چرا دستگاه جوجه کشی دست دوم نخریم؟

معایب دستگاه جوجه کشی دست دوم

پرورش طیور یکی از کسب و کارهای پرسود و زودبازده به شمار می رود. کسانی که دوست دارند را از این طریق به سودآوری بالایی برسند، معمولاً جوجه کشی را به فروش تخم و پرورش های طولانی مدت ترجیح می دهند. قدم اول برای جوجه کشی خرید دستگاه جوجه کشی است. بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند هزینه کمتری برای شروع کسب و کار خود نمایند به دنبال دستگاه جوجه کشی دست دوم و کارکرده می روند. این افراد در تصور می کنند با خرید دستگاه جوجه کشی به راحتی هرچه تمام تر می توانند کسب و کار خود را شروع کنند و هزینه کمتری را نسبت به تهیه دستگاه جوجه کشی نو پرداخت نماید. اما به این نکته توجه نمی کنند که این صرفه جویی ها در طول زمان منجر به خسارت و ضرر های بسیار زیادی می شود. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم شما را با معایب دستگاه جوجه کشی دست دوم  (Disadvantages of the second hand incubator) آشنا کنیم. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا خرید دستگاه جوجه کشی دست دوم و کارکرده شما را دچار ضرر خواهد کرد. مشکلات خرید دستگاه جوجه کشی دست دوم و نکات مهم درباره خرید جوجه کشی دستگاه کارکرده از جمله عواملی است که در این مطلب به آنها پاسخ خواهیم داد. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

چرا دستگاه جوجه کشی کارکرده نخریم؟

در ادامه خواهیم گفت که چرا چرا دستگاه جوجه کشی دست دوم نخریم؟ برای یافتن این دلایل با پراور صنعت همراه باشید.

معایب دستگاه جوجه کشی دست دوم
معایب دستگاه جوجه کشی دست دوم

بیشتر بخوانید: دستگاه جوجه کشی چیست و چه کاربردی دارد؟ + انواع دستگاه جوجه کشی

قیمت دستگاه جوجه کشی دست دوم

مهمترین عاملی که افراد اقدام به دستگاه جوجه کشی دست دوم می کنند قیمت آن است. همانطور که گفته شد، قیمت دستگاه جوجه کشی دست دوم نسبت به تهیه دستگاه جوجه کشی کمتر است. همین امر باعث می شود فعالان در زمینه پرورش طیور در ابتدای شروع کسب و کار خود هزینه کمتری را صرف نماید. اما به این نکته توجه نمی کنند که نقص فنی و کار افتادگی در دستگاه های جوجه کشی دست دوم می تواند کسب و کار آنها را دچار خسارت و زیان نماید. یکی از بزرگترین معایب دستگاه جوجه کشی دست دوم قیمت آن است که افراد را به نوعی ترغیب به خرید می کند.

یکی از مشکلاتی که خرید دستگاه جوجه کشی دست دوم با خود به همراه دارد، نداشتن گارانتی است. نداشتن گارانتی می تواند فرد خریدار را دچار هزینه های تعمیر بسیار زیادی کند. در برخی از مواقع هزینه تعمیر دستگاه جوجه کشی دست دوم می تواند بیشتر از خرید یک دستگاه جوجه کشی نو باشد. از جمله معایب دستگاه جوجه کشی دست دوم می توان به نداشتن گارانتی شرکت اشاره کرد.

وجود ویروس و بیماری در دستگاه جوجه کشی دست دوم

یکی از بزرگترین معایب دستگاه جوجه کشی دست دوم داشتن ویروس و بیماریهای مختلف است. چنانچه دستگاه جوجه کشی دارای ویروس یا بیماری باشد می تواند طیور پرورش دهنده شما را با خطر مواجه کند. دستگاه جوجه کشی و قفس دو عامل مهم در انتشار بیماری و ویروس هستند که باید آنها را جدی بگیرید.

نکات مهم برای خرید جوجه کشی کارکرده

همانطور که گفتیم خرید جوجه کشی کارکرده را به شما توصیه نمی نماییم اما چنانچه دوست داشتید به صورت اینترنتی و حضوری خرید دستگاه جوجه کشی دست دوم را در دستور کار خود قرار دهید به عواملی که در ادامه مطلب گفته می شود بسیار توجه داشته باشید. تست نکردن و جدی نکردن این عوامل میتواند کسب و کار شما را با ورشکستگی همراه کند.

بررسی بدنی دستگاه جوجه کشی دست دوم

 در هنگام خرید بدنه دستگاه را به خوبی بررسی کنید تا بیرون رفتن تو رفتگی نداشته باشد. همچنین درزها، چفت و بست ها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا از آن هوای گرم به بیرون راه پیدا نکند. توصیه می‌کنیم قبل از خرید حتما دما و رطوبت دستگاه را با دماسنج و رطوبت سنج دقیق در طول ۲۴ تا ۴۸ ساعت به طور مرتب اندازه‌گیری کنید. چنانچه اختلاف دما و رطوبت در طول ۴۸ ساعت بیشتر از حد معمول بود، آن را به صاحب دستگاه پس دهید. نکته بعدی بررسی فن های هوا است. به فن های گردش هوا به خوبی توجه کنید و ببینید فن های هوا تصفیه هوا را به خوبی انجام می دهند یا خیر.

معایب دستگاه جوجه کشی دست دوم
معایب دستگاه جوجه کشی دست دوم

بیشتر بخوانید: چگونه یک دستگاه جوجه کشی ساده و ارزان بسازیم؟! در ۱۰ دقیقه

شانه‌های دستگاه جوجه کشی کارکرده

نکته بعدی که آن را تست خواهید کرد، شانه ‌های دستگاه جوجه کشی کارکرده است. جنس پی وی سی و ای بی اس از بهترین جنس هایی است که می توانید آنها را انتخاب نمایید. حتی الامکان شانه های ماشین کارکرده را از جنس abs انتخاب کنید، جنس های پلاستیکی می تواند کسب و کار شما را در معرض خطر قرار دهد.

آلودگی و بیماری در دستگاه های جوجه کشی کارکرده

همانطور که گفته شد، یکی از بزرگترین معایب دستگاه جوجه کشی دست دوم داشتن ویروس و بیماریهای مختلف است.  دستگاه ها را از لحاظ آلودگی و بیماری تست کنید و قبل از انجام آن ها را ضدعفونی نمایید.

شما برای ما از معایب دستگاه جوجه کشی دست دوم بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با معایب دستگاه جوجه کشی دست دوم به طور دقیق آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه ‌های گفته شده خالی دیدید، آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از این طریق می توانید سوالات خود در این باره را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید. پشتیبانان ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *