چرا خروس مرغ را می زند ؟ + [ درمان و پیشگیری دعوای خروس و مرغ ]

چرا خروس مرغ را می زند ؟

چرا خروس مرغ را می زند؟ این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که از طریق قسمت نظرات مقالات مختلف از پشتیبانان سایت پرآور صنعت پرسیده می شود. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم به کمک این عزیزان بیاییم و دلایل مختلفی که باعث می شود تا خروس مرغ را بزند را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم در پی جواب سوال چرا خروس ما را میزند هستید تا انتهای این مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. پرآور صنعت تمامی عوامل مختلف در این باره را مورد بررسی قرار خواهد داد. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

علت حمله خروس به مرغ

اولین و مهم‌ترین مورد در بروز خشونت در خروس ها کانیبالیسم است. کانیبالیسم به رفتار خشن در میان پرندگان به خصوص خروس ها گفته می شود که به دلیل عدم کنترل رفتاری در آنها رخ می دهد. کانیبالیسم به قدری می تواند بر رفتار خروسها تاثیرگذار باشد که دچار ضرر به کسب و کار و تلفات فراوان شود. کسانی که پرورش خروس و مرغ را به صورت یکجا را انجام می دهید باید در تمامی مراحل پرورش به تغییر رفتار و خروس ها توجه ویژه ای داشته باشید. هر گاه با تغییر رفتار بسیار زیاد و خشونت آمیز در خروس مواجه شدید بدانید که پرنده شما به بیماری کانیبالیسم دچار شده است. یکی از پاسخ های سوال چرا خروس مرغ را می زند؟ کانیبالیسم است.

چکار کنیم خروس مرغ را نزند

 حال چگونه می توان از تغییر رفتار خروس در این مواقع جلوگیری کرد؟ برای جلوگیری از بروز خشم در خروس در مقابل مرغ باید تراکم بالای نگهداری مرغ و خروس در کنار یکدیگر را به حداقل برسانید و یا عواملی که باعث استرس در خروس ها می‌شود را به کلی از بین ببرید. در بسیاری از مواقع توصیه می شود خروسی که دچار کانیبالیسم شده است را جدا از سایر مرغ ها و خروس ها قرار دهید تا با ضربه زدن به مرغ ها دچار تلفات نشوید.

چکار کنیم خروس مرغ را نزند
چکار کنیم خروس مرغ را نزند

بیشتر بخوانید: نگهداری مرغ در تابستان

عوامل تاثیرگذار در  همنوع خواری خروس

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود خروس مرغ را بزند. در ادامه به این عوامل می پردازیم.

تراکم پرورش

چنانچه استاندارد موجود را به خوبی در تراکم مرغ و خروس رعایت نکنید اقدامات ضربه زدن از جانب خروس به مرغ را فراهم کرده اید. یکی دیگر از جواب های سوال چرا خروس مرغ را می زند؟ استفاده از مکان پرورش کوچک با تراکم بالا در پرورش مرغ و خروس ها است.

تغییر دمای ناگهانی

چنانچه مرغ و خروس را در کنار یکدیگر پرورش می دهید باید به تغییر دمایی محیط توجه به سزایی داشته باشید. معمولا تغییر ناگهانی دما دچار استرس در خروسها می‌ شود. همین امر باعث می شود خروس با نوک خود به سایر مرغ ها بعد از عصبانیت ضربه بزند.

 کافی نبودن نور

در بسیاری از مواقع خروس ها به نور کم حساس هستند. نور کم می تواند بر سیستم عصبی خروس ها تاثیر منفی بگذارد و بلافاصله بعد از ایجاد نور موجب دعوای مرغ و خروس شود. یکی از مهم ترین پاسخ های سوال چرا خروس مقام می زند؟ نبود  نور مناسب است!!! نور محیط پرورش مرغ و خروس را جدی بگیرید.

نبود آب و دان کافی

توجه داشته باشید هنگام پرورش مرغ و خروس در یک محل به مقدار کافی آب و دان برای آنها در نظر بگیرید. هرگاه خروس نتواند به اندازه کافی آب و دان به بدن خود برساند دچار رفتارهای خشن و استرس می شود. وجود خشونت در خروس ها باعث دعوای بین آن و مرغ می شود!!!

استفاده از غذای نامناسب

یکی دیگر از جواب های قطعی در سوال چرا خروس مرغ را می زند ؟ استفاده از غذایی نامناسب است. غذای نامناسب دچار اختلال در سیستم عصبی خروسها می‌شود و همین هم باعث می‌شود تا خروس به مرغ ها حمله کنند و آنها را بزنند.

زندگی با مرغ و خروس های مریض

معمولاً مرغ و خروس هایی که دچار کانیبالیسم می شوند به سرعت هرچه تمام تر این بیماری را به سایر مرغ و خروس انتقال خواهند داد. توجه داشته باشیم در هنگام مشاهده بیماری در مرغ و خروس سریعاً آن را از سایر گله جدا کنید.

مهمترین نکته در دعوای خروس و مرغ

یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند در دعوای مرغ و خروس تاثیرگذار باشد، محیط پرورش است حتی الامکان سعی کنید در محیط پرورش این پرنده را جدا از هم نگه دارید. در این مواقع قفس مرغ بهترین گزینه برای شما به شمار می رود. با استفاده از قفس مرغ به راحتی می توانید مدیریت بی نظیر را در پرورش مرغ و خروس داشته باشید. همچنین با استفاده از قفس می توانید در هنگام مواجه شدن پرندگان با بیماری آنها را از یکدیگر جدا کنید تا سایر پرندگان در گله آسیب نبینند.

چرا خروس مرغ را می زند ؟
چرا خروس مرغ را می زند ؟

بیشتر بخوانید: درمان سرماخوردگی مرغ خانگی

روش های پیشگیری از همنوع خواری در خروس و مرغ

برای اینکه بتوانید از ضربه زدن خروس به مرغ جلوگیری کنید باید شرایطی را در محیط پرورش آنها به وجود بیاورید که آنها احساس آرامش داشته باشند. استفاده از محیط مناسب پرورش مانند قفس، تغذیه مناسب، افزایش فیبر در جیره غذایی مرغ و نوکک چینی می ‌تواند از ضربه زدن خروس مرغ جلوگیری کند.

روش های درمان حمله خروس به مرغ

چنانچه می خواهید از حمله خروس به مرغ جلوگیری کنید توصیه می نماییم تمامی عوامل استرس زا را از خروس دور کنید. برای کنترل این بیماری می توانید محیط مورد نظر پرورش را با استفاده از لامپ های قرمز مجهز کنید، دمای سالن پرورش را همیشه در حد تعادل نگه دارید و پرنده های بیمار را از سالم جدا کنید.

شما برای ما از سوال چرا خروس مرغ را می زند بنویسید

 در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با پاسخ سوال چرا خروس مرغ را میزند ؟ آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه های گفته شده خالی دید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. امیدوارم با استفاده از این مطلب به بهترین شکل از زدن مرغ توسط خروس جلوگیری نمایید.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۲۴ دیدگاه
  • محمد حسن خوارزمی 16 آبان 1400 / 1:58 ب.ظ

    از گذاشتن دیدگاه اغلب صرف نظر می کنم اما به قدری مطلب شما کامل بود فقط میتونم تشکر کنم❤

    • طاعتی 16 آبان 1400 / 3:53 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر
      نظر شما باعث دلگرمی ماست خوشحالیم که مور توجه شما قرار گرفته مطلب

  • سبحان 11 بهمن 1400 / 10:27 ب.ظ

    سلام من ۱۳ مرغ و ۳ تا خروس داشتم الاند۹ مرغ ۳ تا خروس دارم دلیل کم شدن مرغ ها یک خروس ۹ ماهه دارم اول
    مرغ هارو میزد بعد نزد و رفتارش ملایم و با مرغ ها مهربان شد بعد از چند روز بازم شروع به زدن مرغ ها کرد و خیلی زیاد زد که ۴ تا از مرغ ها هم شروع به خود زنی کردن و خودشون رو زدن و کشتن دلیلش چیه که خروس بازم میزنه لطفا کمکم کنید😥😥

    • محسن ابراهیمی 9 اسفند 1400 / 4:57 ب.ظ

      سلام
      اون خروس جنایتکار که مرغ ها رو میزد و وادارشون به خودکشی کرد رو از مرغ ها جدا کن و به کارد قصاب بسپار تا بقیه مرغ هات در آسایش باشن
      اینجور دوباره تعادل در بین مرغ و خروس هات هم برقرار میشه

      • طاعتی 15 اسفند 1400 / 3:04 ب.ظ

        همین قدر اصولی و خشن ❤️😂

  • محسن ابراهیمی 9 اسفند 1400 / 4:52 ب.ظ

    سلام
    اون خروس جنایتکار که مرغ هات رو میزد و وادارشون به خودکشی کرد رو از مرغ ها جدا کن و به کارد قصاب بسپار تا دوباره تعادل بین مرغ و خروس هات برقرار بشه و بقیه رو نکشه

  • ام 13 فروردین 1401 / 12:15 ب.ظ

    سلام
    من دوتا مرغ لاری دو ساله دارم و یه خروس لاری ده یا یازده ماهه خروسه با دوتا مرغه راحته محیطشون خوب قفس بزرگ و خوراک مناسب مدتیه یه مرغ پنج ماهه اوردم بینشون یکی از مرغ ها به این تازه وارد حمله میکنه ول کن هم نیست خروسه کاریش نداره حتی براش عشق بازی هم میکنه الان جدا نگهش داشتم مرغ تازه رو اما جلوی لونه مرغاس نظرتون چیه با گذشت یک هفته مرغ دو ساله نمیزاردش بیاد تو لونه مرغ چیکار کنم ممنون میشم یه راه حل بدین

    • طاعتی 17 فروردین 1401 / 2:48 ب.ظ

      کسی میتونه جواب ایشون رو بده ؟

  • ام 14 فروردین 1401 / 8:28 ب.ظ

    سلام دو مرغ و یک خروس دارم نژاد لاری مرغ جفتشون دو ساله خروس هم کمی کمتر از یکسال مشکل اینجاست الان یه مرغ پنج ماهه میزارم بینشون یکی از مرغا این مرغ جدید رو میزنه شب و روز نداره شب تو لونه هم میندازم کلا میشه دعوا البته همشون باهم خروس همه رو میزنه الان مرغ جدید رو جدا گذاشتم چیکار کنم بنظرتون

    • طاعتی 17 فروردین 1401 / 2:46 ب.ظ

      سلام در چه شرایطی نگهداری میشن؟

  • محمود 16 اردیبهشت 1401 / 12:26 ب.ظ

    سلام من ی مرغ جدید خریدم، ۵ تا مرغ و یک خروس هم از قبل داشتم اما زمانی که این مرغ جدید را اضافه کردم مرغ ها و خروس قدیمی این یکی را میزنند. لطفاً راهنمایی کنید.

    • طاعتی 25 اردیبهشت 1401 / 3:41 ب.ظ

      مشکلی نیست بعد از یک مدت رفتاراشون عادی میشه

  • قاسم ساروی 12 خرداد 1401 / 6:36 ب.ظ

    درود بر شما و وقت بخیر
    پونزده مرغ و یک خروس کمی بیشتر از یکساله در حیاط خونه دارم تقریباً یکماه است که خروس فقط به یک مرغ حمله می کند و بهتر است بگویم یک مرغ همواره از خروس فراری است و در هر فرار هم خروس به دنبالش افتاده و گاهی جفتگیری و گاهی هم نوک میزند . هیچ تغییر خاصی از زمانی که جوجه بودند تا بحال در مکان زندگی شان هم بوجود نیامده مگر متناسب با رشدشان غذایشان بصورت طبیعی تغییر کرده است .در حدی که وقتی من در محل زندگی آنها باشم مرغ بسمت من آمده و شروع به خوردن آب و غذا می کند و در غیر اینصورت از ترس همیشه دور از مرغها و خروس است و ضمن اینکه سالم هم هست. پاینده باشید و سرفراز و موفق تر 🌹

    • طاعتی 15 خرداد 1401 / 3:49 ب.ظ

      سلام
      بنظرم این حالت کاملا عدی هستش
      و برای مدتی مرغ مورد نظر رو به دور از سایرین نگه دارید

  • مهدی 4 فروردین 1402 / 3:00 ق.ظ

    سلام من یه خروس و دوتا مرغ و یک فاز دارم همشون خیلی خوب باهم کنار میان ولی یه جوجه داشتم بزرگ شد تقریبا یکم از این یکی ها کوچیک بود انداختم پیش بقیه مرغ ها و خروس قفسشون هم خیلی بزرگه در حدی که میتونی ۳ تا گاو نگه داری توش ولی وقتی این جوجه رو انداختم پیششون بعد ۳ روز برگشتم دیدم آنقدر به این بدبخت نوک زدن این توی داخل لونه کرده حالا می‌خوام دوتا جوجه پاکوتاه بگیرم بزرگ که شدن دوباره بندازم پیششون چیکار کنم که وقتی یه مرغ جدید میارم بهش نوک نزنم و اینم بگم من هر دو روز یه بار آبشون رو تمیز میکنم غذا میدم حتی جلوی لونه نایلون کشیدم که سردشون نشه چیکار کنم که این خروس یا مرغان به مرغ جدید صدمه نزنم حتی اینم بگم هیچی تو لونه نیست که باعث استرس بشه

  • محمدامین 25 خرداد 1402 / 7:09 ق.ظ

    من یع ۲ تا خروس دارم ک دوتا مرغ منو میزنه چیکار کنم ک نزننش

  • نفس 9 شهریور 1402 / 7:12 ب.ظ

    من دوتا جوجه تقریبا یکی دوماهه دارم البته خروس هستن یکیشون خیلی اون یکی رو میزنه و وقتی ام تنبیهش میکنم بازم ادامه میده از خودم میترسه وقتی اونجام حماه نمیکنه من که رفتم دعواس چه باید کرد

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 1:33 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، توصیه ما استفاده از قفس مخصوص مرغ است که میتوانید توسط قفس آن ها از یکدیگر جدا نمایید زمانی که نیستید.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

  • ایمان 8 آبان 1402 / 8:46 ب.ظ

    من یه مرغ جدید آوردم با خروس دعوا می‌کنه هرچی می‌زارم بزنه مرغ رو بازم مرغ مقاومت می‌کنه حقیقتش خسته شدم چیکار کنم

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 11:48 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، اگر آسیب شدید وارد نمیشود مشکلی ندارد اما اگر مرغ ها آسیب میبینند باید مرغ هارا جدا کنید بصورتی که همدیگر را ببینند ولی بهم دیگر دسترسی نداشته باشند. پس از مدتی میتوانید مجدد کنار هم قرارشان دهید. توصیه ما استفاده از قفس مرغ است.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

  • محسن 10 آذر 1402 / 10:47 ق.ظ

    سلام من ۲تا خروس دارم ۵ ماهه امروز ۲ مرغ خریدم خروس ها مرغ ها را می‌زنند چکار کنم

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 11:20 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، اگر آسیب شدید وارد نمیشود مشکلی ندارد اما اگر مرغ ها آسیب میبینند باید مرغ هارا جدا کنید بصورتی که همدیگر را ببینند ولی بهم دیگر دسترسی نداشته باشند. پس از مدتی میتوانید مجدد کنار هم قرارشان دهید. توصیه ما استفاده از قفس مرغ است.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

  • جواد 22 آذر 1402 / 9:27 ب.ظ

    سلام خروسم دوسالشه مرغ کل نمیزنه باید چکار کنم

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 11:15 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، متاسفانه متوجه منظور شما نشدیم. لطفا واضح تر سوالتون رو مطرح بفرمایید؟
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *