علت مرگ جوجه در داخل تخم

علت مرگ جوجه در داخل تخم

جوجه کشی یکی از کارهای سودآور و زودبازده است. اما این کار در برخی از مواقع ممکن است با ضررهایی نیز همراه باشد!!! یکی از کارهایی که باعث می شود تا در هنگام جوجه کشی جای سود و ضرر با یکدیگر عوض شود، مرگ جوجه در داخل تخم است. مرگ جوجه در داخل تخم باعث می‌شود تا کسانی که از طریق جوجه کشی به درآمدزایی می ‌رسند به ضرر دچار شوند. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم علت مرگ جوجه در داخل تخم را مورد بررسی قرار دهیم تا کسانی که در این کسب و کار فعالیت می‌کنند، بتوانند از ضررهای احتمالی آینده به آسانی جلوگیری نمایند. مرگ جوجه در داخل تخمبا ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

عدم چرخش تخم

برای اینکه زرده به دیواره تخم مرغ نچسبد از چرخش در جوجه کشی استفاده می کنند. اگر این چرخش به هر دلیلی در هنگام جوجه کشی انجام نشود یا به صورت ناقص اجرا گردد مرگ جوجه در داخل تخم اتفاق خواهد افتاد. عدم چرخش صحیح تخم نطفه دار یکی از مهمترین عواملی است که می تواند به کسب و کار شما ضربات سنگینی وارد کند در هنگام جوجه کشی به این مورد توجه کنید.

علت مرگ جوجه در داخل تخم
علت مرگ جوجه در داخل تخم

بیشتر بخوانید: بیماری عفونت بند ناف + [ علائم، عوامل، راه های پیشگیری و درمان ]

دما و رطوبت

از دیگر عوامل مهمی که می تواند باعث مرگ جوجه در داخل تخم شود دما و رطوبت غیر استاندارد است. توجه داشته باشید برای جوجه کشی باید از دما و رطوبت استاندارد استفاده کنید تا فرایند جوجه کشی به بهترین شکل به پایان برسد. تغییرات ناگهانی دما و رطوبت به سمت گرما و سرما می تواند مشکل ساز باشد.

انبار کردن تخم های نطفه دار

تخم های نطفه دار قبل از جوجه کشی به صورت انبار شده نگهداری می شوند. علاوه بر رطوبت و دما در هنگام انبار کردن تخم باید به نوع انبار کردن نیز توجه داشت. تخم نطفه دار نباید به یکدیگر فشار وارد نکند. فشار باعث مرگ جوجه در داخل تخم می شود. هر چه فشار بر تخم نطفه دار بیشتر باشد، امکان رسیدن هوا به نطفه در داخل تخم کمتر است. یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام انبار کردن تخم مرغ آن توجه کنید قرار دادن تخم های یکسان و یک اندازه در کنار یکدیگر است. توصیه می کنیم از تخم ها یکسان و یک اندازه در کنار یکدیگر استفاده کنید و از انبار کردن تخم های معیوب و نافرم خودداری نمایید.

خرید تخم های نطفه دار

تخم نطفه دار باید سالم و بهداشتی باشند. تخم مرغ نطفه دار را از مراکزی تهیه کنید که سالم، بهداشتی و نزدیک باشد. بسیاری از تخم های نطفه دار به دلیل دور بودن راه در هنگام حمل و نقل دچار ضربه و یا سایش می شوند. ضربه و سایش باعث پایین آمدن کیفیت تخم های نطفه دار می شود.

علت مرگ جوجه در داخل تخم
علت مرگ جوجه در داخل تخم

بیشتر بخوانید: روش های انبار کردن تخم نطفه دار

باز و بسته کردن درب دستگاه جوجه کشی

جوجه بعد از مدتی برای بیرون اومدن از تخم تلاش ‌های بسیار فراوانی را انجام می دهد. توجه داشته باشید در این مواقع رطوبت دستگاه را افزایش می‌ دهند تا جوجه بتوانند به راحتی هرچه تمام تر این کار را انجام دهد. در برخی از موارد افراد ناآگاه درب دستگاه جوجه کشی را در زمان هچ باز می‌گذارد که همین هم باعث می شود تا رطوبت داخل این دستگاه به یکباره تخلیه شود. تخلیه شدن رطوبت موجب خشک و سفت شدن پوسته تخم خواهد شد و در نتیجه مرگ جوجه در داخل تخم را در بر خواهد داشت. از دیگر موارد اشتباه جوجه کشی خاموش کردن دستگاه جوجه کشی در حین جوجه کشی است.

بسیاری از کسانی که این کسب و کار را در اختیار دارند در هنگام جوجه کشی دستگاه را روشن و خاموش می کنند که همین امر باعث مرگ جوجه در داخل تخم می‌شود. توجه داشته باشید در هنگام جوجه کشی نه تنها نباید دستگاه را خاموش و روشن کنید، بلکه نباید درب دستگاه را در زمان هچ باز یا بسته نگه دارید و از باز و بسته کردن آن نیز خودداری نمایید.

استفاده از افراد کم تجربه

بسیاری از سرمایه‌گذاران برای اینکه پول کمتری را بابت نیرو پرداخت کنند از افراد کم تجربه برای این کار استفاده می‌کنند. همین کار باعث می‌شود تا عمل هایی در حین جوجه کشی رخ دهد که باعث مرگ جوجه در داخل تخم شود. با سپردن کار به افراد زبده و باتجربه خیال خود از بابت کسب و کار را راحت کنید.

شما برای ما از علت مرگ جوجه در داخل تخم بگویید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با عوامل مختلفی که باعث علت مرگ جوجه در داخل تخم می شود، آشنا کردیم. هر یک از این عوامل می‌تواند شما را به سوددهی در جوجه کشی نزدیک کند. هر کدام از عوامل گفته شده را جدی بگیرید و به آنها عمل کنید. در صورت عمل نکردن خود را برای ضررهای بزرگی آماده کنید. چنانچه در این زمینه دارای تجربیات بسیار زیادی هستید آن را از طریق نظرات قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. نظرات شما می تواند به ما و مخاطبین سایت پرآور صنعت کمک کند تا عمل جوجه کشی را به بهترین شکل انجام دهند. همچنین از طریق قسمت نظرات می توانید سوال های خود را از پشتیبانی سایت پرآور صنعت بپرسید. پشتیبانان ما حاضر و آماده اند تا به سوالات شما پاسخ دهند.

 

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *