چگونه از جوجه بلدرچین مراقبت کنیم؟

چگونه از جوجه بلدرچین مراقبت کنیم؟

چگونه از جوجه بلدرچین مراقبت کنیم؟ این سوال یکی از سوالات پر تکرار در بین کسانی است که  پرورش بلدرچین را انجام می دهند. برای مراقبت و نگهداری جوجه بلدرچین (Keeping quail chicks) باید شرایطی را برای پرنده فراهم سازید تا بتواند به بهترین شکل شرایط رشد خود را پیگیری نماید. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم شما را با عوامل مهم نگهداری جوجه بلدرچین آشنا کنیم تا در هنگام نگهداری جوجه بلدرچین دچار مشکل نشوید. توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا جواب سوال چگونه از جمله مراقبت کنیم را بدست بیاورید. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

مکان مورد نظر برای پرورش و نگهداری

 اولین و مهمترین مقوله برای نگهداری جوجه بلدرچین مکانی است که این پرنده را در آن نگهداری می کنید. محل پرورش مورد نظر باید تمامی ویژگی های یک مکان استاندارد چون دمای مناسب، تمیز بودن، ضدعفونی کردن آسان، ا دارای سطحی صاف و صیقلی، آبخوری و دانخوری اتوماتیک را داشته باشد. قفس بلدرچین یکی از بهترین گزینه ها برای نگهداری جوجه بلدرچین به شمار می رود. با توجه به جثه جوجه بلدرچین نگهداری آن بر روی بستر بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. قفس می تواند تمامی شرایط نگهداری جوجه بلدرچین ها را به راحتی هرچه تمام تر فراهم کند. همچنین قفس بلدرچین از دانخوری و آبخوری های مخصوصی برخوردار هستند که موجب جلوگیری از اسراف آب و دان می شود.

نگهداری جوجه بلدرچین
نگهداری جوجه بلدرچین

دمای مورد نیاز برای نگهداری جوجه بلدرچین

بعد از مکان مورد نظر، دمای مورد نیاز برای نگهداری جوجه بلدرچین بسیار مهم است. چنانچه دمای نگهداری جوجه بلدرچین ها از استانداردهای موجود کمتر و یا بیشتر باشد با تلفات همراه خواهد بود معمولا برای نیاز دمای مورد نظر جوجه بلدرچین از لامپهای به نام مادر مصنوعی استفاده می کنند. به خوبی به اعداد و ارقامی که در ادامه مطلب گفته می‌شود توجه کنید.

 روز اول دمای مورد نظر برای نگهداری جوجه بلدرچین ۳۶ درجه است. رطوبت در این بازه زمانی می ‌تواند روی ۶۰ درصد باشد. بعد از روز اول به ازای هر هفته شما باید سه درجه از دمای استاندارد محیط پرورش جوجه بلدرچین کم کنید. این کم کردن تا زمانی به طول می انجامد که دمای محیط به ۲۲ درجه سانتیگراد برسد. دمای ۲۲ درجه در ۴۲ روزگی جوجه بلدرچین ها اتفاق خواهد افتاد، درست زمانی که بلدرچین ها به بلدرچین بالغ تبدیل شده ‌اند.

غذای جوجه بلدرچین

مورد بعدی که می تواند تاثیر فراوانی بر نگهداری جوجه بلدرچین داشته باشد، دان است. دانه هایی که برای محافظت از جوجه بلدرچین ها استفاده می کنید باید استانداردهای موجود را به همراه داشته باشد. چنانچه نتوانید غذای جوجه بلدرچین ها را با توجه به استانداردهای موجود تعیین کنید، کسب و کار شما با ضررهای فراوانی همراه خواهد بود. معمولاً برای جوجه های یکروزه از غذایی به نام استارتر استفاده می‌ کنند که میزان پروتئین بالایی دارد. این دان در روزهای اول ۲۵ درصد پروتئین را به جوجه بلدرچین ها خواهد رساند. بعد از گذشت ۱۴ روز می توانید با توجه به رشد جوجه بلدرچین ها و نزدیک شدن به بلوغ، غذای آنها را تغییر بدهید.

نگهداری از جوجه بلدرچین
نگهداری از جوجه بلدرچین

بیشتر بخوانید: پرورش کبک بهتر است یا بلدرچین؟

روشنایی

مورد بعدی که در نگهداری جوجه بلدرچین بسیار مفید خواهد بود، روشنایی است. توجه داشته باشید روشنایی می تواند به طور مستقیم بر رشد و نگهداری جوجه بلدرچین تاثیر گذار باشد. هرچقدر روشنایی‌ های مکان مورد نظر نگهداری جوجه بلدرچین به استانداردهای موجود نزدیکتر باشد، این برنده استرس کمتر و سرعت رشد بیشتری خواهد داشت.

واکسیناسیون

برای اینکه بتوانید از تلفات احتمالی بلدرچین ها جلوگیری کنید باید از واکسیناسیون استفاده نمایید. واکسیناسیون یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید برای نگهداری از جوجه بلدرچین آن را استفاده کنید. برای واکسن جوجه بلدرچین ها میتوانید از دامپزشک مشورت بگیرید.

نگهداری با تعداد پایین

 برای نگهداری جوجه بلدرچین توصیه می کنیم که از تعداد پایین تر شروع کنید تا بتوانید کم کم کسب و کار خود را توسعه دهید این کار باعث می‌ شود تجربه شما در طول زمان بیشتر شود و با استفاده از تجربه بیشتر مدیریت راحت تری را تجربه کنید. چنانچه تجربه و اطلاعات کافی درباره نگهداری جوجه بلدرچین ها را نداشته باشید در طول دوره پرورش دچار ضرر خواهید شد.

نگهداری جوجه بلدرچین
نگهداری جوجه بلدرچین

بیشتر بخوانید: سود پرورش بلدرچین ماهانه چقدر است؟

شما برای ما از نگهداری جوجه بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با جواب سوال چگونه از جوجه بلدرچین مراقبت کنیم؟ آشنا کردیم. چنانچه شما گزینه بهتری برای نگهداری جوجه بلدرچین می شناسید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود در این باره را از طریق قسمت نظرات از پشتیبانی سایت پرآور صنعت بپرسید آنها در اسرع وقت به سوالات شما به طور کامل پاسخ دهند.

سوالات متداول

دمای مورد نیاز برای نگهداری جوجه بلدرچین چقدر است؟

در روز اول دمای مورد نظر برای نگهداری جوجه بلدرچین ۳۶ درجه است و اندک اندک از این دما کاسته می شود

چه مواردی در نگهداری بلدرچین مهم است؟

مکان مورد نظر برای پرورش و نگهداری، دمای مورد نیاز برای نگهداری جوجه بلدرچین، غذای جوجه بلدرچین، روشنایی و واکسیناسیون

ویژگی های مکان مورد نظر برای پرورش و نگهداری بلدرچین

محل پرورش مورد نظر باید تمامی ویژگی های یک مکان استاندارد چون دمای مناسب، تمیز بودن، ضدعفونی کردن آسان، دارای سطحی صاف و صیقلی، آبخوری و دانخوری اتوماتیک را داشته باشد

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *