طرز تهیه بلدرچین به صورت ساده و خوشمزه + پخت بلدرچین

طرز پخت بلدرچین

گوشت بلدرچین یکی از لذیذترین گوشت های موجود بر روی کره زمین است. شما می توانید با استفاده از گوشت این پرنده غذایی لذیذ و بی نظیر را به خود و اطرافیانتان هدیه کنید. در این مطلب از سایت پرآور صنعت به کمک شما آمده ایم تا بتوانید طرز پخت بلدرچین را آموزش ببینید و با استفاده از دستور پخت مختلف غذاهای گوناگونی را با استفاده از گوشت بلدرچین سرو نمایید. ما در مطلب طرز تهیه بلدرچین روش های گوناگون را برای شما در نظر گرفته ایم. توصیه می کنیم تا انتها با این مطلب سایت پرآور صنعت همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

طرز تهیه بلدرچین با برنج

از دیگر غذاهایی که می توانید با استفاده از طرز تهیه بلدرچین آن را برای خود درست کنید بلدرچین با برنج است. این غذا یکی از بی‌نظیرترین غذایی است که شما می توانید آن را تجربه کنید زیرا بلدرچین با برنج جز غذاهای بین المللی به شمار می‌رود و از آن در سراسر دنیا به نیکی یاد می کنند.  علاوه بر بین المللی بودن بلدرچین با برنج، این غذا طرفداران بسیار زیادی در جای جای دنیا دارد. در ادامه مطلب قصد داریم طرز تهیه بلدرچین با برنج را به شما آموزش دهیم تا شما هم بتوانید در خانه این غذای لذیذ و بی نظیر را تجربه نمایید.

مواد لازم برای طرز تهیه بلدرچین با برنج

  1. بلدرچین : 4 عدد
  2. برنج : 200 گرم
  3. کره : 100 گرم
  4. آب : 4 لیوان
  5. پیاز داغ : 4 قاشق غذاخوری
  6. خلال پسته: به میزان دلخواه
  7. آرد : به میزان دلخواه
  8. روغن : به میزان دلخواه
  9. نمک و فلفل و ادویه دلخواه : به میزان دلخواه
  10. قالب پیاله کوچک : 2 عدد

طرز پخت بلدرچین با برنج

بعد از اینکه با مواد لازم جهت تهیه بلدرچین با برنج آشنا شدید حال طرز پخت بلدرچین با برنج را برای شما در نظر گرفته ایم تا با استفاده از این دستور بتوانید این غذای خوشمزه را به خود و عزیزان خود هدیه دهید.

در ابتدای کار باید بلدرچین هایی که از فروشگاه تهیه کرده اید را تمیز کنید. بعد از تمیز کردن بلدرچین آنها را با استفاده از روغن بسیار کم در تابه سرخ نمایید. توجه داشته باشید قبل از سرخ کردن بلدرچین باید با ادویه جاتی مانند فلفل، نمک و زعفران در صورت نیاز ادغام کنید تا در هنگام سرخ شدن به خوبی به داخل بافت‌های بلدرچین نفوذ پیدا کند. بعد از سرخ شدن بلدرچین حالا نوبت اضافه کردن آرد، کره و پیاز داغ است. اجازه دهید موادی که به آن اضافه میکنید به خوبی به بافتهای بلدرچین نفوذ پیدا کند. بعد از تفت دادن حال نوبت ۴ لیوان آب است که باید درون ظرف بریزید تا بلدرچین ها به خوبی در آن بپزند.

بعد از درست کردن بلدرچین ها حال نوبت برنج است. برنج را بپزید و در داخل آن روغن زعفران قرار دهید. بعد از پخته شدن برنج،  آن را به درون سس های مورد نظر که از قبل تهیه کرده اید بریزید. حال این اجازه را به برنج و بلدرچین ها بدهید تا بتوانند با یکدیگر به خوبی ادغام شود.  بعد از حدود ۴۵ دقیقه بلدرچین شما با برنج آماده است و می‌توانید آن را در بشقاب مورد نظر سرو نمایید.

طرز پخت بلدرچین با برنج بسیار بی نظیر است و شما می توانید علاوه بر موارد گفته شده آن را با سبزیجات رنگی و سس هایی که شما الان به آن علاقه دارید تزیین نمایید.

خوراک بلدرچین

یکی از روش های پخت بلدرچین تهیه خوراک بلدرچین است. با استفاده از تهیه خوراک بلدرچین می توانید غذای خوشمزه را به خود هدیه دهید. طرز تهیه خوراک بلدرچین بسیار ساده است. ابتدا بلدرچین های خریداری شده را پاک می کنید و سپس با آب ، لیمو ترش، پیاز خرد شده و ادویه جات آن را مزه دار کنید. بعد از مزه دار کردن بلدرچین ها را درون یخچال به مدت ۴ ساعت قرار می دهید تا مواد گفته شده به خوبی به بافت بلدرچین رسوخ کند.

بلدرچین ها را بعد از چهار ساعت با استفاده از رب گوجه و پیاز خرد شده تفت دهید و سپس آن را به صورت کامل سرخ نمایید. اجازه دهید گوشت بلدرچین به صورت کامل سرخ و پخته شود. حالا نوبت قارچ، هویج و سیب زمینی سرخ کرده است که آنها را به بلدرچین پخته شده و یا سرخ شده اضافه کنید. اکنون خوراک بلدرچین شما آماده است و می‌توانید آن را میل نمایید.

خوراک بلدرچین
خوراک بلدرچین

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین

بلدرچین شکم پر طرز تهیه بلدرچین

بلدرچین شکم پر یکی از روش‌های طرز پخت بلدرچین استفاده از مواد و سبزیجات تازه است. در این مواقع معمولاً مواد و سبزیجات تازه را در درون شکم بلدرچین جای می دهند تا گوشت بلدرچین طعمی بی نظیر به خود بگیرد. معمولاً به این نوع بلدرچین ها بلدرچین شکم پر گفته میشود. برای درست کردن بلدرچین شکم پر کافی است مقداری پیاز و سبزیجات معطر مانند کرفس و جعفری را خورد کرده و در داخل شکم بلدرچین بریزید. سپس روی بلدرچین را با کره و ادویه جات بپزید. توجه داشته باشید بلدرچین موردنظر را بیش از اندازه نپزید زیرا بعد از مدتی نه تنها خاصیت خود را از دست می دهد، بلکه در هنگام سرو گوشت آن لایه لایه می شود.

بلدرچین کبابی

یکی دیگر از روشهای طرز تهیه بلدرچین کبابی شدن آن است. برای تهیه بلدرچین کبابی کافی است بلدرچین های خریداری شده را به صورت قطعه و کوچک خورد کنید. بعد از خود کردن بلدرچین ها را درون ظرفی بریزید و با استفاده از زعفران، پیاز خرد شده روغن زیتون اندکی از آن را طعم دار نمایید. به خوبی اجازه دهید مواد با گوشت بلدرچین عجین شود. برای این کار می توانید سر ظرفی که درون آن بلدرچین ها را ریخته اید را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت 7 تا 8 ساعت در درون یخچال قرار دهید. بعد از گذراندن هفت و هشت ساعت می توانید بلدرچین ها را به صورت کبابی روی منقل بگذارید.

توجه داشته باشید در هنگام سیخ زدن بلدرچین ها از دو سیخ استفاده کنید تا تمامی نقاط بلدرچین به خوبی پخته شود. حال می توانید در هنگام روی منقل بردن سیخ ها به بلدرچین خود نمک و فلفل اضافه کنید. بلدرچین ها را روی منقل قرار دهید بعد از اندکی پختن با استفاده از زعفران با کره و قلمو روی بلدرچین ها را طعم‌دار کنید. توجه داشته باشید که بیش از اندازه از کره و زعفران استفاده نکنید زیرا طعم دلنشین آن به کلی از بین خواهد رفت.

بلدرچین کبابی
بلدرچین کبابی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بلدرچین رستورانی

خورشت بلدرچین

از دیگر غذاهایی که می توان به آن با استفاده از طرز تهیه بلدرچین  اشاره کرد، خورشت بلدرچین است. خورشت جز غذاهای جدانشدنی ما ایرانی ها در سبد خانوار است. اکثر خانواده‌های ایرانی به خورشت های بسیار زیاد و اصیل ایرانی علاقه مند هستند و سعی دارند حداقل روزانه در یک وعده غذایی آن را میل کنند. ما در ادامه این مطلب سعی داریم شما را با طرز پخت بلدرچین به شیوه ای نوین آشنا کنیم. به شما خواهیم گفت که چگونه خورشت بلدرچین را درست کنید و از شر خورشت های تکراری خلاص شوید. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خورشت بلدرچین

  1.  بلدرچین : 4 عدد
  2. کره : 60 گرم
  3. بلدرچین : 4 عدد
  4. پیاز رنده‌ کرده : 2 عدد کوچک
  5. سیر له ‌کرده : 2 حبه
  6. گشنیز، جعفری و برگ سیر خرد کرده : 2 پیمانه
  7. برگه‌ زردآلوی خرد کرده : 40 گرم
  8. آلوبخارا : 100 گرم
  9. رب انار : 3 قاشق غذاخوری
  10. آب : حدود به میزان دلخواه
  11. نمک و فلفل : به میزان دلخواه
  12. گردوی خرد کرده برای تزیین : به میزان دلخواه
  13.  گشنیز خرد کرده برای تزیین : به میزان دلخواه

طرز پخت بلدرچین، خورشت

ابتدا بلدرچین های تهیه شده را پاک کنید و سپس آنها را با کره ای که تهیه کردید داخل ماهیتابه بریزید و روی اجاق قرار دهید آنقدر به بلدرچین ها فرصت دهید تا به رنگ طلایی شوند. بعد از سرخ شدن میتوان بلدرچین ها را از تابه جدا کنید و پیاز ها را برای سرخ کردن در تابه بریزید. بعد از سرخ کردن پیاز حال نوبت سیر، سبزی، آلو بخارا و زردآلو است که آن را به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید. بعد از تفت دادن همه آنها همه را در داخل تابه بریزید و آب را به آن اضافه نمایید. حرارت اجاق را کم کنید تا خورشت به خوبی بپزد و جا بیفتد. در اواخر نیز رب انار، نمک و فلفل را به خورشت اضافه میکنید.  خورشت شما آماده است می توانید آن را سرو و میل نمایید. شما میتوانید برای آشنایی با سایر خورشت ها به مطلب خورشت بلدرچین مراجعه نمایید.

میزان زمان پخت بلدرچین

معمولاً میزان زمان پخت گوشت بلدرچین بیشتر از گوشت های دیگر مانند گوشت مرغ و گوشت گوساله است. بسیاری از افراد زمان پختن گوشت بلدرچین با مشکل روبرو می شوند. برای رهایی از این مشکل به شما راه حل نیم پز کردن را پیشنهاد می کنیم. فرقی نمی‌کند که بلدرچین را به چه روشی طبخ کنید کافی است قبل از استفاده از آن گوشت بلدرچین را به مدت نیم ساعت درون فر قرار دهید و سپس آن را به صورت پخته کبابی و یا خوراک استفاده نمایید. در این مواقع خواص گوشت بلدرچین را به خوبی حفظ کرده اید و غذایی بی نظیر را تجربه خواهید کرد. برای اینکه گوشت بلدرچین در داخل فر بی مزه نشود، توصیه می‌کنیم از مقداری ادویه مانند نمک و فلفل و یا حتی زعفران استفاده کنید.

روغن مناسب برای پخت گوشت بلدرچین

روغن مناسب برای پخت گوشت بلدرچین روغن سرخ کردنی با حرارت بالا است. به دلیل دیر پز بودن گوشت بلدرچین باید از روغنی استفاده شود که تحمل بالایی دارد و مدت بیشتری را در درجه حرارت بالا دوام می آورد. اگر قصد کبابی کردن گوشت بلدرچین را دارید می‌توانید برای طعم دار کردن آن از کره حیوانی و روغن زیتون برای چرب کردن سطح بیرونی استفاده نمایید تا طعم لذیذ تری را به خود بگیرد.

شما برای ما از طرز تهیه بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با طرز پخت بلدرچین آشنا کردیم. چنانچه شما طرز تهیه بلدرچین متفاوتی را تجربه می کنید، آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات ذهنی خود را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

طرز پخت بلدرچین به چند روش انجا می شود؟

به سه روش، پختن، خوراک و کبابی

روغن مناسب برای پخت بلدرچین باید چه ویژگی داشته باشد؟

باید دارای درجه حرارت بالایی باشد.

میزان زمان پخت بلدرچین چقدر است؟

معمولاً میزان زمان پخت گوشت بلدرچین بیشتر از گوشت های دیگر مانند گوشت مرغ و گوشت گوساله است. بسیاری از افراد زمان پختن گوشت بلدرچین با مشکل روبرو می شوند. برای رهایی از این مشکل به شما راه حل نیم پز کردن را پیشنهاد می کنیم. فرقی نمی‌کند که بلدرچین را به چه روشی طبخ کنید کافی است قبل از استفاده از آن گوشت بلدرچین را به مدت نیم ساعت درون فر قرار دهید و سپس آن را به صورت پخته کبابی و یا خوراک استفاده نمایید. در این مواقع خواص گوشت بلدرچین را به خوبی حفظ کرده اید و غذایی بی نظیر را تجربه خواهید کرد. برای اینکه گوشت بلدرچین در داخل فر بی مزه نشود، توصیه می‌کنیم از مقداری ادویه مانند نمک و فلفل و یا حتی زعفران استفاده کنید.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱۸ دیدگاه
  • نوید 26 آذر 1400 / 5:46 ب.ظ

    روش های خیلی خوبی رو برای تهیه گوشت بلدرچین گفتید ممنونم بابت این مطلب عالییییییی

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 3:08 ب.ظ

      خداروشکر که مطلب رو دوست داشتید

  • روشنعلی 26 آذر 1400 / 6:08 ب.ظ

    از طرز پخت بلدرچین برای کودکان هم میگفتید
    این مطلب واقعا کامل بود و فقط همین نکته رو کم داره

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 3:03 ب.ظ

      حتما در مطلبی جداگانه به طرز پخت بلدرچین برای کودکان خواهیم پرداخت

    • مهری 4 دی 1400 / 5:57 ب.ظ

      طرز تهیه بلدرچین رو خیلی خوب آموزش دادید.عالی بود

      • طاعتی 5 دی 1400 / 3:17 ب.ظ

        خوشحالیم که راضی بودید

  • Kamran 29 آذر 1400 / 2:54 ب.ظ

    غذاهای بی نظیری را در این مطلب معرفی کردید

    • طاعتی 29 آذر 1400 / 3:50 ب.ظ

      متشکرم از کامنت بی نظیرتون

    • امید 4 دی 1400 / 5:54 ب.ظ

      طرز تهیه بلدرچین ساده رو خیلی خوب توضیح دادید.مورد استفاده ی من قرار گرفت.تشکر

      • طاعتی 5 دی 1400 / 3:22 ب.ظ

        خوشحالیم مورد پسند شما بوده

  • شیروان 1 دی 1400 / 10:04 ب.ظ

    ای کاش درباره پاک کردن بلدرچین هم میگفتید

    • طاعتی 3 دی 1400 / 3:54 ب.ظ

      حتما درباره پاک کردن گوشت بلدرچین میگیم

  • سحر 4 دی 1400 / 6:00 ب.ظ

    سلام .من میخاستم خورشت بلدرچین رو درست کنم.چقد برای تهیه بلدرچین زمان لازم داره؟

    • طاعتی 5 دی 1400 / 3:22 ب.ظ

      مطلب طرز پخت بلدرچین رو دوباره بخونید در این مطلب گفتیم چقد برای تهیه بلدرچین زمان لازم است

  • امیررضا 4 دی 1400 / 6:19 ب.ظ

    Chqrrr Kalb
    MN fk nmkirdm in gaosht enqd khoshmzeh bashe

  • نغمه 4 دی 1400 / 6:43 ب.ظ

    من به پیشنهاد این متن درست کردم وااااقن خوشمزه بود

    • طاعتی 5 دی 1400 / 3:04 ب.ظ

      خوشحالیم که دوست داشتین

  • Asma 4 دی 1400 / 6:45 ب.ظ

    بلدرچین واقعا غذای خوشمزه مخصوصا وقتی مزه دارش کنی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *