سود پرورش کبک + [ تکنیک برای افزایش سود پرورش کبک ]

سود پرورش کبک

برای آغاز یک کسب و کار ایده های مختلفی در ذهن شما وجود خواهد داشت. پرورش طیور یکی از چند ایده ای است که شما می توانید برای آغاز و راه اندازی یک کسب و کار آن را انتخاب کنید. در بین پرندگان شاید برخی گمان کنند تنها پرورش مرغ است که در کشورمان سود اور است، اما این چنین نیست و این موضوع صحت ندارد. پرورش کبک یکی از کسب و کار هایی است که شما می توانید با سرمایه نه چندان زیاد آن را راه اندازی کنید سود پرورش کبک (Profits of breeding Quebec) نیز خوب است می تواند آغاز این کار بازدهی خوبی برایتان داشته باشد. اما قبل از اینکه این کار را آغاز کنید بد نیست اطلاعاتی راجب نحوه آغاز کار، سود حاصل از آن و دیگر اطلاعات لازم را به دست آورید. در این مطلب از وبسایت پرآور صنعت قصد داریم در خصوص سود پرورش کبک با شما صحبت کنیم. برای مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

چرا پرورش کبک را انتخاب کنیم؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که در بین کسب و کار های موجود، چرا پرورش کبک را انتخاب کنیم؟ یا به عبارتی سود پرورش کبک چگونه به دست می آید؟ لازم است چند نکته را برایتان معرفی کنیم تا بدانید چرا باید در بین کسب و کار های موجود، پرورش کبک را انتخاب کنید. یا به عبارتی، مزایای پرورش کبک چیست؟ یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود پرورش کبک را انتخاب کنید، فروش بالای گوشت آن است. شاید با خود بگویید که در بین مواد غذایی موجود در بازار، چرا باید گوشت کبک از بازار خوبی برخوردار باشد؟ لازم است بدانید در بین تمامی پرندگان موجود در زمین، کبک ها به خاطر فعالیت بالایی که در طول شبانه روز دارند، کمترین میزان چربی را در گوشت خود دارند جنب و جوش بالای کبک ها در طول شبانه روز سبب آن میشود که میزان چربی خیلی کمی در گوشت آن ها جا گیرد و این مسئله مردم را ترغیب می کند تا یک گوشت سال با درصد چربی پایین را خریداری کنند. این مسئله با سود پرورش کبک رابطه مستقیم دارد زیرا هر چه فروش بیشتر باشد، سود نیز بیشتر است.

شما برای آغاز پرورش کبک به هزینه بسیار زیادی نیاز نخواهید داشت چرا که این کا را می توان با سرمایه ای نه چندان زیاد آغاز کرد و به نتیجه برسند. اگر بخواهیم با این شرایط فعلی یک عددی را برای بودجه در نظر بگیریم، باید بگوییم که 10 میلیون تومان برای شروع پرورش کافی است.س شما می توانید با این سرمایه به راحتی کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

یکی دیگر از دلایلی که سود پرورش کبک را تضمین می کند، خواصی است که گوشت و تخم این پرنده دارد. گوشت کبک برای بیماران قلبی و عروقی بهترین مواد غذایی به شمار می رود و می تواند به تنظیم سلامتی آنها کمک کند. تخم این پرنده نیز می تواند انواع پروتئین ها و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند. به تمام این موارد بد نیست لذت خوردن گوشت کبک را اضافه کنید. شاید یکی از دلایلی که باعث بالا رفتن سود پرورش کبک شده باشد، همین گوشت لذیذی است که ای پرنده دارد. گوشت کبک یکی از خوش طعم ترین مواد غذایی است. خوردن این گوشت حس فوق العاده خوبی به انسان خواهد داد. خوردن ان باعث شده روز به روز به طرفداران گوشت کبک اضافه شود و این یک فرصت مناسب برای کسانی است که قصد آغاز پرورش کبک را دارند تا به سود دهی عالی برسند.

سود پرورش کبک
سود پرورش کبک

حتما بخوانید: غذای کبک در قفس

چند تکنیک برای افزایش سود پرورش کبک

حال که به خوبی دانستید که پرورش کبک چه انتخاب به صرفه و سود دهی برایتان خواهد بود، باید راهکارهای به دست آوردن سود از پرورش کبک را بشناسید. در این قسمت قصد داریم چند ترفند به شما معرفی کنیم که با استفاده از ان ها می توانید به سود دهی بالاتری دست پیدا کنید. به ادامه مطلب توجه کنید.

شما باید هزینه های خود را در نظر بگیرد. هر چه هزینه هایتان بالا تر برود، سودی که برایتان باقی خواهد ماند کمتر است. برای مثال شما می توانید از یک ترفند ساده برای کسب سود بیشتر استفاده کنید. گاهی برای تامین غذای مصرفی کبک ها، بد نیست از مواد غذایی که در خانه وجود دارد استفاده کنید. باقی مانده غذای انسان میتواند کبک را سیر کند اما باید غذایی را به ان ها دهید که برایشان مشکلی به وجود نیاید. برای مثال بهتر است اگر قصد دادن نان به کبک ها را دارید، باید آن را ریز کنید.

هزینه هایی که برای تغذیه کبک ها می شود را نمی توانید حذف کنید چرا که بدون وجود غذای آنها از بین خواهند رفت. بهتر است برای کسب سود بیشتر، به دنبال صرفه جویی و جلوگیری از ضرر ها باشید. برای مثل شما باید توجه کنید تا ظرف غذای کبک ها غیر استاندارد نباشد و در ارتفاع مناسب قرار گرفته باشد. اگر ظرف اب و دان کبک ها به درستی تنظیم شده باشد، باعث جلوگیری از هدر رفتن جیره غذایی آنها می شود و این موضوع می تواند با کاهش هزینه ها سبب افزایش سود بیشتر شود.

چند تکنیک برای افزایش سود پرورش کبک
چند تکنیک برای افزایش سود پرورش کبک

بیشتر بخوانید: میزان تخمگذاری کبک

پرورش کبک چقدر سود دارد؟

 برای اینکه بتوانید سود پرورش کبک را محاسبه کنید باید به دو گزینه سرمایه ثابت و هزینه ها توجه ویژه ای داشته باشید. میتوانید جمع کل هزینه ها را از مقدار درآمد کسر کنید تا سود خالص حاصل از پرورش کبک را به دست بیاورید. توجه داشته باشید میزان سرمایه و هزینه ها در طول دوره ممکن است با نوسانات بازار تغییر کند و اعداد متفاوتی را در طول دوره به دست آورید.

 چه عواملی می تواند در سود پرورش کبک تاثیر گذار باشد؟

  1. قیمت کبک
  2. هزینه خرید تجهیزات، گرمایشی، سرمایشی و قفس و سایر تجهیزات
  3.  آب و دان مصرفی
  4. ساخت و یا فراهم کردن آن
  5. دستمزد کارگران
  6. هزینه افزودنی ها، دارو و واکسیناسیون
  7.  هزینه رفت و آمد
  8.  میزان تلفات در یک دوره مشخص

چگونه می توان در پرورش کبک هزینه‌ها را کاهش و سود را افزایش داد؟

همانطور که گفتیم دارای دو هزینه ثابت و متغیر است. این هزینه‌ها می‌تواند به طور مستقیم بر سود پرورش کبک تاثیر گذار باشد. هزینه های ثابت را به هیچ عنوان نمی توان کم کرد و از مبلغی که برای آن در نظر گرفته شده کاست. اما شما می‌توانید با استفاده از روش های صحیح پرورش گزینه مناسبی را برای کاهش پرورش کبک انتخاب کنید. به طور کلی شما می توانید کبک را به دو روش بستر و استفاده از قفس ها پرورش دهید. زمانی که بتوانید قفس را برای پرورش انتخاب کنید بسیاری از هزینه های اضافی را در درآمد های متغیر حذف خواهید کرد. به طور مثال شما برای جمع آوری تخم ها، دان و مدیریت آنها نیاز به چندین کارگر نداشته و با استفاده از تعدادی محدودی کارگر می توانید به مدیریت آنها بپردازید. قفس به طور چشمگیری هزینه های شما را کاهش و سود شما را در پرورش که افزایش میدهد

غذای کبک چه تاثیری بر سود پرورش آن دارد؟

یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در سود پرورش کبک غذای آن است. اگر دوست دارید سود بسیار زیادی از پرورش کبک نصیب شما شود. توصیه می‌کنیم غذای مناسبی را برای آن انتخاب کنید. بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند افزایش سود پرورش کبک را در اختیار داشته باشند از غذاهای ارزان تر و با کیفیت تر استفاده می کنند. این کار آنها می توانند باعث عوارض بسیار زیادی مانند خفگی، چسبندگی روده و ایجاد اختلال در گوارش می شود. وجود چنین بیماریهایی در کبک نه تنها   باعث افزایش سود در پرورش کبک نمیشود بلکه تلفات بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت. تغذیه نامرغوب کسب و کار شما را با ضرر های فراوانی همراه خواهد کرد.

غذای کبک در قفس
غذای کبک در قفس

بازاریابی مهمترین نکته در سود پرورش کبک

مهمترین نکته در سود پرورش کبک نوع بازاریابی شما است. قضولات، گوشت  کبک، تخم کبک  سه  محصولی است  که میتوانید روی آنها مانور دهید. بسیاری از پرورش دهندگان از فضولات کبک نیز برای سوددهی بیشتر استفاده می کنند. برای اینکه بتوانید فروش بیشتری را تجربه کنید ابتدا بازار هدف خود را تحلیل کنید و سپس با توجه به نوع نیاز مخاطب فروش محصولات خود را آغاز کنید. به طور مثال در منطقه ای از شهر گوشت کبک بیشتر از تخم آن طرفدار دارد با مانور روی این منطقه می توانید فروش گوشت بیشتری در آن منطقه از شهر داشته باشد. در این مواقع باید گوشت مرغ را در الویت قرار دهید نه تخم آن را. تا زمانی که مخاطب خود را نشناسید و با توجه به نوع نیاز آن تبلیغات و بازاریابی را انجام ندهید قطعاً پرورش کبک شما به سوددهی مورد نظر نخواهد رسید. این موضوع را جدی بگیرید و از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید.

جلوگیری از بیماری ها باعث افزایش سود میشود

از دیگر عواملی که می تواند باعث افزایش سود دهی در پرورش کبک شود جلوگیری از بیماری ها و شیوع آن است. کبک جز پرندگانی است که در مقابل بیماریها مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. اما این موضوع نباید باعث شود که شما از جلوگیری و شیوع بیماری در آنها  دست بکشید.  با استفاده از فضا و قفس به راحتی هر چه تمام تر می توانید بیمار را از سایر کبک ها جدا کنید و به مداوای آنها بپردازید. تلفات در پرورش کبک می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. یکی از این مشکلات دست نیافتند به سود مناسب است. در برخی از مواقع بیماری ها میتوانند پرورش شما را با شکست همراه کند.

رابطه مستقیم نژاد کبک با سود پرورش کبک

نژاد کبک از دیگر عواملی است که می تواند در سود پرورش تاثیرگذار باشد. میزان مقاومت، میزان وزن ارائه شده، میزان تخمگذاری به نژاد کبک بستگی دارد.  باید نوع پرورش کبک خود را انتخاب کنید و سپس با توجه به آن نژاد کبک را برگزینید. شما می توانید به دو روش پرورش کبک گوشتی و پرورش کبک تخمگذار این کار را آغاز نمایید. با توجه به گوشتی و یا تخم گذار بودن می توانید میزان سود خود را محاسبه کنید.

کبک
کبک

بیشتر بخوانید: سود پرورش مرغ تخمگذار، گوشتی، شاخدار و مرندی چقدر است؟

استرس را در پرورش کبک جدی بگیرید

استرس از جمله عواملی است که می تواند تلفات بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد. هر چقدر استرس در کبک بیشتر باشد سود دهی در آن کمتر خواهد بود. رفت و امد، حیوانات موذی و بوی نامطبوع، وجود هر یک از عوامل گفته شده می تواند باعث استرس در پرورش کبک شود. استرس در پرورش کبک  می‌تواند میزان تخمگذاری و گوشت آن تاثیر منفی داشته باشد.  وجود قفس در این مواقع نیز می‌تواند به کمک شما بیاید. با استفاده از قفس کبک میتوانید آرامش بیشتری را به کبک بدهید. قفس مدیریت راحت تر و استرس کمتری به کبک ها در هنگام رشد خواهد شد.

شما برای ما از سود پرورش کبک بنویسید

در این مطلب از وبسایت پراور صنعت سعی کردیم علاوه بر معرفی یک کسب و کار عالی، راه های کسب سود بیشتر را به شما معرفی کنیم. سود پرورش کبک رابطه مستقیمی با هزینه ها در هدف مطالعه دقیق این مطلب می تواند کمک کند تا سود بیشتری از کسب و کار خود به دست آورید.

اگر تاکنون تجربه پرورش کبک را داشته اید و از سود حاصل آن مطلع هستید، بد نیست تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذاری. شما می توانید در انتهای این مطلب و در بخش نظرات، تمامی دیدگاه ها و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا پشتیبانان ما در کمترین زمان نسبت به پاسخ سوالات ن اقدام کنند.

سوالات متداول

چرا پرورش کبک را انتخاب کنیم؟

شما برای آغاز پرورش کبک به هزینه بسیار زیادی نیاز نخواهید داشت چرا که این کار را می توان با سرمایه ای نه چندان زیاد آغاز کرد و به نتیجه برسند

سرمایه اولیه برای شروع پرورش کبک چقدر است؟

10 میلیون تومان برای شروع پرورش کافی است

چه تکنیک هایی برای افزایش سود پرورش کبک وجود دارد؟

تغذیه، دارو و راه های فراوان بسیار زیادی برای افزایش سود پرورش کبک وجود دارد که پراور صنعت در این مطلب به آن به طور کامل پرداخته است

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *