سوالات قبل از پرورش بلدرچین که پاسخ آنها را باید بدانید

سوالات قبل از پرورش بلدرچین که پاسخ آنها را باید بدانید

قبل از پرورش بلدرچین چه سوالاتی باید از خود بپرسیم تا این  کسب و کار با سود های فراوانی همراه شود؟ به طور قطع اگر شما اطلاعات لازم در زمینه پرورش بلدرچین را به درستی به دست می آورید کسب و کار شما نه تنها با سودآوری همراه نخواهد بود بلکه ضرر های فراوانی را نیز آیه شما خواهد کرد. قبل از پرورش بلدرچین باید سوالاتی را از خود بپرسید و نسبت به جواب آنها اطمینان کامل داشته باشید. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت به کمک شما آمده ایم تا بتوانید سوالاتی که در ذهن هر پرورش دهنده ای می تواند ایجاد شود را پاسخ دهیم. با استفاده از پاسخ این سوالات می توانید به تمامی جواب های ذهنی خود قبل از پرورش بلدرچین دست پیدا کنید و به راحتی هرچه تمام تر این کسب و کار را آغاز نمایید.

برای دستیابی به این سوالات و جواب ها با ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت همراه باشید. مطالعه این مطلب پنج دقیقه زمان نیاز دارد. توجه داشته باشید با پنج دقیقه زمان می توانید تمامی سوالات ذهنی خود را با جواب بگذارید. در غیر این صورت می توانید بدون جواب و اطلاعات لازم به کسب و کار خود بپردازد.

فضای مورد نظر برای پرورش بلدرچین چقدر است؟

کسانی که پرورش بلدرچین را انجام میدهند به خوبی می دانند که این کسب و کار را می‌توانند به صورت پرورش در قفس و پرورش در بستر انجام دهند. به دلیل معایب بسیار زیادی که بستر دارد و معمولا افراد کمتری به سمت پرورش بلدرچین در روی زمین می روند. کسانی که پرورش بلدرچین در قفس را انتخاب می کنند می توانند در فضای حدود ۱۵ متر ۱۵۰۰ بلدرچین بالغ را پرورش دهند. هر چقدر تعداد بلدرچین ها بیشتر باشد بالطبع فضای مورد نظر برای رشد بهتر نیز باید بزرگتر باشد.  قفس بلدرچین میتواند در کمترین ابعاد بالاترین بازدهی را به شما هدیه دهد.

برای پرورش بلدرچین چقدر دان نیاز است؟

یکی از مهمترین مسائلی که در پرورش بلدرچین باید آن را مورد توجه قرار دهید، غذای بلدرچین است. مصرف دان می تواند به صورت مستقیم بر رشد این پرنده تاثیر گذار باشد. شما با در نظر گرفتن ۳۰ گرم دان مخصوص بلدرچین می توانید تمامی انرژی هایی که این پرنده برای رشد نیاز دارد را فراهم کنید. توجه نمایید مصرف بیش از اندازه دان می تواند عوارضی چون چاقی، اختلال در جفت گیری و عدم تخمگذاری را با خود به همراه داشته باشد. توصیه ما این است در هنگام جیره نویسی از یک متخصص استفاده کنید.

زمان تقریبی به صورت سود رسیدن پرورش بلدرچین چقدر است؟

یکی از مهمترین موضوعاتی که بسیاری از افراد را ترغیب می‌کند تا پرورش بلدرچین را انتخاب کنند زود بازده بودن آن است. شما در کمتر از دو ماه می توانید هزینه اولیه خود به همراه سود مورد نظر را به دست آورید. توجه داشته باشید زمان این سود عاید شما خواهد شد که بتوانید تمامی شرایط مورد نظر برای رشد بلدرچین را فراهم سازید.

زمان تقریبی به صورت سود رسیدن پرورش بلدرچین چقدر است؟
زمان تقریبی به صورت سود رسیدن پرورش بلدرچین چقدر است؟

آیا نوسان قیمت و تورم می تواند بر سود دهی در پرورش بلدرچین موثر باشد؟

به طور قطع یکی از مواردی که می تواند بر سود پرورش بلدرچین تاثیر گذار باشد، نوسانات ارزی و تورم اقتصادی است. با بالا رفتن ارز و تورم قیمت دان بلدرچین و تجهیزات مورد نظر برای رشد این پرنده افزایش خواهد یافت. از طرفی شما می توانید برای به سود رسیدن هزینه های ثابت و متغیر را در نظر بگیرید و به قیمت محصولات بلدرچین اضافه کنید.

کیفیت تخم نطفه دار می تواند در پرورش بلدرچین موثر باشد؟

بسیاری از افراد دوست دارند پرورش بلدرچین را با استفاده از تخم نطفه دار آغاز کنند. یکی از مهم ترین موارد در جوجه کشی بلدرچین سلامت تخم نطفه دار و سالم بودن گله مولد خواهد بود. تخم نطفه دار تاثیر مستقیمی بر پرورش بلدرچین خواهد داشت.

آیا رطوبت می تواند در پرورش بلدرچین مثمر ثمر باشد؟

یکی از مهمترین نکاتی که در پرورش بلدرچین باید آن را فراهم سازید، رطوبت است. رطوبت می تواند در پرورش بلدرچین تخمگذار و پرورش بلدرچین گوشتی برای افزایش نرخ تبدیل تخم و گوشت موثر باشد. رطوبت نه تنها برای افزایش نرخ تبدیل محصولات بلدرچین بلکه برای کاهش گسترش بیماری نیز می تواند موثر باشد.

آیا رطوبت می تواند در پرورش بلدرچین مثمر ثمر باشد؟
آیا رطوبت می تواند در پرورش بلدرچین مثمر ثمر باشد؟

احتمال بیماری در جوجه بلدرچین وجود دارد؟

بلدرچین ها جز پرندگانی هستند که در روزهای اولیه بدنیا آمدن در معرض بیماری های گوناگون قرار می گیرند. برای جلوگیری از بیماری در این شرایط می توانید محیطی بهداشتی را برای جوجه بلدرچین ها فراهم کنید. برای به دست آوردن مقاومت های لازم جهت مقابله با بیماری، بلدرچین ها به یک هفته رشد نیاز دارد.

بلدرچین هایی را که دچار زخم با و مشکل در انگشتان شده‌اند چه باید کرد؟

بلدرچین هایی که دچار زخم پا و مشکل انگشتان هستند از یک عامل ضربه دیدند، آن هم مرطوب بودن بستر مورد نیاز برای پرورش است. کسانی که پرورش بلدرچین را روی بستر انجام می‌دهند به خوبی می‌دانند با خیس شدن پوشال و تلفیق آن با مدفوع می تواند بلدرچین را دچار بیماری در پا کند. در این مواقع می توانید از مادر مصنوعی و تابش مستقیم آفتاب جهت خشک شدن استفاده کنید. عامل بعدی که می‌تواند شما را در این امر یاری کند استفاده از قفس بلدرچین است. با قفس بلدرچین دیگر خیال تان از بیماری پا در این پرنده راحت باشد.

آیا با افزایش قیمت دان پرورش بلدرچین سودمند خواهد بود؟

یکی از نگرانی هایی که می تواند پرورش دهندگان بلدرچین را به خود درگیر کند، افزایش قیمت دان است. بسیاری از کسانی که به تازگی کسب و کار را شروع کرده باشند و تجربه لازم در زمینه دان را ندارند، فکر میکنند با افزایش دان به ورشکستگی نزدیک شدند. افراد با تجربه معمولاً با تنظیم دقیق میزان دان مصرفی و میکس کردن مواد مورد نظر قیمت دان در بازه های مختلف را کنترل می نمایند. افراد با تجربه معمولاً میزان دقیقی از دان را برای بلدرچین ها در نظر می‌گیرند و از افزایش و کاهش آن جلوگیری می نمایند. راندمان کاری بالا با در نظر گرفتن دان مناسب می‌تواند افزایش قیمت دان را خنثی نماید.

آیا با افزایش قیمت دان پرورش بلدرچین سودمند خواهد بود؟
آیا با افزایش قیمت دان پرورش بلدرچین سودمند خواهد بود؟

شما برای ما از سوالات قبل از پرورش بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با پاسخ سوالات قبل از پرورش بلدرچین که باید آن را بدانید آشنا کردیم. چنانچه سوال دیگری ذهن شما را درگیر کرده است می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. پشتیبان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما به طور کامل پاسخ خواهند داد. همچنین میتوانید از طریق قسمت نظرات انتقادات و پیشنهادات خود را درباره سایت پرآور صنعت بنویسید و ما را در انتقال تجربه هوشمند و مفید یاری نمایید. امیدواریم از این مطلب به بهترین شکل استفاده کرده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

برای پرورش بلدرچین چقدر دان نیاز است؟

30 گرم دان

زمان تقریبی به صورت سود رسیدن پرورش بلدرچین چقدر است؟

2 ماه

احتمال بیماری در جوجه بلدرچین وجود دارد؟

بله در 7 روز اول احتمال ابتلا به بیماری های مختلف وجود دارد

طاعتی
دیدگاه کاربران
۴ دیدگاه
  • مبین 4 مرداد 1401 / 0:48 ق.ظ

    میخواستم بپرسم آیا بلدرچین چقدر عمر می کنه کلئ.وآیا میخوام چند تا بلدرچین ۶ ماهه بیارم ارزش خرید دارن یا نه. لطفا سریع جواب دهید

    • طاعتی 14 شهریور 1401 / 3:25 ب.ظ

      عمر بلدرچین با توجه به بهره وری شما متفاوت خواهد بود
      هدفتون از خرید چیه ؟

  • الهام محمدی 10 مرداد 1401 / 9:32 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید یکی از بلدرچینا بند کتونی خورده سعی کردم از دهنش بکشم بیرون ولی نشد الان ۵ روزی میشه غذا نمیخوره فقط دیدم آب میخوره کز کرده و یه گوشه ایستاده آیا میشه براش کاری کرد لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    • طاعتی 23 مرداد 1401 / 3:38 ب.ظ

      کار خاصی نمیتونید بکنید مگر ایکه بلدرچین اون رو دفع بکنه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *