پرورش کبک از کجا شروع کنیم؟

پرورش کبک از کجا شروع کنیم؟پرورش کبک از کجا شروع کنیم؟

پرورش کبک باید اصول و قواعد خاصی انجام شود. اولین سوالی که در شروع پرورش کبک ذهن هر پرورش دهنده ای را به خود درگیر می کند این است که پرورش کبک از کجا شروع کنیم؟ در این مطلب از سایت پرآور صنعت ما به کمک شما آمده ایم تا اطلاعات دقیقی درباره سیر شروع پرورش کبک را در اختیار شما به طور کامل قرار دهیم. چنانچه از علاقمندان به پرورش کبک هستید می توانید با مطالعه مطلب استارت کار خود را آغاز کنید. توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

پرورش کبک را از کجا شروع کنیم؟ از روش های پرورش کبک

کسانی که درصدد شروع پرورش کبک هستند باید بدانند پرورش کبک به چه طریق هایی انجام می شود. پرورش کبک به سه طریق خرید تخم نطفه دار، جوجه های یک و چند روزه و جوجه های بالغ انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر در این باره می ‌توانید به مطلب پرورش کبک مراجعه کنید. توجه داشته باشید تمامی اطلاعاتی که در این در این مطلب در اختیار شما قرار می گیرد به صورت کلی است و جز به جز آن را می‌توانید در مطلب پرورش کبک مطالعه بفرمایید.

روش های پرورش کبک
روش های پرورش کبک

امکانات

دومین عامل شروع پرورش کبک در نظر گرفتن امکانات اولیه برای شروع این کسب و کار است. شما باید با توجه به تعداد کبک هایی که قصد دارید آنها را پرورش دهید باید زمین یا مکانی را تهیه کنید.

مجوز پرورش کبک

بعد از در نظر گرفتن زمین برای پرورش کبک باید به دنبال مجوز سالن پرورش باشید. با استفاده از ارگان هایی مانند جهاد کشاورزی می توانید مجوز سالن پرورش کبک را در اختیار داشته باشید.

ایجاد سالن پرورش

برای اینکه بتوانید پرورش کبک را به بهترین شکل انجام دهید باید سالنی طبق استانداردهای روز دنیا را در اختیار داشته باشید. سالن مد نظر شما باید و تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشد.

خرید تجهیزات

بعد از ایجاد سالن نوبت خرید تجهیزات است. بهترین تجهیزات برای احداث یک سالن بی نظیر قفس کبک می باشد. با استفاده از قفس کبک، تهویه هوا، سیستم گرمایشی و سرمایشی می توانید تجهیزات اولیه مربوط به شروع پرورش در اختیار داشته باشید. توجه کنید قفس کبک خود را از منابع معتبر مانند پرآور صنعت خریداری کنید. برای خرید روی کلمه قفس کبک کلیک کنید.

چرا قفس را برای شروع پرورش انتخاب کنیم؟

یکی از تجهیزاتی است که میتواند شما را به سوددهی بیشتر برساند قفس کبک است. کاهش مصرف دان، کاهش مصرف آب، کاهش انرژی، کاهش ساعت کاری نیرو ها، کاهش سوخت، کاهش استرس گرمایی، جمع آوری راحت تخم ها، رشد بهینه تر، جمع آوری راحت فضولات و در کل مدیریت راحت تر از جمله مزایای استفاده از قفس در شروع پرورش کبک شمار می رود. توجه کنید چنانچه در شروع این کار بستر را به عنوان نوع پرورش خود انتخاب کنید باید ضرر های آن را نیز قبول نمایید. نبود مدیریت درست در بستر می تواند ضربات سنگینی را به کسب و کار شما وارد کند. انتخاب درست می تواند شما را یک قدم به موفقیت در کسب و کار نزدیکتر کند.

قفس 4 طبقه کبک
قفس 4 طبقه کبک

انتخاب نوع پرورش

شما می توانید با توجه به نوع نیاز بازار یکی از روش های پرورش کبک را انتخاب کنید. توجه داشته باشید با انتخاب نوع پرورش کبک میزان سوددهی شما تغییر پیدا خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر در این باره و میزان سوددهی می توانید به مطلب سود پرورش کبک مراجعه کنید.

غذای کبک

در این مرحله شما باید با توجه به نوع نیاز کبک خود دان مصرفی آن را تهیه کنید. سبوس، گندم و ذرت بهترین منابعی هستند که می‌توانید در جیره غذایی کبک آنها را قرار دهید.

گذراندن دوره پرورش کبک

بعد از تهیه تمام موارد گفته شده حال باید دوره پرورش کبک را با توجه به استانداردهایی که فراهم کرده اید انجام دهید. با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع پرورش، استانداردها در دوره پرورش کبک با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

گذراندن دوره پرورش کبک
گذراندن دوره پرورش کبک

کشتار

بعد از گذراندن دوره پرورش کبک حال نوبت کشتار است. توجه داشته باشید اگر پرورش کبک گوشتی را انجام دهید می‌توانید مرحله کشتار را انجام دهید، اما اگر در سر خود دوره پرورش کبک تخمگذار را می پرورانید باید بعد از گذراندن دوره تخم گذاری مرحله کشتار و عرضه آن به بازار را انجام دهید.

عرضه محصول به بازار و بازاریابی

بعد از اینکه دوره پرورش و کشتار را پشت سر گذاشتید حالا نوبت این است که محصول خود را به بازار ارائه کنید. توجه داشته باشید بدون بازاریابی و عرضه محصول به بازار هیچگونه سوددهی عاید شما نخواهد شد شما می توانید با استفاده از تکنیک های بازاریابی محصولات خود مانند تخم و گوشت کبک را به بازار عرضه کنید. توصیه سایت پرآور صنعت به شما این است که بسته بندی شیک و مخاطب پسندی را برای بسته بندی محصولات خود در نظر بگیرید تا مخاطبین بسیاری به آن جذب شوند. کیفیت محصولات را به هیچ عنوان پایین نیاورید و سعی کنید بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهید.

شما برای ما از شروع پرورش کبک بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با جواب سوال پرورش کبک از کجا شروع کنیم؟ آشنا کردیم. چنانچه شما روش دیگری را برای شروع پرورش کبک می شناسید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و همچنین می توانید انتقادات و پیشنهادات خود درباره این مطلب را از این طریق به گوش ما برسانید. چنانچه سوالی از این بابت ذهن شما را درگیر کرده است آن را با ما در میان بگذارید تا پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

پرورش کبک را از کجا شروع کنیم؟

از روش های پرورش کبک و شناخت سیر این پرورش

مرحله اول شروع پرورش کبک چیست؟

تهیه امکانات

بهترین تجهیزات برای شروع پرورش کبک چیست؟

قفس کبک

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *