غذای جوجه مرغ در خانه + [ بهترین غذای جوجه مرغ ]

غذای جوجه مرغ در خانه

جوجه مرغ ها مانند تمام مخلوقات روی زمین به انرژی برای ادامه رشد زندگی نیازمند هستند. منبع اصلی تامین انرژی آنها غذا است. اما نوع تغذیه با عوامل مختلفی چون شرایط محیطی، مکان مورد نظر و بازه سنی جوجه مرغ تغییر پیدا خواهد کرد. تغذیه جوجه مرغ در منزل از جمله شرایطی است که می تواند جیره غذایی این پرنده را تغییر دهد. غذای جوجه مرغ در خانه چیست؟ این سوال یکی از سوالاتی است که ذهن اکثر مخاطبین ما را با خود درگیر کرده است. چنانچه شما جز آن دسته از افراد هستید که دوست دارید بدانید غذای جوجه مرغ در خانه شامل چه مواردی می شود در این مطلب از سایت پرآور صنعت با ما همراه باشید. ما در این مطلب به طور کامل تغذیه جوجه مرغ در منزل خواهیم پرداخت.  مطالعه این مطلب به 6 دقیقه زمان نیاز دارد.

تغذیه جوجه مرغ در منزل بعد از ۲۴ ساعت

همانطور که گفتیم تغذیه مرغ با توجه به عوامل مختلف متغیر خواهد بود. یکی از این عوامل سن جوجه مرغ است. شما به هیچ عنوان نمی توانید به جوجه مرغ هایی که تازه سر از تخم در آوردند مانند جوجه مرغ های بالغ غذا بدهید. غذای جوجه مرغ در خانه در ۲۴ ساعت ابتدایی محلول آب شیرین با درصد ۴ یا ۵ خواهد بود. آب شیرین باعث تقویت گوارش درونی جوجه شده و افزایش اشتهای آن را به همراه خواهد داشت. بعد از استفاده از آب شیرین می توانید از دان مخصوص جوجه برای تغذیه استفاده نمایید. دان مخصوص جوجه تمامی املاح معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها را در اختیار دارد. ترکیب پودر ذرت، پودر سویا و کمی پودر استخوان میتواند گزینه مناسبی برای غذای جوجه مرغ در خانه باشد. توجه داشته باشید برخی از افراد از پودر گندم استفاده می کنند. پودر گندم به دلیل دیر هضم شدن می تواند موجب اختلال در سیستم گوارشی جوجه مرغها شود.

تغذیه جوجه مرغ در منزل
تغذیه جوجه مرغ در منزل

بیشتر بخوانید: پرورش کبک در خانه از صفر تا صد + [ نکات کلیدی ]

جدی گرفتن ویتامین ها و نیازهای بدن جوجه مرغ

توجه داشته باشید کمبود ویتامین و املاح معدنی در جیره غذایی جوجه مرغ در خانه می تواند مشکلات زیادی را برای جوجه مرغ به وجود آورد. به طور مثال نبود ویتامین e می تواند موجبات خونریزی سلول‌های مغزی جوجه مرغ را فراهم کند و باعث مرگ و میر شود. به این نکته نیز توجه کنید اگر در هفته ابتدایی نتوانید غذای مناسب برای جوجه مرغ ها در خانه فراهم کنید آنها از لحاظ جسمی ضعیف خواهند شد.  ضعف و بی حالی در این مواقع با خود بی اشتهایی به همراه خواهد داشت. در نهایت همه این عوامل دست به دست یکدیگر می‌دهند تا جوجه مرغ تلف شود. به نوع تغذیه جوجه مرغ در هفته های ابتدایی به خصوص بعد از به دنیا آمدن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای اینکه جوجه شما با ضعف و بیحالی همراه نشود و تلفات به همراه نداشته باشید ۳۰ ساعت بعد از تولد باید غذایی را برای آن تهیه کنید که سرشار از پروتئین و املاح معدنی باشد. توجه کنید با رساندن غذایی با کیفیت به جوجه مرغ ها در ۲۴ ساعت ابتدایی می توانید علاوه بر مقاوم کردن بدن آنها در جذب زرده نیز به بدن کمک بسیار زیادی انجام دهید.

استفاده از دانخوری مخصوص

استفاده از دانخوری مخصوص در این مواقع ضروری است. شما باید بتوانید غذا را در هفته ابتدایی در نزدیکترین فاصله با جوجه قرار دهید. همچنین غذا را باید در ظرف هایی برای آنها سرو کنید که آنها بتوانند به راحتی میل نمایند. دانخوری بشقابی در این مواقع بهترین گزینه برای شماست. این دانخوری دارای لبه های کوتاه و کف های برجسته است. این نوع طراحی به جوجه ها کمک می کنند به راحتی به غذا دست پیدا کنند. شما میتوانید از این دانخوری با توجه به نوع نیاز و  تعداد جوجه مرغ در خانه خود استفاده نمایید.

نکات مهم هنگام تهیه غذای جوجه مرغ یک روزه در خانه

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل رشد جوجه مرغ را فراهم آورید، توصیه می کنیم در هنگام تهیه غذای جوجه مرغ یک روزه در خانه به نکات زیر توجه بسیار زیادی داشته باشید.

  1. غذای جوجه مرغ از لحاظ کیفیت باید بالاترین سطح خود را داشته باشد
  2. در غذای جوجه مرغ یک روزه باید مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها وجود داشته باشد
  3. سالم و بهداشتی باشد (مسموم، آلوده و کپک زده نباشد)
  4. شکل فیزیکی مناسبی داشته باشد تا جوجه مرغ یک روزه در هنگام خوردن با مشکل همراه نشود(خوراک آردی یا فرم مش)
  5. پروتئین های قابل هضم و اسیدهای آمینه جزو موارد ضروری است که باید در غذای جوجه یک روزه باشد
نکات مهم هنگام تهیه غذای جوجه مرغ یک روزه در خانه
نکات مهم هنگام تهیه غذای جوجه مرغ یک روزه در خانه

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین در خانه از ۰ تا ۱۰۰ + [ رایگان و کاربردی ]

غذای جوجه مرغ در خانه در هفت روز ابتدایی

پلت استارتر بهترین گزینه برای تغذیه جوجه مرغ در هفته اول است. چنانچه نتوانید پلت استارتر را تهیه کنید می توانید با استفاده از مواد مختلف غذای مورد نیاز جوجه را فراهم سازید. در هفته ابتدایی علاوه بر دان سالم به آب مرغ ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. آب مورد نظر باید گوارا و بهداشتی باشد. برای دسترسی راحت تره جوجه مرغ ها در خانه می توانید از آبخوری مخصوص استفاده کنید و هر روز آب درون آن را تمیز نمایید.

میزان غذای جوجه مرغ در خانه با توجه به سن آنها

جوجه مرغ ها با توجه به سن شان انرژی متفاوت را جهت رشد صرف می نمایند. از این رو شما باید با توجه به سن و انرژی آنها برنامه غذایی مختلفی در نظر بگیرید. توجه داشته باشید اگر غذا به اندازه کافی به مرغان نرسد باعث عدم رشد و تضعیف شدن بدن آنها خواهد شد. از طرف دیگر پر نمودن دانخوری ها می تواند با اسراف در دان همراه باشد.

  1.  سن 1 الی 7 روزگی 12 گرم دان
  2. سن 7 الی 14 روزگی 17 گرم دان
  3. هفته سوم 23 گرم دان
  4. هفته چهارم  29 گرم دان
میزان غذای جوجه مرغ در خانه
میزان غذای جوجه مرغ در خانه

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ گوشتی ۱۰۰% کاربردی + [ پرورش مرغ گوشتی در خانه ]

دلیل اضافه کردن شکر در آب جوجه یک روز چیست؟

مهمترین نکته در اضافه کردن شکر به آب جوجه یک روزه در خانه کاهش استرس و به دست آوردن قوای جسمی است. وجود گلوکز در شکر باعث تحرک بیشتر جوجه ها خواهد شد و همین تحرک باعث میشود جوجه ها به دنبال غذا و تغذیه برای ادامه رشد خود باشند. توجه داشته باشید محلول شکر و آب زمانی برای شما کارساز خواهد بود که بتوانید حد تعادل آن را رعایت کنید. چنانچه از شکر و آب و شکر بیش از اندازه استفاده کنید گلوکز ها و قندهای موجود باعث اسهال در جوجه ها میشود.  24 ساعت بعد از دادن محلول آب و شکر به جوجه یک روزه می بایست با توجه به چینه دان جوجه ها برای آنها دانخوری و آبخوری تعبیه نمایید.

نکات مهم هفته دوم غذای جوجه مرغ در خانه

  • در هفته دوم به ازای هر ۱۰۰۰ جوجه شما می بایست ۱۱۰ کیلوگرم در نظر بگیرید (با افزایش سن جوجه مقدار غذا افزایش می یابد)
  • به صورت مداوم باید دانخوری و آبخوری را شستشو دهید. برای راحتی کار می توانید از قفس مرغ سایت پرآور صنعت استفاده کنید. قفسه مرغ سایت پرآور صنعت مجهز به سیستم آبخوری اتوماتیک و دانخوری میباشد.
  • استفاده از واکسن های مختلف با مشورت دامپزشک

شما برای ما از غذای جوجه مرغ در خانه بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با غذای جوجه مرغ در خانه در بازه های زمانی مختلف آشنا کنیم. چنانچه شما جای گزینه را در بین گزینه های  گفته شده خالی می بینید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود درباره غذای جوجه مرغ در خانه را از ما بپرسید. پشتیبان ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ میدهند.

سوالات متداول

تغذیه جوجه مرغ در منزل بعد از ۲۴ ساعت چیست؟

ترکیب پودر ذرت، پودر سویا و کمی پودر استخوان

تغذیه جوجه مرغ در منزل قبل از ۲۴ ساعت چیست؟

محلول آب و شکر

میزاان غذای جوجه مرغ در خانه در هفته سوم چقدر است؟

هفته سوم 23 گرم دان

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *