مرغ و خروس استرالوپ AuStralop

مرغ و خروس استرالوپ

مرغ استرالوپ یکی از پرندگان بومی کشور استرالیا به شمار می رود. کسانی که دوست دارند از تخم و گوشت مرغ استفاده کنند معمولاً به سراغ مرغ استرالوپ می‌روند. مرغ استرالوپ یکی از مرغ هایی است که برای هر دو پرورش یعنی پرورش مرغ گوشتی و پرورش مرغ تخمگذار مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه دوست دارید با مرغ و خروس استرالوپ AuStralop بیشتر آشنا شوید توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. سایت پرآور صنعت اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

تاریخچه مرغ و خروس استرالوپ

مرغ و خروس استرالوپ در سال 1900  از نژادهای اورپینگتون و رُد آیلند قرمز به وجود آمده اند. ویلیام والاس اسکات نام این نژاد را استرالوپ گذاشت. این فرد قبل از جنگ جهانی اول تمام تلاش های خود را به کار برد تا بتواند نام این نژاد از مرغ و خروس را در انجمن طیور به ثبت برساند. این کار اسکات به منظور به رسمیت شناختن این نژاد از مرغ و خروس در جهان بود. مرغ نژادهای مختلفی در جهان دارد که یکی از آنها استرالوپ است.

ویژگی های ظاهری مرغ استرالوپ

مرغ  استرالوپ را با دو سایز استاندارد و بانتام می شناسند. این دو سایز از لحاظ میزان تخمگذاری و وزن کاملاً با یکدیگر متفاوت خواهند بود. نژاد بانتام وزن کمتری نسبت به نژاد استاندارد دارد. نژاد استاندارد در طول دوره پرورش خود تا ۴ کیلوگرم وزن میگیرد و نژاد بانتام ۹۰۰ گرم وزن به خود اختصاص خواهد داد. این دو نژاد تا ۲۵۰ از خود به جای می گذارند. توجه داشته باشید میزان تخم گذاری آنها به دو عامل اصلی شرایط محیطی و تغذیه بستگی خواهد داشت. کسانی که دوست دارند پرورش مرغ را با نژاد استرالوپ انجام دهند به این نکته توجه زیادی داشته باشند.

رنگ پرهای مرغ استرالوپ ترکیبی از رنگ های مشکی، سفید و آبی است . این رنگها در زیر نور آفتاب به رنگ سبز براق در می آیند. بدن این نژاد از مرغ بسیار بلند و کشیده است. ریش این نژاد از مرغ کوتاه بوده و نوک، پنجه و ساق پا به رنگ خاکستری دارد.

ویژگی های ظاهری مرغ استرالوپ
ویژگی های ظاهری مرغ استرالوپ

بیشتر بخوانید: مرغ و خروس سلطان

مشخصات ظاهری خروس استرالوپ

خروس استرالوپ از لحاظ رنگ بندی پرها با مرغ هیچ تفاوتی نخواهد داشت. بدن آنها بسیار بلند و کشیده است و دمی بلند نیز دارد. ریش های این نژاد از خروس بلند همچون تاج آن است. راه رفتن باشکوه از دیگر ویژگی‌های خروس استرالوپ به شمار می رود. رنگ ساق پا، پنجه و نوک این نژاد از خروس شبیه مرغ استرالوپ است. بهتر است بگوییم بزرگترین تفاوت بین مرغ و خروس نوع ریش و تاج بلند است.

ویژگی های ذاتی مرغ و خروس استرالوپ

مرغ و خروس استرالوپ از لحاظ ذاتی بسیار آرام و خجالتی هستند. برای اینکه بتوانید آنها را رشد دهید ابتدا باید کاری کنید تا به محیط اطراف خود عادت کنند. مرغ و خروس استرالوپ برای خوردن غذا معمولاً به دنبال صاحب خود می‌روند. البته اگر در محیط آزاد قرار بگیرند برای تامین غذای خود به دنبال حشرات و گیاهان خواهند رفت. اگر دوست دارید این نژاد از مرغ و خروس را پرورش دهید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پرورش مرغ و خروس استرالوپ

مرغ استرالوپ جزو پرندگانی است که تخمگذاری بسیار بالایی در سال دارد. این مرغ می‌تواند انتخاب کسانی باشد که دوست دارند پرورش مرغ تخمگذار را انجام می دهند. در کنار تخم گذاری بالا رشد سریع و گوشت خوشمزه می تواند یکی از دلایل پرورش مرغ استرالوپ باشد. نژاد مرغ و خروس استرالوپ مقاومت بدنی بسیار بالایی را در شرایط آب و هوایی بسیار بد از خود نشان می دهد. شما می توانید از مرغ استرالوپ ابتدا به عنوان مرغ تخم گذار و بعد از قطع شدن دوره تخم گذاری به عنوان مرغ گوشتی مورد استفاده قرار دهید. با این روش می توانید همزمان از تخم و گوشت مرغ برای سودآوری استفاده نمایید.

پرورش مرغ و خروس استرالوپ
پرورش مرغ و خروس استرالوپ

بیشتر بخوانید: مرغ کوشین

پرورش مرغ استرالوپ به وسیله ی تخم های نطفه دار

پرورش مرغ استرالوپ به چند روش انجام می‌شود که یکی از این روشها تهیه تخم های نطفه دار است. با استفاده از تخم های نطفه دار و دستگاه جوجه کشی به راحتی هرچه تمام تر می توانید پرورش این مرغ را انجام دهید. این روش ارزان ترین و به صرفه ترین روش برای پرورش مرغ استرالوپ به شمار می رود.

تولید تخم های نطفه دار مرغ استرالوپ

روش بعدی برای درآمدزایی از طریق پرورش مرغ استرالوپ تولید تخم های نطفه دار است. بعد از جفت گیری خروس استرالوپ و مرغ استرالوپ تخم نطفه دار تولید خواهد شد. با فروش این ها میتوانید به درآمدزایی برسید.

فروش جوجه استرالوپ

فروش جوجه استرالوپ یکی دیگر از روش هایی است که می توانید با استفاده از آن به درآمدزایی برسید. می توانید بعد از رشد جوجه های استرالوپ آنها را به پرورش دهندگان این مرغ و خروس بفروشید و به درآمد زایی برسید.

پرورش مرغ و خروس استرالوپ بالغ

با استفاده از مرغ و خروس استرالوپ بالغ نیز می توانید به درآمدزایی بالایی برسید. برای این کار باید شرایطی را فراهم آورید تا مرغ استرالوپ بتواند تخم گذاری خود را آغاز کند با فروش تخم های این پرنده می‌توانید به سودآوری برسد. همچنین با پرورش خروس استرالوپ می توانید از  گوشت آن استفاده نمایید.

پرورش مرغ و خروس استرالوپ بالغ
پرورش مرغ و خروس استرالوپ بالغ

بیشتر بخوانید: صفر تا صد شناخت مرغ شاخدار

نکته مهم

توجه داشته باشید در پرورش مرغ و خروس استرالوپ حتما باید شرایط محیطی و تغذیه مناسبی را برای آن فراهم کنید تا بتواند به بهترین شکل تولید تخم را انجام دهد. چنانچه یکی از این موارد فراهم نباشد قطعاً کسب و کار شما با شکست مواجه خواهد شد. برای اینکه بتوانید راحت تر پرورشی مرغ را مدیریت کنید توصیه می کنیم از قفس مرغ استفاده نمایید. قفس شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید مدیریت راحت تری را نسبت به پرورش بستر داشته باشید.

نکته بعدی که می تواند در پرورش مرغ مهم باشد چاق شدن آن است. مرغ و خروس استرالوپ معمولا بعد از چاق شدن با کاهش تخمگذاری همراه خواهند بود توجه داشته باشید آنها را بعد از رسیدن به وزن ایده آل کنترل نمایید.

شما برای ما از مرغ و خروس استرالوپ بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با مرغ و خروس استرالوپ و پرورش آن آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه های گفته شده خالی دید می توانید از طریق قسمت نظرات آن را با ما در جریان بگذارید. همچنین می توانید سوالاتی که در این بار ذهن شما را به خود  درگیر کرده است را از این طریق با ما در میان بگذارید. پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما در این باره پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

تاریخچه مرغ و خروس استرالوپ به چه سالی برمیگردد؟

سال 1900

وزن نژاد استاندارد مرغ استرالوپ در طول دوره پرورش چقدر است؟

تا ۴ کیلوگرم وزن

وزن نژاد بانتام مرغ استرالوپ در طول دوره پرورش چقدر است؟

تا ۹۰۰ گرم وزن

تفاوت بین مرغ و خروس استرالوپ چیست؟

نوع ریش و تاج بلند

طاعتی
دیدگاه کاربران
۷ دیدگاه
  • ولی الله 10 خرداد 1401 / 10:38 ب.ظ

    سلام قیمت تخم مرغ استرالوپ خواستم .آدرستون کجاست ؟

    • طاعتی 15 خرداد 1401 / 3:51 ب.ظ

      سلام برای تهیه تخم مرغ استرالوپ باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. ما نمیفروشم

  • عتیق 24 دی 1401 / 4:26 ب.ظ

    سلام راجع به دوره تخم گذاری واین که در طول سال چه تعداد تخم میگذارند و یک مرغ تخمگذار چه مقدار خوراک کند
    ممنون

  • علی احمد 11 تیر 1402 / 2:56 ب.ظ

    سلام محترم من علاقه مند مرغداری مرغ تخمگذار استرلوپ استرالیایی علاقه دارم خواهشمندم اگر میشود راهنمایی کنید که چطور مرغ تخم گذار استرلوپ استرالیایی را بدست بیاورم تهیه کنم و اگر میشود لطف کنید یک مرغ تخمگذار در یک سال چقدر تخم میدهد لطفا خواهش میکنم با این کار تان خوبی بزرگ در حق بنده میکنید ________________________________
    افغانستان

    • مدیریت سایت 22 مرداد 1402 / 11:59 ق.ظ

      سلام لطفا از طریق واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید

  • محمدانور 12 تیر 1402 / 8:06 ق.ظ

    سلام من ۷۰ بال مرغ استرلوپ سن شان ۵ ماه ۲۰ روزه شده تاهنوز تخم ندادن چه علت است یک راهنمای کنید

    • مدیریت سایت 22 مرداد 1402 / 11:58 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، ممکنه دان غیر استاندارد باشه و یا شرایط دمایی مناسب نباشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *