پرورش بلدرچین مولد + [ از ابتدا تا انتها ]

پرورش بلدرچین مولد

یکی از کم ریسک ترین و زود بازده ترین کسب و کارها، پرورش بلدرچین است. پرورش بلدرچین به دلیل سوددهی زودهنگام، ریسک پایین، توانایی بالا و هزینه های اندک مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار می گیرد. برای اینکه بتوانید در پرورش بلدرچین به سودآوری برسید کافی است چهل روز زمان صرف کنید. یکی از حالت هایی که می‌تواند شما را در پرورش این پرنده به سوددهی زودهنگام برساند پرورش بلدرچین مولد است. پرورش بلدرچین مولد سریعترین حالت در رسیدن به سود در این کسب و کار رشد به شمار می رود. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم به طور کامل پرورش بلدرچین مولد را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. با مطالعه این مطلب می توانید اطلاعات لازم در این زمینه را به طور کامل به دست آورید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

توجیه اقتصادی پرورش بلدرچین

با توجه به زودبازده بودن و سرمایه اندکی که در کسب و کار پرورش بلدرچین به کار خواهید برد، پرورش این پرنده برای شما توجیه اقتصادی قابل ملاحظه‌ای را در بر خواهد شد. شما با استفاده از بلدرچین های بالغ، گوشتی و تخمگذار به راحتی می توانید در عرض ۴۵ تا ۵۰ روز به سود آوری که مدنظر شما است دست پیدا کنید. شما می توانید بلدرچین را به سه روش پرورش بلدرچین گوشتی، پرورش بلدرچین تخمگذار و پرورش بلدرچین مولد انجام دهید که در ادامه ما به طور کامل به پرورش بلدرچین مولد خواهیم پرداخت. برای آشنایی با دو روش دیگر می توانید به مطلب پرورش بلدرچین تخمگذار و پرورش بلدرچین گوشتی مراجعه کنید.

پرورش بلدرچین مولد
پرورش بلدرچین مولد

چه تجهیزاتی برای پرورش بلدرچین مولد نیاز است؟

برای این که بتوانید پرورش بلدرچین مولد را به بهترین شکل انجام دهید نیازمند تجهیزاتی اسم نیازمند تجهیزات استاندارد هستید. از جمله این تجهیزات می‌توان به دانخوری و آبخوری، سیستم گرمایشی و سرمایشی مانند هیتر و کولر، فن تهویه، منبع آب و سیستم روشنایی اشاره کرد. اما مهمترین تجهیزات برای این پرنده قفس بلدرچین است. قفس بلدرچین شرایط را برای شما فراهم می سازد تا بتوانید بدون نیاز به تهیه پوشال، دانخوری و آبخوری و سایر تجهیزات پرورش بلدرچین مولد را آغاز نمایید. قفس بلدرچین به اندازه کافی فضا داشته و شرایط را فراهم می آورد تا شما بتوانید محیطی بهداشتی تر و راحت تر برای رشد پرنده به وجود آورید.

در هنگام قرار دادن بلدرچین در قفس توجه داشته باشید به  اعضای هر بلدرچین نر سه بلدرچین ماده قرار دهید. بلدرچین ها در قفس به راحتی هرچه تمام تر می توانند جفت گیری خود را انجام دهند. با توجه به اینکه درون قفس از رفت و آمد بی‌رویه انسان ها و حیوانات موذی خبری نیست میتوانند جفت گیری خود را با خیال راحت و بدون استرس انجام دهند.

چه فضایی برای پرورش بلدرچین مولد استاندارد است؟

با توجه به میزان پرورش شما میزان فضای مورد نظر برای در نظر گرفتن استاندارد ها متفاوت خواهد بود. اما به طور معمول شما برای چهار یا پنج بلدرچین به یک متر مربع فضا نیاز دارید. چنانچه به جای بستر از قفس های سایت پرآور صنعت استفاده کنید می توانید در مساحت بسیار پایینی مانند ۵۰ متر حدود سه هزار بلدرچین را پرورش دهید. قفس های سایت پرآور صنعت به صورت طبقاتی بوده و شما می توانید از هر طبقه برای پرورش بلدرچین مولد استفاده کنید.

غذای بلدرچین مولد

یکی از مهم ترین موارد در پرورش بلدرچین مولد تهیه غذای آن به صورت استاندارد است. توجه داشته باشید هر چقدر شما غذای بلدرچین مولد را به استانداردهای روز دنیا نزدیکتر کنید کیفیت محصولات شما بالاتر خواهد رفت. به نوبه ای  کیفیت محصولات با کیفیت غذا رابطه مستقیم خواهد داشت. هر بلدرچین مولد به صورت ماهانه یک کیلو گرم دان مصرف میکند. در جیره غذایی این پرنده باید املاح معدنی، مواد پروتئین و مواد ویتامین به اندازه کافی وجود داشته باشد. غذای مخصوص بلدرچین می تواند بهترین گزینه برای در نظر گرفتن غذای بلدرچین مولد باشد.

در هنگام خوردن آب و دان بلدرچین مولد به میزان تراکم دانخوری و آبخوری توجه کافی داشته باشید. میزان دانخوری و آبخوری می تواند از دور ریز آب و دان و همچنین از تراکم بیش از اندازه بلدرچین ها در یک فضا جلوگیری کند.

زمین مناسب برای پرورش بلدرچین مولد

زمینی که برای پرورش بلدرچین مولد آن را انتخاب می کنید باید دارای آب، برق، گاز و تلفن بوده و به دور از سیستم شهری باشد. دور بودن از سیستم شهری مزایایی چون کاهش استرس در بلدرچین ها و اذیت نکردن همسایه ها بابت بوی بد مدفوع بلدرچین را با خود به همراه خواهد داشت. هر چقدر فضای پرورش بلدرچین در تعداد بالا از شهر دور تر باشد شما راحتتر  این کسب و کار را ادامه خواهد داد.

روش های پرورش بلدرچین مولد

بعد از فراهم کردن زمین، تجهیزات و فضای مورد نظر حال نوبت این است با روش‌های مختلف پرورش بلدرچین مولد آشنا شوید و بین گزینه های گفته شده یک مورد را برای شروع کسب و کار انتخاب نمایید. شما می توانید پرورش بلدرچین مولد را به سه روش خرید تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی، خرید جوجه بلدرچین و خرید بلدرچین بالغ انجام دهید. در ادامه مطلب هر یک از این  روش ها را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پرورش بلدرچین مولد
پرورش بلدرچین مولد

خرید تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی

در این روش شما باید تخم نطفه دار بلدرچین را همراه یک دستگاه جوجه کشی تهیه کنید تا تخم های مورد نظر را به جوجه تبدیل نماید. در این روش شما بیشترین سود و بالاترین درآمد را تجربه خواهید کرد. اما بازه زمانی که صرف جوجه کشی و یا رسیدن به درآمد در نظر میگیرید بیشتر از خرید جوجه و بلدرچین بالغ خواهد.

خرید جوجه یک  یا چند روزه 

در این روش شما اقدام به خرید جوجه یک یا چند روزه می کنید. با خرید جوجه ی چند روزه دیگر نیازی به خرید دستگاه جوجه کشی نیست و شما از این بابت صرفه جویی خواهید کرد. خرید جوجه نسبت به خرید تخم مرغ نطفه دار هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت اما به شما کمک می کند زودتر از موعد مقرر به سوددهی و درآمدزایی برسید.

خرید بلدرچین بالغ

نزدیکترین مرحله به رسیدن به درآمد و سود در پرورش بلدرچین مولد خرید بلدرچین بالغ است. در این روش شما دردسر های خرید تخم مرغ نطفه دار، خرید دستگاه جوجه کشی و خرید جوجه های یک تا چند روز را نخواهید داشت و در کمترین زمان ممکن می توانید به درآمدزایی برسید.

هزینه پرورش بلدرچین مولد

  1. مکان جهت اجاره
  2.  خرید تجهیزات (قفس و غیره)
  3.  خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی
  4. تهیه دستگاه جوجه کشی
  5. خرید تخم نطفه دار یا جوجه چند روزه
  6. تهیه غذا و واکسن
  7. پرداخت مصرفیها مانند برق و غیره

مزایای پرورش بلدرچین و بلدرچین مولد

پرورش بلدرچین یک فعالیت بسیار سودده و  پربازده است که مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه دارد. مزایای بلدرچین به قدری زیاد است که در سال های اخیر افراد بسیار زیادی برای تحولات عظیم مالی روی به این کسب و کار آورده اند. از این رو قصد داریم در ادامه مطلب شما را با مزایای این کسب و کار آشنا کنیم.

زمان کوتاه تر در پرورش

یکی از بی نظیرترین مزیت هایی که پرورش بلدرچین دارد، زمان کوتاه تر پرورش نسبت به سایر پرنده ها است. شما برای پرورش بلدرچین مولد نسبت به سایر پرندگان بازه زمانی کمتری را طی خواهید کرد. توجه داشته باشید این مزیت باعث می شود تا شما در بازه زمانی کمتری به هزینه های اولیه خود به همراه سود دست پیدا کنید. سرعت بالای رشد باعث سرعت بهره وری و درآمدزایی نیز خواهد شد.

فضای محدود در پرورش

بلدرچین ها نسبت به سایر پرندگان از جثه های بسیار کوچک تری برخوردار هستند و همین امر باعث می شود تا پرورش دهنده بتواند این پرنده را در فضاهای محدود و بسیار کوچک نیز پرورش دهد. علاوه بر پرورش در فضای کوچک، پرورش دهنده این امکان را دارد تا بلدرچین های بیشتری نسبت به مرغ و قرقاول در همان فضا پرورش دهد. این امر می تواند با توجه به قیمت محصولات پرندگان سودآوری بیشتری را نیز به همراه داشته باشد.

به دلیل اندازه کوچک بلدرچین‌ها نسبت به مرغ‌ها، می‌توانند در فضاهای کوچکتر نگهداری شوند. این ویژگی مخصوصاً برای افرادی که دسترسی به فضای بزرگ ندارند، مزیتی است.

مصرف کمترین غذا و آب

بلدرچین ها نسبت به سایر پرندگان از هزینه غذا و آب کمتری برخوردار هستند این عامل می تواند از هزینه های تولید کم کند و به سودآوری اضافه نماید. اگر دوست دارید هزینه های اولیه کمتری را پرداخت کنید بلدرچین بهترین گزینه برای پرورش شما خواهد بود.

مشکلات بیماری کمتر نسبت به سایر پرندگان

بلدرچین ‌ها نسبت به سایر پرندگان مشکلات بیماری کمتری خواهند داشت. مقاومت بیشتر در برابر بیماری ها باعث شده پرورش دهندگان تلفات کمتری را در کسب و کار تجربه کنند. تلفات کمتر سود آوری بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت.

بازار هدف مناسب

آخرین مورد از مزیت های پرورش بلدرچین مولد که به ان اشاره خواهیم کرد، بازار هدف مناسب است. این عامل باعث میشود تا پرورش دهنده بدون دغدغه فروش به پرورش بپردازد. اگر مایلید تا بدون دردسر به درآمدزایی برسید پرورش بلدرچین می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد.

پرورش بلدرچین مولد
پرورش بلدرچین مولد

نور مناسب برای بلدرچین های مولد

در پرورش بلدرچین مولد فاکتورهای زیادی را باید مورد توجه خود قرار دهید. یکی از مهم ترین فاکتور ها برای موفقیت در پرورش بلدرچین مولد، تامین و تنظیم نور مناسب برای این پرندگان است. تحریک نوری به کلی از چند منظر برای بلدرچین های مولد حائز اهمیت است. برای مثال جهت جلوگیری از بلوغ زودرس این پرندگان شما باید تحریک نوری را به خوبی انجام دهید.

در خصوص نور مناسب برای بلدرچین های مولد نظریه های زیادی مطرح می شود اما شما باید برنامه نوری بلدرچین های مولد را از یک روزگی تا زمان تولید تخم نطفه دار به صورت اصولی انجام دهید. نور مناسب برای بلدرچین های مولد باید در 3 مرحله انجام شود.

ابتدا باید از تولد تا 10 روزگی به صورت 24 ساعته با شدت 30 تا 50 لوکس نور به آن ها برسانید. از 10 روزگی به بعد باید نور را به 16 ساعت و شدت 10 الی 20 لوکس برسانید. مرحله اخر و سوم نوردهی بلدرچین های مولد در زمان تولید است. شدن روشنایی سالن باید ثابت باشد و شما نمی توانید نوردهی را کمتر از 16 ساعت انجام دهید. نوردهی بیش از این زمان نیز چندان توصیه نمی شود.

شرایط محیطی مناسب برای سالن بلدرچین های مولد

برای اینکه شرایط رشد بلدرچین های مولد را فراهم کنید باید شرایط محیطی استانداردی را برای آنها فراهم کنید. شرایط محیطی استاندارد بلدرچین های مولد معمولی به صورت فصلی خواهد بود. اما در یک حالت کلی دمای مناسب برای بلدرچین های مولد معمولا بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد است. زمانی که در فصل زمستان به سر می برید نباید در این 3 ماه دمای هوا را کمتر کنید. دمای هوا در این 3 ماهه در صورتی که کمتر از 16 درجه باشد، قدرت تولید مثل بلدرچین ها نیز کاهش خواهد یافت.

در فصل تابستان نیز در صورتی که دمای هوا بیشتر از 28 درجه سانتی گراد باشد، چنین مشکلی برای تولید مثل بلدرچین ها رخ خواهد داد. به همین خاطر توصیه می کنیم برای جلوگیری از کاهش قدرت تولید مثلی بلدرچین ها حتما به دمای هوا در این 2 فصل توجه ویژه ای داشته باشید.

خرید قفس برای پرورش بلدرچین

اگر قصد پرورش بلدرچین را دارید سعی کنید بهترین شرایط را برای رشد آنها فراهم کنید. یکی از راههایی که می تواند شرایط ایده آل برای زندگی بلدرچین ها را فراهم کند، نگهداری این پرندگان در قفس است. قفس های مخصوص نگهداری بلدرچین می توانند بهترین شرایط برای تغذیه و نگهداری این پرندگان را فراهم کنند.

قفس ها می توانند از بلدرچین ها در برابر حمله حیوانات دیگر محافظت کنند و اجازه ندهند که هیچ حیوانی به آنها حمله کند. حتی شرایط آب و دان نیز برای پرندگانی که در قفس هستند به بهترین شکل ممکن خواهد رسید. هیچگونه بیماری نیز از این طریق به پرندگان نخواهد رسید. اگر قصد خرید قفس برای پرورش بلدرچین را دارید می توانید روی کمک مجموعه پرآور صنعت حساب کنید. مجموعه پراور یکی از بزرگترین تولید کنندگان قفس های بلدرچین در کشور است.

شما برای ما از پرورش بلدرچین مولد بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت کردیم شما را با صفر تا صد پرورش بلدرچین مولد آشنا کنیم. چنانچه شما تجربه متفاوتی در این زمینه دارید می توانید از طریق قسمت نظرات و تجربیات متفاوت خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت بگذارید.  همچنین می توانید از طریق قسمت نظرات سوالات به وجود آمده در ذهن خود را با ما در میان بگذارید تا پشتیبان سایت در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهد.

سوالات متداول

پرورش بلدرچین مولد توجیه اقتصادی دارد؟

بله دارد

چه تجهیزاتی برای پرورش بلدرچین مولد نیاز است؟

دانخوری و آبخوری، سیستم گرمایشی و سرمایشی مانند هیتر و کولر، فن تهویه، منبع آب و سیستم روشنایی

روش های پرورش بلدرچین مولد را نام ببرید؟

سه روش خرید تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی، خرید جوجه بلدرچین و خرید بلدرچین بالغ

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *