پرورش بلدرچین یا بوقلمون + [ کدام گزینه سودمندتر است؟ ]

پرورش بوقلمون یا بلدرچین

پرورش پرنده هایی مانند بلدرچین، بوقلمون، کبک و مرغ همیشه جزء کسب و کارهای پرسود بوده است. معمولاً کسانی که دوست دارند سرمایه اندکی را در کسب و کار به کار بگیرند و سرمایه آنها بازدهی زود داشته باشد سراغ پرورش پرندگان می‌روند. بلدرچین و بوقلمون دو پرنده محبوب در بین پرورش دهنده ها هستند که اکثر مواقع افراد در ابتدای کار در انتخاب یکی از این دو مردد هستند. به نظر شما پرورش بوقلمون بهتر است یا بلدرچین؟ برای دستیابی به پاسخ سوال پرورش بوقلمون یا بلدرچین باید مولفه های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. با مولفه های مختلف به خوبی می توانید مقایسه پرورش بلدرچین با بوقلمون بپردازید و در پایان بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت به مقایسه پرورش بوقلمون با بلدرچین پرداخته ایم. ما این کار را برای شما آسان کردیم. چنانچه دوست دارید از بین پرورش بلدرچین و یا بوقلمون یک گزینه را برای پرورش انتخاب کنید تا انتهای مطلب همراه باشید. مطالعه این مطلب 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین یکی از کسب و کارهای پرسود و زودبازده است. کسانی که پرورش پرندگان را در اولویت کاری خود قرار می دهند معمولاً به دلیل زود بازده بودن و پرسود بودن بلدرچین سراغ آن می‌روند. بلدرچین جز کسب و کارهایی است که نیاز به سرمایه اندک دارد و در فضای بسیار کوچک می توان آن را شروع کرد. این در حالی است که پرورش سایر پرنده ها به فضای بسیار بزرگ و سرمایه اولیه کلان نیاز دارد. محبوب بودن گوشت و تخم بلدرچین در بین افراد جامعه از دیگر دلایلی است که میتواند انسان را تقریب به پرورش بلدرچین کند. علاوه برمحبوب بودن گوشت و تخم بلدرچین این دو مزیت های فراوانی نیز با خود به همراه دارند. به دلایل گفته شده پرورش بلدرچین می تواند یکی از بهترین گزینه ها جهت شروع کسب و کار باشد.

مزیت های پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین مزیت های بسیار زیادی دارد که از جمله آن می توان به سرمایه کم، فضای کوچک پرورش، کوتاه بودن دوره پرورش، هزینه پایین در پرورش، هزینه پایین در تهیه واکسن، هزینه پایین دان و بسیاری از مزایای دیگر اشاره کرد.

پرورش بوقلمون یا بلدرچین
پرورش بوقلمون یا بلدرچین

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین گوشتی

پرورش بوقلمون

بوقلمون جز پرندگانی است که گوشت آن مانند گوشت مرغ به راحتی در اختیار مردم قرار میگیرد. با توجه به تغییرات قیمت در روزهای گذشته گوشت بوقلمون با گوشت مرغ برابری میکند. از این رو افرادی که گوشت مرغ استفاده می کردند به دلیل مقاوم بودن گوشت بوقلمون به سراغ آن رفته اند. با توجه به افزایش متقاضی پرورش بوقلمون نیز می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی می تواند هر کسی را ترغیب کند تا پرورش بوقلمون را هرچه سریعتر آغاز نمایید.

مزیت و معایب پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون مانند هر کسب و کار دیگر از مزیت ها و معایبی برخوردار است. یکی از معایب پرورش بلدرچین استقبال از گوشت آن در شهرهای بزرگ است. معمولاً در شهرهای کوچک از گوشت بوقلمون استقبال چندانی نمی شود. کسانی که پرورش این پرنده را انجام می‌دهند باید به این نکته توجه فراوانی داشته باشند، تا دچار ضرر نشوند. با پرورش بوقلمون شما رقبای بسیار کمی را پیش رو خواهید داشت. این در حالی است که پرورش بلدرچین فعالان بسیار زیادی را در خود میبیند. در این مواقع برای ارائه محصولات رقبای کمتری را باید پشت سر بگذارید همین امر می تواند سود شما را چندین برابر کند.

فروش گوشت بوقلمون به کارخانه ژامبون، کالباس و سوسیس از دیگر مزایای این کسب و کار به شمار می رود. شما به راحتی هرچه تمام تر می توانید گوشت بوقلمون را به کارخانه های ژامبون، سوسیس و کالباس بفروشید و به درآمدهای بسیار زیادی دست پیدا کنید. این در حالی است که برای فروش گوشت و تخم بلدرچین باید افراد گوناگون مراجعه کنید.

پرورش بوقلمون یا بلدرچین
پرورش بوقلمون یا بلدرچین

پرورش بوقلمون یا بلدرچین از لحاظ متقاضی

به طور قطع گوشت بوقلمون با توجه به خصوصیاتی نزدیکی که با گوشت مرغ دارد، مردم آن را به گوشت بلدرچین ترجیح میدهند. اما در نظر داشته باشید گوشت بوقلمون بیشتر در شهرهای بزرگ مورد توجه افراد مختلف قرار می‌گیرد و فروش آن در شهرهای کوچک می تواند موجب ضرر کسب و کار شود. فروش گوشت بلدرچین در شهرهای بزرگ همیشه برای شما با سودهای فراوانی همراه است. در شهرهای کوچک پرورش بلدرچین بسیار کارساز و سوده خواهد بود. توصیه ما این است که شما برای شهرهای بزرگ پرورش بوقلمون و در شهرهای کوچک پرورش بلدرچین را انتخاب کنید.

پرورش بوقلمون یا بلدرچین، سرمایه اولیه

یکی از مهمترین نکاتی که می تواند در پرورش بوقلمون و بلدرچین تاثیرگذار باشد، سرمایه اولیه است سرمایه اولیه می تواند میزان سود شما از یک کسب و کار را مشخص کند. تصور کنید برای شروع پرورش بلدرچین به یک فضای کوچک و برای پرورش بوقلمون به یک فضای بسیار بزرگ نیاز دارید!!! کدام یک به صرفه تر خواهد بود؟ کدام یک به سرمایه اولیه کمتری برای تهیه زمین و ساخت سالن نیازمند است؟ به طور قطع پرورش بلدرچین هر لحاظ سرمایه اولیه بسیار مقرون به صرفه تر از پرورش بوقلمون خواهد بود. پرورش بوقلمون مانند پرورش مرغ و پرورش کبک نیازمند سرمایه اولیه بسیار زیاد است و صرفه اقتصادی کمتری نسبت به پرورش بلدرچین دارد. جواب سوال پرورش بوقلمون یا بلدرچین از لحاظ سرمایه اولیه؟ پرورش بلدرچین خواهد بود.

پرورش بلدرچین یا بوقلمون، مقایسه از لحاظ فضا

در قسمت قبل به این نکته اشاره کردیم که برای پرورش بلدرچین شما به فضای کمتری نسبت به پرورش بوقلمون دارید. فضا یکی از مولفه های بسیار مهم در پرورش است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به طور قطع شما برای پرورش بوقلمون نیاز به فضای بسیار زیادی دارید و همین امر می تواند شما را در هنگام تهیه زمین و یا سالن مناسب دچار مشکل کند. توجه داشته باشید که شما در هر متر مربع  می توانید دو الی سه بوقلمون نگهداری کنید. این در صورتی است که شما در در یک فضای ۵۰ متری می توانید سه هزار بوقلمون را پرورش دهید. اگر از لحاظ فضا پرورش بلدرچین و بوقلمون را با یکدیگر مقایسه کنید پرورش بلدرچین در اولویت بالاتری قرار می گیرد. جواب سوال پرورش بلدرچین و بوقلمون از لحاظ فضا؟ پرورش بلدرچین است.

پرورش بلدرچین و بوقلمون
پرورش بلدرچین و بوقلمون

بیشتر بخوانید: سود جوجه کشی پرندگان مختلف

افزایش راندمان پرورش بلدرچین و بوقلمون

شما زمانی از پرورش بلدرچین و بوقلمون به سوددهی خواهد رسید که بتوانید استانداردهای موجود برای رشد این پرنده ها را به خوبی فراهم کنید. برای اینکه بتوانید این استانداردها را فراهم نمایید باید تجهیزات مورد نظر را در اختیار داشته باشید. به جز تجهیزات شرایطی مانند شرایط محیطی، شرایط آب و هوایی، دان و آب مناسب می تواند در افزایش راندمان پرورش بلدرچین و بوقلمون تاثیر گذار باشد. یکی از مهمترین عوامل در افزایش راندمان پرورش بلدرچین یا بوقلمون  استفاده از قفس است. قفس بلدرچین در پرورش این پرنده به شما کمک میکند تا شما مدیریت راحت تر و کسب و کار پرسود تری را تجربه کنید. قفس های بلدرچین به سینی فضولات مجهز هستند که همین عوامل می تواند تمیز کردن قفس را برای شما آسان کند. داشتن سینی فضولات می تواند شما را ترغیب کند تا به صورت دائم زیر این پرنده ها را تمیز کنید و فضای بهداشتی تر و محیطی سالم تر برای رشد بیشتر این پرنده در اختیار داشته باشید.

داشتن جایگاه مخصوص تخم بلدرچین شما را از جستجو برای یافتن تخم ها در امان نگه می دارد. شما به آسانی هرچه تمام تر می توانید بعد تخم گذاری بلدرچین به محل مورد نظر مراجعه کرده و تخم مرد نظر را بردارید. عامل بعدی که می تواند پرورش بلدرچین را برای شما لذت بخش کند داشتن آبخوری اتوماتیک و دانخوری های مناسب است. با توجه به آبخوری اتوماتیک در قفس های بلدرچین سایت پرآور صنعت شما دیگر نیازی ندارید تا به صورت دائم برای بلدرچین ها آب فراهم کنید. بلدرچین ها با نوک خود جریان آب را قطع و وصل کرده و به میزان دلخواه آب تازه میل می‌کنند. همچنین داشتن به میزان غذای لازم می تواند راندمان کاری را بالا ببرد. با قفس همیشه غذای مناسب در اختیار بلدرچین ها قرار میگیرد. استفاده از قفس باعث افزایش سوددهی در پرورش بلدرچین و بوقلمون خواهد شد. توجه فرمایید بوقلمون ها بیشتر دوست دارند روی زمین پرورش یابند، از این رو برای استفاده از قفس یا بستر توصیه می کنیم از متخصصین در این زمینه استفاده کنید. متخصصین مربوطه با توجه به شرایط آب و هوایی و محیطی به شما خواهند گفت که پرورش بوقلمون را روی زمین و یا در قفس.

به نظر شما پرورش بوقلمون بهتره یا بلدرچین؟

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم مقایسه پرورش بوقلمون با بلدرچین بپردازیم. همچنین سعی کردیم به سوال پرورش بوقلمون بهتره یا بلدرچین ؟پاسخ دهیم. در این مطلب به نکات بسیار زیادی اشاره شد که این نکات میتواند شما را در هنگام انتخاب پرورش بوقلمون یا بلدرچین یاری دهد. چنانچه شما نظر دیگری برای انتخاب پرورش بوقلمون و بلدرچین دارید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات می‌توانید سوالات که در این زمینه برای شما پیش آمده است را با ما در میان بگذارید. تمام سعی ما این است که به سوالات شما در اسرع وقت به صورت کامل پاسخ دهیم. سایت پرآور صنعت پیشاپیش برای شما در پرورش بوقلمون یا بلدرچین سود های فراوان را آرزو می کند.

سوالات متداول

پرورش بوقلمون یا بلدرچین از لحاظ متقاضی کدام بهتر است؟

بوقلمون

پرورش بوقلمون یا بلدرچین، سرمایه اولیه کدام بهتر است؟

بلدرچین

پرورش بلدرچین یا بوقلمون، مقایسه از لحاظ فضا کدام بهتر است؟

بلدرچین

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *