برنج برای مرغ تخمگذار

برنج برای مرغ تخمگذار

برنج برای مرغ تخمگذار بسیار مفید خواهد بود. اگر بتوانید ترکیبات این ماده خوشمزه را به خوبی برای مرغ تخمگذار فراهم کنید، به طور قطع کیفیت محصولات خود را بالا می برید. کمتر کسی با مزایای برنج برای مرغ آشنا است و از آن در جیره غذایی این پرنده استفاده می کند اگر دوست دارید تجربه متفاوتی از پرورش مرغ به دست آورید توصیه میکنیم تا انتهای متن با پرآور صنعت همراه باشید. پرآور صنعت در این مطلب شما را با صفر تا صد برنج برای مرغ تخمگذار و تاثیرات آن بر محصولات مرغ آشنا خواهم کرد. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

مزایای برنج برای مرغ تخمگذار

  1. کاهش مصرف دان
  2. تولید تخم مرغ با کیفیت تر
  3. وزن تخم مرغ
  4. تنظیم گلوکز؛ گلیسیرید و کلسترول
  5. تاثیر مثبت بر ارتفاع سفیده
  6. تاثیر مثبت بر استحکام و وزن پوست، ضخامت پوست، شاخص تخم مرغ و زرده، نمره تخم مرغ

سبوس برنج برای مرغ تخمگذار

کسانی که روی پرورش مرغ تخمگذار بسیار حساس هستند و دوست ندارند کسب و کار آنها با شکست مواجه شود، معمولاً در جیره غذایی مرغ تفکرات اساسی را به کار می برند.  یکی از این تفکرات اساسی و مهم در نظر گرفتن تغذیه مناسب برای آن است. سبوس برنج یکی از موادی است که می‌تواند با توجه به قیمت آن در جیره غذایی مرغ قرار گیرد. سبوس برنج به نسبت ذرت از قیمت پایین تری برخوردار است اما کیفیتی همچون ذرت را از خود به جای می گذارد. توجه داشته باشید سبوس برنج برای مرغ تخمگذار باید خالص و ادغام شده با برنج نیم دانه باشد و به هیچ عنوان نباید از شلتوک یا پوسته برنج در آن استفاده شود. چنانچه سبوس برنج نتوانند انتظارات بدن مرغ را تامین کند بر تخم گذاری آن اثر منفی خواهد گذاشت.

سبوس برنج برای مرغ تخمگذار
سبوس برنج برای مرغ تخمگذار

بیشتر بخوانید: غذای مرغ + تغذیه مرغ خانگی

خواص سبوس برنج برای مرغ تخمگذار

  1. تامین کننده ویتامین b تامین کننده مواد معدنی
  2. تامین کننده اسید های آمینه و اسیدهای چرب
  3. تامین کننده پروتئین ویتامین و چربی
  4. تامین کننده غلات
  5. بالا بردن ارزش غذایی تخم مرغ
  6. مقوی کردن تخم مرغ

مضرات برنج برای مرغ تخمگذار

برنج و سبوس برنج برای مرغ تخمگذار فواید بسیاری دارد. اما از طرفی مصرف بی رویه آن می تواند کسب و کار شما را نیز دچار ضررهای فراوان کند. سبوس برنج دارای مقدار زیادی سیلیس است که مصرف بیش از حد آن می تواند دهان مرغ ها را زخم کند و مصرف دان را به طور چشمگیری کاهش دهد.  اگر سبوس برنج آغشته از شلتوک پوسته برنج باشد دستگاه گوارش مرغ را نیز تحت تاثیر قرار داده و گوارش آن را مختل می نماید.

 توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید میزان برنج را به خوبی تعیین کنید باید به شرایط آب و هوایی، سن مرغ، فصل تخم گذاری، تعداد مرغ ها و محیط اطراف توجه ویژه ای داشته باشید. میزان برنج با توجه به تغییر هر یک از موارد گفته شده می تواند کم و یا زیاد شود. برای این که بتوانید بهترین بازخورد را از استفاده برنج بگیرید می توانید با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

برنج پخته برای مرغ تخمگذار

برخی از افراد به جای سبوسه برنج  از برنج پخته برای تامین غذای مرغ تخمگذار استفاده میکنند. برنج پخت تا زمانی کارساز است که وعده اصلی غذایی مرغ تخمگذار را تشکیل ندهد. شما می توانید این ماده را در جیره غذایی مرغ تخمگذار بگنجانید اما نمی توانید از آن به عنوان جیره اصلی غذای استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه برنج پخته باعث اختلال در سطح گوارش مرغ خواهد شد. چنانچه پرورش مرغ به صورت بومی یا در روستا را تجربه می کنید و به صورت اندک این کار را انجام می دهید برنج پخته می تواند هزینه های تامین دان شما را به چشم به طور چشمگیری کاهش دهد. استفاده از آن در کوتاه مدت  مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

غذای مرغ تخمگذار چیست؟

شما در کنار برنج و سبوس برنج می توانید از مواد دیگر برای تکمیل جیره غذایی مرغ تخمگذار استفاده کنید. توجه داشته باشید هر ماده ای را برای تکمیل جیره غذایی انتخاب می کنید باید کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها و ویتامین های  مورد نیاز مرغ برای ادامه رشد تامین نمایید. یونجه خشک شده، برگ خشک شده، علف، پودر گوشت و استخوان، بادام زمینی، تخم پنبه و سویا از جمله مواردی هستند که میتوانید در جیره غذایی مرغ آنها را جای دهید.  به طور مثال برای تهیه پروتئین حیوانی می توانید از گوشت و استخوان و یا محصولات لبنی استفاده کنید.

غذای مرغ تخمگذار چیست؟
غذای مرغ تخمگذار چیست؟

بیشتر بخوانید: طرز پخت بلدرچین با برنج

مواد معدنی را جدی بگیرید

یکی از مهمترین مواردی که در جیره غذایی مرغ تخمگذار باید آن را قرار دهید مواد معدنی است. مواد معدنی سطح کیفیت محصولات شما را تعیین میکند. کلسیم،گوگرد، منیزیوم و نمک از جمله مواد معدنی مهم هستند که بودن آن را باید جدی بگیرید. چنانچه هر یک از مواد گفته شده را فراهم نکنید نباید انتظار محصول با کیفیت را داشته باشید.

شما برای ما از برنج برای مرغ تخمگذار بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با مزایای برنج برای مرغ تخمگذار، سبوس برنج و خواص آن، مضرات برنج برای مرغ تخمگذار و چگونگی استفاده از برنج پخته آشنا کردیم. چنانچه اطلاعات بیشتری در این باره دارید می توانید اطلاعات خود را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین در قسمت نظرات می‌توانید نقد های خود را درباره مطلب به ما بگویید. اگر سوالی ذهن شما را درگیر کرده و دوست داشتید در اسرع وقت به جواب آن برسید در قسمت کامنت ها آن را با ما درمیان بگذارید تا متخصصین سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند. امیدواریم از این مطلب وبسایت پرواز صنعت به بهترین شکل استفاده کرده باشید.

سوالات متداول

مزایای برنج برای مرغ تخمگذار چیست؟

تنظیم گلوکز؛ گلیسیرید و کلسترول تاثیر مثبت بر ارتفاع سفیده تاثیر مثبت بر استحکام و وزن پوست، ضخامت پوست، شاخص تخم مرغ و زرده، نمره تخم مرغ

خواص سبوس برنج برای مرغ تخمگذار چیست؟

تامین کننده پروتئین ویتامین و چربی تامین کننده غلات بالا بردن ارزش غذایی تخم مرغ مقوی کردن تخم مرغ

برنج برای مرغ تخمگذار چه مضراتی دارد؟

بهم ریختی در دستگاه گوارش و کاهش اشتها

طاعتی
دیدگاه کاربران
۶ دیدگاه
  • میناا 14 مرداد 1401 / 6:39 ب.ظ

    سلام سه مرغ دارم که اشتهاشون رو به دانه و گندم از دست دادن ولی سبزیجات و پیاز و میوه و برگ درخت انگور و برنج پخته شده و برنج خام رو میخورن ….یکی از مرغها اسهال شدید با دفع ادرار زیاد گرفت و بدون اینکه غذای جامد بخوره بهش تتراسایکلین دادم طبق گفته مرد دارو فروش یکی انداختم ته حلقش صبح مرده بود ….
    الان دو مرغ باقی مانده رو چکار کنم که از بی غذایی نمیرن و مریض نشن؟؟؟؟ اصلا لب به گندم و دان مخصوص نمی‌زنند

    • طاعتی 23 مرداد 1401 / 3:32 ب.ظ

      دادن گندم زیاد باعث کور شدن اشتها میشه
      سبزیجات رو بیشتر کنید به طوری که کم کم بهشون گندم بدید تا عادت کنن

  • محمد امین 12 آبان 1401 / 1:31 ب.ظ

    سلام ببخشید دادن برنج پوست نکنده به جوجه یکی دو ماهه می تونه باعث مرگ بشه یا اصلا اگر برنج پوست نکنده به مرغ و جوجه بدیم می خورند ؟

    • طاعتی 18 آبان 1401 / 3:24 ب.ظ

      به جوجه ۱ تا ۲ ماهه توصیه نمیشه
      اما می تونه راندمان کاریتون رو بالا ببره

  • مینا 5 آذر 1402 / 9:20 ب.ظ

    سلام . ببخشید میتونیم از پودرهای سبوس برنج بسته بندی شده که د سوپریها میفروشن استفاده کنیم و هر روز یه قاشق کوچیک به عذای مرغ اصافه کنیم ؟۸

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 11:29 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، توصیه ما استفاده از دان مخصوص مرغ تخمگذار است. در این نوع دان تمام نیازهای مرغ وجود دارد.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *