کشتارگاه بلدرچین چه ویژگی هایی دارد

کشتارگاه بلدرچین

در این مطلب از سایت پراور صنعت قصد داریم شما را با ویژگی های بارز کشتارگاه بلدرچین آشنا کنیم. مراحل کار در کشتارگاه بلدرچین و تجهیزات مورد نیاز در کشتارگاه بلدرچین از جمله مواردی است که در این مطلب به طور کامل آنها را بررسی خواهیم کرد.  تاسیس یک کشتارگاه بلدرچین کوچک و نیمه صنعتی نیاز به فضای کمتر و دستگاه های کوچکتری نسبت به کشتارگاه های مرغ دارد، به همین دلیل خیلی از پرورش دهندگان بلدرچین در کنار پرورش، به تاسیس یک کشتارگاه نیز اقدام می کنند، تاسیس این کشتارگاه نیاز به صرف هزینه کمی دارد که ما در این مقاله به آن می پردازیم. برای آشنایی بیشتر در این مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به 4 دقیقه زمان نیاز دارد.

مکانیزم کشتارگاه بلدرچین

مکانیزم کشتارگاه بلدرچین بسیار ساده تر از کشتارگاه مرغ می باشد اما ویژگی های منحصر به فرد خود را نیز دارد. برای راه اندازی یک کشتارگاه نیمه صنعتی که ظرفیت کشتار این پرنده در هر دوره در آن کمتر از کشتارگاه های تمام صنعتی می باشد باید تماما از دستگاه های استیل و گالوانیزه استفاده کرد. عموما کشتارگاه های بلدرچین تمام صنعتی در سال حدود 200 تن گوشت بلدرچین تولید می کنند، اما این عدد برای کشتارگاه های نیمه صنعتی به دو تن کاهش می یابد.

توجه ویژه : تاسیس کنندگان ابتدا باید تمام مجوزها را اداره دامپزشکی دریافت کنند و سپس اقدام به خرید تجهیزات و دستگاه های لازم کنند.

کشتارگاه بلدرچین چه ویژگی هایی دارد
کشتارگاه بلدرچین چه ویژگی هایی دارد

حتما بخوانید : فیلم آموزش پرورش بلدرچین از 0 تا 100

تجهیزات مورد نیاز در کشتارگاه بلدرچین

تمام تجهیزاتی که در یک کشتارگاه بلدرچین استفاده می شود باید کاملا بهداشتی و مطابق با استانداردهای اداره دامپزشکی باشد تا مشکلی برای گوشت این پرنده ایجاد نشود. این کشتارگاه ها باید دارای تجهیزاتی مانند دستگاه های پرکنی، قلاب های آویزان کننده بلدرچین، دستگاه های مختص تخلیه شکم بلدرچین، تونل عبور خون تمام استیل، دیگ های آب گرم و آب یخ، تابلوهای الکترونیکی، دستگاه های شوک الکتریکی، دستگاه های یخ خردکن، چیلر، سطل ها و میزهای استیل برای فعالیت های نیروهای انسانی نظیر بسته بندی لاشه ها و غیره باشند. البته قابل ذکر است که در کشتارگاه های نیمه صنعتی برخی از این دستگاه ها استفاده نمی شود و بسیاری از امور توسط نیروی انسانی انجام می گیرد.

تجهیزات کشتارگاه بلدرچین نیمه صنعتی

یکی دیگر از ویژگی های تاسیس کشتارگاه بلدرچین توجه به این موضوع می باشد که باید تجهیزات و دستگاه ها را با توجه به ظرفیتی که در آن کشتار انجام می شود، خریداری کرد. به طور مثال دستگاه های پرکنی موجود در بازار برای کشتارگاه های بلدرچین متنوع می باشند، این دستگاه ها از نظر زمان انجام کار از 15 ثانیه تا 60 ثانیه و تعداد لاشه ها با یکدیگر متفاوت می باشند. بنابراین دستگاه هایی که در یک کشتارگاه بلدرچین نیمه صنعتی استفاده می شود با نوعی از آن که در کشتارگاه تمام صنعتی استفاده می شود، متفاوت است.

دمای آب در هنگام پرکنی لاشه های بلدرچین باید تا 70 درجه برسد تا این دستگاه به صورت خیلی تمیز و کامل کار خود را انجام دهد، ناگفته نماند که لاشه ها بعد از عبور از دستگاه پرکنی توسط نیروی انسانی بررسی می شوند تا اگر پری مانده باشد، برداشته شود.

کشتارگاه بلدرچین
کشتارگاه بلدرچین

حتما بخوانید : چگونه راندمان تخمگذاری بلدرچین ها را افزایش دهیم؟!

مراحل کار در کشتارگاه بلدرچین

برای کشتار این پرندگان، بلدرچین ها توسط سبدهایی وارد کشتارگاه می شوند و از قلاب های مدور و متحرکی آویزان می شوند و در طی عبور به آنها شوک الکتریکی داده می شود. سپس این پرندگان توسط نیروهای انسانی و یا دستگاه های خاص ذبح می شوند و خون آنها توسط کانال های خون عبور می کند. لاشه های بلدرچین پس از ذبح در دستگاه های آب گرم قرار می گیرند تا شسته شوند و سپس به دستگاه های پرکنی هدایت می شوند تا پرهای آنها کنده شود. در کشتارگاه بلدرچین بعد از جدا کردن پرها، لاشه های بلدرچین وارد دوش آب یخ می شوند، در مرحله بعد توسط انسان و یا دستگاه های تخلیه شکم، محتویات شکم آنها بیرون ریخته می شود. بعد از شستشوی نهایی لاشه ها وارد چیلر می شوند و سپس لاشه ها توسط نیروی انسانی با اندازه های مشخص بسته بندی می گردند.

شما برای ما از کشتارگاه بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پراور صنعت به طور کامل کشتارگاه بلدرچین را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه در این زمینه تجربه زیادی دارید، آن را با ما در میان بگذارید. شما می توانید در انتهای این مطلب و در بخش نظرات وب سایت پرآور صنعت، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما قادر خواهید بود تا تمامی سوالات خود را در خصوص این مطلب از ما بپرسید تا پشتیبانان وب سایت پرآور صنعت در اسرع وقت پاسختان را بدهند.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *