شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین + [ مهمترین عوامل پرورش ]

شرایط نگهداری از بلدرچین

کسانی که کسب و کار پرورش بلدرچین را آغاز کرده‌اند و یا از طریق آن به درآمد زایی رسیده اند به خوبی می‌ دانند که برای رسیدن به درامدزایی های کلان باید شرایط ایده آل نگهداری از این پرنده را فراهم کنند. هر چقدر شرایط نگهداری بلدرچین طبق استانداردها باشد، سودآوری این نوع کسب و کار بالاتر خواهد بود. از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با شرایط استاندارد برای نگهداری بلدرچین آشنا کنیم.

اگر قصد دارید این کسب و کار را شروع کنید و یا اطلاعات کافی درباره شرایط نگهداری بلدرچین ندارید در این مطلب با پراور صنعت همراه باشید. ما در این مطلب مهمترین نکات شرایط نگهداری بلدرچین مانند نور، نوع پرورش، تغذیه، آب، بیماری و نوع محیط زندگی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. توصیه می کنیم برای اینکه بتوانید شرایط نگهداری از بلدرچین بیشتر آشنا شوید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

نوع پرورش

نوع پرورش، اولین و مهمترین عاملی که می تواند برای نگهداری از بلدرچین مهم باشد. بسیاری از کسب و کارها برای اینکه بتوانند هزینه های کمتری را برای پرورش این پرنده پرداخت نمایند، از زمین با پوشش خاک اره استفاده می کنند. اما به این نکته توجه نمی کنند که پرورش بلدرچین در زمین می تواند معایب بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد.

برای اینکه بتوانید شرایط نگهداری از بلدرچین را به خوبی فراهم کنید قفس بلدرچین برای شما بهترین گزینه به شمار می رود. با استفاده از قفس بلدرچین به راحتی هرچه تمام تر می توانید پرورش این پرنده را مدیریت کنید. میزان تلفات پایین و سودآوری بالا مهمترین ویژگی استفاده از قفس بلدرچین در پرورش این پرنده به شمار می رود.

نگهداری از بلدرچین
نگهداری از بلدرچین

بیشتر بخوانید: تجهیزات مورد نیاز برای پرورش بلدرچین

شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین، نور

یکی از شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین که باید آن را مورد توجه قرار داد نور است. نور می تواند نقش بسزایی را در پرورش بلدرچین ایفا نماید. اهمیت نور برای کسانی که روی به پرورش جوجه بلدرچین آورده، بسیار بالاست. جوجه بلدرچین ها معمولاً در ده روز اول نیاز به نور زیادی دارند تا بتوانند آب و غذای خود را تشخیص دهند.

تشخیص آب و غذا در صورتی برای آنها امکان پذیر است که بتوانند در فضای موجود نور کافی را در اختیار داشته باشند. توجه داشته باشید طبق استانداردهای موجود شما باید ۱۶ ساعت در روز به بلدرچین ها نور مورد نیاز آنها را برسانید. نور مورد نظر می‌تواند شامل نور خورشید و یا نورهای مصنوعی دیگر باشد.

تغذیه

یکی از شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین، تغذیه است. هرچقدر تغذیه در پرورش بلدرچین بهتر باشد، شما می توانید سودآوری بالاتری داشته باشید. تغذیه در تمامی مراحل پرورش بلدرچین نقش بسزایی را ایفا می کند. برخی از افراد فعال در پرورش بلدرچین برای اینکه بتوانند سوددهی خود را بالا ببرند، از تغذیه نامرغوب یا ارزان استفاده می‌کنند. استفاده از تغذیه نامرغوب می تواند پرندگان شما را به بیماری مبتلا کند یا باعث چسبندگی روده آنها و در نهایت تلف شدن آنها شود.

همانطور که گفته شد یکی از شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین تغذیه است و یا به نوعی باید گفت مهمترین آن به شمار می‌رود توصیه می‌کنیم این مقوله را بسیار جدی بگیرید.

شرایط استاندارد نگهداری از بلدرچین
شرایط استاندارد نگهداری از بلدرچین

بیشتر بخوانید: راه های کسب درآمد از طریق پرورش بلدرچین

آب

یکی از شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین آب است. در کنار تغذیه آب نیز باید برای جوجه بلدرچین ها در دسترس باشد. میزان آب مصرفی در پرورش بلدرچین با مصرف خوراک به درجه حرارت رابطه مستقیمی دارد، هرچقدر جوجه ها و بلدرچین ها فعالیت بیشتری داشته باشند و یا درجه حرارت بالایی را تحمل کنند به آب بیشتری احتیاج پیدا می کنند.

به طور میانگین برای هر 100 جوجه در روز باید چیزی حدود ۳ لیتر آب تهیه کنید. افراد زیادی مقوله فراهم سازی آب را دست کم می گیرند. این در حالی است که آب جزء شرایط استاندارد نگهداری از بلدرچین ها به شمار می رود.

بیماری‌ها در بلدرچین

عامل بعدی که آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد بیماری در بلدرچین ها است. باید شرایطی را فراهم کنید تا بتوانید بیماری های بلدرچین را پیشگیری و یا درمان نمایید. باید بیماری های رایج در بلدرچین را به خوبی بشناسید و در بهترین زمان ممکن آن را پیشگیری نمایید. در صورتی که نتوانستید از بیماری موجود پیشگیری کنید راه درمان را در پیش بگیرید. هر بیماری با توجه به نوع خود در زمانی خاص نیاز به واکسن و درمان دارد، برای اطلاعات درباره این زمینه می توانید به مطلب ” بیماری بلدرچین ” مراجعه کنید.

شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین
شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین

بیشتر بخوانید: رازهای جوجه کشی بلدرچین + اصول آن

شما برای ما از شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پراور صنعت شما را با شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین آشنا کردیم. چنانچه شما نیز شرایطی را مد نظر دارید که بتوان آن را به گزینه‌های مورد نظر اضافه کرد، آن را با ما در میان بگذارید. چنانچه سوالی در این زمینه داشتید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. پشتیبانان سایت پراور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند. امیدواریم از این مطلب پراور صنعت بهترین بهره را برده باشید.

سوالات متداول

اولین و مهمترین عاملی که می تواند برای نگهداری از بلدرچین موثر باشد چیست؟

نوع پرورش، اولین و مهمترین عاملی که می تواند برای نگهداری از بلدرچین مهم باشد.

بهترین گزینه برای نگهداری بلدرچین چیست؟

قفس به دلیل مدیریت راحت بهترین گزینه برای نگهداری بلدرچین است.

کدام عامل در تمامی مراحل به طور مستقیم بر نگهداری و رشد بلدرچین اثرگذار است؟

تغذیه

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *