روش های جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین

جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین زمانی برای شما سودمند خواهد بود که بتوانید مدیریت درستی را از هدر رفت دان و آب داشته باشید. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت روش های جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین را برای شما بازگو خواهیم کرد. با استفاده از این روش ها به طور چشمگیری می توانید هزینه پرورش بلدرچین را کاهش داده و سودآوری خود را از این صنعت بیشتر کنید. توجه داشته باشید هزینه هنگفتی را باید برای تهیه دان و آب پرداخت کنید، از این رو صرفه جویی در آنها می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما در آینده کاری انجام دهد. اگر دوست دارید مدیریت بهتری در پرورش بلدرچین داشته باشید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. پرآور صنعت در این مطلب به صورت صفر تا صد روش های جلوگیری از هدر رفتن دان و آب را در پرورش بلدرچین برای شما خواهد گفت. مطالعه این مطلب به 6 دقیقه زمان نیاز دارد.

پرورش بلدرچین روی بستر یکی از عوامل مهم هدر رفت دان و آب

یکی از مهمترین نکات در صرفه جویی دان و آب استفاده از روش درست پرورش است. کسانی که پرورش بلدرچین را روی بستر انجام میدهند هزینه زیادی را بابت تهیه دان مصرف می کنند. میزان ریخت و پاش دان در پرورش بستر بسیار زیاد بوده و هزینه های هنگفتی را برای شما در بر خواهد داشت. توصیه ما برای مدیریت در این مواقع استفاده از قفس بلدرچین است. با استفاده از قفس از هدر رفت دان و آب در پرورش بلدرچین جلوگیری کنید.

از ورود حیوانات موذی به انبار جلوگیری کنید

حیوانات موذی می توانند دان مصرفی شما را آلوده کرده و آنها را هدر دهند. برای این که بتوانید دان مصرفی بلدرچین را با کیفیت عالی و بدون هدر رفت به آنها برسانید باید مکانی را فراهم کنید که از ورود و خروج حیوانات موذی و پرنده های وحشی در امان باشد. این کار می تواند از هدر رفت دان و آب در پرورش بلدرچین جلوگیری کند.

از ورود حیوانات موذی به انبار جلوگیری کنید
از ورود حیوانات موذی به انبار جلوگیری کنید

بیشتر بخوانید: غذای بلدرچین چیست ؟ + [ تغذیه بلدرچین ]

رعایت بهداشت

یکی از روش های جلوگیری از هدر رفت دان و آب در پرورش بلدرچین رعایت بهداشت است. چنانچه فضله بلدرچین از محل پرورش آن جدا نشود دان به آنها چسبیده و موجب خرابی و غیر قابل استفاده بودن آن میشود. بهداشت جز اصولی ترین موارد روش های جلوگیری از هدر رفت دان و آب در پرورش بلدرچین به شمار می رود.

سنگریزه استفاده کنید!!!

شاید باورتان نشود اما با استفاده از سنگ می توانید از هدر رفت دان و آب در پرورش بلدرچین جلوگیری نمایید. سنگ ها باعث هضم بهتر غذا در بلدرچین ها میشود. وقتی بلدرچین بتواند غذای مورد نظر را به راحتی هضم کند بالطبع برنامه غذایی شما به بهترین شکل اجرا خواهد شد.

طبق برنامه پیش بروید

اگر بتوانید شرایطی را فراهم آورید کرد برای بلدرچین برنامه غذایی بچینید می توانید از هدر رفتن آب جلوگیری نمایید. باید بتوانید به بهترین شکل در این برنامه ریزی غذایی بالانس مواد معدنی و پروتئینی را رعایت کنید و تمام این موارد را در آن بگنجانید.

استفاده از فرمول مناسب جهت تهیه دان

بسیاری از افراد با توجه به تجربه کمی که دارند دست به ساخت دان بلدرچین می زنند. این کار می‌تواند باعث هدر رفت مواد اولیه و دانه بلدرچین شود. توجه کنید تهیه غذای بلدرچین به صورت دستی باید زیر نظر متخصصین این کار انجام شود تا هیچ گونه هزینه اضافی را به بار نیاورد.

استفاده از نور قرمز

از دیگر روش های جلوگیری از هدر رفت دان و آب در پرورش بلدرچین می توان به نور قرمز است اشاره کرد. نور قرمز باعث آرامش در بلدرچین ها شده و این آرامش باعث کم تحرکی آنها می شود. تحرک پایین غذای کمتری را برای بلدرچین ها نسبت به تحرک بالا خواهد داشت.

واکسیناسیون بلدرچین

اگر دوست دارید از هدر رفت دان بلدرچین جلوگیری کنید باید از بدن بلدرچین در برابر بیماریهای انگلی و روده ای محافظت نمایید. بیماری های روده ای سیستم گوارش بلدرچین را مختل کرده و موجب خوراک بیشتر در آنها می شود. نکته جالب درباره این بیماری ها این است که شما با پرداخت هزینه دان بیشتر به هیچ عنوان به رشد مناسب بلدرچین ها دست نخواهید یافت، زیرا این انگلها باعث رشد نامطلوب در بلدرچین میشود.

فراهم کردن دما و رطوبت مورد نیاز بلدرچین

یکی دیگر از نکاتی که میتواند از هدر رفته دان و آب در پرورش بلدرچین جلوگیری کند تغییرات ناگهانی آب و هوایی است. تغییرات دمایی آب و هوا می تواند متابولیسم بدن این پرنده را تغییر داده و موجب پرخوری در آن شود. برای اینکه بتوانید دما و رطوبت مورد نیاز بلدرچین را به خوبی فراهم کنید می توانید از دماسنج و رطوبت سنج استفاده کنید.

فراهم کردن دما و رطوبت مورد نیاز بلدرچین
فراهم کردن دما و رطوبت مورد نیاز بلدرچین

بیشتر بخوانید: پرورش کبک گوشتی

استفاده از پلت

پلت یکی از بهترین مواد غذایی برای بلدرچین به شمار می رود. پلت انواع مواد معدنی را در خود جای داده و میزان انرژی مورد نظر را به بدن بلدرچین ها می رساند. با استفاده از پلت نیازی به فراهم کردن مواد معدنی، پروتئینی، ویتامین و مواد افزودنی نخواهید داشت. از این رو می توانید هزینه های تهیه غذا را برای بلدرچین کم کنید.

چگونه از هدر رفت آب در پرورش بلدرچین جلوگیری کنیم؟

برای اینکه بتوانید از هدر رفت آب در پرورش بلدرچین جلوگیری کنید، می توانید از نیپل استفاده کنید. نیپل تمام اتوماتیک بوده و به راحتی و با استفاده از نوک پرندگان جریان آب را قطع و وصل میکند.  برای این که بتوانید از هدر رفتنه آب و دان در پرورش بلدرچین جلوگیری کنید توصیه ما به شما استفاده از قفس های بلدرچین سایت پرآور صنعت است. قفس بلدرچین مدیریت بهتری را به شما می دهد و با استفاده از آبخوری اتوماتیک شما را از اسراف در امان نگه می دارد.

شما برای ما از روش های جلوگیری از هدر رفت آب و دان در پرورش بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با روشهای جلوگیری از هدر رفت آب و دان در پرورش بلدرچین آشنا کردیم. چنانچه شما روش دیگری را برای این کار می پسندید و یا از آن استفاده می‌کنید می‌توانید از طریق قسمت نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت قرار دهید.  همچنین می توانید سوالات خود درباره این مطلب را از طریق قسمت نظرات از پشتیبان سایت پرآور صنعت بپرسید و آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند. امیدواریم از این مطلب سایت ما به بهترین شکل استفاده کرده باشید و بتوانید از هزینه های اضافی که بابت تهیه غذا پرداخت می کنید در امان باشید.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱ دیدگاه
  • سید 3 مرداد 1401 / 7:09 ق.ظ

    سلام.با من در ارتباط باشید تا مطالب صحیح و کاربردی را برای شما ارسال کنم بتوانید نشر دهید تا همه استفاده کنند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *