پرورش بوقلمون تخمگذار + [ از ابتدا تا انتها به صورت کاربردی ]

پرورش بوقلمون تخمگذار

یکی از پرندگانی که شما می توانید از آن برای رسیدن به سود استفاده کنید، بوقلمون است. بوقلمون می تواند با توجه به سودده بودن یکی از بهترین گزینه ها برای شروع کسب و کار پرورش طیور باشد. شما می توانید با توجه به نوع نیاز مخاطبین خود یکی از گزینه های پرورش بوقلمون تخمگذار و یا پرورش بوقلمون گوشتی را انتخاب کنید. در مطالب گذشته به خوبی شما را با پرورش بوقلمون گوشتی آشنا کردیم و در این مطلب قصد داریم شما را با پرورش بوقلمون تخمگذار و شرایطی که در این پرورش باید برای این پرنده به وجود آورده اید، آشنا کنیم. چنانچه علاقمند به فعالیت در این زمینه هستید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب سایت پرآور صنعت را یاری کنید. مطالعه این مطلب به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

اهداف پرورش بوقلمون

در ابتدای امر برای شروع پرورش بوقلمون باید مشخص کنید که چه هدفی را دنبال خواهید کرد. تخم گذاری بوقلمون نسبت به مرغ و بلدرچین در سال پایین تر است. از این رو شما باید مشخص کنید که از تخم بوقلمون به عنوان یک محصول خوراکی استفاده خواهید کرد و یا از آن تخم نطفه دار به دست خواهید آورد. به دلیل میزان تخمگذاری کمتر گران تر از سایر پرنده ها خواهد بود. چنانچه شما گله بوقلمون های مادر را در اختیار داشته باشید با استفاده از فروش تخمهای نطفه دار می توانید درآمد بالایی را تجربه نمایید.

تفکر برخی از افراد از پرورش بوقلمون تخمگذار استفاده از تخم ها برای تکثیر است. بسیاری از افراد دوست دارند با استفاده از تخم مرغ نطفه دار و جوجه کشی و تکثیر بوقلمون ها سودآوری بیشتری را به نسبت فروش تخم ها تجربه کنند. چنانچه در ذهن خود پرورش بوقلمون تخمگذار را می پرورانید توصیه ما این است در ابتدای کار اهداف خود از شروع کسب و کار را بررسی کرده و با توجه به هدفهای مورد نظر کسب و کار خود را آغاز کنید.

پرورش بوقلمون تخمگذار
پرورش بوقلمون تخمگذار

پرورش بوقلمون تخمگذار از کجا شروع کنیم؟

یکی از مهمترین  سوالاتی که میتواند ذهن علاقمندان به پرورش بوقلمون تخمگذار را به خود درگیر کند این است که پرورش بوقلمون تخمگذار از کجا شروع کنیم؟  افرادی که معمولاً اطلاعات اندکی در این باره دارند این سوال در ذهن آنها به وجود خواهد آمد.

به این نکته توجه کنید برای رسیدن به سوددهی فراوان باید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید. چنانچه نتوانید اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آوردید، پرورش بوقلمون تخمگذار شما با شکست همراه خواهد بود. چند بوقلمون تخمگذار جوان را به همراه بوقلمون های نر سالم در یک سالن مجهز قرار دهید تا با استفاده از جفت گیری آنها برنامه مشخص اتفاق بیفتد. تعداد بوقلمون های نر و ماده با توجه به نوع نیاز شما و میزان سرمایه اولیه می تواند متغیر باشد. به این نکته توجه کنید که تخم گذاری بدون بوقلمونهای نر انجام خواهد شد، اما برای اینکه تولید تخم نطفه دار را انجام دهید حتما باید بوقلمون های نر در تولید مثل وجود داشته باشند.

غذای بوقلمون تخمگذار

یکی از مهمترین مواردی که می تواند بر کیفیت محصولات و میزان سود های شما تاثیر گذار باشد، غذای بوقلمون تخمگذار است. هرچقدر کیفیت غذای بوقلمون تخمگذار شما بالاتر باشد شما می توانید میزان تخم گذاری بیشتر و سودآوری بالاتری را تجربه کنید. بوقلمون ها با توجه به سن و شرایط محیطی که دارند میزان غذای مختلفی را مصرف می کنند. میزان غذای بوقلمون تخمگذار در سن های مختلف به شرح زیر می باشد.

  • ۴ هفته ابتدایی۴۵۰ تا ۵۰۰
  • هفته هفتم  یک کیلو ۷۰۰ گرم

توجه داشته باشید غذای بوقلمون ها در دوره تخم گذاری بسیار متفاوت تر از دوره های عادی است. بوقلمون در دوره عادی نیاز به کلسیم و پروتئین کمتری دارند، این در صورتی است که بوقلمون ماده در دوره تخم گذاری نیاز به کلسیم و پروتئین بسیار زیادی دارد. ذرت، جو، گندم، تفاله، میوه و سبزیجات، کنجاله دانه ها، انواع علف، سویا، پودر گوشت و استخوان، انواع مکمل های معدنی و مولتی ویتامین ها از جمله مواد ضروری هستند که باید در غذای بوقلمون تخمگذار گنجانده شوند. شما می توانید با استفاده از مشورت با متخصصین در این زمینه نوع و میزان غذای بوقلمون را انتخاب کنید.

در هنگام انتخاب و خرید بوقلمون به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه بتوانید کسب و کار موفقی داشته باشید باید هنگام انتخاب و خرید بوقلمون به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید. چنانچه بوقلمون موردنظر شما بیمار باشد کل کسب و کار شما را  تهدید به شکست می کند. در هنگام انتخاب و خرید بوقلمون تخمگذار به موارد زیر توجه فراوانی داشته باشید.

  1. جوان و سالم بودن
  2. به صورت حضوری خرید کنید نه اینترنتی
  3. از فروشنده های با تجربه استفاده کنید
  4. هنگام خرید بوقلمون به بهداشت سالن کیفیت تغذیه مراجعه نمایید
  5. بوقلمون در گله بیمار پرورش نیافته باشد
  6. برنامه واکسیناسیون برنامه انجام شده باشد
  7. تست سلامت بگیرید
  8. بهترین نژاد بوقلمون را انتخاب کنید
پرورش بوقلمون تخمگذار
پرورش بوقلمون تخمگذار

حتما بخوانید: پرورش بوقلمون گوشتی + [ از سیر تا پیاز ]

بهترین نژاد بوقلمون تخم گذار

برای این که بتوانید بالاترین بازدهی را در پرورش بوقلمون تخمگذار داشته باشید باید بهترین نژاد آن را از بازار تهیه کنید. ما به شما بوقلمون های برنزی که بیشترین میزان تخم گذاری در سال را دارند را پیشنهاد می کنیم. بوقلمون های برنزی سودآوری شما در بازار را به بالاترین حد خود خواهند رساند.

شرایط نگهداری بوقلمون تخمگذار

  1. نگهداری بوقلمون های نر و ماده در کنار یکدیگر برای جفت گیری
  2. استفاده از بهترین تجهیزات مانند سیستم سرمایشی و گرمایشی، دانخوری و آبخوری به تعداد مناسب، دماسنج و رطوبت سنج، فن های تهویه هوا و قفس
  3. داشتن آب برق گاز و تلفن
  4. عایق بندی دیواره ها، کف و سقف
  5. جلوگیری از ورود حیوانات موذی به داخل سالن
  6. تعداد دانخوری و آبخوری به میزان لازم
  7. تراکم مناسب برای پرورش بوقلمون تخمگذار

دما و رطوبت مناسب برای پرورش بوقلمون تخمگذار

دمای مناسب سالن پرورش برای رشد بوقلمون تخم گذار باید بین ۲۶ الی ۲۹ درجه سانتیگراد باشد. البته این دما مختصر بوقلمون های بالغ بوده و برای جوجه بوقلمون ها دعوای متفاوتی را با مشورت متخصصین میتوانیم در نظر بگیرید. رطوبت مناسب برای پرورش بوقلمون تخمگذار نیز ۵۰ تا ۵۵ درصد است.  توجه داشته باشید دما و رطوبت باید با استاندارد های گفته شده مطابقت داشته باشد. کم و یا زیاد شدن دما و رطوبت می تواند تاثیرات منفی در راندمان کاری و رشد بوقلمون تخمگذار داشته باشد.

بازار فروش تخم بوقلمون

همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم میزان تخمگذاری بوقلمون نسبت به سایر پرندگان مانند مرغ و بلدرچین کمتر است. میزان کم تخم گذاری باعث شده فروش تخم بوقلمون سود چندان زیادی برای شما نداشته باشد. شما می توانید با تولید تخم های نطفه دار میزان درآمد خود را از پرورش  تخم گذار به چندین برابر برسانید. برای فروش تخم بوقلمون نیز دچار مشکل نخواهد شد. چنانچه قصد فروش تخم بوقلمون را دارید می توانید از طریق سایت های مانند شیپور و دیوار و یا با استفاده از بازاریان را به فروش برسانید.

پرورش بوقلمون تخمگذار
پرورش بوقلمون تخمگذار

حتما بخوانید: غذای بوقلمون + [ ذکر نکات طلایی و نحوه جیره نویسی ]

شما برای پرورش بوقلمون تخمگذار بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با صفر تا صد پرورش بوقلمون تخمگذار آشنا کردیم.  چنانچه انتقادی درباره مطلب و یا پیشنهادی برای افزایش سود دهی در این کسب و کار دارید می توانید از طریق قسمت نظرات موارد مورد نظر را با ما و سایر مخاطبین سایت به اشتراک بگذارید. همچنین از این طریق می توانید سوالات خود درباره پرورش مرغ تخمگذار را از پشتیبانان سایت بپرسید آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهد.

سوالات متداول

پرورش بوقلمون تخمگذار از کجا شروع کنیم؟

با استفاده از چند بوقلمون جوان ماده و بوقلمون نر در سالن برای تولید مثل

بهترین نژاد بوقلمون تخم گذار کدام نژاد است؟

بوقلمون برنزی

دما و رطوبت مناسب برای پرورش بوقلمون تخمگذار چیست؟

دمای مناسب سالن پرورش برای رشد بوقلمون تخم گذار باید بین ۲۶ الی ۲۹ درجه سانتیگراد رطوبت مناسب برای پرورش بوقلمون تخمگذار نیز ۵۰ تا ۵۵ درصد

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *