مشکلات پرورش کبک + [ محدودیت های پرورش و تولید کبک ]

محدودیتهای پرورش و تولید کبک

پرورش کبک یکی از پردرآمدترین انتخاب ها در بین پرورش طیور به شمار می رود. کسانی که پرورش کبک را آغاز می کنند به خوبی بر این امر واقف هستند که سودآوری این پرنده می تواند از بلدرچین بیشتر باشد. پرورش کبک همیشه با مزایا و آسانی به همراه نخواهد بود. این کسب و کار با محدودیت هایی در پرورش و تولید همراه خواهد بود. در این مطلب سعی داریم مشکلات پرورش کبک (Quebec breeding problems) و محدودیت های پرورشی کبک را برای شما بازگو کنیم. چنانچه دوست داشتید این کسب و کار را آغاز کنید حتماً این مطلب را مورد مطالعه قرار دهید. هر کسب و کاری نیاز به اطلاعات جامع دارد.

با شناسایی مشکلات پرورش کبک و بررسی آنها به راحتی می ‌توانید نقطه ضعف خود را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید. هر چقدر احاطه شما به پرورش این پرنده و مشکلات آن بیشتر باشد به سوددهی بالاتری خواهید رسید. برای اطلاعات بیشتر در این باره با سایت پرآور صنعت تا انتهای این مطلب همراه باشید. مطالعه این مطلب 5 دقیقه زمان نیاز دارد.

محدودیت های پرورش و تولید کبک

محدودیت های پرورش و تولید کبک  به شرح زیر می باشد.

مشکلات پرورش کبک
مشکلات پرورش کبک

بیشتر بخوانید: خواص تخم کبک

گران بودن گوشت و تخم کبک

یکی از مشکلات پرورش کبک گران بودن گوشت و تخم آن است. کسانی که پرورش کبک را آغاز میکنند ابتدا باید به بازار مورد نظر توجه بسیار زیادی داشته باشند و با توجه به بازار اطراف خود پرورش کبک را آغاز کنند. با توجه به گران بودن گوشت و تخم کبک افراد خاصی در پی خرید گوشت و تخم کردن هستند، از این رو نمی توان بدون برنامه ریزی به صورت انبوه تولید را شروع کرد.

ابتدا باید بازار مورد نظر را شناسایی کنید، تامین کنندگان را بشناسید و با آنها وارد مذاکره شوید. حتی الامکان قراردادی را به این خود و آنها امضا نماید و سپس با توجه به نوع نیاز بازار و تولید کبک را انجام دهید. این مشکل پرورش کبک می‌تواند کسب و کار و سرمایه شما را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد. ناگفته نماند برطرف کردن این مشکل با بستن چند قرارداد و سنجیدن بازار به خوبی قابل حل می باشد.

عدم دسترسی به کشتارگاه صنعتی

یکی از مشکلات پرورش کبک که بسیاری از فعالان در این زمینه با آن دست وپنجه نرم میکنند، عدم دسترسی به کشتارگاه صنعتی است. این مشکل می‌تواند در عرضه محصول گوشتی و تولیدات این نوع محصولات را تحت تاثیر خود قرار دهد. برای رفع این مشکل می‌توانید کشتارگاه های صنعتی اطراف محل پرورش کبک را شناسایی کرده و با توجه به میزان ظرفیت آنها و بازه زمانی که برای شما در نظر گرفتند، تولید خود را آغاز کنید.

طولانی بودن دوره پرورش

یکی دیگر از مشکلات پرورش کبک طولانی بودن دوره پرورش است. معمولا کسانی که پرورش کبک را آغاز می‌کنند باید ۹۰ تا ۱۲۰ روز صبر کنند تا اینکه پرنده برای کشتار آماده شود. همچنین کبک در هفت ماهگی شروع به تخمگذاری می کند. این آمار نسبت به پرندگانی مانند بلدرچین که در ۴۰ تا ۵۰ روز آماده کشتار و تخمگذاری هستند، بسیار بالا است. از این رو سرمایه مورد نظر دیر تر به دست شما خواهد رسید.

مشکلات پرورش کبک
مشکلات پرورش کبک

بیشتر بخوانید: کبک کوهی

نبود اتحادیه

یکی از مشکلات پرورش کبک که بسیاری از پرورش دهندگان این پرنده با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نبود اتحادیه است. نبود اتحادیه می تواند باعث بی‌نظمی در فروش محصولات شود. همچنین نبود اتحادیه می تواند باعث نوسان قیمت و قیمت گذاری های مختلف گردد. برای حل این مشکل به راحتی می توانید قیمت های مختلف بازار را در نظر بگیرید و محصولات مختلف را از لحاظ کیفیت تست نمایید. محصول خود را سنجیده و با توجه به کیفیت محصول، قیمت مورد نظر را بر روی تخم و گوشت بلدرچین بگذارید.

نوسان قیمت مواد اولیه

همانطور که مشکلات پرورش کبک که در بالا نیز به آن اشاره شد می ‌تواند پرورش ‌دهندگان این پرنده را مورد اذیت و آزار قرار دهد، نوسان قیمت مواد اولیه نیز می تواند این افراد را با مشکل دچار کند. قیمت مواد اولیه یکی از مهمترین محدودیت های پرورش و تولید کبک است که پرورش دهندگان با آن دست و پنجه نرم می کنند. برای رفع این مشکل می توانید از مواد اولیه و تولید توسط خودتان استفاده کنید. مواد اولیه مانند ذرت و سویا را تهیه کنید و خودتان آنها را میکس و در اختیار کبک ها قرار دهید.

توصیه های پرآور صنعت برای رفع مشکلات پرورش کبک

اگر دوست دارید با مشکلات پرورش کبک دست و پنجه نرم نکنید، توصیه می کنیم با برنامه ‌ریزی قوی برای تهیه تغذیه اولیه، تعداد کبک برای پرورش، محل زندگی و نوع ارائه کار انجام دهید. هر چقدر با برنامه ریزی بیشتری پیش بروید، محدودیت ‌های پرورش و تولید کبک کمتر با شما همراه خواهند بود. حتی الامکان پرورش کبک را به روش مدرن و با استفاده از قفس کبک انجام دهید تا مدیریت آن برای شما آسان شود.

قفس محدودیت های پرورش کبک را کاهش می دهد!!!

قفس یکی از بهترین مواردی است که می‌تواند محدودیت‌های پرورش را از جلوی شما براحتی بردارد. با استفاده از قفس می توانید مدیریت راحت تری نسبت به پرورش کبک بر روی بستر داشته باشید. توصیه می کنیم برای اینکه کسب و کار شما دچار رونق شود و از درآمد بالایی تری برخوردار باشید از قفس کبک استفاده کنید. با استفاده از قفس کبک دیگر خبری از شکسته شدن تخم کبک ، بوی نامطبوع، فضولات زیاد، شیوع بیماری و سازگاری با بستر نامناسب نیست.

رفu مشکلات پرورش کبک
رفع مشکلات پرورش کبک

بیشتر بخوانید: عمر کبک

شما برای من از محدودیت های پرورش و تولید کبک بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با مشکلات پرورش کبک و راه حل های آن آشنا کردیم. چنانچه شما راه حل دیگری برای محدودیت‌های پرورش و تولید کبک می شناسید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

دوره پرورش کبک چقدر طول می کشد؟

۹۰ تا ۱۲۰ روز

مهم ترین عامل در پرورش کبک چیست؟

محیط پرورش

توصیه های پرآور صنعت برای رفع مشکلات پرورش کبک چیست؟

اگر دوست دارید با مشکلات پرورش کبک دست و پنجه نرم نکنید، توصیه می کنیم با برنامه ‌ریزی قوی برای تهیه تغذیه اولیه، تعداد کبک برای پرورش، محل زندگی و نوع ارائه کار انجام دهید. هر چقدر با برنامه ریزی بیشتری پیش بروید، محدودیت ‌های پرورش و تولید کبک کمتر با شما همراه خواهند بود. حتی الامکان پرورش کبک را به روش مدرن و با استفاده از قفس کبک انجام دهید تا مدیریت آن برای شما آسان شود.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *