درمان فلج شدن جوجه مرغ + [ علت فلج شدن جوجه مرغ ]

درمان فلج شدن جوجه مرغ

علت فلج شدن جوجه مرغ و درمان فلج شدن جوجه مرغ موضوع مهمی است که پرآور صنعت در این مطلب از سایت خود به صورت کامل به آن پرداخته است. زمانی این دو موضوع برای شما اهمیت خواهد داشت که بدانید فلج شدن جوجه مرغ می تواند به طور مستقیم بر سودآوری کسب و کار شما تاثیر بگذارد. شما باید بهترین و سریعترین راه را برای درمان آن انتخاب کنید تا کسب و کار شما دچار بحران و یا کم بودن سود نشود. دوست دارید با این بیماری و درمان آشنا شوید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با پرآور صنعت همراه باشید. پرآور صنعت به صورت صفر تا صد تمامی عوامل موجود برای این بیماری و درمان آن را مورد بررسی قرار داده است. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

علت فلج شدن جوجه مرغ

در ابتدا می خواهیم علت فلج شدن جوجه مرغ را مورد بررسی قرار دهیم. ابتدا با علت فلج شدن آشنا شوید و سپس درمان های لازم را آموزش ببینید تا بتوانید به بهترین شکل راه های مقابله با این بیماری را اجرا نمایید. علت فلج شدن جوجه مرغ بسیار زیاد است. از جمله عوامل فلج شدن جوجه مرغ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. تغذیه ناسالم و کمبود ویتامین 
  2. مبتلا شدن جوجه مرغ با بیماری ها 
  3.  بستر نامناسب و شیب دار
  4. فراهم نکردن شرایط محیطی، دمایی و رطوبتی مناسب در دستگاه جوجه کشی
  5.  ارتباط فامیلی مرغ و خروس های مولد

در ادامه مطلب هر یک از عوامل گفته شده را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

درمان فلج شدن جوجه مرغ
درمان فلج شدن جوجه مرغ

تغذیه ناسالم و کمبود ویتامین

اولین و مهمترین عاملی که می تواند موجب فلج شدن در جوجه مرغ شود، تغذیه ناسالم و کمبود ویتامین است. تغذیه جز مهمترین موارد در پرورش مرغ است. تغذیه میتواند رشد جوجه مرغ ها را چندین برابر کند و موجب افزایش مقاومت بدنی آنها در برابر بیماری های مختلف شود. نبود ویتامین ها در تغذیه می تواند دچار فلجی و عدم تعادل جوجه مرغ گردد. ویتامین، پروتئین و مواد معدنی از جمله عواملی است که می‌تواند  نه تنها موجب فلجی در جوجه مرغ ها شود بلکه سایر سیستم های بدنی آنها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. درمان فلجی جوجه مرغ در این مواقع استفاده از غذای مناسب، ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی در جیره غذایی آنها است. در این مواقع نگران نباشید و برای درمان فلجی جوجه مرغ و پیشگیری آن جیره غذایی مناسب را در اختیار آن قرار دهید.

نکته مهم: توجه داشته باشید علاوه بر فراهم آوردن تغذیه درست می توانید برای درمان جوجه ها و پیشگیری از فلج شدن جوجه مرغ از مولتی ویتامین ها استفاده کنید. توجه داشته باشید جیره مخصوص جوجه مرغ ها را از مراکز معتبر خریداری نمایید. جیره غذایی معتبر و سالم بسیار کارساز و ضروری است.

مبتلا شدن جوجه مرغ با بیماری ها 

یکی دیگر از علت فلج شدن جوجه مرغ درگیری آنها با بیماری ها است. بسیاری از بیماری ها باعث بروز فلج شدن در جوجه مرغها میشود توجه داشته باشید برخی از جوجه ها با بروز بیماری از بدو تولد و برخی دیگر به مرور زمان از طریق پا، ناحیه گردن و سر، فلج شدن را تجربه می نماید. در این مواقع باید نظافت محیطی  که در آن جوجه مرغ ها را پرورش می دهید رعایت شود. از دیگر عواملی که در این مواقع می تواند جزء درمان فلج شدن جوجه مرغ باشد استفاده از واکسن توسط دامپزشک در زمان بندی مناسب است. توجه داشته باشید قبل از اینکه جوجه ها با بیماری درگیر شوند باید آنها را واکسینه نمایید. در این مواقع می توانید جوجه های سالم را از جوجه های ناسالم جدا سازی کنید.

یکی از کارهایی که میتوانید با استفاده از آن از شیوع بیماری ها در سایر جوجه ها جلوگیری کنید جداسازی آنها با استفاده از قفس مرغ است. شما می توانید جوجه های سالم را از جوجه های ناسالم جدا کنید تا بیماری از جوجه ای به جوجه دیگر منتقل نشود. انتقال بیماری در این مواقع می تواند کسب و کار شما را به خطر بیندازد و به اتلاف تمام جوجه مرغ ها منتهی شود.

 بستر نامناسب و شیب دار

بستر نامناسب و شیب دار یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث فلج شدن جوجه مرغ شود. جوجه ها بعد از تولد باید سریعا به محل نگهداری یا بستر تهیه شده انتقال پیدا کند. برخی از افراد که تجربه کمی دارند از بسترهای نامرغوب مانند کارتون، پوشال، زمین برای ادامه رشد جوجه به مرغ ها استفاده میکنند. در این مواقع به دلیل لیز بودن و یا قابل استفاده نبودن استخوان های ضعیف جوجه ها شکل درست به خود نخواهند گرفت. جوجه ها برای اینکه بتوانند به بهترین شکل به استحکام استخوانی و تعادل برسند نیاز دارند در سطوح صاف و یا شیب کم سطوحی که قابلیت ایستادن را برای آنها فراهم می کنند، استفاده نمایند. قفس مرغ بهترین گزینه در این مواقع برای شماست. قفس مرغ به طوری تهیه شده است که  جوجه مرغها به راحتی هرچه تمام تر بتوانند بر روی آن تعادل داشته باشد. این راه بهترین روش برای جلوگیری از فلج شدن جوجه مرغ ها است. قفس بهترین درمان فلج شدن جوجه مرغ یا بهترین روش پیشگیری در این مواقع است.

فراهم نکردن شرایط محیطی، دمایی و رطوبتی مناسب در دستگاه جوجه کشی

مورد بعدی که می تواند موجب فلج شدن جوجه مرغ ها شود، فراهم کردن شرایط محیطی، دما و رطوبت مناسب در دستگاه جوجه کشی است. توصیه می کنیم قبل از جوجه کشی دما و رطوبت دستگاه جوجه کشی را چک کنید و با استفاده از تجربیات دیگران و یا بروشور دمای مناسب را در نظر بگیرید. دماسنج و رطوبت سنج ابزاری هستند که در این مواقع می تواند بسیار به شما کمک کنند. اختلاف دمای زیاد در دستگاه های جوجه کشی می تواند تبعات بسیار زیادی را برای شما و کسب و کارتان مانند فلج شدن جوجه مرغ به همراه داشته باشد.

 ارتباط فامیلی مرغ و خروس های مولد

شاید فکر کنید ازدواج فامیلی فقط در بین انسانها موجب بیماری در کودکان می شود، اما این امر در مرغها و خروس ها نیز صدق می کند. مشکلات ژنتیکی می تواند دچار فلج شدن جوجه مرغ شود. یکی از مشکلاتی که می‌تواند به صورت موروثی از مرغ و خروس و جوجه ها انتقال یابد فلج شدن است. برای جلوگیری از این مشکل باید گله مورد نظر را اصلاح کنید. پیشگیری و درمان فلج شدن جوجه مرغ در این مواقع اصلاح درست و صحیح گله مرغ خواهد بود.

درمان های فلج شدن جوجه مرغ

برای درمان فلج شدن جوجه مرغ می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. اولین و مهمترین کار بعد از دیدن فلج شدن جوجه مرغ جدا کردن آنها از سایر جوجه مرغ های سالم است. زیرا ممکن است جوجه فلج شده در زیر پای سایر جوجه له شود. برای درمان فلج شدن جوجه مرغ می توانید از آتل استفاده کنید. در این مواقع پای فلج شده جوجه مرغ را به مدت یک هفته آتل ببندید تا به شکل اولیه خود برگردد. توجه داشته باشید از درمان های فلج شدن جوجه مرغ ابتکاری و طبق تجربیات شخصی استفاده نکنید!!! در این مواقع توصیه می کنیم از یک فرد متخصص برای دامپزشک مشورت بگیرید.

درمان فلج شدن جوجه مرغ
درمان فلج شدن جوجه مرغ

حتما بخوانید: دلایل فلج شدن مرغ و خروس

شما برای ما از علت و درمان فلج شدن جوجه مرغ بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با علت و درمان فلج شدن جوجه مرغ آشنا کنیم. چنانچه تجربیاتی در این زمینه دارید که موجب درمان فلج شدن جوجه مرغ شده است آن را از طریق قسمت نظرات در صورت صلاحدید با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارید. اگر برای درمان این مریضی به مشکل خورده اید می توانید سوالات مدنظر را از طریق قسمت نظرات با پشتیبانی سایت در جریان بگذارید تا آنها در اسرع وقت و سوالات شما پاسخ دهند

سوالات متداول

علت فلج شدن جوجه مرغ چیست؟

تغذیه ناسالم و کمبود ویتامین مبتلا شدن جوجه مرغ با بیماری ها بستر نامناسب و شیب دار و غیره

اصلی ترین و مهمترین درمان فلج شدن جوجه مرغ چیست؟

استفاده از آتل

مهمترین عامل در فلج شدن جوجه مرغ چیست؟

مبتلا شدن جوجه مرغ با بیماری ها

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *