اهمیت آب مصرفی بلدرچین + [ نکات مهم و ضروری ]

اهمیت آب مصرفی بلدرچین

از اینکه پرورش بلدرچین یکی از کسب و کارهای پرسود و پردرآمد است بر کسی پوشیده نیست. زمانی این کسب و کار به سوددهی خواهد رسید که عوامل مختلفی در آن رعایت شود. بر پرورش بلدرچین مختلف بسیار زیادی تاثیر گذار است که هر کدام می ‌تواند میزان سود شما را کم و یا زیاد کند. یکی از این نوع عوامل آب مصرفی بلدرچین است. اهمیت آب مصرفی بلدرچین را که کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، به خوبی درک می نمایند.

بر کسی پوشیده نیست اگر موجود زنده ای آب ننوشد ممکن است دچار بیماری ها و مشکلات زیادی شود. بلدرچین ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند. در این مطلب از سایت پرآور صنعت می‌خواهیم شما را با اهمیت آب مصرفی بلدرچین، میزان استاندارد آب، تاثیر آن بر روی بلدرچین و ویژگی های آب مصرفی آشنا خواهیم کرد. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز  دارد.

تاثیر آب بر بلدرچین

از اینکه اهمیت آب مصرف بلدرچین بسیار بالا است بر کسی پوشیده نیست. بلدرچین برای اینکه بتواند رشد کند و ادامه حیات دهد نیاز مبرمی به آب دارد. هر بلدرچین بالغ در روز باید بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سی سی آب مصرف کند. چنانچه اگر آب مصرفی به بدن بلدرچین در حد ممکن است این پرنده رشد نکند و یا در بازه های زمانی زیاد از بین برود. آب مصرفی همچنین می‌تواند بر روی تخم گذاری بلدرچین تاثیر مستقیم داشته باشد. توصیه می کنیم همیشه آب مصرفی بلدرچین را مانند تغذیه آن در دسترس بلدرچین قرار دهید. آب مصرفی باید تمیز و تصفیه شده باشد. اگر مایلید سایر خصوصیات آب مصرفی بلدرچین را بدانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تاثیر آب بر بلدرچین
تاثیر آب بر بلدرچین

بیشتر بخوانید: بیماری نیوکاسل در بلدرچین و راه های درمان آن

خصوصیات آب مصرفی بلدرچین

آب مصرفی بلدرچین باید از خصوصیات و ویژگی ‌های خاصی برخوردار باشد تا بتواند بر روی رشد پرنده تاثیر مستقیم بگذارد. چنانچه آب مصرفی بلدرچین خصوصیات و ویژگی ‌های عنوان شده در ادامه مطلب را نداشته باشد می تواند کسب و کار شما را دچار ضرر نماید.

بی رنگ و بو بودن

یکی از خصوصیات و ویژگی های بارز آب مصرفی بلدرچین بی رنگ و بدون بو بودن است. اگر آب مصرفی از رنگ و بوی خاصی برخوردار باشد، قطعاً از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. آبهای با رنگ و با بو می تواند تاثیر منفی بر رشد بلدرچین های پرورشی شما بگذارد.

انگل نداشتن آب

مورد بعدی که آب مصرفی بلدرچین باید دارای آن نباشد، انگل است. همه ما به خوبی می‌دانیم انگل می تواند تاثیر منفی بر سیستم ایمنی بلدرچین بگذارد. وجود انگل ها نه تنها می تواند سیستم ایمنی بدن بلدرچین ها را تحت تأثیر قرار دارد بلکه در برخی از مواقع می تواند دچار افت رشد آنها شود.

بدون مواد اضافی و مضر

آب مصرفی بلدرچین باید بدون هیچگونه مواد اضافی و مضر باشد. چنانچه مواد اضافی به آب اضافه می شود باید تحت نظر دامپزشک باشد. به هیچ عنوان نباید و مواد مضر در داخل آب های آب مصرفی بلدرچین باشد. مواد مضر کسب و کار شما را به طور کامل به خطر می‌اندازد.

شوری آب

شوری آب از دیگر مواردی که باید در هنگام مصرف بلدرچین به آن توجه کنید. شوری آب است باید استانداردهای موجود را دارا باشد. چنانچه شوری آب طبق استانداردهای موجود نباشد موجب عدم رشد و پروار شدن بلدرچین خواهد شد.

کافی بودن آب مصرفی بلدرچین

بسیاری از پرورش دهندگان به این مورد کمتر اهمیت می‌دهند. اما به یاد داشته باشید برای اینکه بتوانید کسب و کاری پرسود داشته باشید و بلدرچین ها به بهترین شکل رشد کنند باید آب مصرفی کافی در اختیار آنها قرار دهید. نبود آب مصرفی کافی می تواند به طور مستقیم بر روی سوددهی شما تاثیرگذار باشد.

سیستم مناسب برای آبرسانی به بلدرچین

توجه داشته باشید یکی از عواملی که می ‌تواند بر کیفیت آب بلدرچین تاثیر گذار باشد، سیستم آبرسانی آن است. سیستم آبرسانی بلدرچین باید به صورتی باشد که آب را به بهترین کیفیت و استانداردترین حالت به بلدرچین ها برساند. توصیه می کنیم از سیستم اتومات آبخوری استفاده نمایید. در سیستم اتومات بلدرچین می‌تواند به سوپاپ نوک بزند و به اندازه مورد نیاز آب را مصرف نمایند. در این حالت آب مصرفی شما نیز هدر نخواهد رفت. استفاده از قفس بلدرچین نیز یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای شما به شمار می رود.

سیستم مناسب برای آبرسانی به بلدرچین
سیستم مناسب برای آبرسانی به بلدرچین

بیشتر بخوانید: تکنیک های تشخیص جنسیت و سن بلدرچین را در پرآور صنعت فرا بگیرید

شما برای ما از اهمیت آب مصرفی بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را به طور کامل با اهمیت آب مصرفی بلدرچین آشنا کردیم. چنانچه شما نیز در این زمینه تجربه دارید و یا جای گزینه ای را در بین گزینه ‌های گفته شده خالی دید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید سوالاتی که در این زمینه دارید را از پشتیبانی سایت پرآور صنعت بپرسید. پشتیبانان سایت پرورش سوالات شما درباره اهمیت آب مصرفی بلدرچین را در اسرع وقت پاسخ خواهند داد.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *