پرورش بلدرچین وحشی + [ ۰ تا ۱۰۰ شناخت بلدرچین وحشی ]

پرورش بلدرچین وحشی

پرورش بلدرچین وحشی موضوعی است که در این مطلب از سایت پرآور صنعت به آن خواهیم پرداخت. برای اینکه این موضوع را برای شما به نگارش در بیاوریم سایت‌های داخلی و خارجی بسیار زیادی را مورد بررسی قرار دادیم. اما هیچ کدام از سایت ها نتوانسته بودند انتظارات شما را برآورده سازند یا به نوعی بگوییم نمی توانستند اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهند که بتواند مفید و کارآمد باشد. از این رو سعی کردیم در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را به طور کامل با بلدرچین وحشی و پرورش آن آشنا کنیم.

چنانچه دوست دارید پرورش این پرنده بی نظیر را انجام دهید و یا با آن آشنا شوید توصیه می کنیم با سایت پرآور صنعت در این مطلب همراه باشید. پرآور صنعت در این مطلب شما را به طور کامل با بلدرچین وحشی و پرورش بلدرچین وحشی آشنا خواهد کرد. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

بلدرچین وحشی در کجا زندگی می کند؟

بلدرچین های وحشی در طبیعت زندگی می کنند. این نوع از بلدرچین ها را می توانید در زمین های ناهمواری که همواره علفزار دارند مزارع غلات و کوهستان‌ها پیدا کنید. بلدرچین های وحشی معمولاً در فصل تابستان به صورت پراکنده و در فصل زمستان به صورت دسته جمعی زندگی می کنند. این نوع از بلدرچین ها معمولا بعد از سرد شدن هوا به صورت دسته جمعی به جاهای گرم مهاجرت می نمایند.

بلدرچین وحشی در کجا زندگی می کند؟
بلدرچین وحشی در کجا زندگی می کند؟

خصوصیات بلدرچین وحشی

از جمله خصوصیات بلدرچین های وحشی می توان به تخم گذاری آنها به میزان ۷ تا ۱۲ عدد در ماه اشاره کرد. دوره کرچ شدن بلدرچین وحشی بین ۱۶ تا ۲۰ روز به طول می‌انجامد. بعد از ۱۶ تا ۲۰ روز شما می توانید از تخم بلدرچین های وحشی جوجه بلدرچین وحشی به دست آورید.

 از دیگر خصوصیات بلدرچین وحشی می توان به خواص بی نظیر گوشت و تخم آن اشاره کرد. گوشت بلدرچین و تخم بلدرچین وحشی ارزش دارویی و غذایی بسیار بالایی دارد و بسیاری از هموطنان و افراد در سراسر دنیا به همین خاطر دوست دارند تخم و گوشت بلدرچین وحشی را مصرف نمایند. توجه داشته باشید بلدرچین های وحشی در طبیعت می توانند سالانه ۶۰ به ۸۰ تخم از خود به جای بگذارند. چنانچه دوست داشته باشید بلدرچین های وحشی را در محیطی پرورشی و دارای استانداردهای پرورش بلدرچین پرورش دهید می توانید این رقم را به ۱۵۰ تا ۲۵۰ عدد افزایش دهید.

چرا بلدرچین وحشی را برای پرورش انتخاب کنیم؟

بلدرچین وحشی از خصوصیات بسیار بالایی برای پرورش برخوردار است. از جمله این خصوصیات می توان به سرعت بالای رشد، بلوغ سنی در سنین کم، تخم گذاری بالا، تهیه غذای آسان، پرورش در تعداد بالا، بازگشت سرمایه اولیه در کمترین زمان، ارزش دارویی و غذایی تخم و گوشت بلدرچین اشاره کرد. دلایل گفته شده می‌تواند هر کسی را ترغیب به پرورش بلدرچین وحشی کند.

فضای مورد نظر برای پرورش بلدرچین وحشی

مهم ترین نکته ای که در پرورش بلدرچین وحشی باید به آن توجه کنید محیطی است که آنرا مورد پرورش قرار می‌دهید. بلدرچین های وحشی معمولاً خلق و خوی متفاوت نسبت به بلدرچین اهی داشته و دوست دارند در طبیعت زندگی کنند. اگر دوست دارید با ذات این پرنده را حفظ کنید باید شرایطی مانند شرایط مزارع، علف زار ها و زمین های ناهموار برای آن فراهم سازید. بلدرچین وحشی در فضای این چنینی راحت تر با محیط عجین می‌شود و رشد سریعتری خواهد داشت.

بهترین گزینه برای پرورش بلدرچین وحشی

 چنانچه دوست داشتید مدیریت راحت‌تری به بر بلدرچین وحشی داشته باشید می توانید بلدرچین ها را از حالت وحشی به حالت اهلی درآورید. در حالت اهلی می توانید از قفس پرورش بلدرچین برای پرورش بلدرچین وحشی استفاده کنید. قفس های بلدرچین شرایطی را برای شما فراهم می سازد تا شما بتوانید راحت تر و بدون دغدغه به پرورش خود ادامه دهید. با استفاده از قفس بلدرچین مدیریت راحت تری خواهید داشت. شرایط محیطی هموار، نظافت سریع، محیطی پاکیزه،  مصرف دان و آب درست و بدون اسراف، دخالت کمتر انسان و بیماری کمتر از خصوصیات بارز استفاده از قفس های بلدرچین است.

بهترین گزینه برای پرورش بلدرچین وحشی
بهترین گزینه برای پرورش بلدرچین وحشی

غذای بلدرچین وحشی

بلدرچین وحشی که در طبیعت زندگی می کند معمولا از حشرات، گیاهان و میوه ها برای ادامه حیات و رشد استفاده می نماید. برنامه غذایی بلدرچین وحشی باید از موارد مختلفی چون مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها تشکیل شده باشد تا این پرنده بتواند رشد خود را سریعتر پیگیری کند. اما اگر دوست دارید بلدرچین وحشی را بلدرچین اهلی تبدیل کنید و غذای آن را فراهم سازید می ‌توانید به مطلب ” غذای بلدرچین ” مراجعه کنید تا به طور کامل با غذای بلدرچین آشنا شوید.

پرورش بلدرچین وحشی در فضای باز یا بسته؟

یکی از سوالاتی که همواره ذهن پرورش دهندگان بلدرچین وحشی را به خود درگیر می کند استفاده از فضای باز یا بسته به خاطر پرواز کردن بلدرچین وحشی است. اگر مایلید تا بلدرچین وحشی را پرورش دهید، توصیه می‌کنیم آن را در فضای بسته قرار دهید. بلدرچین ها ذاتا  می توانند پرواز کنند. چنانچه فضای مورد نظر شما برای پرورش آن ها باز باشد آنها می‌توانند بعد از مدتی که به سن بلوغ رسیدن پرواز کنند و از محیط پرورش خود بیرون بروند. به این نکته در هنگام پرورش بلدرچین توجه ویژه‌ای داشته باشید.

میزان نور مناسب برای پرورش بلدرچین وحشی

پرورش بلدرچین وحشی را در قفس های سنتی انجام می دهید توصیه می کنیم از نور آفتاب برای رشد آن استفاده نمایید. نور آفتاب معمولاً بهترین گزینه برای رشد بلدرچین وحشی به شمار می رود. زمانی نیاز به کرچ کردن بلدرچین وحشی دارید می توانید با ایجاد فضایی تاریک این شرایط را برای آن فراهم سازید. در زمان کرچ شدن بلدرچین وحشی کافی است نور آفتاب را از آنها بگیرید. برای رشد جوجه بلدرچین وحشی می توانید از لامپ های مصنوعی مرسوم در در بازار استفاده نمایید. بلدرچین های وحشی معمولاً ۱۲ تا ۱۴ ساعت نور احتیاج دارند تا بتوانند رشد خود را پیگیری نمایند.

خرید و فروش بلدرچین وحشی

بسیاری از افراد برای داشتن بلدرچین وحشی در طبیعت تله گذاری های مختلفی انجام می دهند که این کار می‌تواند به اتمام نسل این نوع از بلدرچین ها ختم شود. چنانچه دوست داشتید خرید و فروش بلدرچین وحشی را انجام دهید می توانید به بازار پرنده فروش های شهر خود مراجعه نمایید. در این مواقع توجه کنید که پرنده فروش های بازار پرنده فروش ها پرندگان خود را در سطح عمر عمده پرورش نخواهند داد از این رو شما مجبور هستید بلدرچین وحشی را با قیمت بالاتری برای خود خریداری کنید. پرآور صنعت توصیه می کند برای خرید بلدرچین وحشی به سایت های معتبر یا پرنده فروشی های معتبر مراجعه نمایید.

خرید و فروش بلدرچین وحشی
خرید و فروش بلدرچین وحشی

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین گوشتی

بلدرچین وحشی در ایران

بلدرچین وحشی در ایران نیز در مناطقی زندگی می کند که بیشتر از زمین های ناهمواری که همواره علفزار دارند، مزارع غلات و کوهستان ‌ها زندگی می کنند. بلدرچین وحشی در نقطه خاصی از کشور زندگی نمی کنند و در کشور عزیز ایران پراکنده هستند.

صدای بلدرچین وحشی

شما برای ما از پرورش بلدرچین وحشی بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با بلدرچین وحشی و پرورش بلدرچین وحشی آشنا کنیم. چنانچه جای گزین‌ه ای را در بین گزینه‌ های گفته شده خالی دیدید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود درباره بلدرچین وحشی و پرورش بلدرچین وحشی را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *