چرا باید پرورش طیور ارگانیک را انتخاب کنیم؟

پرورش طیور ارگانیک

محصولات ارگانیک همیشه جز سالم ترین و با کیفیت ترین محصولاتی هستند که افراد در سبد خانواده خود آنها را جای می دهند. یکی از این محصولات گوشت سفید یا گوشت مرغ است. با توجه به استقبال مردم از محصولات ارگانیک کم‌کم پرورش‌دهندگان به این فکر افتادند که بتوانند پرورش طیور ارگانیک (Organic poultry breeding) را سرلوحه کار خود قرار دهند. با توجه به حجم عظیم مردم و مشتاق بودن آنها نسبت به خرید محصولات ارگانیک پرورش طیور ارگانیک نیز رواج پیدا کرد. محصولات ارگانیک معمولاً به دور از هر گونه مواد شیمیایی پرورش می یابند. محصولات ارگانیک مزایای بیشتر نسبت به سایر محصولات دیگر دارد. بسیاری معتقدند که محصولات ارگانیک باعث سلامت روح و جسم آنها می شود. قصد داریم در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با پرورش طیور ارگانیک آشنا کنیم. اگر دوست دارید بدانید پرورش طیور ارگانیک در چهشرایطی انجام می شود و چه تفاوت هایی با سایر محصولات دارد  در ادامه مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۸ دقیقه زمان نیاز دارد.

چرا پرورش طیور ارگانیک؟

 گرایش مردم با توجه به گرانی گوشت قرمز به گوشت سفید بسیار زیاد شده است. از این رو آنها ترجیح می ‌دهند گوشتی سفید استفاده کنند که فاقد آنتی بیوتیک است. با توجه به تمام این اوصاف تولید گوشت ارگانیک بهترین راه حل برای تامین نیازهای مردم در این مواقع است. نیازهای مردم روز به روز افزایش می یابد. در این مواقع شرکت ‌های تولیدکننده برای ماندگاری محصولات و تامین نیازهای مردم از مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی استفاده می کنند. همین امر ممکن است باعث کاهش کیفیت محصولات شود. از طرفی با توجه به استفاده از مواد شیمیایی و نگهدارنده در محصولات، ممکن است زمینه ساز مریضی های مختلف در افراد گردد.

بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند از این ضرر جلوگیری کنند، رو به محصولات ارگانیک می آورند. یکی از محصولات ارگانیک در سال های اخیر مورد توجه عموم قرار گرفته گوشت سفید یا گوشت مرغ است. اکثر مردم ترجیح می دهند گوشت مرغ را فاقد آنتی بیوتیک خریداری کنند تا از هورمون هایی که در مرغ های معمولی استفاده می شود در امان بمانند. با توجه به آگاهی مردم از ضررهای احتمالی مرغ های معمولی پرورش طیور ارگانیک در سالهای اخیر دچار رونق بسیار زیادی شده است.

چرا پرورش طیور ارگانیک؟
چرا پرورش طیور ارگانیک؟

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ های بومی + [ مهمترین نکات پرورش مرغ محلی ]

تفاوت پرورش طیور ارگانیک و سنتی

بسیاری از مردم تصور می کنند که پرورش طیور ارگانیک همان پرورش طیور به روش سنتی است. این تفکر کلا غلط است زیرا این دو پرورش با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند. در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

فضای بزرگتر در پرورش طیور ارگانیک

یکی از تفاوت های عمده سیستم ارگانیک و سنتی فضای پرورش است. در سیستم ارگانیک پرنده ها فضای باز تر و بزرگتری نسبت به سیستم سنتی در اختیارشان قرار می گیرد.

استفاده از بستر و تغذیه متفاوت

دومین تفاوت در پرورش طیور ارگانیک و پرورش طیور سنتی استفاده از بستر و تغذیه متفاوت است. در پرورش طیور ارگانیک از علوفه ها و مواد غذایی ارگانیک برای تغذیه طیور استفاده می شود.

نبود آنتی بیوتیک در تولید مرغ های ارگانیک

اما تفاوت عمده پرورش طیور ارگانیک نسبت به پرورش طیور سنتی استفاده از آنتی‌بیوتیک است. در تولید طیور ارگانیک آنتی بیوتیک ها به صورت گسترده استفاده نمی شود، اما در پرورش سنتی و صنعتی از آنتی بیوتیک ها برای رشد پرنده استفاده می کنند.

مرغ های ارگانیک
مرغ های ارگانیک

بیشتر بخوانید: انواع نژاد مرغ ایرانی + [ مرندی، لاری و خزک ]

تفاوت مرغ سبز با مرغ بدون آنتی بیوتیک

معمولاً یک مرغ 36 تا 49 روز طول می‌کشد تا رشد کند و به مرحله مصرف برسید. مرغ ها معمولاً در این دوران مورد آزمایش قرار می گیرند تا از نبود آنتی بیوتیک در بدن آنها اطمینان حاصل شود. به این نوع مرغ ها که آنتی بیوتیک ندارند، مرغ سبز می گویند. مرغ های سبزی که وارد بازار می ‌شوند معمولاً بدون آنتی بیوتیک هستند، اما مرغ های ارگانیک نه تنها با خود آنتی بیوتیک را به همراه ندارند، بلکه هیچ گونه مواد شیمیایی و غیرطبیعی را نیز پرورش دهندگان در تغذیه مرغ استفاده نکرده اند. بسیاری از مردم مرغ سبز و مرغ ارگانیک را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند و تصور می‌کنند که مرغ سبز همان مرغ ارگانیک است. این در صورتی است که این دو مورد از لحاظ ساختاری با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند.

از محصولات ارگانیک استفاده کنیم!!!

توصیه ما به شما این است که حتی المقدور از محصولات ارگانیک در سبد خانوار خود استفاده کنید. این محصولات معمولا نسبت به محصولات دیگر سالم تر بوده و سلامتی بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد داشت. اگر جزو کسانی هستید که در پی کار و ایجاد شغل می‌گردید پرورش طیور ارگانیک نیز می‌تواند یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی برای شما باشد. با توجه به نوع نیاز بازار اقدام به پرورش طیور ارگانیک می تواند علاوه بر سودآوری بسیار بالا برای شما تاثیر گذاری مفید بر جامعه را به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید محصولات ارگانیک معمولاً قیمت بالاتری نسبت به محصولات غیر ارگانیک دارند.

محصولات ارگانیک
محصولات ارگانیک

بیشتر بخوانید: ۰ تا ۱۰۰ شناخت مرغ کوچین

شما برای ما از پرورش طیور ارگانیک بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با پرورش طیور ارگانیک، جایگاه آن در بازار ایران و تفاوت های مرغ سبز و مرغ ارگانیک آشنا کنیم. اگر جز علاقمندان و فعالان در زمینه پرورش طیور ارگانیک هستید میتوانید نظریات خود را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی در این زمینه داشتید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما به طور کامل پاسخ داد.

سوالات متداول

تفاوت پرورش طیور ارگانیک و سنتی چیست؟

فضای بزرگتر در پرورش طیور ارگانیک، استفاده از بستر و تغذیه متفاوت، نبود آنتی بیوتیک در تولید مرغ های ارگانیک

معمولاً یک مرغ چند روز به بلوغ و کشتار می رسد؟

36 تا 49 روز

مرغ های ارگانیک به چه مرغ هایی گفته می شود؟

مرغ های ارگانیک نه تنها با خود آنتی بیوتیک را به همراه ندارند، بلکه هیچ گونه مواد شیمیایی و غیرطبیعی را نیز پرورش دهندگان در تغذیه مرغ استفاده نکرده اند.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *