آموزش طریقه ساخت سالن پرورش قرقاول از ۰ تا ۱۰۰

آموزش طریقه ساخت سالن پرورش قرقاول

ساخت سالن پرورش قرقاول نیاز به اصول و قواعد خاصی دارد. چنانچه شما نتوانید این اصول و قواعد خاص را رعایت کنید و به بازدهی درستی در پرورش قرقاول دست پیدا نخواهید کرد. قرقاول جزو پرندگانی است که در برابر بیماری مقاومت بسیار پایینی را از خود نشان می دهد و با روبرو شدن بیماری تلفات بسیار بالایی را از خود به جای می گذارد. شما باید شرایطی را فراهم آورید تا این پرنده بتواند به بهترین شکل رشد خود را پیگیری کند. یکی از این موارد ساخت سالن پرورش استاندارد و مناسب است. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید ساخت سالن پرورش قرقاول را به بهترین شکل انجام دهید تا بتوانید بهترین بازدهی را داشته باشید در این مطلب از سایت پرآور صنعت با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به 6 دقیقه زمان نیاز دارد.

ساخت سالن پرورش قرقاول چه اهمیتی دارد؟

سالن پرورش قرقاول زمانی برای شما اهمیت خواهد داشت که بدانید فضای بهداشتی، محیطی آرام، مدیریت مناسب و افزایش راندمان با داشتن سالن پرورش میسر خواهد شد. سالن شرایطی را برای شما فراهم می آورد که بتوانید بیماری های این پرنده را نیز به بهترین شکل مدیریت کنید.اگر از اهمیت ساخت پرورش قرقاول نکته ای به یاد دارید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ساخت سالن پرورش قرقاول چه اهمیتی دارد؟
ساخت سالن پرورش قرقاول چه اهمیتی دارد؟

بیشتر بخوانید: پرورش قرقاول گوشتی

آیا ساخت سالن پرورش قرقاول ضروری است؟

پرورش قرقاول بدون داشتن سالن نیز میسر است، اما بازدهی مناسبی را برای شما در بر نخواهد داشت. در کنار نداشتن بازدهی، شما سوددهی کمتر و تلفات بالاتری نیز خواهید داشت.  سالن پرورش قرقاول شرایطی را فراهم می‌آورد که شما بتوانید به بهترین شکل و با بالاترین بازدهی پرورش این پرنده زیبا و بی نظیر را پیگیری نمایید.

تجهیزات مورد نظر برای ساخت سالن پرورش قرقاول

  1. دستگاه جوجه کشی
  2. رطوبت سنج
  3. دماسنج نور
  4. قفس های مخصوص
  5. بخاری
  6. هواکش
  7. لامپ
  8. آبخوری و دانخوری

طریقه ساخت سالن پرورش قرقاول

ساخت سالن پرورش قرقاول را به سه روش می توان انجام داد.

  • سربسته
  • روباز
  • سربسته و روباز
طریقه ساخت سالن پرورش قرقاول
طریقه ساخت سالن پرورش قرقاول

بیشتر بخوانید: وام برای پرورش قرقاول + [ وام جهاد دانشگاهی برای پرورش قرقاول ]

ساخت سالن پرورش قرقاول به روش سربسته

ساخت سالن پرورش قرقاول به روش سربسته همانطور که از نامش پیداست شما باید شرایطی را برای قرقاول فراهم کنید تا در فضای بسته به رشد خود ادامه دهد. در فضای سربسته به ازای هر قرقاول بالغ باید یک متر مربع را در نظر بگیرید. اگر پرورش جوجه قرقاول را در سر دارید به ازای 4 جوجه یک متر مربع در نظر بگیرید. برخی از پرورش دهندگان در فضای سربسته به ازای هر یک متر مربع دو عدد قرقاول در نظر میگیرند. در این فضا به جز فضای پرورش ما باید سوله دان، مخزن آب، اتاق قرنطینه و نگهداری را نیز در نظر بگیرید.

ساخت سالن پرورش قرقاول به روش روباز

از نام این روش نیز پیداست که شما باید فضای روباز را برای قرقاول ها در نظر بگیرید. میزان تعیین تعداد قرقاول در متر مربع همانند روش سر بسته میباشد. شما باید در این روش به ازای هر قرقاول یک متر مربع را در نظر بگیرید.  فنس کشی در زمینه مورد نظر و بستن  بالای فضای موجود با استفاده از فنسها ساخت سالن پرورش قرقاول به روش روباز را برای شما میسر می کند. مخزن آب، سوله دان، اتاقک قرنطینه و نگهداری از دیگر فضاهایی است که در این روش باید آنها را در نظر بگیرید.

ساخت سالن پرورش به روش سر بسته و روباز

در این روش شما از تلفیق دو روش سر بسته و روباز استفاده خواهید کرد.  پرورش دهندگان از این روش برای مقابله با شرایط بد آب و هوایی استفاده می کنند. پرورش به روش سر بسته و روباز شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید با هر شرایط محیطی که برای شما پیش می آید پرورش قرقاول را انجام دهید و به بازدهی بالا دست پیدا کنید.

ساخت سالن پرورش به روش سر بسته و روباز
ساخت سالن پرورش به روش سر بسته و روباز

بیشتر بخوانید: پرورش قرقاول در قفس + [ با تکنیک های طلایی ]

بهترین طریق برای ساخت سالن پرورش قرقاول

ساخت سالن پرورش قرقاول زمانی می تواند کلمه بهترین را یدک بکشد که از بهترین تجهیزات استفاده نماید. یکی از این تجهیزات قفس قرقاول است. شما با استفاده از قفس قرقاول به راحتی هرچه تمام تر می توانید سالن خود را به پیشرفته ترین تجهیزات مزین کنید. قفس قرقاول شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید از اسراف دان و آب جلوگیری کنید. از دیگر مزایای قفس می توان به فضای بهداشتی تر،  جلوگیری از بیماری،  جمع آوری تخم قرقاول به راحت ترین شکل ممکن،  جمع آوری فضولات و بسیاری از مزایای دیگر اشاره کرد.

نکات مهم برای ساخت سالن پرورش قرقاول

در هنگام ساخت سالن پرورش قرقاول باید نکاتی مهمی چون شرایط آب و هوایی، دمای مناسب و تجهیزات مدرن را در نظر بگیرید. برای ساخت سالن باید شرایط آب و هوایی منطقه خود را در نظر بگیرید و با توجه به گرمسیر و سردسیر بودن آن تجهیزات خود را انتخاب نمایید. همچنین برای در نظر گرفتن رطوبت و دمای مناسب باید به شرایط آب و هوایی منطقه توجه ویژه ای داشته باشید.

سعی کنید در سالن خود از بهترین و مدرن ترین تجهیزات استفاده کنید تا در ادامه روند پرورش قرقاول دچار مشکل نشوید. تجهیزات و اطلاعات دو ضلع اصلی در پرورش قرقاول به شمار می روند که می توانند میزان سود و ضرر شما از این کار را تعیین نمایند.

شما برای ما از طریقه ساخت سالن پرورش قرقاول بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با طرق مختلف ساخت سالن پرورش قرقاول آشنا کنیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه های گفته شده خالی دیدید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید سوالاتی که در ذهن شما نقش بسته است را از این طریق  با ما در میان بگذارید تا پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و هر چه سریعتر به سودهای کلان دست پیدا کنید.

سوالات متداول

ساخت سالن پرورش قرقاول به چند طریق انجام می شود؟

سه روش سربسته روباز سربسته و روباز

تجهیزات مورد نظر برای ساخت سالن پرورش قرقاول چیست؟

دستگاه جوجه کشی رطوبت سنج دماسنج نور قفس های مخصوص بخاری هواکش لامپ آبخوری و دانخوری

بهترین طریق برای ساخت سالن پرورش قرقاول کدام است؟

در هنگام ساخت سالن پرورش قرقاول باید نکاتی مهمی چون شرایط آب و هوایی، دمای مناسب و تجهیزات مدرن را در نظر بگیرید. برای ساخت سالن باید شرایط آب و هوایی منطقه خود را در نظر بگیرید و با توجه به گرمسیر و سردسیر بودن آن تجهیزات خود را انتخاب نمایید. همچنین برای در نظر گرفتن رطوبت و دمای مناسب باید به شرایط آب و هوایی منطقه توجه ویژه ای داشته باشید. سعی کنید در سالن خود از بهترین و مدرن ترین تجهیزات استفاده کنید تا در ادامه روند پرورش قرقاول دچار مشکل نشوید. تجهیزات و اطلاعات دو ضلع اصلی در پرورش قرقاول به شمار می روند که می توانند میزان سود و ضرر شما از این کار را تعیین نمایند.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *