پرورش مرغ گوشتی در قفس

پرورش مرغ گوشتی در قفس

قفس یکی از بهترین گزینه ها برای پرورش مرغ گوشتی است. اگر دوست دارید این کسب و کار را با سیستم مدرن و پیشرفته انجام دهید پرورش مرغ گوشتی در قفس بهترین گزینه برای شماست. با توجه به اینکه قفس مدیریت راحت تری را در صنعت پرورش مرغ به علاقه‌مندان به این کسب و کار می دهد در سالهای اخیر مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است. ما در این مطلب به پرورش مرغ گوشتی در قفس رفته و آن را کاملا مورد بررسی قرار داده ایم. در این مطلب خواهیم گفت که آیا پرورش مرغ گوشتی در قفس گزینه مناسبی است یا یا خیر؟ به نظر شما گزینه ‌های دیگری را انتخاب کنیم؟ پرورش مرغ گوشتی در قفس را به صورت 0 تا 100 مورد بررسی قرار داده ایم. توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

زمین مناسب برای مرغداری گوشتی

اولین قدم برای پرورش مرغ گوشتی در قفس داشتن یک مرغداری گوشتی استاندارد است. برای اینکه بتوانید مرغداری گوشتی را بنا کنید ابتدا باید زمین مورد نظر را خریداری و یا تهیه نمایید. شما می توانید با توجه به هزینه اولیه و تعداد جوجه های گوشتی مورد نظر زمین مرغداری گوشتی را تهیه کنید.

ساخت سالن مخصوص پرورش مرغ گوشتی در قفس

بعد از خرید زمین نوبت این است که شما مرغداری گوشتی مورد نظر را بسازید. توجه داشته باشید که طرح مرغداری باید طبق استانداردهای روز دنیا انجام شود. در ادامه مطلب به برخی از استانداردها در هنگام ساخت سالن مرغداری گوشتی در قفس اشاره خواهیم کرد.

  1. تعداد طبقه قفس باید 4 تا 6 باشد
  2. سیستم سالن باید به صورت اتوماتیک باشد و نه دستی
  3. سیستم تهویه، پنجره، دانخوری، آبخوری، سیستم گرمایشی، سیستم رطوبتی و برودتی باید به صورت اتوماتیک باشد
  4. در هنگام ساخت توجه کنید که حیوانات موذی راهی به درون سالن نداشته باشند
  5. سطوح داخلی و خارجی در تمامی بخش ها را باید صاف قابل شستشو و مورد ضد عفونی باشند
  6. دیواره ها در تمامی بخش‌ها باید عایق‌بندی باشد
  7. سقف و دیواره سالن ها در سطوح خارجی باید بدون خلل و فرج باشد
  8.  فاصله بین سالن ها و درب های ورودی باید طبق استاندارد انجام شود
  9.  کف سالن ها باید به صورت کاملاً بتنی طراحی شوند، خلل و فرج نداشته باشد و با استفاده از شیوه ای مناسب به فاضلاب اصلی ختم شود
  10. کف سالن ها نباید آب و رطوبت را به نقاط بالاتر انتقال دهند
  11. برای جلوگیری از ورود پرندگان می توانید تمام منافع و پنجره ها را با توری بپوشاند
ساخت سالن مخصوص پرورش مرغ گوشتی در قفس
ساخت سالن مخصوص پرورش مرغ گوشتی در قفس

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ گوشتی ۱۰۰% کاربردی + [ پرورش مرغ گوشتی در خانه ]

خرید تأسیسات و تجهیزات برای احداث مرغداری گوشتی

در این مرحله باید تاسیسات و تجهیزات مورد نظر برای پرورش مرغ گوشتی در قفس را تهیه کنید. هرچقدر استانداردهای لازم در سالن های پرورش مرغ گوشتی مهم باشد داشتن تاسیسات و تجهیزات استاندارد نیز می تواند کسب و کار شما را یک قدم جلوتر ببرد.

تجهیزات، تاسیسات و نقاط مختلف سالن مرغداری گوشتی

  1. سیستم تهویه
  2. سیستم های حرارتی و برودتی
  3. منبع سوخت
  4. سیستم هدایت فاضلاب
  5. سیستم دانخوری و آبخوری
  6. حوضچه های ضدعفونی
  7. منابع تامین کننده آب
  8. آب و برق، گاز و تلفن
  9. انبار نگهداری دارو، مکملها و واکسن
  10. انبار نگهداری دان
  11. محل استقرار کود
  12. اتاق کالبدشکافی
  13. موتورخانه
  14. پارکینگ
  15. سالن های پرورش و نگهداری
  16. اتاق استقرار

چه نوع قفسی را برای پرورش مرغ گوشتی در قفس انتخاب کنیم؟

آیا دوست دارید  با قفس مناسب برای پرورش مرغ گوشتی در قفس آشنا شوید این قسمت را مطالعه کنید.

جنس قفس

مهمترین مورد در انتخاب قفس مناسب برای پرورش مرغ گوشتی در سالن های مرغداری  جنس قفس است. قفس مرغ گوشتی باید از گالوانیزه گرم کششی باشد. همچنین قفس هایی که در پرورش مرغ گوشتی در قفس انتخاب می کنید باید ضد زنگ و قابل شستشو باشند. اگر جنس قفس خریداری شده شما مناسب نباشد بعد از گذشت چند سال دوباره باید هزینه های زیادی را برای خرید قفس مرغ انجام دهید. سایت پرآور صنعت قفسهای مرغ خود را از جنس گالوانیزه گرم کششی ساخته، ضد زنگ و قابل شستشو می باشد. می توانید از طریق این سایت بهترین را تهیه کنید.

دانخوری

مورد بعدی در قفس سیستم دانخوری است. سیستم دانخوری در قفس ها باید به گونه‌ای تعبیه شده باشد که از دورریز دان جلوگیری نماید. با توجه به این که مرغ های گوشتی می توانند وزن بالایی داشته باشند سیستم قفس باید به گونه ای طراحی شود که مقاومت بالایی را در برابر وزن آن‌ها داشته باشد و با توجه به جنبه جوش آنها باعث دور ریز دان نشود.

آبخوری

بعد از جنس قفس و سیستم دانخوری، سیستم آبخوری در قفس بسیار مهم است. سیستم دانخوری باید به صورت اتوماتیک باشد و به نحوی طراحی شود که جوجه مرغ های گوشتی بتوانند به آسانترین شکل آب مورد نظر بدن خود را تعبیه کنند. سیستم دانخوری و آبخوری قفسهای سایت پرآور صنعت مطابق استانداردهای روز دنیا ساخته شده است.  سایت پرآور صنعت به شما یک منبع آب که به قفس متصل می شود می دهد تا بتوانید راحت‌تر به جوجه ها آب برسانید.

چه نوع قفسی را برای پرورش مرغ گوشتی در قفس انتخاب کنیم؟
چه نوع قفسی را برای پرورش مرغ گوشتی در قفس انتخاب کنیم؟

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین گوشتی

کف قفس

همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم سطح صاف، استحکام و انعطاف پذیری باعث می شود در جوجه های گوشتی جراحات و ضایع شدن گوشت دیده نشود.

سینی فضولات

قفس های مدرن باید دارای سینی فضولات باشند که به صورت کشویی تعبیه شود. سینی فضولات به مدیریت راحت تر شما کمک می کند. شما می توانید بعد از بازه زمانی کوتاهی سینی موردنظر زیر هر قفس را بکشید آن را شستشو نمایید و آن را دوباره سر جای خود قرار دهید. این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

درب کشویی

قفس های مدرن معمولاً دارای درب های کشویی هستند که این امکان را به پرورش دهنده مرغ گوشتی در قفس می دهد تا بتواند به بهترین شکل مدیریت کسب و کار خود را در دست داشته باشد. استفاده از درب های کشویی راحت تر می توانید به امورات مرغ های مورد نظر برسید.

سیستم تهویه

آخرین گزینه ای که می تواند در انتخاب قفس برای پرورش مرغ گوشتی در قفس مورد بررسی قرار گیرد داشتن سیستم تهویه است. معمولاً قفس هایی که در ایران تولید می شود سیستم تهویه و همراه نخواهند تا شما باید سیستم تهویه مورد نظر را برای آنها تعبیه کنید.

مزایای استفاده از قفس در پرورش مرغ گوشتی در قفس

  1. جلوگیری از دور آب و دان
  2. جلوگیری از شیوع بیماری
  3. نیاز نبودن به نیروی کار ۲۴ ساعته
  4. کاهش هزینه های برق و کارگر
  5. رشد مناسب در مرغ ها
  6. کاهش هزینه های گرمایی
  7. کاهش هزینه های کود
  8. کاهش هزینه دان

دما، رطوبت و نور مناسب برای پرورش مرغ گوشتی در قفس

دما، رطوبت و نور مناسب جزء سه گزینه حیاتی است که در پرورش مرغ گوشتی در قفس باید به طور کامل به آنها دقت کنید و استانداردهای موجود را رعایت نمایید. چنانچه هر یک از عوامل گفته شده را فراهم نکنید کسب و کار شما یک قدم به شکست نزدیک تر خواهد شد. مرغ جز پرندگان حساس به شمار می رود.

۲۴ ساعت اولیه ۳۲ تا ۳۵ درجه سانتی گراد. بعد از گذشت 3 هفته از درجه دمای مرغداری گوشتی کم کنید تا دمای آن به ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتی گراد برسد. میزان رطوبت از ۶۵ تا ۷۰ درصد با توجه به اینکه سن پرنده افزایش می‌یابد به ۵۰ تا ۶۰ میزان نور  می رسد. به طور میانگین باید ۱۰ آلی ۱۱ ساعت به جوجه های گوشتی نور برسد تا بتواند پرورش خود را پیگیری کند.

دما، رطوبت و نور مناسب برای پرورش مرغ گوشتی در قفس
دما، رطوبت و نور مناسب برای پرورش مرغ گوشتی در قفس

شما برای ما از پرورش مرغ گوشتی در قفس بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با صفر تا صد پرورش مرغ گوشتی در قفس آشنا کردیم. در این مطلب سعی کردیم به صورت قدم به قدم پیش برویم تا شما بتوانید به بهترین شکل شرایط موجود را برای یک کسب و کار ایده‌آل فراهم نمایید. چنانچه انتقاد و یا پیشنهادی در مورد مطلب دارید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از  این طریق می توانید سوالات ذهنی خود درباره پرورش مرغ گوشتی در قفس را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *