نیازهای غذایی بلدرچین و جدول احتیاجات غذایی بلدرچین

نیازهای غذایی بلدرچین

تغذیه یکی از مهمترین عوامل در پرورش بلدرچین به شمار می رود. کسانی که پرورش بلدرچین را انجام می دهند به خوبی باید آگاه باشند که بلدرچین به چه موادی برای رشد احتیاج دارد. نیازهای غذایی بلدرچین باید شناسایی شود و با توجه به سنین مختلف برای این پرنده غذای مناسب در نظر گرفته شود. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم نیازهای غذایی بلدرچین که شما باید در برنامه غذایی مختلف آن قرار دهید را مورد بررسی قرار دهیم. در این مطلب به خوبی با روی، پروتئین، اسید فولیک، منیزیوم، کلسیم و فسفر، سلنیوم، آهن، مس، کبالت و مواد انرژی زا آشنا خواهید شد. توصیه می ‌کنیم تا انتهای مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. با مطالعه این مطلب به خوبی می توانید نیازهای غذایی بلدرچین را به خوبی برطرف سازد. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

روی

روی یکی از نیازهای غذایی بلدرچین است که باید به خوبی فراهم شود. کمبود روی ممکن است در این پرنده با کاهش رشد و تنفس سخت همراه شود. همچنین نبود روی می تواند در راه رفتن بلدرچین ها اختلال ایجاد کند.

جدول احتیاجات غذایی بلدرچین
جدول احتیاجات غذایی بلدرچین

اسید فولیک

بعد از روی اسید فولیک یکی از مهم‌ترین نیازهای غذایی بلدرچین به شمار می رود. نبود این جیره غذایی می تواند باعث اختلال در پاها و استخوان های این پرنده شود. به موارد گفته شده سندروم انحنای پا و کم خون را اضافه کنید.

پروتئین

کسانی که پرورش بلدرچین را انجام می دهند به خوبی می دانند که پروتئین جزو نیازهای ضروری غذایی بلدرچین به شمار می رود. پروتئین یکی از مهمترین منابعی است که باید در نیازهای غذایی بلدرچین گنجانده شود. البته برای مصرف پروتئین باید سن بلدرچین ها را نیز در نظر گرفت. توصیه می ‌کنیم برای مصرف این مواد از یک متخصص کمک بگیرید. می توانید به وب سایت آرش کرمانی بنیانگذار هوش و پرورشی در ایران مراجعه کنید و سوالات خود را در این زمینه را از آرش کرمانی بنیانگذار هوش و پرورشی در ایران بپرسید.

منیزیوم

از دیگر نیازهای غذایی بلدرچین می‌ توان به منیزیم اشاره کرد. منیزیوم معمولاً بافت ها و مایعات بدن را مورد تاثیر قرار می‌دهد در صورتی که منیزیوم در جیره غذایی بلدرچین وجود نداشته باشد این پرنده مورد تشنج قرار میگیرد. در برخی از مواقع نبود منیزیم و تشنج باعث تلفات در پرورش گردد. همچنین نبود منیزیوم و کمبود آن می ‌تواند باعث کاهش تخم گذاری بلدرچین ها شود.

احتیاجات غذایی بلدرچین
احتیاجات غذایی بلدرچین

کلسیم و فسفر

 کلسیم و فسفر نقش بسزایی را در استخوان بندی بدن بلدرچین ها ایفا می کنند. همچنین باعث رشد این پرنده و سفت شدن پوسته تخم مرغ می ‌شوند. نبود کلسیم و فسفر می ‌تواند باعث کاهش رشد بلدرچینها شود. همچنین استخوان بندی ضعیف از عوارض نبود کلسیم و فسفر به شمار می رود.

مواد انرژی زا

مواد انرژی زا از ضروری ترین موادی است که باید در نیازهای غذایی بلدرچین به آن توجه شود. معمولاً این مواد با توجه به سن پرنده، وضعیت، تولید مثل، دمای محیط و جیره غذایی آن در نظر گرفته می شود. همان طور که از نام این مواد پیداست نبود آنها می ‌تواند باعث کاهش بهره ‌وری در پرورش ‌بلدرچین شود.

آهن مس و کبالت

چنانچه کبالت مس و آهن در نیازهای غذایی بلدرچین در نظر گرفته نشود این پرنده با کم خونی مواجه خواهد شد. توجه داشته باشید این سه مورد می تواند از مهمترین موارد در پرورش بلدرچین باشد.

ویتامین ها

ویتامین ها هم مانند پروتئین ها جزو نیازهای ضروری غذایی بلدرچین به شمار می‌روند. معمولاً ویتامین ها و پروتئین ها نقش بسزایی را در رشد بلدرچین ایفا می ‌کنند. نبود این مواد می ‌تواند تبعات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و در اکثر مواقع با تلفات بسیار بالا و ورشکستگی کسب و کار همراه خواهد بود. توجه داشته باشید ویتامین‌های مورد نیاز بلدرچین را از مراکز معتبر و با توجه به نظر دامپزشک استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر می توانید به مطلب غذای بلدرچین چیست  مراجعه نمایید.

نیازهای ضروری غذایی بلدرچین
نیازهای ضروری غذایی بلدرچین

ویتامین e یا سلنیوم

یکی دیگر از مواد مهم که از آن باید در نیازهای غذایی بلدرچین استفاده شود، سلنیوم و ویتامین e است. سلنیوم و ویتامین e نقش بسزایی را در تخم گذاری، باروری و تولید مثل بلدرچین ایفا می کند.

داروهای مورد نیاز بلدرچین

یکی دیگر از موارد مهم که باید به آنها توجه ویژه داشته باشید داروهای مورد استفاده در بلدرچین ها است. داروها می توانند بلدرچین ها را در برابر اکثر بیماری ها در امان نگه دارند. توجه داشته باشید مصرف درست داروها می تواند موجب رونق کسب و کار شما و جلوگیری از ضررهای احتمالی شود.

داروهای مورد نیاز بلدرچین
داروهای مورد نیاز بلدرچین

شما برای ما از نیازهای غذایی بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با نیازهای غذایی بلدرچین به طور کامل آشنا کردیم. چنانچه جای گزین‌ه ای را در بین گزینه ‌های گفته شده خالی دیدید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات می‌توانید سوالات خود درباره نیازهای غذایی بلدرچین را با ما به اشتراک بگذارید. پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما در این باره پاسخ خواهند داد. امیدوارم از این مطلب نهایت استفاده را کرده باشید.

سوالات متداول

نبود روی چه عوارضی برای بلدرچین در پی دارد؟

کمبود روی ممکن است در این پرنده با کاهش رشد و تنفس سخت همراه شود. همچنین نبود روی می تواند در راه رفتن بلدرچین ها اختلال ایجاد کند.

نبود کلسیم و فسفر چه عوارضی برای بلدرچین در پی دارد؟

نبود کلسیم و فسفر می ‌تواند باعث کاهش رشد بلدرچینها شود. همچنین استخوان بندی ضعیف از عوارض نبود کلسیم و فسفر به شمار می رود.

نبود اسید فولیک چه عوارضی برای بلدرچین در پی دارد؟

نبود این جیره غذایی می تواند باعث اختلال در پاها و استخوان های این پرنده شود. به موارد گفته شده سندروم انحنای پا و کم خون را اضافه کنید.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *