افزایش تخمگذاری بوقلمون + [ تضمینی و کاربردی ]

افزایش تخمگذاری بوقلمون

پرورش بوقلمون با اهداف مختلفی انجام خواهد شد یکی از این اهداف پرورش بوقلمون تخمگذار و استفاده از تخم بوقلمون است. پرورش بوقلمون تخمگذار همیشه با سودآوری فراوانی همراه بوده است. دلیل استقبال گسترده مردم از تخم بوقلمون به خاطر خواص بسیار زیادی که در آن نهفته، می باشد. چنانچه شما در زمینه پرورش بوقلمون از نوع تخمگذار فعالیت می کنید این مطلب مختص شماست. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه افزایش تخمگذاری بوقلمون را انجام دهید و سودآوری خود را چندین برابر کنید. با افزایش تخمگذاری بوقلمون به راحتی هرچه تمام تر می توانید درآمد خود از این کسب و کار را افزایش داده و آن را به بهترین شکل گسترش دهید. توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. مطالعه این مطلب ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

اهمیت تخم گذاری بوقلمون

تخم گذاری بوقلمون زمانی برای شما اهمیت دارد که بدانید میزان تولید تخم این پرنده در سال کمتر از سایر پرندگان مانند مرغ و بلدرچین است. با توجه به میزان تولید اندک نسبت به سایر پرنده ها تخم بوقلمون ها ارزش بیشتری برای تولید مثل پیدا می کند. اکثر  کسانی که در زمینه پرورش بوقلمون فعالیت می کنند به این موضوع واقف هستند و تمام تلاش خود را برای نگهداری تخم بوقلمون می کنند. همچنین پرورش دهندگان به جای عرضه مستقیم تخم بوقلمون از آنها به صورت نطفه دار استفاده خواهند کرد.  به دلیل اینکه اهمیت تخم گذاری بوقلمون بسیار بالاست، روش هایی را به شما خواهیم گفت که باعث افزایش تخمگذاری بوقلمون خواهد شد در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین نژاد بوقلمون تخمگذار

برای این که بتوانید بالاترین بازدهی را از پرورش بوقلمون داشته باشید توصیه می کنیم در هنگام نژاد بوقلمون بهترین نژاد بوقلمون تخمگذار را انتخاب کنید. انتخاب بهترین نژاد باعث افزایش تخمگذاری بوقلمون خواهد شد. بوقلمون های با تخم گذاری پایین در هر فصل به شما ۵۰ عدد تخم خواهند داد. این در حالی است که با در نظر گرفتن بوقلمون های مانند نژاد برنز و بلک، تخم گذاری بالایی را تجربه خواهید کرد. این نژادها در هر فصل تخمگذاری به شما چیزی حدود ۱۹۰ تخم خواهند داد. 

چنانچه شما از نژاد دیگری از بوقلمون برای افزایش تخمگذاری آن استفاده می کنید تا سودآوری بیشتری داشته باشید، می توانید گزینه مورد نظر خود را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارید.

افزایش تخمگذاری بوقلمون
افزایش تخمگذاری بوقلمون

حتما بخوانید: پرورش بوقلمون تخمگذار + [ از ابتدا تا انتها به صورت کاربردی ]

شرایط محیطی مناسب

شرایط محیطی مناسب نکته بعدی است که شما باید برای افزایش تخمگذاری بوقلمون را فراهم کنید. هرچقدر شرایط محیطی زندگی بوقلمون به استانداردهای روز دنیا نزدیک تر باشد تخم گذاری بهتر و بالاتر خواهد داشت. همچنین شرایط محیطی می توانند بر روی کیفیت محصولات بوقلمون نیز تاثیر گذار باشد. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که باید آن را در فضای مورد نظر پرورش بوقلمون فراهم سازید.

  1. داشتن دانخوری و آبخوری به مقدار کافی
  2. داشتن فضای بهداشتی
  3. استفاده از فن تهویه هوا برای ورود و خروج هوا
  4. کفش های کاملا مسطح و بهداشتی
  5. دیوارهای عایق بندی شده
  6. قرار دادن آب و دانه تازه
  7. محل تخم گذاری بوقلمون ها باید به دور از رفت و آمد و استرس باشد
  8. دما و رطوبت مناسب
  9. استفاده از جفت سازی در پرورش
  10. داشتن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی

تامین شرایط مورد نیاز برای جفت گیری

چنانچه دوست دارید تخم های نطفه دار را با کیفیتی را به دست آورید باید به نسبت بوقلمون های ماده و نر توجه کافی داشته باشید و شرایطی را فراهم کنید که بوقلمون های نر بتوانند به راحتی هرچه تمام تر با بوقلمون های ماده جفت گیری نمایند. تعامل در جفت گیری بوقلمون ها بسیار مهم است. در جفت گیری بوقلمون دو نکته بسیار حائز اهمیت است. نکته اول غذای کافی و نکته دوم دما و رطوبت مناسب. هرگاه غذای مناسب و رطوبت کاملا متعادل را برای بوقلمون های نرم و ماده فراهم کردید این دو در فصل جفتگیری، جفتگیری مورد نظر خود را انجام خواهند داد.

برای اینکه بوقلمون های نر و ماده بتواند به بهترین شکل جفتگیری را انجام دهند دمای محیط را حدود ۲۵ درجه سانتی گراد و رطوبت را حدود ۵۰ درصد در نظر بگیرید.

افزایش تخمگذاری بوقلمون
افزایش تخمگذاری بوقلمون

حتما بخوانید: پرورش بوقلمون گوشتی + [ از سیر تا پیاز ]

غذای بوقلمون

نکته بعدی که می‌تواند موجب افزایش تخمگذاری بوقلمون میشود، غذای بوقلمون است. غذای بوقلمون نه تنها بر روی افزایش تخمگذاری بوقلمون موثر است بلکه می‌تواند کیفیت محصولات به دست آمده از بوقلمون ها را تحت تاثیر قرار دهد. وجود پروتئین و کلسیم بسیار زیاد در تغذیه بوقلمون های تخمگذار می تواند به شدت باعث افزایش تخمگذاری بوقلمون شود. این دو ماده توانایی بوقلمون ها را برای تخم گذاری بالا خواهد بود.

توجه به سن تخم گذاری بوقلمون

 بوقلمون ها بسته به سنی که دارند می توانند تخمگذاری خود را آغاز کنند. در صورتی که شما بتوانید تمام شرایط موجود گفته شده را فراهم سازید بوقلمون ها در سن هشت ماهگی حداکثر میزان تخم گذاری خود را نشان خواهند داد.

اوایل بهار تا اواسط تابستان فصل تخم گذاری بوقلمون ها به شمار می رود. توجه داشته باشید بوقلمون ها در سال اول زندگی خود بیشترین میزان تخمگذاری را از خود نشان خواهند داد. در سال دوم تخم گذاری کاهش پیدا خواهد کرد و شما می‌توانید در سال دوم بوقلمون هایی که فصل تخم گذاری خود را پشت سر گذاشته اند را به کشتارگاه ببرید و یا به فروش برسانید و بوقلمون جوانتر را جایگزین نمایید.

ایجاد برنامه نوردهی درست

شرایط نوری و تاریکی یک عامل بسیار مهم برای افزایش تخم گذاری بوقلمون است. بوقلمون ها ترجیح می دهند که در تاریکی تخم گذاری خود را انجام دهند. از این رو در فصل تخم گذاری این پرنده ساعات روشنایی را به 6 ساعت محدود نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم در فصل تخم گذاری بوقلمون آنها را  در فضای داخل نگه دارید تا میزان تخم گذاری آنها بالاتر رود.

خارج کردن به موقع تخم بعد از تولید 

توجه داشته باشید هر چند روز یکبار به محوطه قفس بوقلمون ها سر بزنید و تخم هایی که به وسیله بوقلمون ها تولید شده است را از قفس خارج نمایید. چنانچه از زمان تولید تخم توسط بوقلمون ها بسیار زیاد بگذرد، هورمونی به نام پرولاکتین در مغز پرنده ایجاد می شود که همین عامل می‌تواند به طور چشمگیری تخم گذاری بوقلمون ها را کاهش دهد.

افزایش تخمگذاری بوقلمون
افزایش تخمگذاری بوقلمون

حتما بخوانید: غذای بوقلمون + [ ذکر نکات طلایی و نحوه جیره نویسی ]

شما برای ما از راه های افزایش تخمگذاری بوقلمون بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با تمامی راه های افزایش تخمگذاری بوقلمون آشنا کنیم. چنانچه شما از روش دیگری برای افزایش تخمگذاری بوقلمون استفاده می کنید می توانید از طریق قسمت نظرات روش مورد نظر خود را با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارید. همچنین از این طریق می توانید سوالاتی که در ذهن شما نقش بسته است را با پشتیبان سایت در میان بگذارید تا آنها بتوانند در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

راه های افزایش تخمگذاری بوقلمون را نام ببرید ؟

انتخاب بهترین نژاد بوقلمون تخمگذار شرایط محیطی مناسب تامین شرایط مورد نیاز برای جفت گیری خارج کردن به موقع تخم بعد از تولید

غذای بوقلمون بر روی افزایش تخمگذاری بوقلمون موثر است؟

بله غذای بوقلمون باعث افزایش و یا کاهش تخمگذاری بوقلمون می شود

خارج کردن به موقع تخم بعد از تولید موجب افزایش تخمگذاری بوقلمون می شود؟

بله موجب افزایش می شود

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *