مقایسه پرورش مرغ بومی تخمگذار و مرغ سفید

پرورش مرغ بومی تخمگذار و مرغ سفید

برای بسیاری از افراد پیش آمده که در هنگام پرورش مرغ بومی در انتخاب مرغ تخمگذار و سفید دودل باشند. در این مطلب از سایت پرآور صنعت به کمک این نوع از افراد آمده ایم تا بتوانند در هنگام پرورش مرغ بومی بهترین انتخاب را داشته باشند. شما از بین مرغ تخمگذار و مرغ سفید کدام را میپسندید؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید به یک انتخاب بی نظیر دست پیدا کنید. با مطالعه این مطلب بسیار راحت‌تر می‌توانید تصمیم گیری نمایید. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد. تا انتها با ما همراه باشید.

پرورش مرغ بومی تخمگذار بهتر است یا مرغ سفید؟

  1. بسیاری از پرورش دهندگان مرغ بومی اولین سوالی که در ذهن آنها نقش می بندد این است که مرغ بومی تخمگذار را انتخاب کنیم یا مرغ سفید ؟ در این مواقع بهترین راه نگاه کردن به نقاط مشترک و تفاوت های ان ها است که این مرغ ها  نسبت به یکدیگر دارند. با توجه به اینکه اطلاعات در این زمینه بسیار پایین است انتخاب برای افراد بسیار سخت می شود.
  2. معمولاً مرغ های سفید به دلیل پرورش در خطوط صنعتی با مشکلات بزرگتری همراه هستند. در این مواقع پرورش مرغ تخم گذار می تواند بهترین گزینه باشد، اما تفاوت های دیگری وجود دارد که باید با آنها رجوع کرد.
  3. بزرگترین تفاوتی که پرورش مرغ سفید با مرغ بومی تخمگذار دارد هزینه ساخت آن است. مکان مورد نظر برای پرورش مرغ سفید باید تجهیز شده با دستگاههای صنعتی باشد. پرورش  مرغ بومی تخمگذار معمولاً با هزینه کمتر و با امکانات محدود نیز انجام می ‌شود.
  4. دریافت مجوز معمولاً برای راه اندازی مرغداری های صنعتی نیاز به اخذ مجوز از سازمان های مختلف دارد اما پرورش مرغ بومی را می توانید در روستا شهر و یا هر مکان دیگری انجام دهید.
  5. عامل بعدی به صرفه بودن است. توجه داشته باشید پرورش مرغ سفید در مقیاس های کوچک به هیچ عنوان صرفه اقتصادی نداشته، اما پرورش مرغ بومی را می‌توان با استفاده از تعداد های اندک تر نیز آغاز کرد.
  6. مرغ های بومی تخمگذار معمولا مقاومت بالاتری نسبت به مرغ های سفید در برابر بیماری ها دارند و همین امر باعث می شود با تلفات کمتری همراه باشد.
  7. مورد بعدی که می تواند بسیار مهم باشد و تخم مرغ و گوشت مرغ بومی است. مرغ بومی به دلیل ارگانیک بودن از تخم مرغ و گوشت خوشمزه تری برخوردار خواهد بود.
نوع پرورش مرغ تخمگذار و سفید
نوع پرورش مرغ تخمگذار و سفید

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب پرورش مرغ بومی

نوع پرورش مرغ تخمگذار و سفید

نوع پرورش از مهم ترین نکاتی است که میتواند شما را در مقایسه مرغ سفید با مرغ بومی کمک کند. معمولاً مرغ های بومی را میتوان بر روی بستر پرورش داد.

با توجه به نوع پرورش مرغ سفید شما می توانید با اطمینان بیشتری این پرنده را پرورش دهید و به سودآوری بیشتری برسید. با توجه به اینکه قفس های مرغ های سفید در قفس نگهداری میشوند مدیریت آنها نیز آسان تر خواهد بود. با استفاده از قفس شما دیگر نگران جمع آوری تخم ها، کثیف شدن بستر، شکستن ‌تخم ها، مدیریت آسان و مدیریت مرغ های مریض نخواهید بود. به راحتی هرچه تمام تر می توانید مرغ های مورد نظر خود را پرورش دهید و از این نوع کسب و کار خود به سودهای فراوانی دست پیدا کنید. اما برعکس در مرغ های بومی خبری از قفس نیست و شما باید نگران شکسته شدن تخم مرغ، جمع آوری آنها، پاک کردن فضولات و پرنده های بیمار باشید.

پرورش مرغ بومی تخمگذار و مرغ سفید
پرورش مرغ بومی تخمگذار و مرغ سفید

بیشتر بخوانید: ۱۱ تکنیک منحصر به فرد برای افزایش تخمگذاری مرغ

توجیه اقتصادی پرورش مرغ بومی و مرغ سفید

در ابتدای کار باید ببینید در پرورش مرغ بومی تخمگذار و مرغ سفید شما چه هزینه هایی را باید صرف کنید. در مرحله بعد یکی از مهمترین نکات میزان تقاضای مردم و بازار است. هر چقدر بتوانید به درستی میزان تقاضای مردم را درک کنید و با توجه به نیاز آنها محصول مورد نظر را تولید کنید، قطعا به سودآوری بیشتری خواهید رسید. با توجه به این که تخم مرغ محلی در اکثر مواقع قیمت بالاتر از تخم مرغ سفید دارد، فروش آن به راحتی رخ نمی دهد. قبل از تولید آن باید به فکر عرضه آن نیز باشید. در این مواقع می توانید این تخم مرغ را به مناطقی که به تخم مرغ محلی بیشتر علاقه دارند، ارسال نمایید و بازاریابان خود را در آن قرار دهید. با توجه به اینکه متقاضیان غذاهای ارگانیک در ایران بیشتر شده است فروش تخم مرغ بومی نسبت به گذشته بسیار آسان تر صورت می گیرد.

توجیه اقتصادی پرورش مرغ بومی و مرغ سفید
توجیه اقتصادی پرورش مرغ بومی و مرغ سفید

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ بومی یا محلی

شما برای ما از پرورش مرغ بومی تخمگذار و مرغ سفید بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با نکات مهم پرورش مرغ بومی تخمگذار و مرغ سفید آشنا کردیم. چنانچه شما جای گزی‌نه ای را در بین گزینه های گفته شده خالی دید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین سوالات ذهنی خود در این باره را از پشتیبانان سایت پرور صنعت بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *