترین نژاد مرغ ایرانی به شمار می رود که در بازار رواج بسیار زیادی دارد. مرغ های گلپایگانی دورگه هستند و حاصل تلفیق نژاد مرغ بومی ایرانی و نژاد خارجی است. مرغ گلپایگانی را می توان هم رده مرغ کرمانشاهی و مرغ ورامین در نژادهای اصیل مرغ دورگه ایرانی قرار داد. این نژاد از مرغ در سال بیش از ۲۰۰ عدد تخم از خود تولید می کند. نگهداری آن بسیار آسان و مقرون به صرفه است و جزء مرغهای است که زیبایی منحصر به فردی دارد. مقاومت بالا در برابر شرایط بومی و انواع بیماری ها جزء ویژگی های بارز مرغ گلپایگانی به شمار می رود.

بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن
بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن

بیشتر بخوانید: مرغ مرندی و نکات مهم پرورش مرغ مرندی

مرغ نژاد لوهمن

مرغ نژاد لوهمن یک نژاد معروف از مرغ‌ است که توانایی بالایی در تخم‌گذاری و تولید تخم با کیفیت دارد. از این نژاد در مزارع و واحدهای تولیدی مختلف به صورت گسترده استفاده می شود.این نژاد مرغ‌ معمولاً در طول سال به طور مداوم تخم می‌گذارند و می‌ تواند 300 تا 320 تخم در سال تولید کند. البته اگر از این نژاد به عنوان نژاد گوشتی استفاده کنید نمی توانید وزن مناسبی از آن نسبت به سایر نژاد ها بدست آورید. وزن مرغ‌ های نر  لوهمن حدود 2.5 تا 3 کیلوگرم و وزن مرغ ‌های ماده حدود 2 تا 2.5 کیلوگرم است. تخم مرغ ‌های تولید شده نژاد لوهمن دارای پوسته‌ ای مات به رنگ سفید هستند.

مرغ نژاد لوهمن به طور نسبی سریع تر از سایر نزادهای مرغ ها رشد می‌کند که این ویژگی باعث می‌شود تا زمان لازم برای رسیدن به سن تخم‌گذاری کوتاه تر شود. از این رو شما راحت تر می توانید به درامدزایی و سوددهی دست پیدا کنید. مرغ نژاد لوهمن جز بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن است. شما می توانید بدون دغدغه این نوزاد را برای کرچ شدن استفاده کنید و هدف های مالی خود را با استفاده از این نژاد دنبال نمایید.

مرغ نژاد رود آیلند

مرغ نژاد رود آیلند سفیدیک نژاد معروف از مرغ‌ های گوشتی است که از گذشته تا به امروز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده است.  این نژاد به خاطر قابلیت رشد سریع و تولید گوشت با کیفیت محبوب بوده و به طور گسترده در سالن های مرغداری و مزارع پرورش مرغ پرورش داده می شود. رشد این نژاد به گونه ای است که می تواند در کمترین زمان ممکن شما را به سوددهی و درآمدزایی برساند. این ویژگی در مرغ نژاد رود آیلند باعث شده تا به گزینه ‌ای مناسب برای پرورش صنعتی تبدیل شود.  گوشت مرغ های نژاد رود آیلند، لذیذ و با کیفیت بالاست و به عنوان یک منبع عالی پروتئین می توان از آن استفاده نمود.

یکی از ویژگی ‌های بارز این نژاد، پرهای روشن رنگ است. پرهای سفید باعث مشخص شدن ظاهر ظریف و جذاب این نژاد از مرغ می‌شود. معمولاً مرغ نژاد رود آیلند سفید دارای طبیعت آرام و دوستانه ‌ای هستند. مقاومت در برابر بیماری های گوناگون از دیگر ویژگی های بارز این نژاد از مرغ به شمار می رود. این نژاد جز بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن محسوب می شود. شما می توانید بدون دغدغه این نوزاد را برای کرچ شدن استفاده نمایید.

شما برای ما از بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن آشنا کردیم. چنانچه  شما جای گزینه دیگری را در بین گزینه های بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن خالی دیدید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید از این طریق سوالات خود درباره  بهترین نژاد مرغ برای کرچ شدن را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما به طور کامل و تخصصی پاسخ دهند. امیدواریم از این مطلب سایت پرآور صنعت به بهترین شکل استفاده کرده باشید و بتوانید با انتخاب گزینه درست سودآوری بالایی را نصیب خود کنید.

سوالات متداول

برترین نژاد مرغ برای کرچ شدن کدام است؟

مرغ مرندی

بهترین نژاد برای کرچ شدن مرغ در کدام دسته است؟

جز نژاد دورگه و محلی

کدام مرغ اصیل ایرانی جز بهترین نژاد مرغ در کرچ کردن است؟

مرغ گلپایگانی

طاعتی
دیدگاه کاربران
۶ دیدگاه
  • حسن ضیائی 3 تیر 1401 / 6:59 ب.ظ

    مرغ نژاد بلک استار را از قلم انداختید بهترین نژاد تخم گذار است بالاتر از مرندی

    • طاعتی 6 تیر 1401 / 3:12 ب.ظ

      متشکرم بابت نکته دقیقی که گفتید حتما در آینده این مورد رو اضافه می کنیم

  • بختیاری 11 تیر 1401 / 10:51 ب.ظ

    درود

    مرغ گلین لری بین ۶ تا ۸ بار کرچ میشه

    • طاعتی 13 تیر 1401 / 3:28 ب.ظ

      سلام
      متشکرم از اطلاعات تکمیلی شما

  • محمدرضا 28 بهمن 1401 / 1:57 ب.ظ

    سلام مرغ لاری بیشتر از مرغ گلپایگان کرچ میشود
    و در جوجه کشی طبیعی موفق تر بوده

  • محسن 31 خرداد 1402 / 1:20 ب.ظ

    سلام
    من یه مرغ دارم از اوایل اردیبهشت کرچ کرچ میکنه اما روی تخم نمیخابه و هرروز تخم میذاره. مرغهای دیگه چندروز بعد از کرچ کرچ گفتن میخوابن
    ممکنه این مرغ ماشینی باشه؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *