خواص شاهدانه برای کبوتر + [ شگفت انگیزترین خواصی که نمی دانستید ]

خواص شاهدانه برای کبوتر

پرورش کبوتر نیاز به رعایت و مقوله های مختلفی دارد. یکی از مقوله‌های مهم غذا است. شما با توجه به جیره غذایی کبوتر می توانید میزان سوددهی خود را افزایش و یا کاهش دهید. به نوبه ای غذای کبوتر به طور مستقیم روی سوددهی شما اثر خواهد گذاشت. شما باید بدانید جیره غذایی کبوتر را با چه موادی پر کنید تا بهترین بازدهی نصیب شما شود. یکی از مهمترین و موثرترین مواد در جیره غذایی کبوتر شاهدانه است. شاهدانه برای کبوتر فواید بسیار زیادی دارد. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم شما را با خواص شاهدانه برای کبوتر آشنا کنیم تا در هنگام نوشتن جیره غذایی برای پرنده از شاهدانه در بهترین زمان  استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

شاهدانه

شاهدانه جزء دانه های ریز با بافتی نرم است. این محصول را می توانید به رنگ های سبز و زرد در بازار تهیه نمایید. این دانه جزء مغذی ترین و قابل هضم ترین مواد غذایی به شمار می رود. کسانی که به دنبال یک غذای قابل هضم و مغذی برای کبوتران هستند معمولاً شاهدانه را به سایر گزینه ها ترجیح می دهند. شاهدانه علاوه بر مقوی بودن طبع گرم و خشکی دارد. خوردن شاهدانه شادی نشاط را با خود به همراه خواهد داشت. توجه فرمایید که مصرف بیش از اندازه آن موجب سستی برنده می شود.

کاهش اشتها با مصرف بیش از اندازه شاهدانه برای کبوتران به وجود خواهد آمد. مالیخولیا، تاریکی دید چشم، غم، تکرر ادرار و ترس از دیگر مواردی است که در هنگام مصرف بیش از اندازه شاهدانه توسط کبوتر رخ خواهد داد. توجه داشته باشید شاهدانه را به میزان لازم در جیره غذایی کبوتر قرار دهید تا خواص شاهدانه برای کبوتر بیشتر از ضرر آن باشد.

خواص شگفت‌انگیز شاهدانه برای کبوتر

شاید کمتر کسی باور کند که شاهدانه خواص های شگفت انگیزی برای کبوتر خواهد داشت. از جمله این خواص می‌توان به داشتن مواد مغذی اشاره کرد. پروتئین، اسیدهای چرب، کلسیم، ویتامین e بالا و فیبر از جمله خواص شاهدانه برای کبوتر به شمار می رود. بودن این خواص شاهدانه برای کبوتر کافی است تا شما این محصول را در جیره غذایی کبوتر قرار دهید. توصیه ما به شما این است از شاهدانه در غذای کبوتر به اندازه استفاده کنید. برای اینکه بیشتر با میزان شاهدانه در جیره غذایی کبوتر آشنا شوید می توانید به مطلب غذای کبوتر مراجعه نمایید.

از دیگر خواص شاهدانه برای کبوتر می توان به داشتن اسیدهای چرب مانند امگا ۳ و امگا ۶ اشاره کرد. وجود فیتوسترول در شاهدانه باعث کنترل میزان خون در کبوتران میشود.

خواص شاهدانه برای کبوتر
خواص شاهدانه برای کبوتر

دیگر خواص شاهدانه برای کبوتر

شاهدانه یک منبع بسیار بی نظیر برای پروتئین کامل به شمار می رود. در شاهدانه فیبرهای وجود دارد که می‌تواند سلامت قلب و سیستم گوارش کبوتران را تضمین نماید. همانطور که گفتیم شاهدانه سرشار از اسیدهای آمینه ضروری و اسیدهای چرب ضروری می باشد. با نیم نگاهی به آمار متوجه خواهید شد که شاهدانه یک غذای کامل برای کبوتران است. این محصول دارای ۳۳ درصد پروتئین، ۱۲ درصد کربوهیدرات، ۴۴ درصد روغن از این ۴۴ درصد  ۳۹ درصد روغن غیر اشباعی و ۵ روغن می باشد. در نیم نگاهی به آمار متوجه خواهید شد که این محصول می‌تواند تکمیلی سر این محصول برای درنظرگرفتن جیره غذای کبوتران باشد.

چنانچه کبوتران شما دیگر تخم می گذارند می توانید از مخلوط شاهدانه استفاده کنید. مخلوط شاهدانه و گاودانه که دو منبع بسیار مهم ویتامین و پروتئین هستند می توانند بعد از دو هفته موجب تخم گذاری کبوتران شوند. شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک باعث افزایش تخمگذاری در کبوتران شوید.

انواع شاهدانه

سیاه دانه ها را می توان به دو قسمت تقسیم کرد قسمت اول که مرده استفاده انسان ها قرار می گیرد و قسمت دوم مورد استفاده کبوتران و سایر پرنده ها.

معمولا انسان ها از شاهدانه با دانه بندی ریز استفاده می کنم و دانه بندی بزرگ مخصوص کبوتران است توجه داشته باشید شاهدانه با دانه بندی مخصوص کبوتران قیمت بسیار کمتری نسبت به شاهدانه مخصوص انسان ها دارد.

مضرات شاهدانه برای کبوتر

مصرف بیش از اندازه شاهدانه نیز مانند تمام محصولات می تواند با ضررهای بسیاری همراه باشد. یکی از این ضرر ها شل شدن و از کار افتادن کتف کبوتر است. مصرف بیش از اندازه شاهدانه برای کبوتران می‌تواند باعث از کار افتادگی بال زدن آنها شود. شما باید به میزان لازم از شاهدانه در جیره غذایی کبوتر استفاده کنید. برای این که بتوانید انرژی مورد نیاز خود را از طریق شاهدانه کبوتران برسانید می توانید از مخلوط آن با سایر دانه ها استفاده کنید.

شاهدانه طبعی گرم داشته و از مصرف آن در دورانی که پرندگان روی تخم میخوابند باید جلوگیری شود، مصرف بیش از اندازه شاهدانه در این مواقع می تواند از خوابیدن کبوتر روی تخم جلوگیری نماید. به جز این بازه زمانی شما می توانید شاهدانه را در تمامی بازی های زمانی در پرورش کبوتر استفاده کنید.

به طور کلی توصیه ما این است که در مصرف شاهدانه میانه رو باشید. خواص شاهدانه برای کبوتر بسیار زیاد است، البته تا زمانی که شما بتوانید میزان درستی را به بدن این پرنده برسد. شما می توانید قبل از قرار دادن شاهدانه در جیره غذایی کبوتر از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مضرات شاهدانه برای کبوتر
مضرات شاهدانه برای کبوتر

برای خرید قفس کبوتر کلیک کنید

ارزش غذایی شاهدانه در هر 100 گرم 

  1. پتاسیم  ۸۵۹  میلی گرم
  2. آهن  ۱۴ میلی گرم 
  3. فسفر  ۱۱۶۰ میلی گرم
  4. روی  ۷ میلی گرم 
  5. کلسیم   ۱۴۵ میلی گرم 
  6. منگنز  ۷ میلی گرم 
  7. منیزیم  ۴۸۳ میلی گرم
  8. ویتامین A ( 3800 IU Mg به ازای هر ۱۰۰ گرم )
  9. ویتامین  B6 ( 0.12 میلی گرم به ازای هر ۱۰۰ گرم )
  10. ویتامین B3 ( 2.8 میلی گرم به ازای هر ۱۰۰ گرم )
  11. ویتامین B2 ( 0.11 میلی گرم به ازای هر گرم )
  12. ویتامین B1 ( 0.4 میلی گرم به ازای هر ۱۰۰ گرم )
  13. ویتامین E ( 90 mg IU mg در هر ۱۰۰ گرم )
  14. ویتامین D ( 77.5 IU  mg به ازای ۱۰۰ گرم )

شما برای ما از خواص شاهدانه برای کبوتر بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با خواص شاهدانه و مضرات آن برای کبوتر آشنا کنیم. چنانچه جای گزینه ا ی را در بین گزینه های گفته شده در خواص و مضرات این محصول خالی دیدید می توانید از طریق قسمت نظرات را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما به صورت کاملاً تخصصی پاسخ دهند.

سوالات متداول

مضرات شاهدانه برای کبوتران چیست؟

مصرف بیش از اندازه ان باعث فلجی در کتف و سستی در پرواز می شود

خواص شاهدانه برای کبوتر چیست؟

تقویت گوارش، غذایی قابل هضم انرژی بخش و غیره

مهمترین خواص شاهدانه برای کبوتر چیست؟

سرشار از مواد مغذی و قابل هضم بودن

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *