غذای جوجه بلدرچین + [ شرایط غذایی و دان جوجه بلدرچین ]

غذای جوجه بلدرچین

غذای جوجه بلدرچین یکی از مهم ترین ارکان پرورش جوجه بلدرچین ها به شمار می رود. اگر تغذیه جوجه بلدرچین ها را جدی نگیرید قطعاً در رشد آنها اختلال ایجاد خواهید کرد. شاید بتوان فضای زندگی و سیستم گرمایش و سرمایش این پرنده را با توجه به محیط مورد نظر تغییر داده، اما تغذیه نامناسب تبعات بسیار زیادی را برای جوجه بلدرچین ها به بار خواهد آورد. در برخی از مواقع غذای نامناسب برای جوجه بلدرچین ها میتواند پرورش آن را با ضررهای فراوانی همراه کند. از این رو در این مطلب از سایت پراورصنعت قصد داریم شما را با غذای مناسب برای جوجه بلدرچین (Quail baby food) آشنا کنیم. چنانچه با این مقوله آشنا نیستید و یا دوست دارید اطلاعات خود در این زمینه را بالا ببرید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب را با سایت پراور صنعت همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

غذای جوجه بلدرچین در خانه

چنانچه دوست دارید پرورش بلدرچین را در منزل انجام دهید، برای تهیه غذای جوجه بلدرچین می توانید از نوعی ماده آماده به نام استارتر استفاده کنید. استارتر تمام نیازهای جوجه بلدرچین ها برای رشد را تامین می نمایند. با استفاده از غذای آماده استارتر به راحتی می توانید انرژی های لازم برای رشد بلدرچین ها را فراهم کنید و نگرانی از بابت افزودنی ها در جیره غذایی آنها نداشته باشید.

غذای جوجه بلدرچین
غذای جوجه بلدرچین

بیشتر بخوانید: غذای بلدرچین در منزل

غذای بلدرچین تازه متولد شده

زمانی که بلدرچین ها در درون تخم های نطفه دار قرار دارند از مواد مغذی بدن خود برای بیرون آمدن استفاده می کنند. آنها پس از بیرون آمدن از تخم باید شرایطی را تجربه کنند تا بتوانند به بهترین شکل بدن های خود را قوی نمایند. در این مواقع باید به فکر منابع تامین کننده انرژی جوجه بلدرچین بود. غذای جوجه بلدرچین تازه متولد شده را از آب، شکر و مولتی ویتامین تهیه می کنند. توجه داشته باشید بیشتر این غذا از آب و مولتی ویتامین تشکیل شده است و شکر تنها ۱۰ درصد از این محلول را تشکیل خواهد داد.

غذای جوجه بلدرچین یک روزه

دان جوجه بلدرچین یک روزه با غذای بلدرچین تازه متولد شده هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد. شما می توانید برای تهیه غذای جوجه بلدرچین یک روزه از محلول آب، شکر و مولتی ویتامین ها استفاده کنید. اما توجه داشته باشید با توجه به نوع نیاز بدن بلدرچین و رشد آن می‌تواند غذای آن به مرور زمان تغییر پیدا کند.

بلدرچین هایی که تازه سر از تخم بیرون می آورند باید مواد معدنی مورد نیاز آنها تامین باشد. مواد معدنی مورد نیازی که باید در جیره غذایی بلدرچین قرار گیرد، فسفر، کلسیم و روی است. در بین مواد معدنی گفته شده این کلسیم است که باعث می‌شود جوجه بلدرچین سریعتر رشد نماید و از خود تخم های با کیفیت تری تولید کنید. چنانچه نتوانید مواد معدنی در جیره جوجه بلدرچین را تهیه تامین کنید، کسب و کار شما با آسیب های جدی همراه خواهد می شود. تنگی نفس، عقب ‌ماندگی، کمبود وزن، رشد کند پرها و بدن از جمله آسیب‌هایی است که می ‌تواند به بلدرچین ها در صورت نداشتن مواد معدنی در جیره غذایی وارد شود.

دوره غذایی جوجه بلدرچین

جوجه بلدرچین یک روزه از محلول آب،شکر و ویتامین استفاده می کند. از آن به بعد تا ۲۸ روزگی از استارتر استفاده می کند. استارتر به دو بخش آغازین و خوراک رشد تقسیم ‌بندی می‌شود. بخش آغازین از ۱ تا ۱۴ روز و بخش خوراک رشد از ۱۵ تا ۲۸ روز مورد استفاده قرار می گیرد. استارتر باعث می شود بلدرچین قوای لازم برای رشد و تخم گذاری را به دست بیاورد. بعد از 28 روزگی بلدرچین ها با استفاده از پروتئین و غذایی بیشتر آماده تخم گذاری می شوند.

دان جوجه بلدرچین 1 روزه
دان جوجه بلدرچین 1 روزه

بیشتر بخوانید: غذای بلدرچین تخمگذار

خرید دان جوجه بلدرچین

توجه داشته باشید خرید دان جوجه بلدرچین را از مراکز معتبر انجام دهید. چنانچه این کار را از مراکز غیر معتبر انجام دهید، فضایی را برای آسیب زدن به کسب و کار خود ایجاد کرده اید. توصیه میکنیم خرید غذای جوجه بلدرچین را از سایت هایی مانند پرآور انجام دهید تا خیالتان از بابت ان راحت باشد.

مواد افزودنی دان جوجه بلدرچین

جیره غذایی جوجه بلدرچین باید ویتامین ها، مواد معدنی و تغذیه دارویی بسیار مهمی که باعث رشد و جلوگیری از بیماری میشود را داشته باشد. به طور مثال ویتامین a باعث استخوان سازی و افزایش مقاومت بدن جوجه بلدرچین در برابر بیماری ‌ها می‌شود. فسفر نقش اساسی در کیفیت تخم بلدرچین، سدیم در سیستم ایمنی و روی بهبود زخم ها ایفا می‌کنند.

دان جوجه بلدرچین
دان جوجه بلدرچین

 بیشتر بخوانید: پرورش جوجه بلدرچین

شما برای ما از غذای جوجه بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با غذای جوجه بلدرچین و احتیاجات آن آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ‌ای را در بین گزینه‌ های گفته شده خالی دیدید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود درباره دان جوجه بلدرچین را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید، آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

غذای جوجه بلدرچین در خانه چیست؟

نوعی ماده آماده به نام استارتر

غذای جوجه بلدرچین یک روزه چیست؟

برای تهیه غذای جوجه بلدرچین یک روزه از محلول آب، شکر و مولتی ویتامین ها استفاده کنید

جیره غذایی جوجه بلدرچین باید شامل چه مواد افزودنی باشد؟

جیره غذایی جوجه بلدرچین باید ویتامین ها، مواد معدنی و تغذیه دارویی بسیار مهمی که باعث رشد و جلوگیری از بیماری میشود را داشته باشد

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *