درمان مرغ بی حال + [ علت بی حالی مرغ، ویژگی های مرغ بی حال ]

درمان مرغ بی حال

مرغ ها میشه سرحال هستند و برای رسیدن به غذا و تنظیم سوخت و ساز بدن خود جنب و جوش فراوانی دارند. اما در برخی از مواقع شما مرغ بی حال را به جای مرغ با جنبه جوش مشاهده می کنید.  مرغ های بی حال در این مواقع گوش گیر بوده، شاداب نیستند و فعالیت بسیار کمی را از خود نشان می دهند. بی حالی و نا شادابی در برخی از مواقع تبعات کم و در برخی از مواقع دیگر تبعات بسیار بالایی را به همراه دارد. چنانچه دوست دارید با موضوع علت بی حالی مرغ و روش های درمان آن بیشتر آشنا شوید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب سایت پرآور صنعت را همراهی کنید. ما در این مطلب به طور کامل درمان مرغ بی حال و عواملی که موجب بی حالی در آن می شود را مورد بررسی قرار داده ایم. مطالعه این مطلب به ۶ زمان نیاز دارد.

ویژگی های مرغ بی حال

هرچقدر مرغ های سرحال از خود فعالیت و سرعت به خرج می‌دهند، مرغ های ناسالم و بی حال فعالیت بسیار پایین را از خود نشان می دهد. مرغ های بی حال تعادل خود را در هنگام راه رفتن از دست می‌دهند. گوشه گیری و آگاه نبودن به محیط اطراف از دیگر ویژگی‌های مرغ بی حال است که می تواند تبعات بالایی را به همراه داشته باشد. در ادامه مطلب هر یک از عواملی که می تواند دچار بی حالی مرغ شود را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما به طور کامل با هر یک از آنها آشنا شوید.

ویژگی های مرغ بی حال
ویژگی های مرغ بی حال

حتما بخوانید: درمان فلج شدن جوجه مرغ + [ علت فلج شدن جوجه مرغ ]

خم کردن سر به طرف پایین

یکی از نشانه های مرغ بی حال خم کردن سر به طرف پایین و نگه داشتن آن است. مرغ در این حالت سر را لای پرها نگه داشته و حالت خوابیده به خود می گیرد. چنانچه مرغ شما در این حالت بود می توانید متوجه شوید که مرغ شما انرژی ندارد و باید انرژی مورد نظر آن را تهیه کنید.

نداشتن آگاهی محیطی

مرغ های بی حال معمولاً نسبت به محیط اطراف خود آگاهی لازم را ندارند و نسبت به تغییرات اطراف هوشیار نیستند و واکنش نشان نمی دهند. رفتار عادی مرغ در این مواقع واکنش نشان دادن به تغییرات اطراف و فرار کردن و یا مقاومت کردن است.

گوشه گیری

مرغ بی حال معمولاً گوشه گیر است و کمترین فعالیت را از خود نشان می دهد. مرغ طبیعتی اجتماعی گونه داشته و دوست دارد گشت و گذار و تغذیه خود را به صورت دسته جمعی انجام دهد. اما مرغ های بی حال به جمعیت نزدیک نشده و مایل به میل کردن غذا به صورت انفرادی هستند.

مشکلات حرکتی

مرغ های بی حال  مشکلات حرکتی داشته و نسبت به تحرک بی میل هستند. این در حالی است که مرغ های سالم به خوبی بال میزنند، راه میروند و برای یافتن دانه به دنبال آن می گردند. مرغ های بی حال قادر به راه رفتن نیستند و هنگام ایستادن نیز تعادل خود را به طور کامل از دست خواهند داد.

عدم کنجکاوی

مرغ ها جزو پرندگانی هستند که کنجکاوی در ذات آنهاست. اما مرغ های ناسالم در طول روز در پی یافتن غذا، حشرات و علف نیستند و معمولاً در یک گوشه قفس یا حیاط کز کرده و در حال چرت زدن هستند. عدم تمایل به کنجکاوی از علت بی حال بودن مرغ است.

چه عواملی باعث بی حالی در مرغها میشود؟

در قسمت بالا به طور کامل با ویژگی های مرغ بی حال آشنا شدیم اما چه عواملی باعث میشود یک مرغ به حالت بی حالی بیفتد؟ در این قسمت سعی داریم تمام این ها را مورد بررسی قرار دهیم.

بیماری

بیماری یکی از عوامل بی حالی در مرغ ها است. مرغ های سالم معمولاً همیشه در حال خوردن غذا و یافتن آن هستند. این در صورتی است که مرغ های بیمار به بی اشتهایی و کاهش انرژی و در نتیجه بی حالی و خواب آلودگی دچار می شوند. یکی از علتهای بی حالی مرغ بیماری است که باید هرچه سریعتر شناسایی و برای درمان آن اقدام شود. در این مواقع مرغ بیمار را با از سایر مرغ ها جدا کنید تا سایر گله بیمار نشوند. می توانید در این مواقع از قفس مرغ استفاده کنید. قفس مرغ به راحتی به شما امکان جلوگیری از شیوع بیماری را هدیه میدهد.

نوسانات دما

نوسانات دمایی می تواند بر میزان فعالیت مرغ ها با توجه به سن آنها تاثیر گذار باشد. بیش از اندازه کم و زیاد شدن دما می تواند موجب بی حالی مرغ شود. هر چقدر سن مرغ ها بالاتر باشد تغییرات دمایی تاثیر کمتری روی آن ها خواهد گذشت. مرغ های با سنین بالا مقاومت بدنی بالایی دارند.

چگونگی درمان مرغ بی حال

مرغ بی حال را می توانید به روش های مختلفی درمان کنید. اما درمان مرغ بی حال با مواردی که ما در ادامه مطلب می گوییم بسیار مفید و کارساز خواهد بود.

چگونگی درمان مرغ بی حال
چگونگی درمان مرغ بی حال

حتما بخوانید: درمان سرماخوردگی مرغ خانگی

تنظیم دمای محیط

یکی از عواملی که میتواند موجب درمان مرغ بی حال شود تنظیم دمای محیط است. چنانچه مرغ ها با کاهش و افزایش دما روبرو نشوند به هیچ عنوان استرس گرمایی و شوک به بدن آنها وارد نشده و بی حالی در بدن آنها رخ نخواهد داد. برای این کار می‌توانید در دماسنج و رطوبت سنج استفاده کنید تا دمای مورد نیاز استاندارد ما را فراهم سازید.

قرنطینه مرغ بی حال

یکی از اقداماتی که شما می توانید در هنگام مواجهه با مرغ بی حال آن را انجام دهید، قرنطینه است. با قرنطینه کردن مرغ بی حال می توانید از شیوع بی حالی و بیماری در سایر گله جلوگیری نمایید. قرنطینه بودن مرغ به شما کمک می‌کند تا با صبر و حوصله از انتشار بیماری و میزان تلفات جلوگیری کنید.

تغذیه مناسب

یکی از مهمترین عواملی که میتواند موجب درمان مرغ بی حال شود تغذیه مناسب است. شما در بسیاری از مواقع می توانید غذای مرغ بی حال را با مرغ های سالم جدا کنید. مرغ های بی حال توانایی خوردن و آشامیدن را ندارند و به همین خاطر شما باید برای رسیدن دوباره شادابی به آنها غذا و آب کافی در اختیار آنها قرار دهید. غذای آبکی مانند سوپ بسیار می تواند برای آنها کارساز باشد. می توانید غذای آبکی را با استفاده از سرنگ به آنها بدهید در جیره غذایی مرغ از مولتی ویتامین یا انرژی پلاس استفاده نمایید تا مرغها قوای جسمی خود را دوباره به دست آورد.

استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان مرغ بی حال

یکی از مهمترین مواردی که میتواند درمان مرغ بی حال را در پی داشته باشد استفاده از آنتی بیوتیک است. آنتی بیوتیک ها به مرغها کمک می‌کند تا انرژی مورد نظر برای فعالیت را دوباره به دست آوردند. همچنین اگر مرغ به بیماری مبتلا شده باشد آنتی بیوتیک کمک می کند تا این بیماری هر چه سریعتر رفع شود.

شما برای ما از درمان مرغ بی حال بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با عوامل، نشانه ها و درمان مرغ بی حال آشنا کردیم. چنانچه شما تجربه متفاوتی در این زمینه دارید می توانید از طریق قسمت نظرات آن را با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت در میان بگذارید.

سوالات متداول

ویژگی های مرغ بی حال را نام ببرید؟

فعالیت پایین کز کردن چرخاندن گردن و غیره

چه عواملی باعث بی حالی در مرغها میشود؟

بیماری نوسانات دما

چگونگی درمان مرغ بی حال را نام ببرید؟

تنظیم دمای محیط قرنطینه مرغ بی حال تغذیه مناسب استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان مرغ بی حال

طاعتی
دیدگاه کاربران
۳ دیدگاه
  • محمد 28 شهریور 1401 / 10:28 ق.ظ

    مرغ ها که هیچی تمام مردم کشور بیحالن

  • فضول 28 شهریور 1401 / 2:42 ب.ظ

    فوری سرش را ببرید چون محال است درمان شود خودم چندین مرغ و خروس داشتم از دارو آمپول تا دامپزشک فایده نکرد فقط حیوان زجر کشید

  • علی 29 شهریور 1401 / 10:27 ق.ظ

    با سلام برای جلوگیری و پیشگیری بیماری طیور در تعداد زیاد بهتره از سرکه سیب در آب آنها استفاده بشه یعنی در فصل گرما اول تیر سرکه را با آب مخلوط کنید و جلو حیوان بزارید توجه کنید سرکه مخلوط شده با آب غلیظ نباشه این روش خیلی کمک میکنه تا حیوانات شما سالم و سرحال بمونن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *