نکات مهم در هنگام خرید کبوتر سالم که باید آن را بدانید

خرید کبوتر سالم

یکی از حساس ترین مراحل پرورش کبوتر خرید آن است. توجه داشته باشید که شما بدون خرید کبوتر سالم نمی توانید پرورش این پرنده را به بهترین شکل پیش بگیرید. در هنگام خرید کبوتر باید به نکات بسیار زیادی از جمله سالم بودن آن توجه ویژه ای داشته باشید. خرید کبوتر های مولد سالم از جمله حساس ترین کارهایی است که شما می توانید قبل از پرورش این پرنده به آن دست بزنید. در این مطلب از سایت پرآور صنعت به کمک کسانی آمده ایم که دوست دارند نکات مهم هنگام خرید کبوتر را بدانند. چنانچه جز این دسته از افراد هستید در این مطلب با ما همراه باشید. ما در این مطلب ۰ تا ۱۰۰ خرید این پرنده را مورد بررسی قرار داده ایم تا بتوانید به بهترین شکل و با خیال آسوده اقدام به پرورش آن کنید. مطالعه این مطلب ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

چشم های کبوتر

اولین نکته در هنگام خرید کبوتر بازرسی چشمهای آن است. معمولاً چشمان کبوتر هایی که دچار بیماری هستند از کدری و غیر درخشندگی برخوردار خواهد بود. کبوترهای مریض چشمانی آلوده دارند. توجه کنید هر چقدر چشمان کبوتر درخشنده تر و براق تر باشد این پرنده از شادابی بیشتر و سلامت بالاتری برخوردار خواهد بود.

خرید کبوتر سالم
خرید کبوتر سالم

حتما بخوانید: پرورش کبوتر با روش های اصولی + [ از ابتدا تا انتها ]

فضله کبوتر

مورد دوم در هنگام خرید کبوتر که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، فضله کبوتر است. کبوتران سالم فضله های سفید و قهوه ای دارند. هرچقدر رنگ فضله به رنگ سبز نزدیک تر باشد این پرنده بیماری های عفونی سختی را پشت سر گذاشته است. آبکی بودن فضله از دیگر مواردی است که می تواند به شما نشانه های بیمار بودن این پرنده را بدهد. هر چقدر فضله کبوتر سفت تر باشد از سلامتی بالاتری برخوردار است.

عکس العمل کبوتر

کبوتری که سالم باشد نسبت به تغییرات محیطی و جابجایی اطراف خود واکنش سریع نشان می دهد. به طور مثال اگر شما به یک کبوتر سالم نزدیک شوید، سریعاً جابجا شده و خود را به نقطه امن خواهند رساند. این در صورتی است که کبوتران مریض جابجایی نداشته و معمولاً بی حال هستند.

چرخش گردن

عامل بعدی که در هنگام خرید کبوتر سالم باید به آن توجه کنید چرخش گردن است. کبوترانی که به بیماری نیوکاسل عصبی دچار شده باشند از چرخش گردن بی مورد استفاده میکند. چنانچه در هنگام خرید کبوتر به چرخش گردن برخوردید، کبوتر مورد نظر را خریداری نکنید. زیرا بیماری نیوکاسل می تواند نه تنها کسب و کار شما را  با شکست مواجه کند بلکه می تواند ضرر های سنگین را به شما تحمیل نماید. کبوترانی که به بیماری نیوکاسل دچار هستند معمولاً این بیماری را به سایر کبوتران سالم انتقال خواهند داد.

خرید کبوتر سالم، تنفس

تنفس یکی از مهم ترین موارد در هنگام خرید کبوتر به شمار می رود. برای این که بتوانید صدای نفس های کبوتر را به بهترین شکل بشنوید توصیه میکنیم گوش خود را بر روی سینه کبوتر بگذارید و ضربان قلب با سینه آن را کنترل کنید. کبوتران سالم از تنفسی بیصدا برخوردار هستند. معمولاً کبوترانی که به بیماری تنفسی دچار شده باشند تنفس های صدادار داشته و دارای بیماری برونشیت و نیوکاسل هستند. توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید حتما به صداهای تنفس کبوتران اهمیت بدهید.

کنار چشم و زیر کتف

کنار چشم و زیر کتف کبوتر باید بدون دانه باشد. هر گاه کنار چشم  و یا کتف آن دانه مشاهده کردید بدانید این پرنده به بیماری آبله دچار شده است.

کسب اطلاعات از نحوه پرورش

مواردی که باید در هنگام خرید کبوتر به آن توجه کنید میتوان به کسب اطلاعات از کبوترهای مولد اشاره کرد. شما باید در هنگام خرید کبوتر های مولد از نژاد پدر و مادر آن، تاریخ دقیق واکسن ها و فاکتور های غذایی که استفاده کرده‌اند اطلاعات در دست داشته باشید. هرچقدر اطلاعات شما در این زمینه بالاتر باشد می توانید با خیال آسوده تری خرید خود را انجام دهید.

خرید کبوتر سالم
خرید کبوتر سالم

حتما بخوانید: قفس کبوتر

خرید کبوتر سالم، مقعد

کبوترهای بیمار معمولاً در مقعد خود از فضولات خشک شده برخوردار هستند. وجود فضولات در مقعد کبوتران نشانه اختلالات گوارشی خواهد بود. در هنگام خرید کبوتر سالم به مقعد این پرنده نیز توجه داشته باشید.

وضعیت بافت عضلانی اطراف استخوان سینه

یکی از مهمترین نقاطی که در هنگام خرید کبوتر سالم باید به آن توجه داشته باشید، وضعیت بافت عضلانی اطراف سینه است. کبوترهای سالم از برآمدگی استخوان در خط میانی سینه برخوردار هستند.

عدم پریزی

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید کبوتر سالم باید به آن توجه داشته باشید، عدم پرویزی است. پرریزی به نشانه تولک رفتن کبوتر می باشد.

چک کردن دماغ کبوتر

دماغ کبوتر سالم بدون آبریزش بینی خواهد بود. توجه داشته باشید معمولا کبوتر های بیمار از آبریزش بینی مایع سبز رنگ و یا زرد رنگ برخوردار هستند.

نکات مهم در هنگام خرید کبوتر سالم

علاوه بر نکات گفته شده شما می توانید  به بسیاری از نکات دیگر در هنگام خرید کبوتر سالم توجه کنید. در هنگام خرید کبوتر مطمئن شوید تمامی اعضای بدن آن سالم بوده و از هیچ نقصی بهره نمی برد. امکان تشخیص بیماری در هنگام خرید کبوتر وجود دارد اما توجه داشته باشید کبوتران در هنگام پرورش به بیماری های نهفته مانند نیوکاسل و آنفولانزا مبتلا نباشند. همان طور که گفتیم داشتن بیماری های نهفته می‌تواند کسب و کار شما را به خطر بیندازد. قبل از خرید از سلامت و غیر بیمار بودن کبوتر اطمینان حاصل کنید. سعی کنید کبوتر خریداری شده را پرواز دهید تا از سلامت پرواز آن مطلع شوید. توجه داشته باشید برخی از بیماری ها در هنگام پرواز خودشان را نشان خواهند داد که شما در نگاه اول از آن مطلع نیستید.

خرید کبوتر سالم
خرید کبوتر سالم

حتما بخوانید: ساخت لانه کبوتر با چوب + [ مرحله به مرحله ]

شما برای ما از نکات مهم در هنگام خرید کبوتر سالم بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با نکات مهم در هنگام خرید کبوتر سالم آشنا کنیم. چنانچه شما از نکته دیگری در هنگام خرید کبوتر استفاده می کنید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارید. همچنین از این طریق می توانید سوالات و نظرات خود را درباره این مطلب را از پشتیبان سایت پرآور صنعت بپرسید و آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

هنگام خرید کبوتر سالم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

چشم های کبوتر فضله کبوتر چرخش گردن و غیره

بررسی مقعد در هنگام خرید کبوتر سالم به چه شکل است؟

کبوترهای بیمار معمولاً در مقعد خود از فضولات خشک شده برخوردار هستند. وجود فضولات در مقعد کبوتران نشانه اختلالات گوارشی خواهد بود. در هنگام خرید کبوتر سالم به مقعد این پرنده نیز توجه داشته باشید.

عکس العمل کبوتر سالم در هنگام خرید به چه شکل است؟

کبوتری که سالم باشد نسبت به تغییرات محیطی و جابجایی اطراف خود واکنش سریع نشان می دهد. به طور مثال اگر شما به یک کبوتر سالم نزدیک شوید، سریعاً جابجا شده و خود را به نقطه امن خواهند رساند. این در صورتی است که کبوتران مریض جابجایی نداشته و معمولاً بی حال هستند.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۹ دیدگاه
  • سجادی 6 مرداد 1401 / 11:37 ق.ظ

    سلام
    یکی از نکات مهم در حفظ سلامت کله کبوتران .قرنطینه کبوتران تازه وارد حداقل به مدت ۵الی ۷روز بصورت جداگانه هست تا چنانچه بیماری مسری نهفته ای دارد بروز نموده واز ورود به کله خو دمان جلوگیری کنیم .این امر بخصوص در مورد کبوتران غریب گرفته شده بسیار مهم میباشد

  • پلاک کبوتر 26 مرداد 1401 / 4:41 ب.ظ

    عالی بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووددددددددددددددددد

  • پلاک کبوتر 26 مرداد 1401 / 4:42 ب.ظ

    چقدر مفید بود ممنونم

    • محسن سولون 16 اردیبهشت 1402 / 5:43 ق.ظ

      کبوتر رو از پرنده فروشی بخریم بهتره یا از کسایی که کبوتر دارن

  • پلاک کبوتر 26 مرداد 1401 / 4:47 ب.ظ

    نمات خوبی بود متشکرم

    • طاعتی 14 شهریور 1401 / 3:29 ب.ظ

      متشکرم

  • فراز 27 مرداد 1401 / 4:06 ب.ظ

    کبوتر خیلی بی ارزش شده خیلی خیلی زیاد باورت میشه دم تور ۱۰تومن میخرن و توی دیوار ۲۰تومن هم هست 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

  • محسن سولون 16 اردیبهشت 1402 / 5:44 ق.ظ

    کبوتر رو از پرنده فروشی بخریم بهتره یا از کسایی که کبوتر دارن

    • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 7:00 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، تفاوتی نداره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *