طرز پخت گوشت کبک

طرز پخت گوشت کبک

طرز پخت گوشت کبک از دغدغه هایی است که علاقه‌مندان به گوشت این پرنده با آن دست و پنجه نرم می کنند. معمولاً کسانی که از گوشت کبک استفاده می‌کنند نمی‌ دانند چگونه از این گوشت برای خورشت، خوراک، کباب و غذاهای مختلف استفاده نمایید. از این رو در این مطلب از سایت پرآور صنعت طرز پخت گوشت کبک به روش های مختلف را برای شما در نظر گرفته ایم تا بعد از خریدن گوشت کبک مشکلی بابت تهیه غذای خوشمزه با آن را نداشته باشید. محبوب بودن گوشت کبک باعث پرورش کبک در ایران شده است. اگر دوست دارید با بهترین غذاهایی که میتوان با کبک پخت آشنا شوید در این مطلب با ما همراه شوید. پرآور صنعت در این مطلب برای شما غذاهای بی نظیر را در نظر گرفته است. مطالعه این مطلب به 6 دقیقه زمان نیاز دارد.

خوراک کبک سرخ شده با سس پیاز

خوراک کبک سرخ شده با سس پیاز اولین غذایی است که در طرز پخت گوشت بلدرچین برای شما در نظر گرفته ایم.

مواد لازم برای خوراک کبک سرخ شده

کبک ۴ عدد

پیاز ۲ عدد

نمک و فلفل، برگ آویشن و برگ بو به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس پیاز

دو قاشق روغن زیتون

زعفران دم‌کرده

 سرکه بالزامیک ‏

یک پیمانه آب مرغ

 طرز تهیه خوراک کبک سرخ شده با سس پیاز

 برای این که بتوانید کبک ها را سرخ کنید ابتدا باید آنها را در فر با درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. در مرحله بعد باید پیازها را خرد کنید و با استفاده از روغن زیتون آنها را تفت بدهید. توجه کنید در هنگام سوختن پیاز می‌توانید از آب استفاده کنید تا روغن کمتری را صرف نمایید. بعد از خرد کردن و سرخ کردن پیازها را روی کبک میگذارید.

 در  این مرحله نوبت سرکه سیب و آب مرغ است. سرکه سیب و آب مرغ را در داخل ظرف مورد نظر می ریزید و روی ظرف مورد نظر را با فویل می پوشانید. ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید. در مرحله بعد یک پیاز دیگر را خورد کنید و آن را به رنگ طلایی در آورد .بعد از طلایی شدن پیاز، یک قاشق آرد به آن اضافه نمایید. بعد از اضافه کردن آرد حال نوبت آب مرغ، سرکه ‌بالزامیک و زعفران دم کرده است. بگذارید روی شعله محلو به خوبی بجوشد. بعد از غلیظ شدن محلول آن را خاموش کنید و نمک و فلفل را به آن اضافه نمایید. حال کبک را از داخل فر در بیاورید و با استفاده از سس مورد نظر آنها را تزیین نمایید. با استفاده از این طرز پخت گوشت کبک میتوانید غذای بی نظیری را به خود هدیه دهید.

طرز تهیه خوراک کبک سرخ شده با سس پیاز
طرز تهیه خوراک کبک سرخ شده با سس پیاز

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت بلدرچین

خوراک کبک

در ادامه طرز تهیه خوراک کبک را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه خوراک کبک

کبک ۴ عدد

 لیمو ترش ۲ عدد

 فلفل دلمه ۱ عدد

سیر ۳ حبه

پیاز ۱ عدد

 سیب زمینی ۲ عدد

گوجه فرنگی ۲ عدد

پیاز ۲ عدد

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه، زعفران، فلفل قرمز و سیاه قرمز به میزان لازم

طرز تهیه خوراک کبک

برای تهیه خوراک کبک ابتدا باید کبک‌های خریداری شده را بشویید و داخل آنها را به خوبی پاک نمایید. بعد از خشک شدن کبک پیازها را روی آن رنده کنید. سیر را بکوبید و سپس به آن آب لیمو، ادویه مورد نظر مانند نمک و زعفران را اضافه کنید. بعد از تهیه محلول آنها را روی کبک مورد نظر بریزید. ظرف مورد نظر را بپوشانید و آن را به مدت یک ساعت در درون یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود محلول مورد نظر به گوشت کبک رسوخ کند.

در این مرحله می توانید فر را روشن کنید و در درجه حرارت ۳۶۰ درجه فارنهایت قرار دهید. کبک را چرب کنید و درون ظرف بچینید. سیب زمینی، گوجه فرنگی و فلفل دلمه را خرد کنید و درون ظرف کنار کبک ها بگذارید و یک لیوان آب در درون ظرف بریزید و روی ظرف را با فویل بپوشانید. بعد به مدت یک ساعت تا ۹۰ دقیقه صبر کنید تا جایی که روی کبک طلایی رنگ شود. حالا نوبت سرو خوراک کبک است. می توانید با استفاده از این تکنیک و طرز پخت گوشت کبک غذای بی نظیر را به خود هدیه دهید. برای مزه دار شدن و خوشمزه تر شدن خوراک کبک می توانید از سبزیجات نیز استفاده کنید.

طرز تهیه خوراک کبک
طرز تهیه خوراک کبک

بیشتر بخوانید: طرز پخت بلدرچین با برنج

زمان پخت کبک چقدر است

زمان پخت کبک بستگی به نوع غذای شما دارد. به طور مثال در خوراک کبک شما باید حداقل ۹۰ دقیقه کبک مورد نظر را در حرارت قرار دهید. در غذاهای کبابی با استفاده از کبک می ‌توانید با توجه به نوع حرارت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان را در نظر بگیرید. چنانچه می خواهید گوشت کبک لذیذ تر و در مدت کوتاه تری پخت شود میتوان آن را در درون فر قرار دهید. معمولاً حرارت فر باعث بهتر پخته شدن گوشت کبک می شود.

 لطفاً در هنگام درست کردن غذا با گوشت کبک به مدت زمان پخت گوشت کبک توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا این مدت زمان با توجه به کاربری گوشت کبک و نوع حرارت متغیر است. چنانچه زمان دقیق پخت گوشت کبک را نمی دانید می توانید از طریق قسمت نظرات سوالات خود در این زمینه را از ما بپرسید تا پشتیبان به طور کامل به شما پاسخ دهند.

شما برای ما از طرز پخت گوشت کبک بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با طرز پخت گوشت کبک آشنا کردیم. با استفاده از این دستور پخت ها می‌توانید غذای لذیذ و خوشمزه ای را با استفاده از گوشت کبک به خود و مهمانان تان هدیه دهید. چنانچه شما طرز پخت گوشت کبک متفاوتی را تجربه می کنید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. اگر دوست دارید کبک را به روش مختلفی تبدیل به غذا کنید، اما روش آن را نمی دانید اسم غذا را به صورت کامنت در انتهای مطلب قرار دهید تا ما در اسرع وقت غذای مورد نظر شما را به شما آموزش دهیم. توصیه می‌کنیم از گوشت کبک به خاطر خواص بسیار زیادی که دارد بیشتر در غذاها استفاده نمایید. امیدوارم نهایت لذت را از این مطلب برده باشید.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱۱ دیدگاه
  • ناصر 26 آذر 1400 / 4:35 ب.ظ

    نحوه پخت گوشت کبک رو به بهترین شکل توضیح دادید خیلی کامل بود ممنونم

  • معصومه 26 آذر 1400 / 4:42 ب.ظ

    مطلبتون بسیار کامل بود.
    درباره پخت گوشت کبک بسیار عالی توضیح دادید ممنون

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 3:11 ب.ظ

      خوشحالیم که مطلب مورد پسند شماست

  • حمید دوستی 26 آذر 1400 / 5:44 ب.ظ

    چقدر زمان میبره تا گوشت کبک بپزه؟

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 3:09 ب.ظ

      بستگی به نوع پختتون داره
      مطلب رو بخونید به خوبی متوجه خواهید شد برای هر غذا چقدر زمان برای پخت گوشت کبک نیاز دارید

  • مانی رهنما 26 آذر 1400 / 11:11 ب.ظ

    طرز تهیه و پخت گوشت کبک رو خیلی خوب گفتید من که واقعا استفاده کردم ازشون

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 2:27 ب.ظ

      خوشحالیم که مورد پسند شما قرار گرفته

  • آزادی 28 آبان 1401 / 3:08 ب.ظ

    ساندویج کبک رو بگید به جای ساندویج مرغ میخوام ساندویج کبک درست کنم .
    کلان به جای مرغ از کیک میتونم تو غذاهای مرغی استفاده کنم و زمان پختشون

    • طاعتی 6 آذر 1401 / 2:41 ب.ظ

      حتما دستور پختش رو براتون قرار میدیم

  • بانوی با سلیقه 23 آذر 1402 / 1:20 ق.ظ

    ممنون. عالی بود.

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 11:15 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، خوشحالیم که مطلب براتون مفید واقع شده.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *