پرورش بلدرچین در روستا

پرورش بلدرچین در روستا

پرورش بلدرچین در روستا می تواند سودآوری بسیاری داشته باشد به شرطی که روی اصول و قواعد خاصی انجام شود. بسیاری از روستاییان به دلیل مفید بودن گوشت و تخم بلدرچین این پرنده را برای پرورش انتخاب می‌کنند. در کنار مفید بودن، مقاومت بلدرچین در برابر بسیاری از بیماریها روستاییان را قانع می‌کند که دست به پرورش بلدرچین بزنند. اگر شما هم جزء کسانی هستید که در روستاهای خود مکانی را برای پرورش بلدرچین در نظر دارید یا دوست دارید این کسب و کار را در کنار فعالیت های روستایی خود انجام دهید در این مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. پرآور صنعت در این مطلب به شما خواهد گفت که چگونه پرورش بلدرچین در روستا را انجام دهید و چه عواملی می‌تواند بر سودآوری شما تاثیر گذار باشد. مطالعه این مطلب به ۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

دلایل پرورش بلدرچین در روستا

  1. مفید بودن گوشت و تخم بلدرچین
  2. مقاوم در برابر بیماری ها
  3. زود بازده بودن
  4. جای کمتر برای پرورش
  5. هزینه اندک تجهیزات نسبت به سایر پرنده ها
  6. راندمان بالا
دلایل پرورش بلدرچین در روستا
دلایل پرورش بلدرچین در روستا

دوره پرورش بلدرچین در روستا چند روز به طول خواهد انجامید؟

برای اینکه بتوانید پرورش بلدرچین در روستا را انجام دهید ابتدا باید استانداردهای لازم برای رشد این پرنده را به وجود آورید. چنانچه قصد دارید این پرنده را روی بستر پرورش دهید باید تبعات و ضررهای آن را نیز قبول کنید. با استفاده از قفس بلدرچین شرایط کاملاً متفاوت خواهد بود. اگر بتوانید تمام استاندارد های موجود برای رشد بلدرچین را در روستا به وجود آورید این پرنده در بازه زمانی 42 روزه شما را به سوددهی خواهد رساند. عدد بیان شده بابت بالغ شدن بلدرچین تخم گذار خواهد بود برای بلدرچین گوشتی شما به 2 ماه زمان نیاز دارید. در هنگام پرورش بلدرچین به اعداد توجه کامل داشته باشید.

بهترین نژاد بلدرچین برای پرورش آن در روستا

برای اینکه بتوانید پرورش بلدرچین در روستا را پیگیری کنید ابتدا باید با نژاد بلدرچین آشنا شوید. ما به شما بلدرچین معمولی و بلدرچین ژاپنی را توصیه می‌کنیم. اگر هدف شما از پرورش بلدرچین در روستا استفاده از تخم بلدرچین است نژاد بلدرچین ژاپنی با توجه به میزان تخمگذاری می تواند سودآوری بیشتری داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این نژادهای بلدرچین به مطلب ” بلدرچین معمولی ” و ” بلدرچین ژاپنی ” مراجعه کنید.

آیا پرورش بلدرچین در روستا نیاز به مجوز دارد؟

معمولا پرورش بلدرچین در روستا تا به هزار قطعه به بالا نرسد نیاز به مجوز نخواهد داشت. در برخی از مناطق نیز بسیاری از پرورش دهندگان بدون توجه به این قانون کار خود را انجام می دهند و به مشکل بر نمی خورند. اگر دوست دارید با شرایط گرفتن مجوز در روستای آشنا شوید می توانید به جهاد منطقه خود مراجعه کنید. این عزیزان تمامی شرایطی که شما باید رعایت کنید تا مجوز لازم برای پرورش بلدرچین در روستا را کسب کنید را به شما توضیح خواهند داد و در صورت لزوم می‌توانند به شما کمک کنند و وام پرورش بلدرچین بدهند تا بتوانید هر چه سریع تر کسب و کار خود را آغاز کنید.

سن تخمگذاری بلدرچین

کسانی که پرورش بلدرچین در روستا را انجام می دهند و مایلند با استفاده از فروش تخم به سود فراوان دست پیدا کنند باید با سن تخم گذاری این پرنده آشنا باشند. همان‌طور که گفتیم بلدرچین در ۴۲ روز بالغ شده و شما می توانید از محصولات گوشتی و تخمی آن استفاده کنید. شما بعد از گذشت دو ماه می توانید علاوه بر تخمگذاری از بلدرچین برای تولید مثل نیز استفاده نمایید. یکی از دلایلی که قبلا نیز به آن اشاره شد زود بازده بودن پرورش بلدرچین است که موجب علاقه مندی بسیاری از پرورش دهندگان به این کسب و کار شده است.

تعداد تخمگذاری بلدرچین در روستا

تعداد تخم هایی که بلدرچین از خود به جای می گذارد به عوامل مختلفی چون آب و هوا، تغذیه و محیط نگهداری بستگی خواهد داشت. بلدرچین ها معمولا از سال بلوغ تا نه ماهگی در هفته ۵ تخم از خود به جای می گذارد. این عدد سالانه به ۲۰۰ عدد خواهد رسید. در خوشبینانه ترین حالت می توانید این عدد را به ۳۰۰ نیز برسانید.  بهترین زمان تخم گذاری بلدرچین هفتاد تا صد روزگی آن است که شما می توانید با مدیریت درست و مناسب در صد روزگی  و در این پیک بی‌نظیر تخمگذاری را کنترل کنید. برای اینکه بدانید چقدر سود در صد روزگی عاید شما می شود کافی است پنج هزار قطعه بلدرچین را در صد روزگی تصور کنید!!! بلدرچین ها روزانه ۴ هزار تخم از خود به جای می گذارند. روند تخم گذاری بعد از صد روزگی کمکم افت کرده و به حداقل می رسد.

روش های پرورش بلدرچین در روستا

علاقه مندان به پرورش بلدرچین به خوبی می‌دانند برای آغاز کردن این کسب و کار چندین روش وجود دارد. در ادامه مطلب تمامی روش ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

روش های پرورش بلدرچین در روستا
روش های پرورش بلدرچین در روستا

بیشتر بخوانید: پرورش کبک گوشتی

خرید تخم نطفه دار

در این روش شما می توانید با تهیه تخم نطفه دار و با استفاده از دستگاه جوجه کشی پرورش بلدرچین خود را انجام دهید. برای آغاز این روش کافی است چند تخم نطفه دار را تهیه کنید و با استفاده از دستگاه جوجه کشی آنها را به جوجه تبدیل نمایید.

خرید جوجه یک روزه

در این روش شما نیاز به دستگاه های جوجه کشی نخواهید داشت. با استفاده از جوجه های یکروزه و مراقبت از آنها می توانید به سوددهی برسید.

خرید بلدرچین بالغ

افراد بسیار زیادی دوست ندارند خود را در درگیر خرید تخم نطفه دار و خرید جوجه های یکروزه کنند. این افراد معمولاً سراغ خرید بلدرچین بالغ می روند. خرید بلدرچین بالغ سختیهای کمتری را برای به سود رسیدن در بر خواهد داشت. توجه کنید با خرید بلدرچین بالغ باید هزینه اولیه زیادتری را نسبت به خرید جوجه یک روزه و خرید تخم نطفه دار بپردازید.

غذای بلدرچین برای پرورش در روستا

معمولاً کسانی که پرورش بلدرچین در روستا را انجام می‌دهند از گیاهان، حشرات و اضافات غذای خود برای پرورش بلدرچین استفاده می کنند. این افراد آگاهی لازم را نسبت به غذای بلدرچین نداشته و با این کار خود کسب و کار را با شکست مواجه می کنند. بلدرچین ها با توجه به سنین مختلفی که دارند غذاهای مختلفی را تجربه خواهند کرد. به طور مثال بلدرچین از یک روزگی تا ۱۴ روزگی از غذایی به نام استارتر استفاده می‌کند.  غذای بلدرچین ها باید دارای ویتامین، پروتئین و املاح معدنی باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره جیره غذایی این پرنده می‌توانید به مطلب ” غذای بلدرچین چیست ” مراجعه کنید.

فضای مناسب برای پرورش بلدرچین در روستا

برای این که بتوانید پرورش بلدرچین در روستا را انجام دهید باید استانداردهای موجود برای رشد این پرنده را به خوبی فراهم کنید. چنانچه استانداردهای موجود فراهم نشود کسب و کار شما نه تنها سوددهی نخواهد داشت بلکه با ضررهای فراوانی همراه خواهد بود. مکان مناسب برای رشد بلدرچین باید از فضای کافی، دمای مناسب، حرارت مناسب، رطوبت مناسب، بستر مناسب، دور بودن از سر و صدا، ایجاد نکردن استرس در بلدرچین ها، در دسترس بودن آب و دان، داشتن تجهیزات مناسب، بهداشتی بودن محیط و بسیاری از عوامل دیگر برخوردار باشد. به طور مثال برای هزار قطعه بلدرچین بالغ می‌توانید از یک سالن ۲۵ متری استفاده کنید که به دور از شهر قرار دارد. برای فراهم آوردن بستر مناسب قفس بلدرچین بهترین گزینه برای شماست.

فضای مناسب برای پرورش بلدرچین در روستا
فضای مناسب برای پرورش بلدرچین در روستا

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ گوشتی ۱۰۰% کاربردی + [ پرورش مرغ گوشتی در خانه ]

چرا پرورش در قفس؟

با استفاده از قفس نه تنها می توانید شرایط مناسبی را برای پرورش بلدرچین در روستا فراهم کنید، بلکه به راحتی هرچه تمام تر می توانید بر این کسب و کار مدیریت داشته باشید. فضای بهداشتی تر، دور بودن از سروصدا، دسترس بودن آب و دان، ایجاد بستر مناسب، نشکستن تخم توسط بلدرچین، عدم شیوع بیماری و تمیز کردن راحت قفس از جمله ویژگی‌های بارز قفس بلدرچین در پرورش این پرنده به شمار می رود. شما با توجه به نوع نیاز خود میتوانید قفس بلدرچین ۱ طبقه ، قفس بلدرچین ۲ طبقه ، قفس بلدرچین ۳ طبقه ، قفس بلدرچین ۴ طبقه و یا قفس بلدرچین ۵ طبقه را انتخاب کنید.

 دما و رطوبت مناسب

دما و رطوبت عوامل مهم در پرورش بلدرچین ها به شمار می رود. استاندارد دمای محیط در روز اول و دوم بین ۳۵ الی ۳۶ درجه و رطوبت ۶۰ درصد می باشد. شما با استفاده از لامپ مادر مصنوعی می توانید این دما و رطوبت را برای بلدرچین آماده کنید. بعد از گذشت هر هفته شما می توانید دو و نیم درجه دما را کاهش دهید تا روزی که این جوجه ها به سن ۴۲ روزگی برسد. در این بین می توانید دمای محیط را روی ۲۲ تا ۲۴ درجه تنظیم نمایید. با توجه به شرایط آب و هوایی این درجه دما می تواند تغییر پیدا کند.  برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات بهتر در این زمینه می توانید با متخصصی در این زمینه مشورت کنید.

سود پرورش بلدرچین در روستا

پرورش بلدرچین در روستا به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. معمولاً کسانی که در روستا پرورش بلدرچین را انجام می دهند از خرید زمین و ساخت سالن پرورش مبرا هستند. هزینه های ثابت در این موارد حذف شده و با مدیریت هزینه های متغیر می توان به سود دهی کلانی دست پیدا کرد. تصور کنید شما چندین میلیون تومان پول صرف خرید زمین و چندین میلیون تومان پول صرف ساخت سالن کنید، چقدر از هزینه اولیه شما به این کار اختصاص داده می‌شود؟ به طور قطع با وجود داشتن مکان برای پرورش هزینه های این دو حذف خواهد شد. در این مواقع سود پرورش بلدرچین در روستا بیشتر از سود پرورش بلدرچین در حالت صنعتی خواهد بود.

  ناگفته نماند زمانی شما میتوانید سوددهی بیشتری در پرورش بلدرچین روستا داشته باشید که بتوانید تمام شرایط لازم برای رشد بلدرچین را به وجود آورید. اگر تصورتان از پرورش بلدرچین در روستای این که می توانید این پرنده را روی زمین با استفاده از ته مانده های غذا رشد دهید و به سودآوری برسید کاملاً اشتباه است. شما باید با توجه به متدهای روز دنیا این کسب و کار را در روستا و یا هر منطقه دیگری شروع کنید تا بتوانید به سود کلان دست پیدا کنید.

بازاریابی

یکی از عواملی که می تواند سود پرورش بلدرچین در روستا را چندین برابر کند، بازاریابی مناسب و درست است. بسیاری از پرورش دهندگان در روستا برای اینکه از هزینه بازاریابی کم کنند و سوددهی خود را بیشتر نمایند خودشان دست به فروش می زنند. در این مواقع سود چندانی نصیب آنها نخواهد شد یا اگر هم سود مناسبی نصیبشان شود مقطعی است و هر بار باید یک کار را برای فروش انجام دهند. کسی که بازار هدف را به خوبی بتواند تشخیص دهد می ‌تواند فروش شما را با حداقل انرژی به حداکثر برساند. توصیه ما به شما این است که با استفاده از بازاریابان و مدیران فروش، فروش خود را به حداکثر میزان برسانید. با استفاده از این تکنیک سوددهی شما در پرورش بلدرچین در روستا نیز چندین برابر خواهد شد.

شما برای پرورش بلدرچین در روستا بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با پرورش بلدرچین در روستا به طور کامل آشنا کنیم و عوامل مختلفی را در این زمینه مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه انتقاد و یا پیشنهادی بابت مطلب نگارش شده دارید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید تجربیات خود در پرورش بلدرچین را از این طریق با مخاطبین سایت پرآور صنعت اشتراک دهید. امیدواریم از این مطلب سایت پرآور صنعت به بهترین شکل استفاده کنید و کسب و کار خود را با سودهای فراوان گره بزنید.

سوالات متداول

دلایل پرورش بلدرچین در روستا چیست؟

مقاوم در برابر بیماری ها زود بازده بودن جای کمتر برای پرورش و بسیاری از دلایل دیگر

دوره پرورش بلدرچین در روستا چند روز زمان نیاز دارد؟

42 روز تا 60 روز

بهترین نژاد بلدرچین برای پرورش آن در روستا چیست؟

بلدرچین ژاپنی برای کسانی که دوست دارند پرورش بلدرچین تخمگذار را در روستا انجام دهند و پرورش بلدرچین معمولی

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *