قرقاول نژاد مسی را بیشتر بشناسید

قرقاول نژاد مسی

قرقاول ها یکی از پرندگان محبوب در بین مردم به شمار می روند. بسیاری از افراد از گوشت و تخم این پرنده به عنوان جانشین گوشت و تخم مرغ استفاده می کنند. این پرنده به نژادهای مختلفی دارد، یکی از این نژادها، نژاد مسی است. قرقاول نژاد مسی جزو معروف ترین نژادهای قرقاول است که در جنگل هایی با درختانی پهن برگ زندگی می کند. این قرقاول در ایران به قرقاول سیمین معروف است. بسیاری از مردم معتقدند که نام سیمین به فارسی برگردانده شده نام مسی است!!! پرآور صنعت در این مطلب شما را با گونه های مختلف قرقاول مسی، تغذیه آن، خصوصیات ظاهری، نحوه تشخیص نر و ماده، تولید مثل و محیط زندگی این پرنده آشنا می کند. مطالعه این مطلب به ۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

گونه های قرقاول نژاد مسی

قرقاول نژاد مسی به گونه های مختلفی تقسیم بندی می شود. از جمله گونه های این قرقاول می توان به scintillans، soemmeringii، intermedius، Soemmering و iljimae اشاره کرد.

ویژگی های ظاهری قرقاول مسی

قرقاول مسی دارای جثه ای بزرگ و دمی دراز است. اثر نقاط بدن این پرنده به رنگ قهوه‌ای می باشد که در آن رنگ هایی چون سفید، مشکی و نخودی نیز دیده می ‌شود. پاهای این پرنده بدون پر است و دور چشم آنان به رنگ قرمز مایل به نارنجی می باشد. قرقاول نژاد مسی از لحاظ نر و ماده بودن شکلهای ظاهری متفاوتی دارند که در ادامه مطلب به این نکته اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های ظاهری قرقاول مسی
ویژگی های ظاهری قرقاول مسی

بیشتر بخوانید: راه های افزایش تخمگذاری قرقاول

نحوه تشخیص نر و ماده بودن قرقاول نژاد مسی

قرقاول نر نژاد مسی از جثه بزرگتری نسبت به جنس ماده برخوردار است. همچنین قرقاولهای نر دم بلندتری نسبت به قرقاول های ماده نژاد مسی دارند. پررنگ بودن و براق بودن پر های جنس نر از دیگر ویژگی هایی است که می تواند آن را نسبت به جنس ماده خود متمایز کند. هرگاه دیدید پرهای قرقاول در نور آفتاب درخشندگی بیشتری دارد بدانید آن قرقاول مسی نر است.

تغذیه قرقاول مسی

کسانی که پرورش این پرنده را آغاز می کنند، معمولاً برای فراهم کردن وعده و رژیم غذایی این پرنده به مشکل بر نخواهد خورد. قرقاول مسی می تواند از گیاهان جنگل، انواع حشرات، میوه ها، سبزیجات و انواع غلات به عنوان وعده غذایی استفاده نمایند.

تولید مثل قرقاول نژاد مسی

حدود یک سال باید است سن این قرقاول ها بگذرد تا بتوانند به سن بلوغ برسند و جفتگیری را آغاز نمایند.این پرنده ها هر چقدر به فصل گرما نزدیکتر می شوند، اشتیاق بیشتری به جفت گیری پیدا می کنند. با شروع فصل گرما جنس نر حرکات عاشقانه های خود را شروع می کند تا بتواند دل قرقاول مسی ماده را به دست آورد. بعد از این که جنس ماده رضایت به جفت گیری داد، آنها در محیطی آرام  و بدون مزاحم  جفتگیری خود را انجام می دهند. بعد از جفتگیری جنس ماده حدود ۱۳ تخم را از خود به جای می گذارد. معمولاً کسانی که این تخم ها را به جوجه تبدیل می کنند بازه زمانی ۲۵ روزه را سپری می نماید.

نکته قابل توجه در تولید مثل قرقاول نژاد مسی رفتار خشونت آمیز جنس نر نسبت به جنس ماده در هنگام جفتگیری است. هرچقدر شما بتوانید شرایط زندگی این جفت ها را به جنگلهای درختان پهن برگ نزدیک ‌تر کنید این جفت گیری با آرامش بیشتری به پایان خواهد رسید. به دلیل رفتارهای بسیار خشن جنس نر توصیه می نمایم به ازای هر در یک ماده یک نر را در نظر بگیرید  تا تولید مثل شما با تلفات همراه نشود.

تولید مثل قرقاول نژاد مسی
تولید مثل قرقاول نژاد مسی

بیشتر بخوانید: مزایای گوشت قرقاول برای بدن + خواص کلی آن

ویژگی های محل زندگی قرقاول مسی

اگر دوست دارید این پرنده بی نظیر را پرورش دهید، توصیه می کنیم از فضاهایی محصور شده توسط توری و سقف استفاده کنید. برای پرورش این پرنده باید زمینه ای را فراهم کنید که آن از رطوبت و سرما در امان باشد. در قسمت بالا نیز با این مورد اشاره کردیم که شرایط زندگی آن‌ ها را باید به نزدیکترین حالت جنگل‌های پهن برگ درآورید تا آنها بتوانند احساس راحتی کنند. با توجه به جثه بزرگی که قرقاول نژاد مسی دارد توصیه می کنیم از فضاهای وسیع و با ارتفاع بلند برای پرورش استفاده نمایید.

زادگاه اصلی قرقاول مسی

قرقاول نژاد مسی به عنوان پرنده بومی کشور ژاپن شناخته می‌شود. معمولا این پرنده را در سه جزیره معروف کشور ژاپن یعنی کیوشو، هونشو و شیکوکو بیشتر از سایر نقاط جهان خواهید دید. با توجه به فضایی که این سه جزیره دارند قرقاول نژاد مسی راحتی بسیار زیادی را در این جزیره ها احساس می کند.

زادگاه اصلی قرقاول مسی
زادگاه اصلی قرقاول مسی

بیشتر بخوانید: مزایای پرورش قرقاول در قفس های صنعتی نسبت به پرورش در بستر

شما برای ما از قرقاول نژاد مسی بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با قرقاول نژاد مسی و تمامی موضوعات حاشیه آن به طور کامل آشنا کردیم چنانچه جای گزینه ای را در بین موضوعات پرداخته شده در متن خالی دید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات می‌توانید سوالات خود را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید. پشتیبان سایت پرآور صنعت به سوالات شما در اسرع وقت و به صورت کامل پاسخ خواهند. امیدواریم از این مطلب به بهترین شکل استفاده کرده باشید و مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

سوالات متداول

گونه های قرقاول نژاد مسی را نام ببرید؟

scintillans، soemmeringii، intermedius، Soemmering و iljimae

ویژگی های ظاهری قرقاول مسی چیست؟

قرقاول مسی دارای جثه ای بزرگ و دمی دراز است. اثر نقاط بدن این پرنده به رنگ قهوه‌ای می باشد که در آن رنگ هایی چون سفید، مشکی و نخودی نیز دیده می ‌شود. پاهای این پرنده بدون پر است و دور چشم آنان به رنگ قرمز مایل به نارنجی می باشد.

تغذیه قرقاول مسی چیست؟

قرقاول مسی می تواند از گیاهان جنگل، انواع حشرات، میوه ها، سبزیجات و انواع غلات به عنوان وعده غذایی استفاده نمایند.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *