درمان سنتی نیوکاسل مرغ با استفاده از سیر و زردچوبه

درمان سنتی نیوکاسل مرغ

بیماری نیوکاسل یکی از خطرناک ترین بیماری هایی است که در هنگام پرورش طیور مانند مرغ می تواند کسب و کار شما را دچار اختلال کند. در بسیاری از روش ها این بیماری با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و واکسن های مختلف مورد درمان قرار می گیرد. اما ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم شما را با روشهای متفاوتی از درمان نیوکاسل مرغ آشنا کنیم. ما در این مطلب درمان سنتی نیوکاسل مرغ (Traditional Newcastle chicken treatment)، و درمان مدرن را برای شما در نظر گرفته ایم. یکی از این روش ها درمان نیوکاسل با سیر است!!!

 با استفاده از این مطلب به راحتی هرچه تمام تر می توانید با گیاهان دارویی و استفاده از آن ها زمینه ایجاد نیوکاسل در پرندگان را کم کنید و یا به طور کل آنها را از بین ببرید. اگر دوست دارید درمان سنتی نیوکاسل مرغ و مدرن را فرا بگیرید در این مطلب با ما همراه باشید .ما در این مطلب نکات جذابی در این باره برای شما در نظر گرفتیم. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

درمان نیوکاسل با سیر و زردچوبه

شاید با دیدن نام سیر و زردچوبه کمی تعجب کرده باشید اما این دو گیاه مفید از گذشته تا به امروز جزء گزینه های پروپاقرص طب سنتی در طیور بوده اند. درمان نیوکاسل با سیر یکی از رایج ترین درمان ها در روش سنتی و نوین به شمار می رود. با توجه به اینکه برخی از آنتی بیوتیک ها به صورت غیر قانونی مورد استفاده قرار می گیرند،  بسیاری از تولیدکنندگان روی به راهکار های طبیعی و بی خطر برای رشد مرغ های خود آورده اند. با توجه به رویکرد به وجود آمده، بسیاری از پرورش‌دهندگان استفاده از پودر گیاه دارویی و گیاهانی مانند زردچوبه و سیر را در تغذیه مرغ ها در نظر گرفته اند.

نکته جالب درباره استفاده از این دو گیاه برای درمان سنتی نیوکاسل مرغ تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد در مرغ ها است. سیر و زردچوبه علاوه بر مقاومتی که در بدن مرغ ایجاد می کند با عکس کاهش چربی ها، کاهش کلسترول تخم مرغ، بازدهی بالا و رشد مرغ ها می شود. این دو گیاه می توانند رشد اقتصادی مناسبی را برای پرورش طیور داشته باشند. اکثر واحدهای تولیدی طیور گوشتی و تخمگذار از آنها در تغذیه مرغ ها استفاده می کنند.

درمان سنتی نیوکاسل مرغ1
درمان سنتی نیوکاسل مرغ1

بیشتر بخوانید: درمان لنگیدن پای جوجه مرغ

تاثیر درمانی زردچوبه و سیر در مرغ ها

یکی از علائم بیماری نیوکاسل در مرغ ها مختل کردن عملکرد کبد و اندامهای حسی در این پرنده است. همانطور که میدانید بیماری نیوکاسل یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند به صورت بسیار سریع در بین پرنده ها شیوع پیدا کند. با توجه به این خصوصیت و درگیری اکثر اندام های حسی جوجه های مرغ بخصوص کبد و دستگاه گوارش زردچوبه و سیر می تواند می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از بیماری نیوکاسل مرغ داشته باشد.

 به راحتی هرچه تمام تر می توانید به مدت دو هفته به ازای هر یک کیلوگرم یک گرم زردچوبه را در برنامه غذای مرغ ها بگنجانید. زردچوبه به صورت خیلی سریع وارد معده مرغ ها شده و از کبد و سایر دستگاههای گوارشی آن ها محافظت می نماید. وجود آنتی اکسیدان ها یکی از مهمترین نکات استفاده از زردچوبه در رژیم غذایی مرغ ها به شمار می رود. زردچوبه یکی از مهمترین نکات درمان سنتی نیوکاسل مرغ است که باید را در تغذیه مرغ ها قرار داد.

سایر تاثیرات سیر و زردچوبه بر بیماری نیوکاسل

 زردچوبه و سیر می تواند سیستم های تنفسی مرغ مورد نظر را درگیر نماید و مقاومت آنها در برابر بیماری نیوکاسل را چندین برابر کند. شما نه تنها با استفاده از زردچوبه درمان سنتی نیوکاسل مرغ را در پیش گرفته اید،  بلکه به راحتی هرچه تمام تر می توانید کارایی و بازدهی کسب و کار خود را نیز به صورت شگفت انگیزی بالا ببرید.

سایر روش های درمان سنتی نیوکاسل مرغ

از دیگر روش های درمان سنتی نیوکاسل مرغ می توان به مخلوط کردن ۲۰ کیلو هویج در یک تن دان، استفاده از ملاس چغندر قند، استفاده از دارچین، استفاده از ب کمپلکس و جوش شیرین اشاره کرد. تمامی موارد می‌توانند برای جلوگیری از ویروس نیوکاسل به شما کمک بسیار زیادی بکنند. هر یک از مواد فوق را می توانید جدی بگیرید و از آن برای درمان سنتی نیوکاسل مرغ استفاده نمایید.

روش های درمان سنتی نیوکاسل مرغ
روش های درمان سنتی نیوکاسل مرغ

بیشتر بخوانید: مرغداری تخمی

درمان جوجه مرغ با سیر

ما شما را در این مطلب با درمان بیماری نیوکاسل مرغ با سیر آشنا کردیم. تمام مراحل موجود برای مرغ را می توانید جهت درمان جوجه نیز استفاده کنید. درمان جوجه مرغ با سیر تفاوت زیادی با درمان مرغ با سیر نخواهد داشت. شما می توانید تمامی اعمالی که در قسمت بالا به آن اشاره شد را برای جوجه ها استفاده کنید. چنانچه شما درمان دیگری از جوجه مرغ با سیر دارید می تواند آن را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

درمان نیوکاسل مرغ با استفاده از واکسن

درمان نیوکاسل مرغ به طور قطعی فقط با واکسن های موجود در بازار امکان پذیر است. استفاده از زردچوبه و سایر گزینه ها فقط یک شیوه برای کم کردن خطرات و بالا بردن سیستم ایمنی بدن در مرغ ها است. چنانچه دوست دارید از این شیوه ها برای درمان سنتی نیوکاسل مرغ استفاده کنید، توصیه می نماییم قبل از استفاده از آنها با مشاوره در این زمینه مشورت نمایید. یکی از مشاورانی که می تواند شما را در این زمینه کمک کند و کسب و کار شما را به طور شگفت انگیزی توسعه دهد، ارش کرمانی بنیانگذار هوش پرورشی در ایران است.

علائم بیماری نیوکاسل در مرغ

  1. نفس نفس زدن
  2. خس خس کردن سینه 
  3. نفس کشیدن با دهان باز
  4.  سرفه و عطسه 
  5. اسهال آبکی 
  6. اسهال سبز رنگ 
  7. کاهش وزن 
  8. کاهش اشتها 
  9. افتادگی بالها 
  10. لرز بدن 
  11. داشتن سرگیجه
  12.  کز کردن و گوشه گیری
  13.  ناتوانی در راه رفتن 
  14. پیچیدن گردن به سمت بدن

علائم جزئی و خفیف نیوکاسل مرغ

علائم جزئی و خفیف نیوکاسل در مرغ بسیار متفاوت تر از حالت ها حاد است. در حالت تخفیف با استفاده از قرنطینه و دارو میتوان نیوکاسل مرغ را درمان کرد. از علائم جزئی و خفیف نیوکاسل مرغ می توان به متورم شدن چشم، متورم شدن گلو، کاهش تخم گذاری، کاهش اشتها و تغییر در شکل رنگ تخم مرغ اشاره کرد.

بیماری نیوکاسل در مرغ چگونه به نقاط مختلف جهان انتقال یافت؟

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند زمینه ساز ورود بیماری نیوکاسل به بدن مرغ ها شود. ویروس نیوکاسل در سه نوع مختلف قوی، متوسط و ضعیف گله مرغ را درگیر می کند. نوع اول آن که قوی است می تواند گله شما را درگیر و تلفات بسیار بالایی را با خود به همراه داشته باشد. هرگاه به نیوکاسل قوی رسیدید باید سریع کارهای مورد نظر برای درمان را انجام دهید تا گله شما درگیر نشود. نکته جالب درباره نیوکاسل سرایت آن به سایر طیور است. شما بیماری نیوکاسل را نه‌ تنها در مرغ ها بلکه در طیور مختلفی چون قرقاول، بلدرچین، بوقلمون، غاز، اردک، کبوتر و پرنده های زینتی میتوانید مشاهده کنید.

پرندگان مهاجر و وحشی ویروس نیوکاسل را  از جزیره جاوه اندونزی در سال ۱۹۲۶ به سایر نقاط جهان انتقال دادند. این بیماری در سالهای اول تلفات بسیار زیادی را به مرغداران و پرورش دهندگان طیور وارد کرد. اما کم کم افراد مختلفی توانستند به درمان نیوکاسل مرغ دست پیدا کنند. سال‌های اول به روش سنتی این کار را انجام می دادند اما بعد از گذشت سالیان نه چندان زیاد توانستن دارو و واکسن آن را اختراع نماید.

نحوه ورود بیماری نیوکاسل به بدن مرغ

همانطور که می‌دانید بیماری نیوکاسل یک بیماری عفونی است که منشا ویروس گونه دارد. نیوکاسل از ورود به بدن مرغ دستگاه های گوارشی و تنفسی را دچار اختلال می کند. تنفس در  محیط آلوده می تواند یکی از راه های ورود بیماری نیوکاسل به بدن مرغ باشد. راه های تنفس و دستگاه گوارشی، بیماری آنفولانزای مرغی و مسمومیت های غذایی، جزء مهم ترین راه ها برای ورود بیماری نیوکاسل به بدن مرغ و سایر طیور است. 

با چه ترفندی متوجه شویم نیوکاسل در بدن مرغ وجود دارد؟

همانطور که گفتیم بیماری نیوکاسل جز بیماری هایی است که بر روی تنفس و گوارش مرغ ها تاثیر منفی میگذارد. علائم و مشخصاتی که گفته شد ممکن است در بسیاری از بیماری ها مشابه باشد و فرد تشخیص دهنده را به اشتباه بیندازد. برای تشخیص دقیق و قطعی نیوکاسل باید لاشه مرغ را کالبدشکافی کنید تا متوجه بیماری نیوکاسل به طور قطعی شوید. توجه کنید تجربه بالا و اطلاعات دقیق درباره بیماری نیوکاسل نیز می تواند کارساز باشد. در این مواقع می توانید به جای کالبدشکافی از دامپزشک متبحر و متخصص کمک بگیرید.

دامپزشک برای تشخیص قطعی نیوکاسل در طیور از روش هایی مانند MDT، ICP، IVP، HI و یا روش مولکولی استفاده می کند. چنانچه دامپزشک بعد از اتلاف مرغ آن را کالبد شکافی کرد به علامت هایی مانند خونریزی داخلی ریه، نای، سنگدان، کلیه، تخمدان و سایر اندام ها توجه کنید. توجه داشته باشید بیماری نیوکاسل موجب خونریزی داخلی در اندام مرغ میشود.

روش های پیشگیری از بیماری نیوکاسل

بهترین روش برای پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل استفاده از واکسن در جوجه ها در سنین پایین است. زمانی واکسن ها تاثیر فراوان خواهند داشت که شما بتوانید با نظر دامپزشک سر وقت تعیین شده آن را تزریق نمایید. سعی کنید از هم غذا شدن مرغ با گنجشک و عقاب جلوگیری نمایید. این پرنده ها شرایط ابتلا مرغ به نیوکاسل را چندین برابر افزایش می‌دهند. از دیگر روش های پیشگیری بیماری نیوکاسل در مرغ میتوان به استفاده از آب و غذای سالم اشاره کرد. بعد از استفاده مرغ ها از آبخوری و دانخوری باید آنها را با مواد شوینده و ضدعفونی کننده بشویید و سپس ضدعفونی نمایید.

برای جلوگیری از بیماری نیوکاسل باید به بهداشت محیط اهمیت خاصی دهید. از عواملی که می تواند باعث شیوع بیماری نیوکاسل شود، محیط غیر بهداشتی است. محیط غیر بهداشتی کمک می‌کند تا نیوکاسل از بدن مرغ به بدن مرغ دیگر انتقال یابد. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از شیوع بیماری نیوکاسل جلوگیری کنید، ضدعفونی کردن محیط و بهداشت آن را در اولویت قرار دهید.

مشاهده پرنده بیمار و جدا کردن آن از سایر گله می تواند از تکثیر بیماری نیوکاسل در بین مرغ ها جلوگیری کند. جدا کردن مرغ نیوکاسل دار از سایر مرغ ها می تواند تاثیر بسزایی در کاهش تلفات در زمان بیماری نیوکاسل داشته باشد.

روش های پیشگیری از بیماری نیوکاسل
روش های پیشگیری از بیماری نیوکاسل

بیشتر بخوانید: بیماری نیوکاسل در بلدرچین و راه های درمان آن

قرص برای درمان نیوکاسل

از قرص های مولتی ویتامین و آنتی بیوتیک های مختلف میتوان برای درمان نیوکاسل استفاده کرد. توجه کنید قرص برای درمان نیوکاسل محدود بوده و بیشتر از آمپول و شربت جهت درمان آن استفاده می شود.

درمان نیوکاسل با تریاک

بسیاری از افراد برای درمان نیوکاسل از تریاک استفاده میکنند. برای اینکه نتیجه قطعی در این زمینه را به دست آورید باید خودتان تجربه کنید. تجربه خاصی بابت درمان نیوکاسل با تریاک نداشته ایم و این کار را بدون مشورت با افراد زبده صلاح نمی بینیم. لطفاً قبل از استفاده از تریاک برای درمان نیوکاسل حتماً با پزشک مربوطه مشورت کنید تا گله شما دچار تلفات بسیار زیاد این شود.

نیوکاسل از چه طریقی از یک پرنده به پرنده دیگر منتقل میشود؟

آب و دان از مهمترین مواردی هستند که می تواند نیوکاسل را از پرنده به پرنده دیگر منتقل کند. همانطور که گفتیم برای جلوگیری از این کار باید آبخوری و دانخوری را بعد از استفاده پرنده ها بشوید و آنها را ضدعفونی کنید. غذا خوردن با پرنده های وحشی از دیگر عواملی است که می تواند موجب انتقال ویروس نیوکاسل از یک پرنده به پرنده دیگر میشود. برای جلوگیری از این کار می توانید از هم غذا شدن مرغ با پرنده های وحشی جلوگیری کنید. قفس مرغ در این مواقع می تواند به کمک شما بیاید. بیماری نیوکاسل از طریق هوای آلوده و تنفس پرنده ها نیز می تواند به بدن مرغ ها وارد شود. به طور کلی برای جلوگیری هر یک از عوامل گفته شده می توانید از قفس مرغ استفاده کنید. قفس مرغ شرایطی را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید به بهترین شکل پرنده های بیمار را از یکدیگر جدا کنید. دانخوری و آبخوری تمام اتوماتیک شرایطی را برای شما به وجود می‌آورد که بتوانید به راحتی به جوجه های مرغ اب و دان برسانید. ضدعفونی کردن قفس مرغ سایت پرآور صنعت به راحتی انجام میشود و نیازی به سختی فراوان ندارد. همچنین قفس شرایطی را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید از هم غذا شدن مرغ ها با سایر پرنده های وحشی و غیر وحشی جلوگیری نمایید. مدیریت آسان با قفس مرغ سایت پرآور صنعت هدیه ای است که می توانید خودتان به کسب و کارتان بدهید.

درمان نیوکاسل مرغ

بسیاری از افراد به این درمان نیوکاسل مرغ به روش سنتی و پیشرفته تردید دارند. برای این نفرات مشورت با دامپزشک را توصیه می کنیم. هر چقدر شما بتوانید به بهترین شکل با دامپزشک مربوطه در این زمینه ارتباط برقرار کنید به طور قطع روشهای مناسب‌تری را برای درمان نیوکاسل مرغ به کار خواهید بود. روش سنتی و یا استفاده از واکسن را به عهده دامپزشک بگذارید.

چگونه مرغ مبتلا به نیوکاسل را درمان کنیم؟

روش های سنتی بسیار زیادی را جهت درمان بیماری نیوکاسل به شما ارائه دادیم. تغذیه سالم، مولتی ویتامین کافی، استفاده از آنتی بیوتیک، آب سالم و دان سالم تا حدود زیادی می تواند بیماری نیوکاسل را از درون بدن مرغ به بیرون بروند. چنانچه مرغ مورد نظر به بیماری حاد نیوکاسل مبتلا شود، باید از قرص و آمپول طبق نظر دامپزشک استفاده شود. برای اطلاعات بیشتر در این باره می توان با یک دامپزشک مشورت کنید.

راهنمایی فوری برای درمان نیوکاسل

در این مطلب به نکات مختلفی از درمان نیوکاسل با سیر و زردچوبه، تاثیر این دو محصول برنیوکاسل، سایر روش های درمان سنتی نیوکاسل مرغ، نحوه ورود بیماری نیوکاسل به بدن مرغ، قرص برای درمان نیوکاسل، پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل و بسیاری از عوامل دیگر پرداخت کنیم. حال قصد داریم در این قسمت شما را با راهنمای فوری برای درمان نیوکاسل آشنا کنیم. به خوبی به نکاتی که در این قسمت گفته می شود توجه کنید و سعی کنید بعد از ابتلا به بیماری نیوکاسل مرغ تمامی این نکات را اجرای نمایید.

مرحله اول

در مرحله اول برای اینکه بتوانیم بیماری نیوکاسل را از مرغ ها دور کنید ابتدا سعی کنید فضای پرورش را از خاک به سطحی با متریال موزاییک و سیمان انتقال دهید.  سعی کنید به هیچ عنوان فضای پرورش شما با پوشش خاک نباشد. زیرا  خاک می تواند علائم بیماری را نسبت به گذشته شدت ببخشد.

مرحله دوم

در مرحله دوم سعی کنید تهویه مناسبی برای فضای پرورش انتخاب نمایید. معمولاً تهویه های نامناسب موجب گسترش بیماری از مرغ به مرغ دیگر خواهد شد. با انتخاب تهویه مناسب می توانید علاوه بر جلوگیری از شروع بیماری به مرغ ها در بهبودی و به دست آوردن دوباره سلامتی کمک کنید.

مرحله سوم

ضدعفونی کردن فضا به صورت روزانه می تواند به شما جهت جلوگیری از بیماری نیوکاسل مرغ کمک کند. شما علاوه بر فضای مورد نظر باید دانخوری و آبخوری را نیز ضدعفونی کنید. توصیه ما به شما در این مواقع این است که مواد ضدعفونی کننده را از دامپزشکی ها و یا داروخانه ها تهیه نمایید تا بهترین راندمان کاری را در هنگام ضدعفونی کردن به دست بیاورید.

مرحله چهارم

یکی از مهمترین نکاتی که در درمان فوری نیوکاسل باید به آن توجه شود، تغذیه است. معمولاً پرورش دهندگان مرغ موضوع  تغذیه را دسته کم گرفته و در هنگام بیماری و آن توجه خاصی نمی کنند. اما باید بگوییم تغذیه یکی از مهمترین نکاتی است که در هنگام بیماری نیوکاسل باید به آن توجه ویژه داشته باشید. در هنگام مبتلا شدن مرغ بیماری نیوکاسل به هیچ عنوان نباید از غذاهای آبکی استفاده کنید. استفاده از غذاها به صورت وعده ای  و استفاده از محصولاتی مانند گندم و ذرت به صورت محلول در آب می تواند بسیار کارساز و کارآمد باشد. به کمپلکس خیس خورده را میتوانید با محلول گفته شده قاطی کنید و آن را در اختیار ما قرار دهید. توجه داشته باشید برای اینکه محیط مورد نظر فضای بهداشتی خود را از دست ندهد باید غذاها را ابتدا پیش کنید و سپس بعد از آبکش کردن در اختیار مرغ ها قرار دهید.

با توجه به اینکه برای بیماری نیوکاسل درمان قطعی وجود ندارد اما کارهای گفته شده میتواند به طور چشمگیری درد این بیماری را در مرغ ها کم کند. همچنین با انجام دادن این مراحل مرغ ها می توانند مراحل درمان خود را هرچه سریعتر پیگیری کنند. به نظر شما چه کارهایی دیگری می توان انجام داد که بتوان به وسیله آن مراحل درمان نیوکاسل سریعتر طی شود. ما سعی کردیم در این بخش راه حل های فوری و ضروری را در اختیار شما قرار دهیم.

چگونه مرغ مبتلا به نیوکاسل را درمان کنیم؟
چگونه مرغ مبتلا به نیوکاسل را درمان کنیم؟

شما برای ما از درمان سنتی نیوکاسل مرغ بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با درمان سنتی نیوکاسل مرغ آشنا کردیم. چنانچه شما هم از شیوه های سنتی برای درمان نیوکاسل در مرغ ها استفاده می کنید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. نظرات و تجربیات شما می‌تواند به مخاطبین سایت پرآور صنعت کمک کند تا با این بیماری در طیور به بهترین شکل مبارزه نمایند.

چنانچه سوالی در این زمینه داشتید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما به طور کامل پاسخ خواهند داد. امیدواریم از این مطلب به بهترین شکل استفاده کرده باشید.

سوالات متداول

آیا نیوکاسل مرغ به روش سنتی درمان می شود؟

بله، درمان نیوکاسل مرغ به روش سنتی امکان پذیر است

آیا درمان نیوکاسل مرغ از طریق سیر و زردچوبه امکان پذیر است؟

درمان نیوکاسل مرغ از طریق سیر و زردچوبه امکان پذیر است، می توانید روش های آن را در مطلب مطالعه کنید

زردچوبه چه تاثیراتی بر مرغ دارد؟

زردچوبه و سیر باعث افزایش مقاومت بدن مرغ در برابر بیماری نیوکاسل می شود

طاعتی
دیدگاه کاربران
۳۰ دیدگاه
  • علی 20 مرداد 1401 / 5:05 ب.ظ

    مرغ مینای ما چند روزی هست که گردنش به پشت سر میپیچه و این خیلی نگران کننده هست میخواستم ببینم واکسنی داره تا این بیماری تموم شده یا نه

    • طاعتی 23 مرداد 1401 / 3:29 ب.ظ

      واکسن داره اما شما بایدواکسن رو قبل از درگیری با بیماری بزنید . واکسن برای پیشگیریه نه درمان

    • سجاد 22 آبان 1401 / 3:21 ب.ظ

      درود بر همه دوستان ، و بانیان این سایت حرفه ای ،
      دوستان عزیز ، من همین حالا از مرغداری دارم ارتباط میگیرم که ۲۵ هزار تا بله ۲۵ هزارتا مرغ و خروس ۹ ماهه گلپایگانی اصلاح نژاد شده داخل سالن تلف شدن و خودم هم دارم سکته میکنم ،
      آقایان من واکسن رو هم زده بودم ولی باز بیچاره شدم . تمام

      • Alireza 5 آذر 1401 / 7:03 ق.ظ

        مرغهای من هم بیخود و بی‌جهت افتادن مردن.

        • الی 7 بهمن 1401 / 7:24 ب.ظ

          سکته ناگهانی داشتن ربط به محیط و تغذیه شون داشته

  • نگار نوری 5 شهریور 1401 / 6:01 ب.ظ

    سلام مرغ مینای من هی میوفته و نمیتونه بلند چه یعنی نیوکاسل گرفته؟ چطوری با سیر و زرد چوبه درمانش کنیم؟

    • طاعتی 14 شهریور 1401 / 3:23 ب.ظ

      تشخیصش با دامپزشک هست
      ببینید تمام علائم نیوکاسل رو داره ؟

  • سمانه 10 شهریور 1401 / 4:02 ق.ظ

    مرغ مینا من هم سرشو میچرخونه با دهان باز نفس میکشه بمیرم براش توروخدا درمانش چیه😔😭😭

    • طاعتی 14 شهریور 1401 / 3:20 ب.ظ

      به دامپزشک مراجعه کنید

  • مهدی 22 مهر 1401 / 2:45 ق.ظ

    سلام من از کودکی پرنده نگه میدارم تجربه های بد و خوب کنار هم به من آموخت که اول خودم باید آرامش داشته باشم بعد همیشه اهمیت بدم به پرنده ای که مریض میشه سپس کار رو شروع کنم در مواردی که احساس کنم کار از دستم خارج است حتما به دام پزشک مراجعه کنم در شرایط عادی اول واکسن تقویتی میزنم بعد درمان عفونت رو آغاز میکنم و از خوراکی هایی که پرنده واقعا به آن اشتیاق داره و بیشتر میخوره میدم بهش واگر جای مناسب تری بود برای نگه داری پرنده انتخاب میکنم

    • طاعتی 23 مهر 1401 / 12:23 ب.ظ

      سلام
      زیباترین و کاربردی ترین کامنت و انتقال تجربه ای بود که تا به امروز خواندیم
      متشکرم

    • سجاد 22 آبان 1401 / 3:33 ب.ظ

      دوست عزیز خیل خوب فرمودید ، ولی وقتی سالندار از سستی و علائم گله در روز اول متوجه نشه هیچ کاری نمیشه کرد و تاکید می‌کنم دوستان و همکاران گرامی، اولین کار پیشگیری و بهداشت و دوباره پیشگیری و روی درمان در مقیاس و اندازه های بالا اصلا ححححححسسسسساب نکنییییید.
      ۳ ملیارد یعنی ۲۵ هزار تا مرغ و خروس، محلی سرمایه من جلو شمام داره پر پر میزنه ولی دیگه هیچ کسی نمیتونه کاری بکنه .
      دیگه آرامش نمیتونی داشته باشی .

  • سجاد 22 آبان 1401 / 3:40 ب.ظ

    در کل ، صمیمانه عرض میکنم ، این سایت عالی بود و تنها سایتی بود که دیدم به همه روش ها و به صورت جزئی و کلی راهنماییت میکنه و حداقل سعی کرده که راه و روش های به روز و سنتی رو ارائه بده و انصافاً موفق بوده ،
    دمتون گگگگگگررررررررررم .
    موفق باشید و پیروز . بدرود ●

    • طاعتی 25 آبان 1401 / 3:40 ب.ظ

      متشکرم نظر شما باعث دلگرمی ماست

  • سجاد 22 آبان 1401 / 3:41 ب.ظ

    دوست عزیز خیل خوب فرمودید ، ولی وقتی سالندار از سستی و علائم گله در روز اول متوجه نشه هیچ کاری نمیشه کرد و تاکید می‌کنم دوستان و همکاران گرامی، اولین کار پیشگیری و بهداشت و دوباره پیشگیری و روی درمان در مقیاس و اندازه های بالا اصلا ححححححسسسسساب نکنییییید.
    ۳ ملیارد یعنی ۲۵ هزار تا مرغ و خروس، محلی سرمایه من جلو شمام داره پر پر میزنه ولی دیگه هیچ کسی نمیتونه کاری بکنه .
    دیگه آرامش نمیتونی داشته باشی .

  • سیدمحمدحیدری 1 بهمن 1401 / 10:56 ب.ظ

    باسلام
    من هم یک عروس هلندی لوتیتو ماده خریدم واسه عروس نر خودم
    ولی نفهمیدم که حیوون مریضه.
    ومتاسفانه ۳تا عروس دیگه روهم مریض کرد
    ومتاسفانه ۴تا عروس هلندی داشتم که نیوکاسل گرفته بودن.
    بعدبردم دامپزشکی
    گفت نباید گرسنگی بکشه که معدش ازکارمیفته
    دارو هم داد
    ولی من داخل قفس همشون عنبرنسارا
    دورکردن
    وباسرنگ بهشون سرلاک میدادم
    ودرنهایت بعد۱ماه
    به شکرخداهمشون خوب شدن
    والان ۲تاشون جوجه هم دارن.
    واون عروس لوتیتو اولی هم امروز به عروس نر خودم خیز داد.
    خداوکیلی چندبارمیخواستم بذارمشون دم در ولی هوا سردبود و دلم نیومد توسرما بمیرن…
    ولی خانوم بنده خیلی وقت گذاشت روی پرنده هام وخیلی بهشون رسیدگی کرد..

    وبنظرمن همون عنبرنسارا عفونت داخلی رو ازبین برد..
    حالا شاید بعضی ها قبول نکنن
    ولی بقران ۴تاشون الان سالم سالم شدن
    خدارو شکر میکنم
    که این ۴تا فرشته رو بمن دوباره هدیه داد.
    با تشکر از سایتتون.

    • مدیریت سایت 4 بهمن 1401 / 11:09 ق.ظ

      سلام و ممنون از اشتراک گذاری تجربه ارزشمندتان

  • مینا 8 بهمن 1401 / 2:39 ب.ظ

    سلام لطفا راهنمابی کنید جوجه من ۵۰ روزه محلیه .چند روز به اسهال سبز تیره افتاد و اشتهاش کم شد و خیلی آب میخوره این زمستونی خودم حدس زدم شاید از پودر غذاییه که گرفتم براش چون بوی کهنگی میداد و شور بود . رفتم دانپزشکی گفت تب داره قرص نئوویتاموکسی داد و گفت غذاشم عوض کنم دو دزش رو خورد یکم بهتر شد اما بعد پروبیوتیک هم بهش دادم تا یک روز نیم خیلی حالش خوب شد و مدفوعش نرمال شد و رنگ اکثرش سبز کمرنگ و سفید شد اما بعدش نمیدونم چرا دوباره تب کرد و اسهال سبزکمرنگ و کف الود کرد البته شب قبلش گفتم تبش بالا نره دوباره یکم جاشو خنکتر قرار دادم چون جای گرم قبلیش تبش رو تشدید میکرد . میدونید چشه و چی و چه کار کنم ؟ علت تبش چیه ؟ تو رو خدا کمک کنید

  • جعفر 16 اسفند 1401 / 5:33 ب.ظ

    سلام
    من یک مرغ دارم که مبتلا به نیوکاسل شد با زردچوبه و پیاز و سیر و همچنین مولتی ویتامین و انتی بیوتیک توانستم درمانش کنم

  • داود رفیعی نوده 15 اردیبهشت 1402 / 11:11 ب.ظ

    باسلام .
    بیماری نیوکاسل تا چه حد برای انسان خطرناک هستش .؟؟

    • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 6:54 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، این بیماری بین انسان و حیوان مشترک نیست

  • رضا 3 خرداد 1402 / 2:13 ق.ظ

    ممنون از تجربه تک تک شما هرچند تجربه های تلخی داشتید ولی از اینکه دراختیار دوستان گذاشتید نهایت تشکر را دارم امید که تجربه های تلختان درآینده نه چندان دور تبدیل به اتفاقات شیرینی برای ادامه زندگیتان با اهداف بالاتری شود

  • ابوذر 3 خرداد 1402 / 9:17 ب.ظ

    سلام‌جوجه‌های‌من‌چند‌وقته‌‌که‌وقتی‌مدفوع‌می کنند گندم هایی که خوردن درسته‌میاد بیرون‌چه کاری باید انجام بدم‌ یکی یکی هم دارن جوجه هام به این بیماری مبتلا میشن لطفا ازتون خواهش میکنم راه درونشون بگید خواهش میکنم راه درمانش‌رو‌بگید

    • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 6:42 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، نیازی نیست کاری انجام بدید فقط بهتره دان مخصوص مرغ بدید بهشون

  • مهدی 15 شهریور 1402 / 12:05 ب.ظ

    سلام من یک عروس هلندی دارم دو سه روزه انگار هر دو ساعت سرش گیج می‌ره بالاشو با می‌کنه سرشو تکون میده ولی بی اشتها نیس سرحال بعد من بهش سیر زرد چوبه دادم یکم بهتر شده تا ببرم دام پزشکی بگید خطر ناک نی لطفاً

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 1:30 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، کامنت شما رو تایید میکنیم تا متخصصین عروس هلندی پاسخ دهند.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

  • Ss 17 شهریور 1402 / 7:04 ب.ظ

    سلام ببخشید
    مرغم چندروزی هست روی تخماشه خروسم تنها مونده دوروز اول سرحال بود ولی این چند روزه خروسم یک جا وامیسته همش چشماشو میبنده که بخوابه و دوروزه زیاد صبح ها یا کلا زیاد قوقولی نمیکنه موقع غذا خوردن چشاشو میبنده یا نیمه بازه خروسم توی حیاط آزاده و غذا خوریش با پرنده هایی که میان تو حیاط اوناهم میخورن ببخشید این نشانه افسردگیه ؟ توروخدا جواب بدین .

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 1:34 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، خیر مشکل خاصی نیست فقط دقت نمایید اگر علائم حاد تری مشاهده فرمودید اطلاع بدید تا راهنمایی کنیم.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

  • محسن از جاجرم 7 مهر 1402 / 9:32 ق.ظ

    سلام
    این بیماری تا چه مدت در محیطی که قبلا درگیرش بوده آثارش می مونه ونمیشه مرغ وجوجه جدید رو تو اون مکان مجددا نگه داری کرد؟

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 12:32 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، بهتر است برای ضدعفونی محیط از آجر فرمالین استفاده نمایید.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *