خواص کاهو برای مرغ تخمگذار

خواص کاهو برای مرغ تخمگذار

خواص کاهو برای مرغ تخمگذار بسیار زیاد است. این خواص به گونه‌ای است که اگر متوجه شوید چه تاثیراتی بر روی سیستم ایمنی میزان و تخم گذاری و سلامت مرغ تخمگذار دارد به هیچ عنوان کاهو را از وعده غذایی مرغ های خود حذف نخواهد کرد. کاهو به همان اندازه که خواص بسیار زیادی دارد به همان اندازه می تواند مضر و موجب تلفات شود. در مصرف کاهو باید تمامی اصول را رعایت کرد تا بتوان بهترین بازخورد را از آن گرفت. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم شما را با خواص کاهو برای مرغ تخمگذار آشنا کنیم. همچنین به شما خواهیم گفت مصرف زیاد این محصول چه پیامدهایی را با خود به همراه خواهد داشت.  تا انتهای این مطلب سایت پرآور صنعت را یاری کنید. برای مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارید.

بزرگ شدن تخم مرغ ها

کسانی که  مرغ های آنها تخم های کم کیفیت و کوچک تولید می کنند، کاهو برای آنها بهترین گزینه است. کاهو می تواند به بزرگ شدن تخم مرغ ها کمک بسیار زیادی کند. چنانچه شما هم از این موضوع رنج می‌برید می‌توانید از کاهو به میزان لازم در جیره غذایی مرغ های تخمگذار استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه کاهو در دوره های غذایی نه تنها موجب بزرگترین شدن تخم مرغ ها نمیشود بلکه موجب عدم رشد در مرغ ها خواهد شد. برای مصرف کاهو باید به سن و وزن و میزان تخم گذاری مرغ توجه ویژه ای داشته باشید. میزان کاهو با توجه به این سه مورد برای مصرف متغیر خواهد بود. هر چقدر سن و وزن مرغ تخمگذار کمتر باشد میزان کاهو مصرفی نیز کمتر خواهد بود.

ضد یبوست

بسیاری از افراد در هنگام چیدن جیره غذایی برای مرغ تخمگذار این پرنده را دچار یبوست می کنند. کسانی که با برنامه ریزی اشتباه موجب یبوست مرغ تخمگذار شدند می توانند با استفاده از کاهو این بیماری را به راحتی رفع نمایند. کاهو موجب روان شدن مدفوع مرغ تخمگذار می شود. توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه کاهو در این مواقع به تنهایی یبوست را رفع می‌کند، بلکه این پرنده را به بیماری اسهال نیز مبتلا  می کند. در این مواقع توصیه ما به شما این است که یک وعده غذایی مرغ را کاهو قرار دهید و بعد از آن کاهو را قطع نمایید. چنانچه در وعده اول یبوست رفع نشد می توانید در وعده بعدی نیز از او استفاده کنید.

خواص کاهو برای مرغ تخمگذار
خواص کاهو برای مرغ تخمگذار

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ تخمگذار از ۰ تا ۱۰۰+ [ کامل و اصولی ترین راهنما ]

تقویت بینایی

کاهو موجب تقویت بینایی در اکثر پرنده ها میشود. چنانچه پرنده های شما دچار مشکل بینایی هستند می توانید با قرار دادن کاهو در وعده های مختلف غذایی آنها این مشکل را تا حدود زیادی حل کنید. کاهو نقش تقویت کننده بینایی در پرنده های مانند مرغ، بلدرچین، طوطی، قناری، فنچ و سایر پرنده ها را ایفا خواهد کرد.

تقویت قوای جنسی در پرنده ها

بسیاری از پرندگان برای تولید مثل نیاز به جفت گیری دارند. برای این که عمل جفت‌گیری و تولید مثل در آن ها به بهترین شکل انجام شود می توانید کاهو را در وعده غذایی آنها قرار دهید. برای مرغ تخمگذار نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای تولید مثل نیاز به جفت گیری با خروس دارد. برای تقویت قوای جنسی مرغ تخم گذار و خروس کاهو بهترین گزینه است.

شادابی و براق شدن پرها

یکی از خواص های کاهو برای مرغ تخمگذار شادابی بال و براق شدن پرها است. کاهو به مرغ تخمگذار شادابی بسیار زیادی می بخشد و رنگ آن را روشن تر و براق تر از گذشته می نماید. توجه داشته باشید برای شادابی و براق شدن پرها کاهو را به میزان لازم در جیره غذایی آنها قرار دهید. همچنین قرار دادن کاهو در سنین پایین برای براق تر شدن پرها می تواند موجب بروز مشکلات گوارشی در مرغ تخمگذار شود. خواص کاهو برای مرغ تخمگذار بسیار زیاد است اما باید در مصرف آن باهوش بود.

خواص کاهو برای مرغ تخمگذار، پاکسازی دستگاه گوارش و کبد

در این تکنیک خواص کاهو برای مرغ تخمگذار چندین برابر خواهد شد.  کاهو و هویج را در مقداری آب قرار دهید و اجازه دهید تا این دو با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند. این کار باعث بیشتر شدن خواص کاهو برای مرغ تخمگذار می شود. محلول به دست آمده می تواند موجب رفع انسداد مدفوع، از بین برنده مشکلات کبدی و تمیزتر شدن خون مرغ تخمگذار شود. با استفاده از کاهو و هویج به راحتی می توانید سه بیماری مهم در بدن مرغ تخمگذار را از بین برده و به سلامتی این پرنده کمک کنید.

خواص کاهو برای مرغ تخمگذار
خواص کاهو برای مرغ تخمگذار

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین تخمگذار رو اینجوری انجام بده + [ پرورش اصولی اینجوریه ]

هضم راحت تر غذا

از دیگر خواص کاهو برای مرغ تخمگذار می توان به هضم راحت تر غذا اشاره کرد. بهترین گزینه برای در نظر گرفتن هضم غذا گل کاهو است. معمولاً وسط کاهو، گل زرد رنگی را مشاهده می کنید این گل زرد رنگ می تواند باعث بهتر هضم شدن غذای مرغ تخمگذار شود. شما کافی است گل کاهو را ۲ ساعت قبل از خواب شبانه در اختیار مرغ تخمگذار قرار دهید. با این کار در خواب شبانه مرغ تخمگذار آرامش را تزریق کرده‌اید. گل کاهو در طول شبانه روز موجب هضم غذا  در معده مرغ تخمگذار خواهد شد. 

مضرات کاهو برای مرغ تخمگذار

 استفاده بیش از اندازه از گل کاهو برای هضم غذا میتواند میل جنسی مرغ تخمگذار را به میزان زیادی کاهش دهد و موجب تولک در مرغ ها شود. همچنین استفاده زیاد از کاهو می تواند عوارضی چون کم بینایی را در مرغ های تخمگذار پدید آورد. برای جلوگیری از عوارض کاهو برای مرغ تخمگذار می توانید از کرفس و برگ نعنا استفاده کنید.

میزان استفاده کاهو برای مرغ تخمگذار

همانطور که گفتیم جهت استفاده از خواص کاهو برای مرغ تخمگذار باید میزان استفاده از آن را به درستی رعایت کنید. چنانچه استانداردهای لازم برای میزان مصرف کاهو را رعایت نکنید مرغ تخمگذار شما با بیماریهای که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، مواجه خواهند شد. میزان مصرف کاهو برای مرغ تخمگذار ۲ تا ۳ بار در هفته است. در هر وعده غذایی می توانید از کاهو به اندازه یک انگشت برای هر مرغ در نظر بگیرید. البته با توجه به میزان رشد مرغ تخمگذار می توانید این وعده و مقدار آن را در هفته زیاد کنید.

سایر سبزیجات مفید برای مرغ تخمگذار

به جز کاهو سبزیجات بسیار زیاد دیگری هستند که می‌تواند موجب سلامتی و راندمان کاری بالا در مرغ های تخمگذار شود. از جمله این سبزیجات می توان به هویج، شلغم، جعفری، فلفل شیرین، گل کلم، چغندر، بادمجان، کدو، خیار، ذرت و بسیاری دیگر از سبزیجات اشاره کرد. میتوانید برای رشد بهتر مرغ تخمگذار از سبزیجات تازه استفاده کنید. در هنگام استفاده از سبزیجات توجه داشته باشید آنها سالم بوده و یا گندیده نباشند. برخی از سبزیجات ناسالم می تواند موجب بیماری در مرغ های تخمگذار شود.

به طور مثال هویج باعث سلامتی روده در مرغ تخمگذار می شود. لیمو سلامتی جسمانی را به این پرنده هدیه می کند. اسفناج درخشندگی و جلای پرها را با خود برای مرغ تخمگذار به همراه خواهد داشت. خیار و کدو موجب تقویت استخوان ها و ناخن ها در مرغ تخمگذار میشود. هر سبزیجاتی می تواند فواید متفاوت به خود را برای مرغ تخمگذار داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از به دست آوردن اطلاعات در این زمینه از سبزیجات مورد نظر برای درمان و یا بهبود بدن مرغ تخمگذار استفاده کنید.

خواص کاهو برای مرغ تخمگذار
خواص کاهو برای مرغ تخمگذار

بیشتر بخوانید: کاهش تخمگذاری در مرغ

شما برای ما از خواص کاهو برای مرغ تخمگذار بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با خواص کاهو برای مرغ تخمگذار میزان استفاده و مضرات آن آشنا کردیم. چنانچه شما از خواص دیگر کاهو برای مرغ تخمگذار باخبر هستید و ما آن را در این مطلب نیاورده ایم با استفاده از قسمت نظرات می‌توانید آن را با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارید. همچنین از این طریق می توانید سوالات خود را درباره خواص کاهو برای مرغ تخمگذار و سایر پرنده ها را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند. امیدواریم از این مطلب سایت ما به بهترین شکل استفاده کنید و بازدهی پرورش مرغ خود را روز به روز بالاتر ببرید.

سوالات متداول

بزرگ شدن تخم مرغ ها جز خواص کاهو برای مرغ تخمگذار می باشد؟

بله

پاکسازی دستگاه گوارش و کبد جز خواص کاهو برای مرغ تخمگذار می باشد؟

بله

خواص کاهو برای مرغ تخمگذار را نام ببرید؟

بزرگ شدن تخم مرغ ها ضد یبوست تقویت بینایی تقویت قوای جنسی در پرنده ها شادابی و براق شدن پرها هضم راحت تر غذا

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *