پرورش قرقاول گوشتی

پرورش قرقاول گوشتی

پرورش قرقاول گوشتی جز گزینه هایی است که می توانید با استفاده از آن در بازه زمانی 16 هفته ای به سودآوری فراوانی برسید. معمولا پرورش قرقاول را با دو هدف تخمگذار و گوشتی انجام می‌دهند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید پرورش قرقاول گوشتی را انجام دهید در این مطلب با ما همراه باشید. ما در این مطلب شما را با تمامی جزئیات این پرورش آشنا خواهیم کرد. انواع نژادهای قرقاول گوشتی و بهترین گزینه، راه های پرورش، دوره پرورش، تغذیه قرقاول گوشتی و بسیاری از گزینه های دیگر را در این مطلب به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

بهترین نژاد برای پرورش قرقاول گوشتی

برای اینکه بتوانید بهترین بازدهی را از پرورش قرقاول گوشتی داشته باشید ابتدا باید بدانید چه نژادی از این پرنده زیبا را انتخاب کنید. نژادهای قرقاول به گونه ای است که برخی در تولید تخم گذاری و برخی دیگر در تولید گوشت  بازدهی بالایی را نشان می دهند. نژادی را انتخاب کنید که بازدهی مناسبی را در تولید گوشت داشته باشد. توصیه می کنیم از نژادهای چون پاکستانی، خضری و آمریکایی استفاده کنید تا بهترین بازدهی را برای شما در بر خواهند داشت.

راههای پرورش قرقاول گوشتی

پرورش قرقاول گوشتی را  می توان به روش های مختلف انجام داد. خرید تخم نطفه دار و خرید قرقاول مولد دو گزینه شما برای پرورش قرقاول گوشتی است. برای خرید تخم نطفه دار قرقاول و جوجه کشی یکی از گزینه های مد نظر شما برای پرورش این پرنده است با استفاده از تخم نطفه دار و جوجه کشی می توانید پرورش کسب و کار خود را شروع کنید.  گزینه بعدی استفاده از قرقاول های مولد است. با استفاده از قرقاول های مولد دیگر نیازی نیست که شما با استفاده از دستگاه های جوجه کشی   تخم های نطفه دار را به جوجه تبدیل کنید. هر دو روش برای پرورش قرقاول گوشتی می تواند چاره ساز و سودآور باشد.

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل با راه های پرورش قرقاول گوشتی و یا پرورش قرقاول آشنا شوید توصیه می‌کنیم به مطلب پرورش قرقاول سایت پرآور صنعت مراجعه کنید. این مطلب به صورت صفر تا صد پرورش قرقاول را برای شما مورد بررسی قرار داده است.

راههای پرورش قرقاول گوشتی
راههای پرورش قرقاول گوشتی

دوره پرورش قرقاول گوشتی

دوره پرورش قرقاول گوشتی ۱۶ هفته به طول می‌انجامد. کسانی که پرورش این پرنده را انجام میدهند موظف هستند  از روز اول تا پایان هفته شانزدهم بهترین شرایط را برای پرورش این پرنده فراهم سازند.

بهترین فضا برای رشد قرقاول گوشتی

در دوره پرورش این پرنده باید فضایی را فراهم آورد تا بتواند به بهترین شکل رشد خود را پیگیری کند. در این مواقع باید فضای زندگی با استانداردهای روز دنیا مطابقت داشته باشد. ایجاد فضای مناسب برای پرورش، غذا، میزان تغذیه، میزان دما، میزان رطوبت و بسیاری از عوامل دیگر باید مورد توجه قرار گیرد.

برای این که بتوانید عوامل گفته شده را بهتر و راحت تر تهیه کنید توصیه می‌کنیم از قفس استفاده کنید. قفس شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا شما بتوانید به بهترین شکل پرورش این پرنده را مدیریت نمایید. نیاز نبودن به نیروی کار ۲۴ ساعته، بهداشت محیط، جلوگیری از استرس و رفت و آمد زیاد، جلوگیری از دورریز آب و دان و بسیاری از فواید دیگر از خصوصیات بارز استفاده از قفس قرقاول به شمار می‌رود.

تغذیه قرقاول گوشتی

قرقاول نیز مانند تمام موجودات روی زمین برای رشد نیاز به انرژی و تغذیه دارد. بهترین گزینه برای تامین تغذیه قرقاول گوشتی استراتر  است. درصد پروتئین بالا، ویتامین کافی و تامین کننده انرژی از خصوصیات بارز استراتر به شمار می‌رود. با انتخاب استراتر به راحتی هرچه تمام تر می توانید تغذیه مناسبی  را برای قرقاول گوشتی تامین نمایید. میزان غذای قرقاول گوشتی با توجه به میزان رشد آن متغیر خواهد بود.قرقاول در بازه های زمانی سنی تغذیه های متفاوتی را برای رشد احتیاج خواهد داشت.

تغذیه قرقاول گوشتی
تغذیه قرقاول گوشتی

دما و رطوبت برای پرورش

برای پرورش این پرنده علاوه برو مکان مورد نظر و تغذیه باید به دما و رطوبت نیز توجه کنید. با کنترل دما و رطوبت می توانید استرس را از قرقاول ها دور کنید. بهترین دما برای پرورش قرقاول گوشتی 22 تا 26 درجه سانتیگراد و بهترین دما 25 الی 50 می باشد. توجه داشته باشید این اعداد مخصوص سالن پرورش قرقاول گوشتی است و در پرورش قرقاول روی بستر کارساز نخواهد بود.

کشتار قرقاول

بعد از پرورش قرقاول گوشتی نوبت کشتار آن و عرضه کردن گوشت به بازار است. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل کشتار قرقاول انجام دهید باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید. در ادامه مطلب به این نکات اشاره خواهیم کرد.

  1. تغذیه قرقاول را قبل از کشتار قطع نمایید
  2. برای گرفتن قرقاولها آنها را به انتهای سالن یا قفس هدایت کنید و سپس آنها را بگیرید و داخل سبد قرار دهید.
  3.  برای انتقال قرقاول به کشتارگاه حتما از سبدهای مخصوص حمل و نقل استفاده کنید.
  4.  قرقاول های گوشتی معمولا نیمه وحشی هستند و در هنگام گرفتن جیغ می کشند، پرواز می کنند و خود را به اطراف دیواره های قفس خواهند کوبید. به این نکته توجه داشته باشید. برای اینکه بتوانید از پرواز کردن آن جلوگیری کنید آنها را در شب حمل و نقل نماید.
  5. امکان تنفس قرقاول در فصول گرم را فراهم کنید. از حمله تنفسی قرقاول در روزهای گرم جلوگیری نمایید.
  6. بعد از خارج کردن قرقاول از قفس مخصوص حمل و نقل به صورت جداگانه آنها را ذبح کنید.
کشتار قرقاول
کشتار قرقاول

بسته بندی گوشت قرقاول

بعد از کشتار قرقاول باید گوشت مورد نظر را بسته بندی و به بازار عرضه کنید. توجه داشته باشید بسته بندی که در آن گوشت قرقاول ها را از قرار میدهید نباید غیر بهداشتی و موجب خراب شدن گوشت شود. سعی کنید از طرح هایی استفاده کنید که متقاضیان را جذب خود کند تا بتوانید به این وسیله فروش بیشتری داشته باشید.

توصیه می کنیم برای فروش گوشت قرقاول بازار هدف خود را بشناسید و با توجه به نیازهای مخاطبین بازار خود میزان پرورش را در بازه های زمانی مختلف سال تعیین کنید. این روش باعث می شود تلفاتی بابت عدم فروش گوشت قرقاول نداشته باشید.

یکی دیگر از توصیه های سایت پرآور صنعت به شما استفاده از طرح های خلاقانه بسته بندی توسط طراحان زبده است. این کار میل مخاطبین را برای خرید بیشتر می کند.

کیفیت بی نظیر محصولات نیز می تواند در خرید متقاضیان و ثبات در آنها داشته باشد. معمولا افرادی که از محصولی راضی باشند سخت نظر خود را نسب به آن عوض می کنند.

خواص گوشت قرقاول

گوشت قرقاول از خواص بسیار زیادی برخوردار است. کسانی که قلب ضعیفی دارند میتوانند از گوشت این پرنده برای جلوگیری از حمله های قلبی استفاده کنند. نکته جالب درباره گوشت قرقاول چربی کمتر نسبت به دیگر گوشتها است. برای آشنایی بیشتر با خواص گوشت قرقاول می توانید به مطلب مزایای گوشت قرقاول مراجعه کنید.

شما برای پرورش قرقاول گوشتی بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با اصول پرورش قرقاول گوشتی آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه های گفته شده خالی دید می‌توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. توجه کنید اگر تجربه متفاوتی نسبت به پرورش قرقاول گوشتی دارید تجربیات خود را از طریق نظرات با ما و سایر مخاطبان اشتراک دهید. امیدواریم بهترین بازخورد را از این مطلب سایت پرآور صنعت داشته باشیم.

سوالات متداول

بهترین نژاد برای پرورش قرقاول گوشتی کدام نژادها هستند؟

پاکستانی، خضری و آمریکایی

پرورش قرقاول گوشتی از چه راه هایی امکان پذیر است؟

خرید تخم نطفه دار و خرید قرقاول مولد

دوره پرورش قرقاول گوشتی چقدر است؟

16 هفته

دما و رطوبت برای پرورش قرقاول گوشتی چقدر است؟

بهترین دما برای پرورش قرقاول گوشتی 22 تا 26 درجه سانتیگراد و بهترین دما 25 الی 50

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱۰ دیدگاه
  • مهدی 3 تیر 1401 / 3:27 ب.ظ

    سلام
    از نظر فنی بسیار قوی نوشتی و البته با توجه به هزینه دان مصرفی و مدت زمان پرورش و مشکلات مالی مردم و نهایتا عدم توان مالی خرید ، این پروژه از ابتدا محکوم به فراز و نشیب های بسیار هستش لطفا در شروع این کسب و کار دقت کنید

    • طاعتی 6 تیر 1401 / 3:15 ب.ظ

      سلام متشکرم بابت نظرتون
      اگر کسی با نظر ایشون موافق یا مخالفه نظرش رو بگه

    • ممد 7 تیر 1401 / 11:56 ق.ظ

      من با نظر مهدی مخالفم شما عالی هستید

      • طاعتی 13 تیر 1401 / 3:31 ب.ظ

        متشکرم شما لطف دارید

  • محمد 1 مهر 1401 / 6:39 ب.ظ

    سلام،پرورش خیلی زمان میبره? در مورد وزن نرها و مادها و قیمت روز بازار و بگید هر حیوان در طول پرورش چند کیلو دان مصرف میکنه و میانگین هر قرقاول چند تومن سود نهایی داره؟ممنونم

    • طاعتی 2 مهر 1401 / 3:19 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر
      به نکات خیلی خوبی اشاره کردید حتما در مراحل بعدی به موضوعاتی که گفتید می پردازیم

  • سهره 18 آبان 1401 / 4:46 ب.ظ

    سلام قرار بود در مورد مقدار مصرف دان در طول دوره بپردازید!!
    پس چی شد ؟؟؟!!!!

    • طاعتی 22 آبان 1401 / 3:28 ب.ظ

      سلام حتما خواهیم پرداخت در برنامه کاریمون قرار داره

  • رافع 5 مهر 1402 / 6:05 ق.ظ

    کوشت کبک لذیذتره یا قرقاول تا بسته به اون کار رو شروع کنم ممنون ودردسر کدوم کمتره

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 12:35 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، هر دو گوشت مناسبی دارند و طرفداران خاص خود را دارد اما مصرف گوشت کبک رایج تر هست.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *