سود پرورش بوقلمون + [ محاسبه، هزینه و راه های افزایش سود پرورش بوقلمون ]

سود پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون که جزء کسب و کارهای پرسود به شمار می رود از زمان گذشته تا به امروز به دلیل لذیذ بودن و خواص بی نظیر گوشت آن مورد توجه افراد مختلفی قرار گرفته است. گوشت بوقلمون با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ روز به روز مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار می گیرد. کسانی که این کسب و کار را آغاز می کنند با توجه به شرایط اقتصادی می‌توانند به سوددهی بالاتر برسند.  اما به این نکته نیز باید توجه کرد که سود پرورش بوقلمون به عوامل بسیار زیادی بستگی خواهد داشت. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم شما را با صفر تا صد سود پرورش بوقلمون آشنا کنیم تا با دید بازتری دست به پرورش این پرنده بزنید. چنانچه جز علاقمندان به پرورش بوقلمون هستید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب ما را یاری نمایید. مطالعه این مطلب به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

دلایل پرورش بوقلمون

یکی از مهمترین مواردی که می تواند سود پرورش بوقلمون را تحت تاثیر قرار دهد، دلایل پرورش است. شما باید در ابتدای کار با توجه به گوشتی و یا تخم گذار بودن این پرنده آن را برای پرورش انتخاب کنید. پرورش بوقلمون گوشتی و پرورش بوقلمون تخمگذار با توجه به شرایطی که دارند سودآوری مختلفی را نصیب پرورش دهنده خواهند کرد. اغلب پرورش دهندگان بوقلمون از تخم نطفه دار برای پرورش استفاده می کنند. استفاده از تخم نطفه دار سود پرورش بوقلمون را به طور چشمگیری بالا خواهد برد. هر بوقلمون در دوره های مختلف ۳۰ عدد تخم از خود به جا خواهد گذاشت که شما می توانید با استفاده از آنها جوجه کشی را آغاز نمایید. کسانی که دوست ندارند با استفاده از دستگاه های جوجه کشی و تخم نطفه دار پرورش بوقلمون را انجام دهند می توانند خرید جوجه را در دستور کار قرار دهند. خرید جوجه بوقلمون به نسبت تخم های نطفه دار سود کمتر اما بازه زمانی کمتری را نیز برای رسیدن به سود طی خواهد کرد.

توصیه ما به شما این است که با توجه به میزان سرمایه گذاری و محل پرورش یکی از روشهای پرورش بوقلمون را آغاز کنید. هدف خود از پرورش بوقلمون را مشخص کنید و با استفاده از هدف مورد نظر یکی از دلایل پرورش را انتخاب نمایید. اگر دوست دارید با فروش گوشت بوقلمون به سوددهی برسید پرورش بوقلمون گوشتی و اگر دوست دارید با فروش تخم بوقلمون به کسب درآمد فکر کنید پرورش بوقلمون تخمگذار را در دستور کار قرار دهید.

سود پرورش بوقلمون
سود پرورش بوقلمون

محاسبه سود پرورش بوقلمون

همانطور که گفتیم با توجه به نزدیک بودن قیمت گوشت مرغ و بوقلمون بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از گوشت بوقلمون به جای گوشت مرغ استفاده کنند. گوشت بوقلمون بسیار خوشمزه و دارای کلسترول پایین تر نسبت به گوشت مرغ است. کسانی که پرورش بوقلمون را انجام می دهند به خوبی می دانند که سود پرورش بوقلمون در بسیاری از مواقع بالاتر از سود پرورش سایر پرنده ها خواهد بود.

توجه داشته باشید سرعت رشد بوقلمون نسبت به میزان دان مصرفی بسیار ایده آل تر از سایر گزینه ها است. بازدهی رشد بوقلمون یک به سه خواهد بود. به ازای هر دو کیلوگرم دانی که به بوقلمون اختصاص می‌دهید می‌توانید یک کیلوگرم به وزن آن اضافه کنید.

شما در عرض چهار ماه می توانید به وزن دوازده کیلوگرم در بوقلمون برسید. برای رسیدن به این وزن شما به حدود ۴۰ کیلوگرم دان نیاز دارید. برای کاهش هزینه های پرورش بوقلمون می توانید تغذیه آن را کنترل نمایید. برای محاسبه دقیق سود پرورش بوقلمون می‌توانید قیمت هر بوقلمون، قیمت هر کیلو دان و میزان مصرف دان در ۵ ماه را با یکدیگر تفریح کنید تا بتوانید به طور دقیق سود حاصل از آن را به دست آورید. می توانید در دوره های مختلف تا ۲۰ درصد تورم را نیز در نظر بگیرید. با استفاده از این روش سود پرورش بوقلمون را به راحتی هرچه تمام تر می توانید محاسبه نمایید.

هزینه پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون هزینه های مختلفی را برای شما در پی خواهد داشت. از جمله این هزینه ها می توان به خرید تجهیزات، خرید جوجه بوقلمون، هزینه اجاره سالن، هزینه خوراک، هزینه آب، برق، گاز و سوخت، هزینه حمل و نقل و هزینه های متغیر اشاره کرد. شما با توجه به حجم کاری که انجام می دهید می توانید هزینه های مختلفی را در بر داشته باشید.

سود پرورش بوقلمون
سود پرورش بوقلمون

تجهیزات لازم برای شروع پرورش بوقلمون

شما برای شروع پرورش بوقلمون به سالن پرورش، انواع دستگاه جوجه کشی، انبار ذخیره غلات، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات، تهویه، دان، واکسن، تجهیزات تولید جیره و تجهیزات دانخوری و آبخوری نیاز دارید. هر کدام از این تجهیزات میتواند هزینه های مختلفی را در پرورش بوقلمون برای شما در بر داشته باشد.

کدام نژاد بوقلمون سود بیشتری دارد؟

شما می‌توانید بوقلمون را با نژادهای مختلفی پرورش دهید و سوددهی متفاوتی را نصیب خود کنید. اما بوقلمون برنز و سفید جزء بهترین و به صرفه ترین نژادهای بوقلمون هستند که با توجه به سرعت رشد بالا و وزن گیری بیشتر سود دهی بالاتری را نصیب شما خواهند کرد. سود پرورش بوقلمون در این دو نژاد بیشتر از سایر گزینه ها خواهد بود. چنانچه شما از نژاد دیگری برای پرورش بوقلمون استفاده می کنید که سود دهی بالایی دارد می توانید  از طریق قسمت نظرات نام گزینه و نظرات خود را با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارد.

راه های افزایش سود پرورش بوقلمون

راه های زیادی برای افزایش سود پرورش بوقلمون وجود دارد. یکی از مهمترین راه های کسب اطلاعات درست و دقیق استفاده از تجربیات متخصصین در این زمینه است. هر چقدر شما اطلاعات و تجربه بیشتری در این زمینه داشته باشید سودآوری بیشتری در زمینه پرورش بوقلمون نصیب شما خواهد شد.

از دیگر روشهای افزایش سود پرورش بوقلمون ایجاد فضای استاندارد و ایمن برای این پرنده است. هر چقدر شما فضای استاندارد را به شرایطی که بوقلمون دوست دارد، نزدیک تر کنید رشد مطلوب تری را مشاهده خواهید کرد. در هنگام پرورش بوقلمون به دمای محیط، میزان رطوبت، میزان دان و آب و تجهیزات توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در جیره غذایی بوقلمون از مواد معدنی، پروتئین و ویتامین حتما استفاده کنید. غذای بوقلمون به تنهایی نمی تواند برای این پرنده مفید و مثمر ثمر باشد. برای داشتن محصولات با کیفیت حتماً باید از مواد معدنی در جیره غذایی بوقلمون استفاده شود.

راه های افزایش سود پرورش بوقلمون
راه های افزایش سود پرورش بوقلمون

حتما بخوانید: غذا با گوشت بوقلمون

شما برای ما از سود پرورش بوقلمون بنویسید

افراد بسیار زیادی سود کم در پرورش بوقلمون و سود زیاد در پرورش این پرنده را تجربه کرده اند. هر کدام از عوامل گفته شده ممکن است از طریق کارهایی به دست آمده باشد. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که پرورش بوقلمون برای شما با سود های فراوان همراه بوده است می توانید تجربیات خود در این زمینه را از طریق قسمت نظرات با مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارید. همچنین اگر کار شما با ضررهای فراوان همراه بوده می توانید کارهایی که مخاطبین سایت پرآور صنعت باید آن را انجام ندهند را با ما به اشتراک بگذارید. پشتیبان سایت پرآور صنعت منتظرند تا شما سوالات خود در زمینه سود پرورش بوقلمون را بپرسید تا بتوانید به بهترین شکل به آنها پاسخ دهند.

سوالات متداول

عوامل مهم در محاسبه سود پرورش بوقلمون را بنویسید؟

تجهیزات قیمت دان و آب نوع نژاد و غیره

کدام نژاد بوقلمون سود بیشتری دارد؟

بوقلمون برنز و سفید

راه های افزایش سود پرورش بوقلمون را بنویسید؟

کسب اطلاعات استفاده از متخصصین استفاده از تجهیزات مدرن و غیره

طاعتی
دیدگاه کاربران
۳ دیدگاه
  • ا.ش.د 12 مرداد 1401 / 2:29 ب.ظ

    سود پرورش بوقلمون پایینه و زود میمیرن اول مطمن شید که میتونید پرورش بدید بعد اقدام کنید

  • سلام، فلاح هستم میخواستم از تجربیات شما استفاده کنم 31 مرداد 1401 / 6:30 ق.ظ

    از راهنمایی شما ممنونم اطلاعات شما بسیار مفید بوده است

    • طاعتی 1 شهریور 1401 / 3:31 ب.ظ

      خوشحالیم که مطلب مفید بوده براتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *