برای رشد سریع جوجه مرغ چه باید کرد + [ از ۰ تا ۱۰۰ ]

روش های رشد سریع جوجه مرغ

برای رشد سریع جوجه مرغ چه باید کرد؟ بسیاری از افراد دوست دارند با استفاده از پرورش مرغ به سود های فراوانی دست پیدا کنند. رسیدن به سود در این کسب و کار نیازمند اجرای برخی از قوانین و فراهم ساختن زمینه رشد برای جوجه است. جوجه مرغ مانند سایر موجودات روی زمین برای رشد به انواع جیره های غذایی حاوی مواد معدنی و ویتامین های مفید پروتئین و غیره نیازمند است. اما در کنار تغذیه عوامل بسیار زیاد دیگری وجود دارند که می تواند باعث رشد سریع جوجه مرغ شود. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت راه و روش های رشد سریع جوجه مرغ را برای شما بیان می کنیم تا بتوانید با استفاده از این تکنیک ها سود بیشتری را در کنار رشد سریعتر تجربه نمایید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

ویتامین های موجود در تغذیه

یکی از روش های رشد سریع جوجه مرغ استفاده از ویتامین ها در جیره غذایی آنهاست. جوجه ها برای رشد سریع و مناسب به ویتامین های مختلفی نیاز دارند. نبود ویتامین ها می تواند از اشتها و سرعت رشد جوجه ها بکاهد. برای این که بتوانید به رشد جوجه ها سرعت دهید می توانید از دو دسته ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی استفاده کنید. از جمله ویتامین ها می توانیم به ویتامین های K، A، D و E اشاره کنیم. در بین ویتامین های گفته شده ویتامین های b و ریبوفلاوین جزء مهمترین موارد به شمار می رود. این دو ویتامین موجب افزایش سرعت رشد جوجه مرغ خواهد شد.

به این نکته توجه داشته باشید که دستورالعمل مصرف ویتامین ها به عوامل مختلفی چون وزن و سن جوجه ها بستگی خواهد داشت. دریافت بیش از اندازه ویتامین می‌تواند سلامتی جوجه مرغ را به خطر انداخته و موجب تلفات بسیار زیاد شود. توصیه ما به شما این است که قبل از استفاده از ویتامین ها با یک فرد متخصص مانند دامپزشک مشورت کنید.

مواد معدنی جزء مهمترین روش های رشد سریع جوجه مرغ

یکی از مهمترین روشهای رشد سریع جوجه مرغ استفاده از مواد معدنی به میزان لازم در جیره غذایی مرغ است. کلسیم، منیزیم، فسفر، روی، منگنز، کبالت، آهن و مس از جمله مهمترین مواد معدنی هستند که شما باید در جیره غذایی مرغ از آنها استفاده نمایید.

کلسیم برای تقویت استخوان بندی جوجه و تولید تخم با کیفیت تر در جیره غذایی جوجه مرغ قرار می گیرد. منیزیوم از مرگ ناگهانی، آهن و مس از کم خونی، کبالت از مرگ و میر جلوگیری می کند. کبالت نقش دیگری در جیره غذایی دارد آن هم افزایش سرعت رشد در جوجه مرغ ها است. هر یک از مواد معدنی وظیفه خاصی را برای رشد در جوجه مرغ ها ایفا خواهند کرد. چنانچه دوست دارید روش های رشد سریع جوجه مرغ را پیگیری کنید یکی از آنها استفاده از مواد معدنی درست در جیره غذایی است. این روش می تواند راندمان کاری شما را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

روش های رشد سریع جوجه مرغ
روش های رشد سریع جوجه مرغ

حتما بخوانید: صفر تا صد پرورش مرغ محلی + [ آموزش پرورش مرغ بومی ]

اسیدهای آمینه

مورد بعدی که باید در جیره غذای مرغ ها از آن برای رشد سریع تر استفاده کنید، اسیدهای آمینه است. اسیدهای آمینه را میتوانید در منابع پروتئین کشف کنید. پروتئین ها در ابتدای تولد جوجه مرغ ها می توانند نقش بسزایی را ایفا نمایند. لیزین و متیونین ضروری هستند که سرعت رشد و سلامت جوجه ها تاثیر مستقیم خواهند داشت. یکی دیگر از راه های رشد سریع جوجه مرغ استفاده از اسیدهای آمینه گفته شده است. منابع گیاهی و حیوانی بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از پروتئین های مورد نیاز بدن جوجه مرغ ها را فراهم کنید. از جمله این مواد می‌توان به ذرت، سویا، بادام زمینی، آفتابگردان، کنجد، پودر ماهی، پودر گوشت و پودر ضایعات کشتارگاه طیور اشاره کرد.

آب را در سرعت رشد جوجه ها جدی بگیرید

از دیگر راه و روش های رشد سریع جوجه مرغ می توان به استفاده از آب استاندارد و تمیز اشاره کرد. آب نه تنها در سرعت رشد جوجه ها تاثیر گذار خواهد بود بلکه یکی از مهم‌ترین منابعی است که می‌تواند نیازهای جوجه ها برای زندگی را تامین نماید. آب تازه و کافی می‌تواند راندمان کاری شما را افزایش دهد. نبود آب موجب تلفات و تشنگی در جوجه مرغ ها خواهد شد.

روش های رشد سریع جوجه مرغ
روش های رشد سریع جوجه مرغ

حتما بخوانید: پرورش مرغ تخمگذار

برای رشد سریع جوجه مرغ چه باید کرد، شرایط محیطی مناسب

به جز ویتامین ها، پروتئین ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی که در جیره غذایی مرغ تاثیر بسزایی خواهند داشت عواملی مانند شرایط محیطی نیز می‌تواند سرعت رشد جوجه ها را کنترل نماید. یکی از روش های رشد سریع جوجه مرغ فراهم ساختن شرایط مناسب محیطی است. دما و محیطی که جوجه ها در آن نگهداری می شود باید بر اساس سن و جثه آنها تعیین می شود. در روزهای اولیه محیط نگهداری میزان مقاومت بدن جوجه ها نسبت به شرایط محیطی را تعیین می کند. با ایجاد شرایط محیطی مناسب می توانید موجب رشد سریع جوجه ها و راهنما بالای کاری شود.

بهداشت

بهداشت جز مهمترین روشهای رشد سریع جوجه مرغ به شمار می رود. چنانچه نتوانید جلوی شروع بیماری ها را بگیرید نه تنها نمی توانید رشد جوجه ها را به همراه داشته باشید بلکه کسب و کار شما با تلفات نیز همراه خواهد بود. با استفاده از قفس مرغ به راحتی هرچه تمام تر می توانید بهداشت محیطی عالی را برای جوجه مرغ ها فراهم سازید. قفس مرغ سایت پرآور صنعت از بهترین مواد اولیه ساخته شده اند و زیر آنها سینی‌های فضولات تعبیه شده است. با استفاده از این سینی ها به راحتی می توانید میزان فضولات مرغ و جوجه مرغ را کنترل کنید و محل پرورش جوجه مرغ ها را بشویید. قفس های سایت پرآور صنعت علاوه بر فضای بهداشت، محیط ایمن، مدیریت راحت را به شما هدیه خواهد داد. شما می توانید در هنگام شیوع بیماری ها جوجه های بیمار را از سایر جوجه های سالم به راحتی جدا کنید و مانع درگیری سایر جوجه ها با بیماری شوید.

روش های رشد سریع جوجه مرغ، تاثیر نژاد

یکی از روش های رشد سریع جوجه مرغ استفاده از نژاد مناسب است. برخی از نژادها سریعتر از سایر نژادها وزن گیری خواهند کرد. به طور مثال نژاد مرغ راس یکی از مهمترین نژاد های مرغ گوشتی است که با اصلاح نژاد به وزنی حدود ۴ کیلوگرم خواهد رسید. شما می‌توانید با استفاده از این نژاد رشد سریع جوجه مرغ را با چشمان خود مشاهده کنید.

در این مواقع ما به شما توصیه میکنیم نژاد های تجاری و اصلاح شده را مورد استفاده قرار دهید. این نژاد ها علاوه بر رشد سریع تلفات بسیار پایینی خواهند داشت. همچنین نژادهای اصلاح شده می توانند در شرایط بد آب و هوایی بهترین بازخورد را نصیب شما کند.

روش های رشد سریع جوجه مرغ
روش های رشد سریع جوجه مرغ

حتما بخوانید: پرورش مرغ گوشتی

شما برای ما از روش های رشد سریع جوجه مرغ بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با روش های رشد سریع جوجه مرغ آشنا کردیم. چنانچه شما از روش دیگری در این زمینه برای رشد سریع جوجه مرغ استفاده می کنید می توانید از طریق قسمت نظرات  تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت قرار دهید. همچنین اگر سوالی درباره روش های رشد سریع جوجه مرغ داشتید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید. پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما به صورت کاملا تخصصی پاسخ خواهند داد تا در این زمینه سوالی ذهن شما را درگیر نکند.

سوالات متداول

آیا ویتامین می تواند یکی از روش های رشد سریع جوجه مرغ باشد؟

بله این نظریه درست است. وجود ویتامین هایی مانند K، A، D و E موجب رشد سریع جوجه مرغ می شود.

کدام مورد جز جزء مهمترین روش های رشد سریع جوجه مرغ می باشد؟

مواد معدنی

نژاد چه تاثیری در رشد سریع جوجه مرغ ها خواهد داشت؟

برخی از نژادها سریعتر از سایر نژادها رشد خواهند کرد.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۴ دیدگاه
  • طاهری 14 اردیبهشت 1402 / 7:52 ب.ظ

    سلام ممنون میشم راهنمایی کنید که برای درشت وغول پیکر شدن نژاد برهما از چه پلیت غذایی و دار و ویتامین هایی استفاده کنم

  • طاهری 14 اردیبهشت 1402 / 8:06 ب.ظ

    الان جوجه هام ۵ روزشونه نژاد برهما غذا استارتر جوجه گوشتی میدم با تخم مرغ آب پز مولتی ویتامین محلول در آب یک روز در میان و الکترو لیت هفته ای یک بار چه ویتامین و پروتعین و مواد معدنی باید بگیرم برای غول شدنشون

  • هوشنگ طاهری 16 اردیبهشت 1402 / 1:46 ق.ظ

    سلام برای جوجه مرغ نژاد برهما از هفته اول چه دارو یا مکملی برای رشد زیاد ودرشت و غول پیکر شدن جوجه ها استفاده کنم ممنون از همکاری شما

    • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 6:55 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، دان مخصوص مرغ بدید بهشون کافیه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *