هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰

هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰

هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰ موضوع مهمی است که در این مطلب از سایت پرآور صنعت به طور کامل به آن خواهیم پرداخت. از آن جایی که گوشت و تخم مرغ در کشور عزیز ایران از مخاطبان بسیار زیادی برخوردار است بسیاری از شروع کنندگان کسب و کار به سراغ پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی می روند. معمولاً این افراد با گذشت زمان از شروع این کسب و کار پشیمان شده و دست از کار میکشند. یکی از این دلایل برآوردن نکردن هزینه های موجود در ساخت مرغداری است. از این رو در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی داریم هزینه ساخت مرغداری در سال 1400 را برای شما بازگو کنیم تا شما بتوانید هزینه هایی که می تواند در ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰ برای شما در بر داشته باشد را بشناسید و به بهترین شکل برای آن برنامه ریزی کنید.

توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با سایت پرور صنعت همراه باشید مطالعه مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

عوامل موثر بر هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰

برای داشتن یک مرغداری نیاز دارید تا عوامل مختلفی را در کنار یکدیگر بچینید. زمین، محوطه سازی، تجهیزات، تاسیسات، وسایل نقلیه و گرفتن مجوز ها از جمله عوامل مختلفی است که در ساخت مرغداری باید آنها را تهیه کنید.

عوامل موثر بر هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰
عوامل موثر بر هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰

بیشتر بخوانید: سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰

مجوز مرغداری

قبل از اینکه شروع به ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰ بکنید ابتدا باید مجوزهای لازم را از کارشناسان مورد نظر دریافت کنید. توجه داشته باشید برای واحدهای کمتر از ۱۰ هزار قطعه نیاز به پروانه ساختمانی ندارید. با توجه به شهر و موقعیت مکانی نوع مجوز ها متفاوت خواهد بود.

وام برای احداث مرغداری

بسیاری از افراد به خاطر اینکه هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰ را کم کنند به سراغ وام می روند. وام می تواند میزان هزینه و سرمایه اولیه شما را چندین برابر کند. برای گرفتن وام ابتدا برآورد های لازم را انجام دهید و سپس اقدام کنید. بسیاری از افراد افرادی که پرورش مرغ گوشتی و یا پرورش مرغ تخمگذار را انتخاب می کنند، بدون برآورد هزینه ها دست به دریافت وام می زنند. به دلیل برنیامدن از پس هزینه ها ورشکست می شوند. حتماً قبل از تهیه وام به هزینه و برآورد کسب و کار خود بپردازید. توجه کنید قیمت مرغ به دلیل بیماری ها و کمبود می تواند کم و یا زیاد شود. باید تمام عوامل را در نظر بگیرید. نه تنها برای ساخت مرغداری بلکه وام برای پرورش بلدرچین ، کبک، بوقلمون و سایر پرندگان نیز به شروع کنندگان کسب و کار داده می شود.

تهیه زمین و سوله

بعد از گرفتن وام قدم بعدی که برمیدارید تهیه زمین است. زمین باید به دور از شهرها، مراکز اداری و ساختمان ها باشد. معمولاً به مرغداری ها نزدیک شهر احداث شوند، مجوز داده نمی شود . توجه داشته باشید ۳۰ درصد از سرمایه اولیه شما صرف خرید زمین خواهد شد. بعد از تهیه زمین باید مرغداری را به صورت سوله ای طراحی کنید.

سوله باید به صورت کاملاً استاندارد طراحی شده باشد. برای نگهبانی، کارکنان، غلات و دارو نیز باید به صورت جداگانه اتاق هایی در نظر گرفته شود. دهانه سوله ۲۰ متر و سقفی قوسی شکل باید داشته باشد. توجه داشته باشید هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰ به ابعاد سوله و میزان مرغ هایی که شما پرورش می دهید دارد. ابتدا ابعاد دقیق و میزان مرغهایی که آن را پرورش می دهید را تعیین کنید و سپس اقدام به ساخت سوله نمایید.

تاسیسات مورد نیاز در مرغداری

عامل بعدی که می تواند در هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰ تاثیر گذار باشد، تاسیسات است.  آب، برق، گاز و تلفن چهار عامل اساسی در تاسیسات مرغداری هستند. نداشتن هر کدام از این عوامل می تواند دردسرساز شود. توجه کنید حتما تاسیسات مرغداری را با این چهار عامل چیدمان کنید.

تجهیزات مهم‌ترین عامل در هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰

یکی از مهمترین عوامل در هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰ تجهیزات است. برای اینکه بتوانید یک کسب و کار موفق داشته باشید باید مرغداری خود را با توجه به استانداردهای روز دنیا تجهیز کنید. سیستم گرمایشی در فصل سرما و سرمایشی در فصل‌های گرم، سیستم تهویه، تجهیزات کنترلی دما، رطوبت، روشنایی، آسیاب، آسانسور، میکسر، هیتر، دانخوری و آبخوری و قفس از جمله مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز مرغداری ‌ها به شمار می رود.

تجهیزات مهم‌ترین عامل در هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰
تجهیزات مهم‌ترین عامل در هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰

بیشتر بخوانید: هزینه راه اندازی پرورش مرغ تخمگذار

سود مرغداری

اگر بتوانید آموزش ببینید و استانداردهای روز دنیا را رعایت کنید، قطعاً سود مرغداری شما بسیار زیاد خواهد بود. در سود مرغداری عوامل مختلفی میتواند دخیل باشد که یکی از آنها اطلاعات شماست. هر چقدر اطلاعات خود در این زمینه را بالاتر ببرید کسب و کار شما با سود بالاتری همراه خواهد بود.

سود مرغداری در سال ۱۴۰۰

مرغ از دیرباز تا به امروز جزء گزینه های پروپاقرص سفره‌های ایرانی بوده است. هر چقدر از قدمت این پرنده میگذرد مخاطبان زیادی جذب آن می شوند. گوشت و تخم مرغ در سال ۱۴۰۰ به دلیل مفید بودن آن ها مخاطبان زیادی را پیدا کرده است. اگر کسی بتواند پرورش این پرنده را انجام دهد قطعاً سود مرغداری در سال ۱۴۰۰ با شیرینی های بسیار زیادی همراه خواهد بود. سود مرغداری در ۱۴۰۰ بسیار بالاست.

یک پیشنهاد ویژه

چنانچه می خواهید هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰ را کنترل کنید پیشنهاد می کنیم از قفس مرغ استفاده نمایید. قفس مرغ شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید به راحتی هرچه تمام تر مرغداری خود را مدیریت نمایید. به طور مثال برای پرورش مرغ تخمگذار دیگر نیازی نیست که نیرو به صورت ۲۴ ساعت بالا سر مرغ ها باشد و تخم ها را از زیر آنها جدا کند. جای تخم مرغ در قفس ها تهیه شده و بعد از تولید تخم توسط مرغ به درون آن می رود. سینی زیر قفس مرغ باعث میشود شما راحت تر بتوانید فضولات مرغ را تمیز تر کنید. قفس مرغ مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت که می تواند کسب و کار شما را متحول سازد.

یک پیشنهاد ویژه
یک پیشنهاد ویژه

بیشتر بخوانید: سود پرورش مرغ تخمگذار بومی

شما برای ما از هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰ بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت هزینه ساخت مرغداری در سال 1400 را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین تمامی عواملی که می‌تواند بر هزینه در سال ۱۴۰۰ تاثیرگذار باشد را معرفی کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه‌های گفته شده خالی دید می توانید از طریق قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید تا پشتیبانی سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

عوامل موثر بر هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰ را نام ببرید؟

زمین، محوطه سازی، تجهیزات، تاسیسات، وسایل نقلیه و گرفتن مجوز ها

برای احداث مرغ داری در سال 1400 به مجوز نیاز است؟

برای واحدهای کمتر از ۱۰ هزار قطعه نیاز به پروانه ساختمانی ندارید اما از این عدد به بالاتر باید مجوز بگیرید.

تهیه زمین چند درصد از هزینه ساخت مرغداری در سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص می دهد؟

حدود 30 درصد

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *